Ahad, 30 Januari 2011

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Lee Kuan Yew berjaya memadamkan kebangkitan di Johor.

Posted: 30 Jan 2011 08:47 AM PST

Oleh : AdukaTaruna

Sejak UMNO (parti ciptaan British) menyerahkan Singapura kepada Lee Kuan Yew, negara yang dahulunya kepunyaan nenek moyang kita itu, begitu selesa dengan kejakunan Melayu UMNO mentadbir Malaysia amnya, Johor khususnya.

Dengan urus tadbir negara pesaing terdekat (Malaysia) yang rasuah, Singapura membolot segala peluang kekayaan negara. Sebuah pulau yang tiada sumber alam, boleh membolot pelaburan asing, kepercayaan urusan perlabuhanan dunia, pintu masuk udara ke Asia Tenggara. Semuanya dibolot Singapura tanpa pesaing negara jakun Melayu seperti Malaysia dan Indonesia.

Pertukaran kerajaan di Johor adalah petanda bahaya kepada Singapura.

Ketika tsunami 2008 melanda BN, Lee Kuan Yew bergegas ke Malaysia, berjumpa dengan kesemua kepala parti politik, termasuk BN sendiri. Transformasi kerajaan BN kepada sebuah kerajaan baru yang segar amat membahayakan Singapura yang selama ini membolot peluang ekonomi serantau.

BN adalah kunci kepada semua ini. UMNO adalah watak kepada semua ini. melalui UMNO, Tambak Johor gagal diganti bagi menamatkan menghalang kapal2 antarabangsa berlabuh ke Perlabuhan Tanjung pelepas.

Melalui UMNO, Pulau Batu Putih yang sejengkal dari Johor berbanding Singapura itu terlepas kepada Singapura. Melalui UMNO, air Johor dijual dengan harga murah tanpa berani membatalkan perjanjian bodoh pemimpin lampau itu.

Melalui UMNO, Simpanan Wang Pekerja rakyat Malaysia di Singapura gagal dituntut. melaui UMNO, ruang udara Malaysia dicerobohi tanpa berani dihalang. Melalui UMNO, kawasan tadahan air di Kota Tinggi dikatakan telah dijual kepada Singapura sehingga menyebabkan tuduh-menuduh antara Mahathir dan Muhyiddin.

Melalui UMNO, Tanjung Pagar, tanah KTM berjaya ditukar dengan nilai sekeping kertas dolar US yang dipaksakan nilai terhadapnya. Melalui UMNO, kebanyakkan saham GLC strategik negara berjaya dimiliki kumpulan Temasik. Isu yang membuatkan rakyat Thailand bangkit mengusir Taksin.

UMNO adalah kekuatan Lee Kuan Yew.

Jika PRK Tenang di Johor berjaya menyebabkan kebangkitan arus perubahan politik Johor, maka, kedudukan Lee Kuan Yew, sahabat baik pemimpin UMNO yang menyerahkan tanah itu, T A Rahman; akan terancam.

Jika Johor ditadbir dengan telus seperti Penang yang mencatatkan perlaburan tertinggi di bawah kepimpinan Lim Guan Eng, maka, Singapura memiliki pesaing kepercayaan ekonomi dunia. Urus niaga air Johor-Singapura pasti terbongkar. Pemilikan tanah2 Israel dan Singpura pasti terbongkar. Ini adalah kemuncak kepada Sakaratulmaut.

Lee Kuan Yew membakar diri menjelang hari terakhir pengundian.

Lee Kuan Yew sanggup menyebabkan dirinya dibenci Melayu Johor. Kerana Melayu Johor hanya berjaya mendapat kepuasan emosi. manakala Singapura mengekalkan segala kelebihan ekonomi dan kestabilan.

Celahan Lee Kuan Yew di PRK berjaya menyebabkan Melayu yang rata2 meiliki saiz otak kecil itu menterjemahkan kemarahanan dengan menyokong BN. Ianya sama seperti marahkan Israel dengan menyokong Hosni Mubarak. Marahkan Israel dengan menyokong keluarga Saud.

Melayu marah dengan bangkit mengharung cuaca untuk mengundi. Peratusan mengundi Melayu tinggi.

Cina terperangkap dengan sentimen kejayaan kerajaan Cina Singapura, dengan keperluan perubahan untuk keadilan hidup. Ianya mungkin menyebabkan Cina Tenang berasakan tidak berbaloi mengharung cuaca untuk memilih persimpangan. Peratusan mengundi Cina rendah.

Lee Kuan Yew berjaya.

Akhirnya Lee Kuan Yew berjaya. Demi kelangsungan Singapura yang diserahkan T A Rahman melalui UMNO. Malapetaka jika Tenang memcatatkan majoriti BN semakin mengecil dalam kepungan agensi milik negara. Gelombang itu lebih bahaya dari gelombang Sibu kepada BN Sarawak.

Melayu Hutan apa yang mereka tahu?

Komen ringan wal pemalas gua..

Posted: 30 Jan 2011 04:55 AM PST

Oleh : AdukaTaruna

[1]

Raya Cina ni, gua balik Seremban. Adik beradik gua nak wat makan besar pakai chopstick. Hua3.. Balik berdua dengan bini gua. Naik bas mahal nak mampos. Lagi mahal dari naik kete. Nak naik kete gua, tak lepas plak. Kena naik keteapi. Skali tiket dah habis (gua beli 2 minggu lepas). Tapi gua beli tiket keteapi dari Seremban ke Wakaf Bharu.

Pastu gua teringat kaedah member Kelantan gua masa gua takda tiket kes mahkamah gua lepas. Gua naik lompat, duduk atas lantai, bayar denda. Tambahan RM10 kepada tiket kelas biasa. Gilo sungguh gomen ni. Dari buat bangunan 100 tingkat, baik panjangkan gerabak. Subsidi petrol yang Paklah tarik atas alasan nak tingkatkan pengangkutan awam tu pun gua tak tau apa khabar. Pundek punya Melayu Felda. Ngeee...

Naik bas ke, naik lompat, naik bas ke, naik lompat. Haha... payah dah kalau dah kawin nih. Kalau bujang senang.

Tadik mak gua tepon. Gua ingat nak tanya pasal kepulangan anak dia yang sekor nih. Tapi motip utama dia ialah tanya pasal apa gua kuar sukabar lagi. Gua ingat, dah lepas dah gua dari diketahui oleh mak gua. Mak gua jenis tak baca paper perdana nih. Adusss.... sapa plak memandai2 bagi mak gua paper Kosmo ni?

Bermakna, makan besar adik-beradik gua akan bertukar menjadi acara ceramah dan kaunseling mak gua kepada gua... Ayak.. Mampos gua...

x_x

[2]

Tahniah BN. Tahniah PAS. Terima kasih PKR dan DAP. Dari Anwar sampai ke pimpinan bawah. Dari Lim Kit Siang sampai ke aktivis bawah. Walau segala kekuatan milik negara dikerahkan, target BN yang disampaikan SB kepada gua tidak berjaya. Majority hanya 3k.

Cuma, gua terkilan kerana pengundi Cina enggan keluar mengharungi cabaran cuaca untuk mengundi. Ketika pengundi Felda sudah 50%, pengundi Cina baru 20%. Gua tak tahu keadaan berubah atau tidak kalau PAS meletakkan calon dari Dewan Penyokong PAS. Cikgu Mala tetap terbaik, cuma berada dalam kaedah jari kelompok manusia hutan.

Tak pun jemaah PAS lupa bersugi kot. Ke guane SFH?

[3]

Skang ni Mubarak Hosni goyah. Jika Hosni tumbang, gua harap kekosongan yang ditinggalkan tidak diisi oleh produk CIA. Dan paling penting ialah gelombang itu merebak dan melanda Arab Saudi. Raja paling gua benci selepas Raja itu.

Berani tak muslim bumi Nabi berevolusi?

[4]

Rakan gua bercadang mahu berhijrah ke Ireland. Boleh tak lu orang bagi cadangan perniagaan permulaan yang sesuai dijalankan di sana? Jangan la tahap modal juta2. Modal yang mampu bagi orang kebanyakan macam kita2 ni la.

Jika menjual pakaian muslim, tudung misalnya, boleh lah kiranya lu kongsikan maklumat dan tunjuk ajar.

Jika menjual makanan frozen misalnya, boleh lah kiranya lu kongsikan maklumat dan tunjuk ajar.

harap dapat bantuan idea dan maklumat dari lu semua. Tq banyak aa...

Kempen UMNO yang Melayu Hutan tidak tahu.

Posted: 29 Jan 2011 10:49 PM PST

Tiada ulasan: