Rabu, 19 Januari 2011

HIDUP DAN HARAPAN

HIDUP DAN HARAPAN


CALON BN TAK 'COOL'

Posted: 19 Jan 2011 10:39 AM PST


Terjawab sudah segala teka-teki siapakan calon BN,andaian bahawa UMNO akan mengenengahkan CALON WANITA meleset sama sekali.Kini perbezaan GENDER jelas menhiasi kempen PRK TENANG yang tidak berapa hari lagi.Sebelum ini di khabarkan KETUA WANITA LABIS akan di namakan sebagai calon tetapi AZAHAR IBRAHIM akhirnya di umumkan sebagai CALON UMNO mewakili BARISAN NASIONAL.

Hingga ke saat ini belum ada andaian mahupun ulasan tentang calon BN tersebut.Pada pendapat pada peringkat awal ini menunjukkan BN TELAH menamakan calon yang kekurangan PAKEJ.Maksudnya disini BN telah meletakkan calon yang tak berapa sihat dari segi luaran,badan agak berlebih berat ideal dan tidak 'cool' berbanding CG MALA yang kelihatan segar dan 'cool'.Faktor luaran calon sememangnya di titik beratkan,berbeza ketika PRU 12 yang lalu CALON YANG BERTANDING tidak memilik pakej pun boleh menang,kerana ketika itu rakyat hanya ingin MENOLAK BN.Letak 'TONGKOL KAYU' pun PR menang di sebabkan rakyat akan mengundi calon yang bukan daripada BN.Kini elemen-elemen luaran CALON itu memberi sedikit kelebihan dan faktor kemenangan selain isu-isu panas.

Sebagai CONTOH,PRK GALLAS PAS meletakkan CALON YANG AGAK OBES,berbanding BN yang meletakkan CALON kelihatan AGAK SIHAT.Untuk mudah di fahami CALON SEMESTINYA kelihatan MENARIK dan CUN,terutama untuk pengundi MUDA yang mengimpikan CALON YANG SEGAR dan KELIHATAN MENARIK di mata mereka.Dilema PENGUNDI MUDA di PARLIMEN LEMBAH PANTAI boleh di jadikan contoh mudah.DUA CALON WANITA yang mempunyai perbezaan dari segi umur dan perewatakkan.Siapakah yang menjadi pilihan pengundi muda LEMBAH PANTAI?jawapannya sudah di ketahui umum....

SELAMAT MAJU JAYA CG MALA....

HIDUP HARAPAN

GOBALA DI PERASMIAN PARTI 'KITA'

Posted: 18 Jan 2011 09:26 PM PST


Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) yang diterajui Datuk Zaid Ibrahim dirasmikan pagi ini dengan dibarisi nama-nama terkenal daripada pelbagai parti.

Antara mereka termasuk ahli parlimen Padang Serai dari PKR, N Gobalakrishnan dan presiden PPP Datuk M Kayveas. Selain itu perwakilan daripada Snap dan bekas pemimpin PKR yang lain termasuk bekas setiausahanya, Datuk Salahuddin Hashim dan bekas timbalan setiausahanya yang dipecat P Jenapala juga hadir.

"Kita tidak lagi berseorangan," kata Zaid dalam ucapan perasmiannya.

Beliau yang juga bekas ahli majlis tertinggi PKR meninggalkan parti itu dengan alasan tidak berpuas hati dengan cara pemilihan kepimpinan.

Zaid mengambil kepimpinan sebuah parti kecil yang berpangkalan di Kelantan, Akim sebelum menamakannya semula sebagai KITA pada mesyuarat agung luar biasa parti berkenaan pada Disember lalu.

Tiada ulasan: