Ahad, 30 Januari 2011

Muslimeen United

Muslimeen United


Keputusan terkini tidak Rasmi PRK N05 Tenang.

Posted: 30 Jan 2011 02:42 AM PST




Secara umunya BN sudah boleh meraikan kemenangan sekarang. Malah Sdr Mahfuz Omar turut mengucapkan ucapan kemenangan melalui twitter sebentar tadi"Tahniah BN berjaya memenangi dn mempertahankan Dun Tenang.slmt bertugas pada Yb Azhar".

Berikut adalah keseluruhan tidak rasmi keputusan PRK DUN Tenang.


Keseluruhan : BN : 6698 (69.1%) PAS : 2963 (30.6%)
Majoriti : 3735
Undi Rosak : 35
Peratus Keluar : 71%

7.01pm: BN 4,712, PAS 2090, maj 2,622
6.52pm BN 4,420, PAS 2,033, majoriti 2,387
6.57pm Ladang Bukit Dato: BN 351, PAS 99, maj 252

6.53pm: BN 3,737, PAS 1,692, majoriti 2,045
6.51pm:
Kg Redung (S2): BN 211, PAS 67
6.50pm:
BN 2,038, PAS 1,207
6.36pm:
Kg Sawah Bahru (S1): PAS - 55, BN - 212.
Setakat ini, BN mendahului dengan 1,484 undi berbanding PAS sebanyak 533.
6.34pm:
Bandar Labis Tengah: PAS - 801, BN - 365
6.31pm
SMK Kamarul Ariffin: BN - 365, PAS - 801.
6.27pm:
PAS - 1,136, BN - 634.
6.22pm
Bandar LabisTengah (S4): PAS - 209, BN - 90.
6.15pm
Bandar Baru Labis (S1): PAS - 123, BN - 64.
6.10pm:
Undi pos: BN - 115, PAS - 3, rosak - 1.

Banjir kilat di Tenang

Posted: 30 Jan 2011 02:18 AM PST






Apakan hujan dan banjir ni 'bantuan dari langit' untuk PAS

Posted: 30 Jan 2011 01:39 AM PST



Ramai yang kata sebelum ni kalau peratus keluar mengundi di bawah 75%, calon PAS ada peluang untuk menang dalam PRK kali ni. Kalau peratus melebihi 80%, maknanya Umno berjaya memujuk orang yang kurang minat untuk keluar mengundi, keluar untuk mengundi calon BN. Ataupun Umno berjaya menyusup hantu untuk turut sama mengundi.

Malaysiakini melaporkan:
Calon PAS berpeluang merampas kerusi DUN Tenang jika sekurang-kurangnya 75 peratus pemilih berdaftar keluar mengundi dalam pilihan raya kecil Ahad ini, kata ketua penerangan PAS Johor, Mazlan Aliman.

Katanya, berdasarkan beberapa perkembangan baru yang diperolehinya, calon PAS serta jentera Pakatan Rakyat berjaya mendapat reaksi "positif" khususnya di kawasan perkampungan tradisi dan di masyarakat Felda yang sebelum ini sukar ditembusi. - Mkini
Hujan lebat dan banjir di Tenang pastinya akan mengurangkan peratus keluar mengundi. Apakah hujan dan banjir ni rahmat untuk PAS. Apa kah hujan dan banjir ni satu bentuk bantuan dari langit untuk PAS. Apakah hujan dan banjir ni satu 'keajaiban' untuk PAS di PRK Tenang?

Semua persoalan tu akan terjawab malam ni bila keputusan diumumkan.

Pusat Pengundian Ditutup. PR Bimbang Banjir Dimanipulasikan BN

Posted: 30 Jan 2011 01:14 AM PST

Pilihanraya N05 Tenang akan tamat 30 minit lagi. Keadaan hujaan masih turun dan beberapa tempat telah dinaiki air sehingga sedalam 1 meter seperti laluan dari Labis ke kg Paya Merah.

Jalan menghala ke Segamat telah ditutup kerana ditenggelami air.

Bot dan trak lima tan milik tentera dan bomba digunakan untuk membawa pengundi ke SMK Kamarul Ariffin selepas hujan di tempat itu kembali lebat. Terdapat juga kereta-kereta yang "tersangkut" di dalam banjir.


LAPORAN LANGSUNG

5.00pm: Kesemua 12 pusat pembuangan undi di Tenang ditutup pada jam 5 petang.


Pakatan Rakyat bimbang keadaan banjir dimanipulasi BN

Banjir yang berlaku di merata-rata kawasan di sekitar sekitar Dun Tenang dibimbangi akan dimanipulasi oleh Barisan Nasional melalui jentera kerajaan seperti Pertahanan Awam (JPA), Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Bomba.

Setiausaha Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) Zabidie Abas berkata keadaan itu boleh dimanipulasi kerana agensi kerajaan itu ditugaskan untuk membawa pengundi ke pusat-pusat pengundian akibat banjir.

"Kita bimbang sekiranya perkara ini berlaku kerana Barisan Nasional mempunyai akses (kepada pengundi), sementara kita (Pakatan Rakyat) tidak dapat memberikan sentuhan terakhir kepada para pengundi," katanya...


4.29pm: Sehingga jam 4 petang, peratusan keluar mengundi sebanyak 68.68% atau 10,133.










Calon PAS Di Pusat Pembuangan Undi

Posted: 30 Jan 2011 01:13 AM PST


Bantuan angkut pengundi tidak adil

Posted: 30 Jan 2011 01:06 AM PST


Hujan lebat sepanjang hari Tenang telah mengakibatkan banyak kawasan di luar bandar ditenggelami banjir dan beberapa pusat pengundian terputus hubungan.

Keadaan itu menyebabkan ramai pengundi Cina - yang menjadi bank undi Pakatan - tidak dapat keluar mengundi.

Walaupun pasukan polis, tentera, jabatan pertahanan awam dan berbagai agensi kerajaan telah dikerah membantu membawa penduduk ke pusat pengundian, tetapi pemimpin Pakatan mengadnu ia tidak dilakukan secara adil.

Mereka mendakwa lebih banyak kemudahan pengangkutan dikerah ke kawasan Felda - yang merupakan penyokong kuat BN.

"Mengapa tidak ada bot untuk membawa majoriti pengundi di bandar Labis yang ditenggelami banjir tetapi Felda mendapat semua bot polis dan bomba?" soal ketua publisiti DAP, Tony Pua dalam twitternya.

Menurutnya, kegagalan untuk menyediakan bot dan lori yang cukup, dan diagihkan secara adil di semua daerah pengundian, akan menjejaskan keputusan pilihan raya kecil ini.

Ketika dihubungi Malaysiakini, Tony berkata pihak polis dan tentera seharusnya tidak hanya memberi bantuan ke tempat-tempat tertentu sahaja kerana banjir berlaku di semua kawasan pilihanraya.

Sekurang-kurangnya dua pusat pengundian - SMK Kamarul Ariffin dan dewan serbaguna Kampung Paya Merah di bandar Labis - terputus hubungan kerana teruk dilanda banjir sekitar jam 2.30 petang tadi.

Kedua-duanya masing-masing merupakan pusat pengundian bagi Bandar labis Tengah dan Bandar Labis Timur yang didominasikan pengundi Cina dan dimenangi PAS dalam dalam pilihan raya umum.

Daripada 12 daerah mengundi, PAS hanya memenangi di tiga daerah majoriti pengundi Cina pada 2008.

Menurut ahli parlimen Serdang, Teo Nie Ching, kadar pengundian tersebut hanya mencecah 20 peratus pada jam 1 tengaharai tadi, berbanding dengan 50 peratus pengundian di kawasan majoriti Melayu di Felda.

BN memperolehi 80 peratus undi di tiga penempatan Felda dalam pilihanraya umum lalu.

Dalam twitternya, Teoh memberi beberapa nombor telefon dan meminta pengundi Cina untuk menghubungi mereka untuk dibawa ke pusat pengundian.

Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Yusof dilaporkan berkata tempoh pengundian tidak akan dilanjut.

Walaupun beberapa jalan ke pusat pengundian terputus kerana banjir, pelbagai agensi kerajaan dikerah membantu menghantar pengundi ke pusat-pusat tersebut, kata Abdul Aziz.

Di bawah undang-undang sekarang, tempoh pengundian tidak boleh dilanjutkan, kata timbalan pengerusi SPR, Datuk Wan Wan Ahmad Omar

Lagi Suasana Di DUN Tenang...

Posted: 29 Jan 2011 09:18 PM PST

Jam 1.19 pm - Cikgu Mala tiba di pusat mengundi Dewan Bola Jaring JKKK Labis melihat proses pembuangan undi di situ.


























Gambar dipetik daripada PAS JB

PRK N.05 Tenang setakat ini....

Posted: 29 Jan 2011 09:07 PM PST

[ Gambar oleh Batu Gajah Mari ]






Jom berpayung, meredah hujan
Pergi ke pusat membuang undi
Pangkah PAS lakukan perubahan
N.5 Tenang pasti takkan rugi

Jangan berlengah keluar awal pagi
Laksanakan tanggung jawab pada negara
Pangkah PAS takkan rugi
Demi kesejahteraan akhirat dan dunia

Johor kubu kuat UMNO
Ke-UMNO-an mereka totok sekali
Berubah lah, just say NO
We've had enough of you already

Calon PAS Cikgu Normala
BN pula Mohd Azhar Ibrahim
Pangkah PAS, satu langkah ke Putrajaya
InsyaAllah masa depan lebih terjamin

Tenang.. 11:20am

Posted: 29 Jan 2011 08:56 PM PST

http://gallery.thestar.com.my/thumbnails/1771/017290162.jpg


Hujan Ganggu Kelancaran Mengundi Tapi Tak Halang Pengundi Keluar

11.30am: Sehingga jam 11 pagi tadi, peratusan pengundian meningkat kepada 38.66 peratus atau 5,703 pengundi keluar mengundi.

LABIS, 30 Jan (Bernama) — Hujan lebat, yang melanda daerah ini sejak beberapa hari lalu, dilihat sedikit mengganggu kelancaran proses pengundian bagi pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor kawasan Tenang yang bermula pada pukul 8 pagi.

Hujan, yang turun berterusan sejak Selasa, bagaimanapun tidak menghalang pengundi berdaftar di kawasan DUN itu untuk menunaikan tanggungjawab masing-masing di 12 pusat pengundian yang dibuka sehingga pukul 5 petang ini.

Selain kenderaan yang disediakan oleh parti-parti bertanding untuk kemudahan para pengundi ke tempat mengundi, para petugas SPR juga menyediakan kemudahan payung dan petugas untuk mengiringi pengundi dari luar pusat pengundian ke saluran peti undi.

Seorang pegawai SPR memberitahu pemberita bahawa pengundi tidak dibenarkan membawa payung sendiri masuk ke tempat pengundian kerana ditakuti payung berkenaan dijadikan senjata.

Sementara itu, tinjauan Bernama di pusat mengundi di Dewan Serbaguna Kampung Paya Merah mendapati suasana tenang sejak ia dibuka dan para pengundi dilihat beratur di luar dewan menunggu giliran masing-masing untuk melaksanakan tanggungjawab mereka.

Calon Barisan Nasional (BN), Mohd Azahar Ibrahim tiba di pusat mengundi di Dewan Serbaguna Kampung Paya Merah pada pukul 8.55 pagi untuk mengundi.

Beliau sempat beramah mesra dan menyapa seorang pengundi berkerusi roda yang mengundi di situ.

Ketika ditemui pemberita, Mohd Azhahar berkata: "Alhamdulillah, semua berjalan lancar, tanggungjawab pun dah ditunaikan. Harap semua pengundi dapat turun (keluar mengundi)."..

Terkini Gambar dari Tenang...

Posted: 29 Jan 2011 07:49 PM PST


Cikgu Mala bersama pengundi Cina di SMK Kamarul Ariffin


Cikgu Mala bertanya suasana mengundi kepada pegawai SPR di SMK Kamarul Ariffin


Cikgu Mala ketika tiba di SMK Kamarul Ariffin

Kampung Paya Merah berhampiran pusat pengundian SMK Kamarul Ariffin mula dinaiki air.




Gambar sekitar hari pengundian DUN Tenang.

Posted: 29 Jan 2011 07:18 PM PST

Suasana mengundi di Sek Keb LKTP Kemelah

LABIS : Hujan turun dalam keadaan sederhana lebat dan tidak menunjukkan tanda untuk berhenti dalam keadaan kebanyakan pusat pengundian semakin ramai yang keluar untuk menunaikan tanggung jawab masing-masing dalam PRK Tenang pada hari ini.

Calon PAS, Cikgu Mala sudah mula bergerak melawat ke UPU Kampung Redung, Pusat Mengundi di SK Kampung Tenang. Beliau di iringi oleh suaminya dan pimpinan Muslimat PAS, Ustazah Nuridah, Senator Mumtaz dan YB Dr. Mariah Mahmud.

Di SMK Kamarul Ariffin, kelihatan pengundi mula bertali arus keluar mengundi walaupun hujan semakin lebat. Majoriti pengundi di kawasan ini dari kaum Cina.

Salah seorang pengundi kaum Cina di SMK Kamarul Ariffin

Perayu undi memakai payung dalam keadaan hujan semakin lebat.


Perayu undi yang berada di bahu jalan mula bertambah.

Peraih undi tetap setia walaupun hujan lebat

Expand
Peraih undi di Felda Chemplak

Cikgu Mala menyapa salah seorang pengundi di SK Pekan Air Panas



Live dari DUN N05 Tenang

Posted: 29 Jan 2011 06:51 PM PST

Labis,Ramalan kaji cuaca menjangkakan cuaca di Dun Tenang pada sebelah pagi ini dijangka mendung dan hujan di waktu petang.

Pengundi bagi seluruh Dun Tenang dinasihatkan keluarkan mengundi awal pagi bagi melaksanakan tanggungjawab mereka memandangkan keadaan cuaca yang tidak menentu kebelakangan ini.

Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, SPR juga katanya sudah mengambil langkah awal bekerjasama dengan Jabatan Pertahanan Awam 3, Pasukan Bomba dan Penyelamat, pihak polis dan juga Majlis Daerah Labis sekiranya banjir berlaku di kawasan mengundi.

Beliau juga masih optimis, sasaran 80 peratus pengundi akan keluar melaksanakan tanggungjawab mereka walaupun dengan keadaan cuaca yang tidak menentu sejak lima hari yang lalu di Tenang.

Menjelang hari pengundian hari ini, 12 pusat membuang undi di Dun Tenang dibuka di Unit Peti Undi Kampung Redong, Air Panas, Labis Utara, Labis Timur, bandar Labis Tengah, Bandar Labis, Felda Tenang, Kampung Sawah Baru, Tenang Station, Ladang Bukit Dato', Felda Chempelak Barat dan Felda Chempelak.

14,753 pemilih berdaftar diingatkan membawa bersama kad pengenalan masing-masing semasa membuang undi. -n05tenang


<a href="http://www.coveritlive.com/mobile.php/option=com_mobile/task=viewaltcast/altcast_code=4e82cf6c22" >Rentetan Perjalanan Hari Mengundi</a>



Doakan Cikgu Mala Kuburkan Keangkuhan BN

Posted: 29 Jan 2011 03:02 PM PST


Kita doakan Cikgu Mala mampu membuat kejutan. Sama ada kalah atau menang, semoga ada sesuatu dari pengundi Tenang untuk Cegu Mala supaya dapat kuburkan keangkuhan BN.
Selamat berjuang Cikgu Mala, hanya doa dari jauh. Takbir!!! Allahuakbar!!!

Tiada ulasan: