Ahad, 30 Januari 2011

Era Pasca

Era Pasca


[WAJIB HAYATI] - Khas Untuk Bangsa Melayu Islam Sahaja..!!

Posted: 29 Jan 2011 10:27 PM PST








Koleksi isu penghinaan terhadap Islam di bumi Tenang oleh pemimpin BN ini akan dijadikan entry "koleksi" sepanjang zaman....Banyak lagi [DISINI]

Akhir kalam, menang atau kalah, sila pastikan isu penting ii disebar pada rakan-rakan kita yang lain, terutama di kalangan rakan non-politik, orang2 agama, termasuk juga kepada ahli/penyokong tegar Umno..

Pastikan sasaran kita tepat..sesungguhnya isu ini tidak akan dikeluarkan di media2 perdana, maka tugas kita memanjangkan kpd seluruh masyarakat dgn harapan mereka membuka mata, siapa itu Umno, siapa itu BN..fikir2kan..wallahua'lam..

OWH UMMI HAFILDA SAEKOR YANG MUFLIS/BANKRAP!

Posted: 29 Jan 2011 05:57 PM PST

kahkahkah bukan takat bangkap idea nak carik duit, tapi memang seorang bankcrupt atau bahasa mudahnya MUFLIS/ HUTANG TAK RETI BAYAR... hahahaha

cuma tertanya mana tetiba datang duit untuk bayar hutang? harharhar? ini misti ada orang bagi, TUAN ALI bapa Ummi tak bagi duit kat ummi pasal tak ngaku anak, suami nak bagi? haram dia nih mana ada kawen lagi, dengar citer masih dara... hak! baginda nak bagi? dulu leh la nak bagi masa baginda ngaku ini teman seseks... skang tak dengar lagi.. hahaha adik beradik nak bagi? hahaha Ummi nih siap nak saman adik beradik dia lagi adallah... tak kenang budi punya adik beradik... hahaha!

jom baca berita dolu2, zaman takde internet so dengan mudah Mahathir waktu tu nak tipu, hotel tak pernah ujud pun boleh jadi tempat berlaku kes liwat.. hahaha

Harakah

Ikhsan: Harakah

Selepas Azizan Abu Bakar ditangkap khalwat dan dijatuhi hukuman tiga bulan penjara, Ummi Hafilda pula diisytiharkan muflis di Mahkamah Tinggi 6 Oktober lalu kerana gagal membayar hutang RM300,000 kepada Uni-Grand (M) Bhd, sebuah syarikat papan tanda.

Kedua-duanya adalah saksi utama dalam kes tuduhan rasuah terhadap bekas Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Anwar Ibrahim yang sedang menjalani hukuman penjara di Sungai Buluh.

Anwar juga sedang dibicarakan berhubung kes dakwaan liwat di Mahkamah Tinggi.

Perintah muflis terhadap Ummi Hafilda dikeluarkan oleh Penolong Pendaftar Kanan, Kalyana Kumar dalam kamarnya di Mahkamah Tinggi Sivil Wisma Denmark di sini.

Sementara itu, Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Salahudin Haji Ayob mengingatkan kerajaan agar lebih berhati-hati pada masa hadapan bagi memastikan saksi-saksi yang terlibat dalam sebarang kes di mahkamah tidak dipersoalkan oleh orang ramai.

"Rakyat melihat dan menilai kewibawaan saksi-saksi yang terbabit dan rakyat juga mahu supaya keutuhan mahkamah dalam membuat penghakiman dan menjatuhi sebarang keputusan itu dapat membuktikan keadilan telah dijalankan dan benar-benar dilihat telah dilaksanakan," katanya

surat kabor pencacai

Wed, 10 Nov 1999 13:16:31 -0800

Ummi dilarang keluar kenyataan
KUALA LUMPUR, Selasa - Mahkamah Tinggi di sini hari ini memerintahkan Ummi Hafilda Ali supaya tidak lagi mengeluarkan kenyataan berhubung perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Sukma Darmawan Sasmitaat Madja.

Hakim Datuk Ariffin Jaka, yang mengeluarkan perintah itu berkata, Ummi Hafilda perlu menutup mulut dan tidak lagi membuat sebarang ulasan mengenai kes berkenaan.

"Perbuatan ini adalah keterlaluan dan sepatutnya beliau memberi penjelasan dengan cara memberi keterangan dalam mahkamah ketika perbicaraan ini.

"Beliau adalah saksi penting yang akan dipanggil oleh pembela. Sungguhpun beliau berhak memberi pendapatnya, kebebasan ini tertakluk kepada perkara yang menjadi isu dalam perbicaraan ini, " katanya.

Ariffin berkata demikian selepas peguam bela Anwar, Karpal Singh memberitahu mahkamah mengenai laporan akhbar hari ini yang menyiarkan kenyataan Ummi Hafilda dalam satu ceramah di Batu Pahat.

Ummi Hafilda dilaporkan bersumpah dengan nama Allah menafikan beliau diupah untuk membuat fitnah terhadap Anwar, menerusi surat bertajuk "Perihal Salah Laku Timbalan Perdana Menteri".

Ariffin berkata, Ummi Hafilda tidak sepatutnya membuat sebarang ulasan berkaitan keterangan Anwar ketika membela diri di mahkamah.

Katanya, dalam laporan itu Ummi Hafilda juga memberi penjelasan terhadap dakwaan ke atasnya (Ummi Hafilda) berkaitan konspirasi mereka cipta bukti tuduhan liwat ke atas Anwar.

Ariffin berkata, Ummi Hafilda tidak boleh membuat alasan mengenai keterangan yang sudah diberi atau keterangan yang belum dikemukakan kepada perbicaraan itu.

Selain itu, Ariffin juga memberi peringatan kepada sesiapa jua supaya tidak lagi membuat sebarang ulasan berkaitan isu yang ditimbulkan dalam perbicaraan itu.

Sebelum itu, Karpal memberitahu mahkamah, sejak akhir-akhir ini, menjadi satu kecenderungan pihak tertentu membuat akuan bersumpah dan kenyataan akhbar untuk menyanggah keterangan yang diberikan kepada mahkamah ini.

Katanya, bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Abdul Murad Khalid dan Norhayati Mohd Yusof baru-baru ini membuat akuan bersumpah berkaitan dengan perbicaraan itu.

Karpal berkata, Ummi Hafilda dan Setiausaha Politik Perdana Menteri Senator Datuk Abdul Aziz Shamsuddin juga membuat ulasan mengenai perbicaraan kes berkenaan.

Katanya, tindakan mereka itu amat berat dan mahkamah perlu berbuat sesuatu bagi menghalang kes berkenaan tidak diterus diulas di luar mahkamah.

Ariffin mencelah: Akuan bersumpah Murad itu hanya mengenai Datuk Seri (Anwar), tidak membabitkan kes ini. Tetapi bagi Norhayati, saya sendiri tidak tahu kenapa beliau muncul secara tiba-tiba kerana namanya langsung tidak disebut dalam perbicaraan ini.

Timbalan Kanan Pendakwa Raya, Datuk Abdul Gani Patail menjawab: Akuan bersumpah Norhayati sudah dibuat sebelum perbicaraan ini, kira-kira pada September 1998.

Ariffin: Datuk dah baca ulasan Ummi Hafilda. Apa yang beliau katakan dalam akhbar itu menyentuh perbicaraan ini. Suruh beliau tutup mulut. Beliau sepatutnya tahu yang beliau adalah seorang saksi dan tidak sepatutnya membuat kenyataan mengenai kes ini. Jika beliau masih buat kenyataan, tindakan menghina mahkamah boleh diambil.

Ariffin kemudian menangguhkan perbicaraan bagi membolehkan pembela dan pendakwa membaca akhbar yang menyiarkan ulasan Ummi Hafilda mengenai perbicaraan itu.

Karpal dan Abdul Gani kelihatan masuk ke kamar hakim dan selepas kira-kira 15 minit mereka keluar daripada kamar berkenaan.

Abdul Gani kemudian memberitahu mahkamah bahawa Ummi Hafilda ada membuat kenyataan dalam akhbar yang menyentuh isu yang ditimbulkan dalam perbicaraan itu.

Katanya, Ummi Hafilda tidak sepatutnya membuat kenyataan itu walaupun beliau memberi alasan untuk menjawab tuduhan terhadapnya yang disiarkan oleh Internet.

Abdul Gani berkata, beliau dan Karpal bersetuju bahawa tidak ada lagi ulasan dibuat mengenai kes itu.

Katanya, Karpal juga setuju untuk memberi nasihat kepada Anwar supaya tidak membuat kenyataan mengenai isu dalam perbicaraan itu.

Bagaimanapun, Karpal berkata Anwar membuat kenyataan sebagai menjawab tuduhan akuan bersumpah Abdul Murad.

Tiada ulasan: