Khamis, 20 Januari 2011

dollah yankee

dollah yankee


Trivia pilihanraya kecil

Posted: 20 Jan 2011 08:19 PM PST

Dengan kematian Ahli Dewan Undangan Negeri untuk kerusi Merlimau,Melaka semalam akan menyebabkan pilihanraya kecil yang ke-15 kali.

Pilihanraya kecil ini, yang ke-15 kali yang bakal berlaku telah mencatitkan rekod sebagai pilihanraya kecil yang paling banyak dalam sejarah politik Malaysia.

Di-Tenang, belumpun hari penamaan calun, 2 lagi kerusi telah kosong iaitu di DUN Port Klang dan di Merlimau.

*Kalau Najib tak DEMAM... tak tau laa..Kah..Kah..Kah..

Kesemua pilihanraya kecil itu berlaku disebabkan olih kematian wakil-waklinya kecuali di Permatang Pauh, Penanti dan Bukit Selambau.

Pilihanraya Umum yang terakhir ialah tahun 2008. Tahun 2013 saja tempoh 5 tahun penggal ini akan berakhir. Ini bermakna kita baru saja berjalan setengah penggal dari 5 tahun, dah ada 15 pilihanraya kecil, hebat! dasyat! memang cipta rekod!


dollah yankee -
Yang paling tidak akan dilupa oleh gurkah-gurkah politik di'port' ialah pilihanraya kecil kerusi parlimen di Bukit Gantang dan Permatang Pauh!

Najib dok cari 'Ayaq Cap Badak',sebab badan seram sejuk macam nak DEMAM!!

Posted: 20 Jan 2011 04:43 AM PST

dollah yankee -
Yang ni memang dah 'confirm', YB dari Merlimau ini telah menghembuskan nafas yang terakhir pada jam 8.10 malam tadi. CEO hospital tu sendiri yang buat statement mengumumkannya.

Yang ni pun 'confirm' juga, Najib sebaik saja mendapat 'news' tu, badan dia mula rasa seram sejuk, macam nak demam, dan mula dok cari 'Ayaq Cap Badak'

Kah..Kah..Kah..

Tiada ulasan: