Ahad, 30 Januari 2011

MIMPI SENJA

MIMPI SENJA


Kenyataan Media Presiden PAS

Posted: 30 Jan 2011 10:47 PM PST

KUALA LUMPUR, 31 Jan: PAS akan merangka strategi berkesan dalam pilihanraya seterusnya dan akan melakukan desakan agar pilihan raya yang bebas dan telus dilaksanakan di Malaysia.

Demikian kata Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam satu kenyataannya kepada Harakahdaily ekoran kekalahan calonnya, Normala Sudirman di Tenang.

Calon BN pada PRK Tenang, Mohd Azahar Ibrahim mendapat 6,699 undi menewaskan calon PAS yang mewakili Pakatan Rakyat, Normala Sudirman atau Cikgu Mala yang memperolehi 2,992 undi dengan majoriti 3,707 undi.

Meskipun berjaya mempertahankan kerusi Dun Tenang, namun BN gagal mencapai majoriti sasaran iaitu 5,000 undi sebagaimana yang pernah dihasratkan oleh Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Menurut Abdul Hadi yang juga anggota Parlimen Marang, PAS senantiasa menegaskan bahawa demokrasi tulen bukan terbatas kepada perubahan cetakan kertas dan kotak undi semata-mata,.

Tetapi ianya mestilah bertitik tolak dari peraturan yang adil, senarai pengundi yang bersih, media yang bebas, persekitaran kempen yang bebas dari sogokan dan ugutan rasuah projek pembangunan yang melimpah ruah semasa tempoh berkempen, dan berbagai lagi ciri yang mentakrifkan sebuah sistem demokrasi yang adil dan tulen.

Berikut adalaah kenyataan penuh beliau:

KENYATAAN MEDIA PRESIDEN PAS

"Keputusan Pilihan Raya Kecil DUN N.05 Tenang"

Parti Islam SeMalaysia (PAS) ingin menyampaikan ucapan terimakasih yang tidak terhingga kepada seluruh petugas pilihan raya kecil DUN Tenang dari berbagai latarbelakang politik, Pengarah dan Jawatankuasa Pilihan Raya PAS – DAP – PKR yang bertungkus lumus menggerakkan jentera kempen, Pengerusi dan Badan Perhubungan PAS Negeri Johor dan seluruh Negeri serta orang perseorangan dari pelbagai rumpun bangsa yang datang menyumbangkan tenaga dan sokongan.

Ucapan tahniah diucapkan kepada calon PAS iaitu Cikgu Normala Sudirman dan keluarga beliau yang telah berjaya menggerakkan semangat juang yang tinggi di kalangan petugas sepanjang pilihan raya berjalan.

Jutaan terima kasih juga kepada seluruh pengundi berbagai kaum yang telah memberikan kepercayaan dengan mengundi PAS sebagai wakil Pakatan Rakyat dalam pilihan raya kecil berkenaan.

PAS amat menghargai sokongan dan harapan semua pihak dalam pilihanraya kecil ini untuk melihat fajar baru menyinsing dalam dominasi politik baru di tanah air tercinta ini.

Keputusan pilihanraya ini walaupun tidak menyebelahi kita, tetapi ianya telah menjadi kunci kepada semangat juang kita seterusnya dalam proses untuk kita melakukan perubahan yang menyeluruh dan bermakna dalam sistem demokrasi yang berat sebelah ini.

Kita akan terus menerus merangka strategi berkesan bagi meningkatkan keupayaan dan kebersamaan gerakerja dalam pilihanraya seterusnya, dan dalam masa yang sama akan melakukan desakan agar pilihan raya yang bebas dan telus dilaksanakan di Malaysia.

Untuk kesekian kalinya kita berhadapan dengan Umno-BN yang menggerakkan jentera kerajaan dengan bajet yang tidak terbatas, media berat sebelah yang masuk di tiap-tiap buah rumah, dan peraturan pilihan raya yang tidak berasaskan suasana pertandingan di lapangan yang sama rata.

Oleh yang demikian, usaha menggerakkan massa menerusi saluran parti politik dan NGO akan terus dilaksanakan agar demokrasi yang tulen dapat ditegakkan.

Kita senantiasa menegaskan bahawa demokrasi tulen bukan terbatas kepada perubahan cetakan kertas dan kotak undi semata-mata, tetapi ianya mestilah bertitik tolak dari peraturan yang adil, senarai pengundi yang bersih, media yang bebas, persekitaran kempen yang bebas dari sogokan dan ugutan rasuah projek pembangunan yang melimpah ruah semasa tempoh berkempen, dan berbagai lagi ciri yang mentakrifkan sebuah sistem
demokrasi yang adil dan tulen.

Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang
Presiden PAS

26 Safar 1432 H / 31 Januari 2011 M

Himpunan besar-besaran 4 Feb di Masjid KLCC

Posted: 30 Jan 2011 10:22 PM PST


Himpunan desak Mubarak letak jawatan 4 Feb
Fazy Sahir

KUALA LUMPUR: Perhimpunan besar-besaran akan diadakan pada 4 Februari ini oleh pelbagai badan bukan kerajaan (NGO) dan parti politik khususnya pembangkang bagi terus mendesak Presiden Mesir Hosni Mubarak meletak jawatan.

Namun menurut Pengerusi Hal Ehwal Antarabangsa PAS Dr Syed Azman Syed Ahmad, perhimpunan hanya akan diadakan dan ia bergantung dengan keadaan semasa negara itu.

"Jika Mubarak masih memerintah sehingga Jumaat ni maka kita akan adakan perhimpunan besar-besaran bagi mendesak beliau segera meletak jawatan.

"Kita akan adakan 4 Februari (Jumaat) ini dan berkumpul di Masjid KLCC dan bergerak ke kedutaan Amerika Syarikat," katanya ketika ditemui media di hadapan kedutaan Mesir di sini pagi ini.

Kumpulan terbabit juga hari ini turut mengadakan demonstrasi aman di hadapan kedutaan Mesir bagi menyerahkan memorandum mendesak pengunduran Mubarak.

Namun mereka gagal bertemu dengan pegawai kedutaan terbabit dan hanya menyerahkan memo tersebut di dalam peti surat.

Kumpulan yang terdiri daripada NGO seperti Parti Sosialis Malaysia (PSM), Jerit, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) serta parti PAS dan PKR.

Antara pemimpin yang turut serta dalam demonstrasi ini termasuklah Naib Presiden PAS Mohammad Sabu, Naib Presiden PKR Tian Chua, Ahli Parlimen Balik Pulau Yusmadi Yusoff dan Setiausaha Agung PSM S Arutchelvan.

Mereka mula berarak jam 11.05 pagi dan kira-kira 50 anggota polis turut mengawasi keadaan di hadapan kedutaan terbabit.

Sementara itu, di Kaherah para penunjuk perasaan berhimpun di tengah bandaraya itu hari ini dan berikrar untuk terus berhimpun sehingga mereka dapat menggulingkan Mubarak, lapor Reuters.

"Tentera perlu memilih di antara Mesir dan Mubarak," tertulis sebuah sepanduk di Dataran Tahrir Kaherah, di mana para penunjuk perasaan berkongsi makanan dengan pasukan tentera yang dihantar untuk memulihkan keadaan setelah keganasan sampai di kemuncak dalam tempoh 30 tahun pemerintahan Mubarak.

Keadaan kacau bilau selama enam hari itu telah mengorbankan 100 nyawa dan kedua-dua pihak menemui jalan buntu. Para penunjuk perasaan enggan berundur manakala pasukan tentera tidak dapat mengarahkan mereka supaya beredar.
MS : Ingatkan tadi demo nak minta Najib umnoapco 1mesia letak jawatan ... ahahahahahaha ...

Farid Ridzuan TV3suku 'jual' alamat email pada Najib?

Posted: 30 Jan 2011 09:12 PM PST

Semalam ramai yang terima email dari Najib @ bapa Kencing Negara mengucap selamat tahun baru cina ... ramai yang tertanya-tanya dari mana najib dapat alamat email diaorang ???
Maka si mamat Farid Ridzuan ni pun mengaku bahawa dia lah yang mengedarkan alamat-alamat email tu pada najib, yang mana telah diambil dari database Media Prima ...
Tapi apakah benda tu "confidential"? Segala maklumat pengguna yang diambil oleh mana-mana pihak adalah sulit dan hanya boleh digunakan oleh pihak terbabit saja? Contohnya maklumat yang korang berikan pada bank bila membuka akaun hanya untuk kegunaan bank tersebut sahaja, mana boleh dia edarkan kepada pihak lain ...
Tapi ini lah yang terjadi ... Farid Ridzuan dah bagi alamat email korang yang ada dalam simpanan TV3suku/Media Prima.
Semua ni BODEK punya pasal ... undang2 tolak tepi ... Dalam UMNO/BN mana ada undang2 lagi ...

Maklumat lanjut di zestfulone

Ahli PAS jangan emosi - Tuan Ibrahim

Posted: 30 Jan 2011 07:43 PM PST


Untuk mendapat kembali sokongan di Felda, anggota PAS ditegur supaya membuang anggapan bahawa anggota keluarga mereka secara automatik akan kekal bersama parti Islam itu.

Sebaliknya, naib presidennya Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, keahlian baru di kalangan anak-anak anggota PAS hendaklah digiatkan.

"Sikap dan anggapan anak ahli akan kekal bersama PAS mesti dihapuskan, kerana sokongan tanpa menjadi ahli menyebabkan mereka tidak merasai wajibnya memperjuangkan Islam," beliau dipetik sebagai berkata kepada Harakahdaily.

Tuan Ibrahim (kiri) yang juga pesuruhjaya PAS Pahang mengesyorkan supaya pengajian agama di masjid dan markaz sekitar kawasan Felda perlu digerakkan.

"Kita tidak mahu ahli PAS yang emosi tanpa kawalan ilmu, kerana itu program asas bagi parti seperti usrah, tamrin, muqayyam, dan rehlah mesti dihidupkan kembali," ujarnya lagi.

Semalam, dalam pilihan raya kecil Tenang, calon PAS Normala Sudirman tewas kepada calon BN Mohd Azahar Ibrahim dengan majoriti 3,707 undi. Normala memperolehi 2,992 undi manakala Azahar memperolehi 6,699 undi.

Sokongan kuat terhadap Zahar datang daripada tiga gugusan Felda di kawasan itu, yang lazimnya secara tradisi menyokong BN.

Bagaimanapun, Tuan Ibrahim hari ini menyeru seluruh jentera PAS menghilangkan tanggapan bahawa kawasan Felda dan kampung tradisional merupakan kubu BN.

"Untuk menganggap Felda kubu BN saya kira agak ekstrem kerana PAS pernah menang di kawasan Felda bahkan pada tahun 1999, bila mana PAS menang di kawasan majoriti melayu, ia termasuk kawasan Felda," katanya yang diminta mengulas kegagalan PAS menembusi kawasan Felda di Tenang. -mkini

Pelajar Malaysia dirogol di London

Posted: 30 Jan 2011 06:06 PM PST

PETALING JAYA, 30 JANUARY, 2011: An 18-year-old Malaysian student in London was allegedly gang-raped by several Russian men, including an intelligence officer who has been charged with the offense.

The Sun tabloid of London, which broke the story on Thursday, reported that the girl had attended a party at the prestigious Bellerbys College in Greenwich, South London, where she is studying.

Sources from the daily claimed that the girl was allegedly drugged and then filmed while being assaulted by seven Russian men, including the intelligence officer identified as Oleg Vladimirvich Ivanov, 23.

The crime is said to have happened early last Sunday during the party attended by English language students of the college.

The report stated that police retrieved iPhones with harrowing footage of the victim being gang-raped.

Ivanov was charged with three others identified as Gregory Andreev Melnikov, 22, Norayr Davtyan, 25, and Arnen Simonay, 26, with the offense at the Woolwich Magistrates' Court on Tuesday and Wednesday.

All four claimed trial and have been remanded.

They will appear at Woolwich Crown Court on Tuesday.

Two other suspects were released on bail while another was released without any charge.

The report also stated that the seven men had claimed to be students, but it quoted well-informed sources as saying that Ivanov worked in the Intelligence Section of the Moscow Police.

It stated that Ivanov had only been in Britain for a week before the alleged gang-rape.

The victim was said to have raised the alarm after staggering into a friend's room.

"She is distraught. She is very young and it is believed she was given a drug before being defiled," the report quoted a source as saying.

Two students at the college, contacted by The Star last night, were tight-lipped about the incident.

"What we know so far is what everyone has read in the newspaper (The Sun). We refuse to talk about the case as we are not allowed to. Please contact our college officials if you want a comment,'' said one of them.

The college officials could not be reached for comment.

Malaysian students in Britain have been advised to be vigilant to avoid being caught in compromising situations, following the alleged attack.

Education Malaysia (Britain and Eire) director Assoc Prof Dr Rosman Abdullah said his department would issue advisories to students there to prevent such things from happening again. - malaysiandigest.com

Antara sebab kekalahan cikgu Mala

Posted: 30 Jan 2011 05:37 PM PST

Bantu Melayu, biarkan Cina dan India?
Zulkifli Sulong
LABIS, 31 Jan: Penyumbang utama kejayaan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya kecil Tenang adalah kerana kejayaannya membawa keluar seramai mungkin para penyokong utamanya di Felda dan kampung Melayu walaupun kawasan mereka dilanda banjir.

Pada jam 11 pagi ketika para pelancong politik, petugas dan pengundi bersesak di jalan menuju ke kampung dan Felda Tenang kerana banjir, siren petugas kecemasan kerajaan bingit meminta laluan diberikan kepada mereka untuk membawa bot ke sana.

Antaranya bot polis, tentera, Pertahanan Awan dan juga Bomba dan Penyelamat bergegas di bawa ke sana.

Namun usaha ini tidak berlaku di kawasan pengundi Cina. Ini menyebabkan, kenaikan mendadak peratus mengundi di kawasan Felda dan kawasan tradisional Melayu berbanding kawasan Cina.

Hasilnya, BN berjaya menaikkan peratusan pengundi Melayu mereka kepada 83.3 peratus iaitu kenaikan 4 peratus berbanding pilihan raya umum 2008 lalu.

Ia berlaku apabila jumlah pengundi Melayu dinaikkan kepada 81 peratus iaitu kenaikan 2 peratus berbanding sebelum ini sedangkan jumlah pengundi Cina jatuh 18 peratus manakala India jatuh 23 peratus.

Kawasan undi Kampung Redong sahaja berjaya dinaikkan 11 peratus kepada 80 peratus berbanding sebelum ini hanya 69 peratus.

Felda Chemplak naik 6 peratus kepada 88 peratus manakala di Felda Tenang naik 6 peratus kepada 86 peratus.

Peratusan ini adalah berdasarkan analisan peratusan keluar mengundi yang dibuat oleh Tony Phua, anggota Parlimen Petaling Jaya Selatan.

Kerana sikap pilih kasih dan bias fokus alat kerajaan untuk kepentingan BN ini, peratusan pengundian di kawasan Cina jatuh teruk. Ia ditambah pula dengan suasana sambutan Tahun Baru Cina yang hampir tiba. Mereka bimbang untuk meredah banjir dan hujan kerana takut demam atau cedera menjelang sambutan itu.

Hasilnya, peratusan keluar mengundi Cina jatuh 18 peratus iaitu kepada 54 peratus sahaja. Namun begitu, peratus undi untuk PAS kekal iaitu 64 peratus.

Peratusan keluar mengundi untuk Labis hanya 50 peratus, Labis Tengah 72 peratus, Labis Timur 67 peratus manakala Tenang Station hanya 51 peratus.

Kawasan yang paling teruk terjejas akibat diskriminasi ini adalah pengundi India apabila hanya 39 peratus sahaja pengundi mereka turun iaitu turun sebanyak 23 peratus.

Pada jam 3 petang semalam, Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar meminta SPR menangguhkan pilihan raya ini kerana ramai yang tidak boleh kelauar akibat banjir ini.

"Saya minta SPR menangguhkan proses pengundian hari ini kerana hujan lebat dan banjir.

"Pengundi kini sudah terputus hubungan kerana jalan sudah ditutup dan ada dikalangan mereka takut meninggalkan rumah untuk keluar mengundi ekoran banjir di kawasan mereka," katanya.

Namun begitu, selepas pengumuman dibuat, seorang lagi naib presidennya yang juga pengarah pilihan raya ini, Salahuddin Ayub berkata mereka akan menerima keputusannya buat masa ini.

Bagaimanapun, beliau mengakui bahawa sokongan kepada PAS dan Pakatan Rakyat terjejas teruk oleh banjir yang melanda beberapa pusat pengundian di Tenang hari ini.

Kataya, banjir telah menjejaskan peluang parti itu kerana ia melanda banyak kawasan di bandar itu seperti Ladang Labis Utara, Bandar Labis Tengah, Bandar Labis Timor.

Namun begitu, dengan kekalahan ini PAS masih berbangga dengan beberapa perkara termasuk menyelesaikan persepsi yang cuba dibina oleh Umno selama ini kononnya PAS berkawan dengan DAP yang anti Islam.

Pilihanraya ini membuktikan, MCA sebenarnya yang anti Islam bahkan tidak cuba langsung mendekati dan memahami Islam.

"What is so great about knowing Muslim values?" (Apa baiknya untuk (saya) mengetahui tatasusila orang Islam?)" kata Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek.

Sebelum itu, beliau menghina calon PAS, Normala Sudirman yang enggan bersalam dengan bukan muhrimnya dan juga memakai sarung tangan untuk membolehkan beliau bersalama dengan mereka.

Ekoran itu pelbagai pihak telah mempertikaikan Soi Lek sehingga Mufti Perak sendiri meminta beliau memohon maaf kepada orang Islam kerana penghinaannya itu.

Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man pula menyeru seluruh jentera parti PAS untuk menghilangkan tanggapan bahawa kawasan Felda dan kampung tradisional merupakan kubu Barisan Nasional.

"Untuk menganggap Felda kubu BN saya kira agak ekstrem kerana PAS pernah menang di kawasan Felda bahkan pada tahun 1999, bilamana PAS menang di kawasan majoriti melayu, ianya termasuk kawasan Felda," kata Tuan Ibrahim yang diminta mengulas kegagalan PAS menembusi kawasan Felda di pilihanraya kecil Tenang.

Calon PAS, Normala Sudirman tewas kepada calon Barisan Nasional, Mohd Azahar Ibrahim dengan majoriti 3,707 undi. Normala memperolehi 2,992 undi manakalah Azahar memperolehi 6,699 undi dengan peratusan keluar mengundi hanya 66.7 peratus.

Jentera Pakatan Rakyat berjaya mengekang majoriti BN naik kepada melebihi 5000 undi sebagaimana yang disasarkan BN

Sebuah bas kaum India menunggu saya - TGNA

Posted: 30 Jan 2011 06:27 AM PST


Kelmarin setibanya saya di rumah selepas berada di Tenang, Johor selama tiga hari, saya dikejutkan dengan satu rombongan bas kaum India dari Hulu Selangor yang siap menunggu ketibaan saya. Mereka meminta saya untuk berucap sepatah dua kata dan saya menjemput mereka naik ke masjid jika ingin mendengar ucapan saya. Alhamdulillah, tanpa fobia dan takut, mereka naik ke masjid. Tidak tahulah pula saya jika langkah saya itu boleh menjadi isu kepada pihak-pihak tertentu. Namun bagi saya, Islam perlu diperlihatkan dengan wajahnya yang sebenar bukan hanya melalui lidah orang-orang Islam sendiri yang jahil tentang Islam. Hasilnya, biarpun 50 tahun negara merdeka, orang bukan Islam masih belum memahami Islam sehinggalah perkara yang paling asas seperti soal larangan bersalaman antara bukan mahram pun masih dipertikaikan!

Islam adalah rahmat. Sekular pula warisan jahiliyyah. Ada yang nampaknya memarahi saya apabila saya membangkitkan soal jahiliyyah. Bahkan ada yang menafsirkan jahiliyyah hanyalah orang-orang Arab yang kafir di zaman Nabi Muhammad SAW. Sukalah saya ingatkan terhadap satu buku yang dikarang oleh Dr Muhammad Qutb yang bertajuk Jahiliyyah fil Qarnil Isyrin (Jahiliyyah di Kurun ke-20). Ini bukti saya bukannya orang pertama yang menyatakan jahiliyyah wujud di zaman ini.

Sukalah saya ulangi, setiap perkara yang bertentangan dengan Islam ialah jahiliyyah. Datangkanlah apa jua jenis nama ideologi sekalipun, jika tidak selari dengan Islam, pastinya ia jahiliyyah walaupun tidak memakai nama jahiliyyah. Ia seperti menggelarkan zina dengan seks bebas, sekalipun nama berbeza dan dilembutkan nadanya, ia tetap zina. Dadah disebut morfin, heroin dan sebagainya, ia tetap dadah. Arak pula digelar minuman keras dengan pelbagai jenama, hakikatnya ia tetap arak yang diharamkan. Demikianlah sekularisme, nasionalisme, komunisme, sosialisme dan ism-ism yang diasaskan oleh manusia moden tetap merupakan benih jahiliyyah. Setiap masa dan saat, kita diberikan dua pilihan, Islam atau jahiliyyah. Pilih Islam ertinya selamat, menentang Islam bererti memilih jahiliyyah.

Ada yang berkata jahiliyyah hanyalah bermakna bodoh. Ini satu tanggapan yang salah. Tidakkah orang-orang Arab di zaman nabi merupakan orang-orang yang cerdik. Mereka pakar di dalam perniagaan, pakar peperangan dan pakar bahasa. Gelaran jahiliyyah bukanlah kerana mereka bodoh tetapi kerana mereka menolak Islam. Justeru Allah SWT berfirman :

أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ حُكْمًا لِّقَوْمٍ يُوقِنُونَ

Yang bermaksud : "Apakah hukum jahiliyyah yang mereka kehendaki, dan hukum siapakah yang lebih baik daripada (hukum) Allah bagi orang-orang yang yakin." Surah Al-Maidah ayat 50.

Saya ingin bertanya kepada pemimpin-pemimpin UMNO yang begitu kuat menghentam saya, benarkah perjuangan UMNO berlandaskan Islam? Jika benar, rujuklah kembali kepada al-Quran dan al-Hadis sebagai dasar. Hairan saya, Timbalan Perdana Menteri sendiri boleh menakut-nakutkan kaum Cina di Tenang, Johor dengan negara Islam yang diperjuangkan oleh PAS. Dalam masa yang sama, PAS dituduh sebagai kuda tunggangan DAP. Jika TPM sendiri menyebut PAS tidak pernah menggugurkan agenda negara Islam, UMNO pula bagaimana? Difahami daripada kenyataan tersebut, UMNO tidak akan membawa Islam sebagai agenda perjuangannya. Hairan, jika disebut jahiliyyah mereka melenting, tetapi mereka sendiri menolak Islam. Situasi ini mengingatkan saya kepada bait-bait syair Iqbal, seorang penyair Paskitan ketika mengumpamakan senario umat Islam pada hari ini : Ke bumi tidak jatuh, ke langit tidak naik, sembah berhala pun tidak, sembah tuhan pun enggan.

Islam mengajar selepas mati ini akan nada hidup di akhirat. Sayang sekali, hidup akhirat ini tidak pernah meniti di bibir pimpinan UMNO. Sedangkan kepercayaan kepada hari akhirat merupakan tonggak kepada rukun iman dan Nabi Muhammad SAW seringkali mengingatkan dalam banyak hadisnya : "Sesiapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat……" Islam mengajar dunia ini milik Allah SWT, dipinjamkan kepada manusia sebagai khalifah. Sekular mengajar bahawa manusia berhak melakukan apa saja yang dikehendakinya apabila berkuasa. Islam mengajar bahawa setiap perbuatan manusia akan diadili di akhirat, jika baik natijahnya syurga dan jika tidak, natijahnya ialah neraka. Pernahkah syurga dan neraka disebut di daam ajaran sekular yang didokong oleh UMNO?

Ajaran sekular hanya memikirkan soal bagaimana untuk berkuasa. Etika dan undang-undang boleh diketepikan apabila tidak berpihak untuk mereka. Lihatlah di Tenang, dijanjikan peruntukan RM30 juta tanpa sedikitpun dijeling oleh SPRM. Barangkali bagi mereka, pengundi di Tenang boleh dibeli seperti membeli binatang ternakan. Rasulullah SAW hadir dengan membawa makanan roh bukannya makanan fizikal semata-mata seperti yang diamalkan oleh UMNO. Rasulullah SAW hadir bukan dengan menjanjikan projek seperti yang diibawa oleh UMNO kerana manusia memerlukan bukan hanya makanan fizikal tetapi juga makanan roh. UMNO masih beum cukup serik mempermainkan rakyat kerana hanya itu yang termampu dilakukan oleh mereka.

Seruan saya, baliklah kepada Islam. Islam yang adil, Islam yang membawa rahmat dan Islam yang menjanjikan kemenangan. Saya ulangi kembali pesanan saya kepada jentera pilihanraya PAS di Dun Tenang, kita bukannya memburu kemenangan di dalam pilihanraya di dunia semata-mata, tetapi kita memburu kemenangan di akhirat. Hari ini, PAS tewas di Tenang, namun PAS berpuas hati kerana telah melaksanakan tugas amar makruf nahi munkar. Adapun UMNO, bolehkah perjuangan mereka dibawa ke akhirat? Fikirkanlah.

Haji Nik Abdul Aziz bin Nik Mat,
Kg Pulau Melaka.
Bertarikh : 25 Safar 1432H / 30 Januari 2011M

Lagi gambar tarian separuh bogel 1Malaysia - org umnoapco kata gambar superimposed ... hahaha

Posted: 29 Jan 2011 11:22 PM PST

Gambar pertama yg aku siarkan terdahulu yg mamat umnoapco tu kata superimposed
apakah ini juga gambar Superimposed
Tadi masa aku siar gmbr pertama (atas) ada satu mamat (sah penyokong kuat 1Malaysia umnoapco) komen kata ... 'kau pun same kaki fitnah..itu fotoshop larr' ... lalu aku pun tanya dia balik ... dia tau ker apa itu photoshop? ....

Aku faham la maksud dia photoshop tu adalah "superimposed"....

Kalau dia bermaksud photoshop tu superimposed ...ha tu ada la kena ... hehehe ... tapi tgk la pula gambar di atas (bawah) ni, tak kan "photoshop" (superimposed) juga kot hahaha.
Aku terharu sgt kalau ada cikgu-cikgu yg boleh ngajar aku buat 'superimposed" sampai hebat macam gambar di atas tu, hari ni juga aku nak daftar nak p belajar dgn dia ... tlg bgtau bro Anon ya ...
Moral of the story : kalau tak tau jgn banyak mulut. Jgn main terjah jer.
Inilah sikap puak umnoapco totok .... Kalau dah kena btg hidung sendiri mcm2 hangpa cri jln nak ngelak. Benda benar pun cuba disembunyikan lagi. Hampeh ....

Lagi langsung dr Tenang .. proses pengundian dlm hujan

Posted: 29 Jan 2011 11:04 PM PST


















Tiada ulasan: