Selasa, 4 Januari 2011

™ kaasii peecaahhh laaa...®

™ kaasii peecaahhh laaa...®


N05:TENANG -Jentera PAS perlu berakhlak, bermaklumat

Posted: 04 Jan 2011 04:52 AM PST


Jentera PAS diingatkan agar tidak menjadi agen penyebar fitnah sewaktu menyampaikan maklumat kepada masyarakat khususnya pengundi di Dun Tenang.

Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa berkata, jentera PAS dan Pakatan Rakyat tidak boleh terikut-ikut dengan cara Umno BN yang gemar menyebarkan fitnah, sebaliknya perlu berhujah menggunakan fakta yang tepat.

"Jangan kita menjadi agen penyebaran fitnah, pastikan apa yang kita cakap itu berdasarkan fakta yang betul. Periksa dahulu fakta, fahami dahulu suasana dan keadaan, kenali masyarakat di hadapan kita sebelum kita menyampaikan sesuatu perkara.

"Jangan terikat dengan fitnah media Umno BN," kata beliau ketika berucap di majlis pelancaran gerak kerja pilihan raya bagi PRK N. 05 Tenang dekat sini, kelmarin.

Nasharudin juga berkata, sebagai peyokong dan pendokong parti yang memperjuangkan Islam, jentera parti harus menunjukkan akhlak yang baik sewaktu berhadapan dengan masyarakat yang pelbagai latar belakang.

"Akhlak Islam menjadi teras perjuangan PAS. Kita dekati pengundi dengan akhlak yang baik, dengan budaya timur yang menghormati satu sama lain dan memahami kehendak satu sama lain.

Tambahnya, jentera parti mesti memahami bahawa politik itu merupakan salah satu kaedah untuk mengajak masyarakat ke arah keabikan, bukan untuk mendapatkan kuasa memerintah semata-mata.

"Tugas kita ialah tugas politik tapi sebagai parti Islam kita juga merupakan gerakan dakwah yang bertanggungjawab menghimpun manusia untuk melakukan kebaikan.

"Harus difahami, defiinasi politik PAS berteraskan Islam dan jauh berbeza dengan definasi politik yang diamalkan Umno. Kita diajar bahawa politik itu mengajak manusia menjadi baik.

"Jadi dalam pilihan raya kecil ini merupakan peluang yang paling baik untuk kita melakukan perubahan dalam masyarakat dan mengubah pentadbiran negeri dan seterusnya pusat yang sejak sekian lama berada di bawah Umno BN," katanya yang juga ahli Parlimen Bachok.

Sehubungan itu, beliau menyeru seluruh jentera agar berdepan dengan masyarakat di Tenang dengan rasional dan bersiap sedia dengan segala fakta.

"Kita akan berdepan dengan tohmahan Umno yang sudah pun bermula, tapi kalau kalau nama pun sudah tenang sudah tentu tenang hati penduduknya untuk mengundi.

"Kalau nama pun sudah tenang, begitulah tenangnya pemikiran pengundi yang bakal mengundi kita. Tapi mereka tak akan tenang kalau kita tidak lebih tenang daripada mereka.

"Tonjolkan peribadi yang baik untuk kita mengajak mereka ke arah kebaikan. Sekali lagi saya ingatkan, jangan menggunakan fitnah kerana salah satu unsur yang menafikan kemenangan ialah apabila kita melakukan maksiat termasuklah melakukan fitnah," katanya.


'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia'


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Tiada ulasan: