Nuffnang

Pengikut

Kami Sokong Tokguru

3
sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Jom Kahwini Wanita Maghribi

Posted: 11 Dec 2010 06:10 PM PST

Tag: Santai

BAHAGIA... Mohd Fairudz bersama isterinya yang kini berusia 28 tahun.

BAHAGIA... Mohd Fairudz bersama isterinya yang kini berusia 28 tahun.

Mereka bukan saja memiliki pakej lengkap sebagai isteri termasuk wajah persis artis, malah boleh dijadikan teman hidup pada harga semurah RM14,000.
Itu bukan omong kosong, malah segelintir jejaka Malaysia beragama Islam menikmati saat manis melayari rumah tangga dengan wanita Maghribi yang dikatakan memiliki pelbagai kelebihan berbanding wanita tempatan dan negara jiran seperti Indonesia, Thailand dan Filipina.

Selain sama agama dan berwajah jelita, wanita dari benua Afrika Utara itu dikatakan berkulit gebu, subur, belum 'tercemar' dan akan mengabadikan sepenuhnya jiwa dan raga terhadap lelaki yang menjadi suaminya.

'Trend' yang semakin hangat diperkatakan itu didedahkan seorang lelaki yang berpengalaman empat tahun hidup bahagia beristerikan gadis Maghribi lepasan kolej, malah sudah mempunyai seorang anak.

Mohd Fairudz Mohd Yusoff, 34, berkata sehingga hari ini sekurang-kurangnya lapan lelaki di negara ini mengikut jejak langkahnya dan ia menjadi kenyataan di atas khidmat secara percuma diberikannya.

"Segala-galanya bermula apabila saya meletakkan paparan tawaran e-books mengenai bagaimana untuk melancong ke Maghribi dengan kos rendah di beberapa laman web forum dan pada masa sama saya turut memberitahu bahawa saya mempunyai isteri warga negara itu.

"Daripada paparan itu, ramai bertanya bagaimana saya bertemu jodoh dengan gadis Maghribi. Lalu, saya menceritakan pengalaman saya dan berkongsi maklumat pelbagai keistimewaan gadis Maghribi dari kawasan pinggir bandar.

"Malah berdasarkan pengalaman, kos untuk mengahwini mereka tidak semahal mana kerana mata wang kita lebih besar daripada mata wang mereka, Moroccan Dirham," katanya.

Mohd Fairudz yang mempunyai pengalaman menetap di Maghribi kira-kira dua tahun mendedahkan, gadis dari kawasan dikenali dengan nama Agadiran Saf itu sangat menitikberatkan penjagaan diri dan kecantikan.

"Mereka mengamalkan mandi hammam iaitu mandi di bilik berwap dan menggunakan minyak argan yang membantu melambatkan kedutan pada kulit.

"Mereka juga pembersih dan menjaga makan, sebab itu mereka cantik," katanya.

Menurut Mohd Fairudz, gadis berkenaan juga belum 'tercemar' kerana tidak dipengaruhi budaya luar seperti budaya Barat.

"Tiada budaya mempunyai kekasih atau keluar 'berdating' kerana mereka dikawal sepenuhnya ibu bapa dan taat kepada perintah. Jika mahu menyunting mereka sebagai isteri, jumpa ibu bapa mereka.

"Tak perlu 'dating' kerana jika ibu bapa setuju, mereka akur. Mereka perlukan seorang lelaki sebagai suami kerana mereka bukan wanita berkarier dan dijamin memberi layanan sempurna kepada suami," katanya.

Golongan gadis terbabit juga biasanya suka menari hanya di kalangan wanita dan mereka tiada masalah untuk menari di depan suami untuk 'menghangatkan' suasana.

Memandangkan mereka hidup dalam keadaan sederhana, mereka tidak akan meminta yang bukan-bukan daripada suami seperti wang yang banyak, emas atau permata.

Mohd Fairudz berkata, pengalaman dicurahkannya mendapat reaksi luar biasa dengan ramai memberi reaksi mengadu berdepan pelbagai kesukaran untuk mengahwini wanita tempatan kerana pelbagai sebab, antaranya perbelanjaan kahwin semakin mahal, sukar mencari cinta sejati dan berdepan pelbagai halangan serta kerenah sebelum berkahwin.

"Memikirkan apa salahnya berbuat perkara baik dan pada masa sama isteri saya mahu mendapatkan ramai teman sebangsa di negara ini, saya beri panduan dan menolong memperkenalkan gadis Maghribi yang membabitkan saudara mara dan rakan isteri saya.

"Ada yang 'sangkut' sehingga bergelar suami isteri," katanya.

Menurut Mohd Fairudz, masalah bahasa dan makanan mungkin menjadi sedikit masalah, tetapi gadis Maghribi cepat menyesuaikan diri dan belajar.

"Sebagai contoh, isteri saya menggunakan bahasa Arab, namun selepas beberapa bulan di Malaysia dia semakin lancar berbahasa Inggeris dan semakin memahami bahasa Melayu.

"Begitu juga soal makanan, kalau dah jadi suami isteri, pandailah masing-masing menyesuaikan diri," katanya.

Mohd Fairudz turut memberitahu, risiko isteri menimbulkan masalah selepas berkahwin juga rendah kerana mereka berada jauh daripada keluarga.

"Sebelum ini mungkin kita biasa mendengar, orang kita kahwin dengan wanita Indonesia atau Thailand.

"Kerana Malaysia dengan negara berkenaan tidak berapa jauh, timbul masalah seperti keluarga selalu datang.

"Itu belum lagi ahli keluarganya yang minta pinjam duit atau menumpang di rumah kita sebab tiada kerja sehingga menimbulkan masalah.

"Untuk gadis Maghribi, ia sukar berlaku kerana mereka tidak ada komuniti di sini dan keluarga berada jauh beribu kilometer. Susah untuk mereka buat hal, melainkan kita yang buat hal," katanya.
http://www.hmetro.com

Cari N3 lama-lama disini
Disebabkan masaalah keewangan saya terpaksa jual blog ini bagi sesiapa yang berminat. saya bukannya nak jual beribu-ribu.Taraf gaji kuli pun ok lah.. Maklumat lanjut klik disini

Bahaya Freemason

Posted: 10 Dec 2010 11:43 PM PST

Tag:Dajjal


-Perkembangan Mereka Di asia Tenggara (1765 - 2007)

1765 - Lodge No. 1 Bencoolen warranted.
1772 - 10 February, Marlborough Lodge warranted.
1786 - Founding of Penang.
1791 - Marlborough Lodge renamed "Rising Sun".
1793 - John Macdonald (son of Flora Macdonald the Jacobite heroine) first Provincial Grand Master.
1796 - Humanity & Industry Fort Marlborough warranted.

1809 - 6 September, Lodge Neptune, Penang warranted.
1810 - First meeting of Lodge Neptune, Penang.
1811 - Last meeting of Lodge Neptune, Penang.
1812 - Stamford Raffles initiated Lodge Virtutis et Artis Amici, Java.
1813 - Lodge No. 1 Bencoolen erased. - Humanity and Industry Fort Marlborough erased. - 5 July, Stamford Raffles raised Lodge de Vriendschap Soerabaya.
1816 - 25 April, Stamford Raffles perfected Chapter La Vertueuse Batavia.
1819 - Lodge Neptune, Penang erased. - 28 January, Stamford Raffles arrived off Singapore. - 6 February, Founding of Singapore.

1822 - Lodge Humanity with Courage warranted in Penang.
1824 - Bencoolen handed over to the Dutch by Treaty.
1825 - Lodge Neptune, Penang revived.
1826 - Humanity merged with Neptune.
1845 - 26 February, Lodge Zetland No. 748, Singapore warranted. - 8 December, First meeting of Lodge Zetland No. 748. - 15 December, 1st initiate W. J. Napier. - 15 December, 2nd initiate W. H. Read
1846 - Lodge Zetland renamed "Lodge Zetland in the East". - Lodge Neptune Penang dormant
1848 - Bro. James Brooke (Rajah Brooke) visited Lodge Zetland in the East.
1849 - Sir James Brooke joined Lodge Zetland in the East. - 25 August, Hon. Capt. H. Keppel (Admiral) initiated in Lodge Zetland in the East.

1850 - 24 May, W. M. of Zetland M. F. Davidson laid the foundation stone of Horsburgh Light House at the request of the Governor of the Colony. - 3 August, Lodge Neptune Penang rewarranted.
1854 - 24 May, Acting W. M. of Zetland W. H. Read laid the foundation stone of Raffles Lighthouse at the Governor's request.

1856 - Masonic Hall Esplanade, Singapore, opened.
1858 - 3 April, Lodge Fidelity, Singapore, warranted. - 5 August, Lodge Fidelity, Singapore, consecrated. - 4 December, District Grand Lodge constituted. - 4 December, W. H. Read installed as D.G.M
1862 - 4 June, Lodge Neptune Penang erased. - 4 June, Sun Lodge erased.
1863 - Lodge Zetland in the East No. 748 renumbered "Lodge Zetland in the East No. 508".
1867 - Fidelity united with Lodge Zetland in the East. - 24 June, Lodge St. George No. 1152 consecrated
1871 - 10 March, Masonic Hall, Kampong Glam, consecrated.
1873 - 29 March, Clyde Terrace Market Corner Stone laid with Masonic honours.
1875 - 4 December, Royal Prince of Wales Lodge No. 1555 consecrated. 1878 - 27 December, First Masonic Temple built and consecrated in Penang.
1879 - 14 April, Foundation stone of Masonic Hall, Coleman Street laid. - 27 December, Freemasons' Hall, Coleman Street consecrated.
1885 - 13 August, Lodge Elupoa, North Borneo warranted. - 28 December, Colonel Samuel Dunlop installed as D.G.M.

1888 - 2 January, Elupora No. 2106 never constituted. Erased. - 14 April, Perak Jubilee Lodge No. 2225 consecrated. - 2 July, Masonic Club, Singapore inaugurated.
1889 - 21 October, Read Lodge, Kuala Lumpur consecrated. - November, Dunlop Masonic Benevolent Society inaugurated. - 28 November, Lodge Shadwell Clerke, Penang warranted.
1890 - 2 May, Shadwell Clerke No. 2336 consecrated. - 3 October, District Grand Lodge elected to membership of Q.C.C.C.

1891 - 1 May, Borneo Lodge of Harmony No. 2403 warranted. - 13 August, Sir Charles Warren G.C.M.G. installed as D.G.M.
1893 - 3 March, Borneo Lodge No. 2403 constituted. - 6 November, Foundation stone of Masonic Building in Kuala Lumpur laid.
1894 - 15 October, Read Masonic Temple, K.L. consecrated.
1895 - Bro. Pavitt installed W.M. of Harmony in Lodge St. George, Singapore. - 13 June, Sir Charles Mitchell installed as D.G.M.

1896 - Bro. Raffles Flint (nephew of Sir Stamford Raffles) installed as W.M. of Borneo Lodge of Harmony in Lodge Zetland in the East.
1899 - 19 May, Shadwell Clerke warrant returned. - 19 May, Borneo Lodge of Harmony No. 2403 erased. - 7 December, Sir Charles Mitchell D.G.M. died in Singapore.

1902 - 30 January, Zetland held special meeting to welcome Bro. Admiral Sir. H. Keppel. - 29 September, Lodge St. Michael No. 2933 consecrated.
1903 - 20 February, W.J. Napierinstalled as D.G.M. - 16 July, Eastern Gate Lodge No. 2970 consecrated
1906 - 17 May, Founding of Scottish Freemasonry - Scotia No. 1003. - 21 August, District Grand Chapter constituted.

1907 - 16 April, Kinta Lodge No. 3212, Ipoh, consecrated
1909 - 10 May, Death of W.H. Read C.M.G., P.D.G.M. - 20 May, Jubilee of District Grand Lodge. - 24 June, First issue of Pentagram published. - 9 October, Klang Lodge No. 3369, K.L. consecrated.
1910 - 25 February, F.M. Elliot installed as D.G.M. - 4 March, Napier Lodge No. 3418 consecrated.
1912 - 6 January, Negri Sembilan Lodge No. 3552, Seramban, consecrated. - 7 December, Lodge Elliot No. 3557, Malacca, consecrated.

1913 - 6 September, Makepeace Lodge No. 3674, K.L. consecrated.
1914 - 1 August, commencement of First World War.
1915 - 15 February, Mutiny of Indian Troops in Singapore. Murder of District Grand Secretary.
1916 - 20 October, District Grand Lodge of the Middle East, Scottish.
1918. - 2 August, Lodge Kedah No. 3830 Sungai Petani consecrated. - 11 November, Cessation of First World War (Armistice Day)

1919 - 26 July, Johore Royal Lodge No. 3946 consecrated.
1920 - 28 May, W.F. Nutt installed as D.G.M.
1922 - 17 December, Foundation stone of Seramban Masonic Temple laid by D.G.M.
1923 - 9 January,Foundation stone of Teluk Anson Masonic Temple laid. - 31 March, Sir Neil Malcolm installed as D.G.M.
1924 - 8 November, P.G. Sprule installed as D.G.M.
1929 - 15 November, Consecration of Penang Masonic Temple by D.G.M. - 14 December, Foundation stone of Johore Royal Temple laid by D.G.M.

1931 - 10 October, Foundation stone of Tiger Lane Temple, Ipoh laid by D.G.M.
1932 - 6 February, Johore Utara Lodge No. 5324 consecrated.
1933 - 25 March, Sir George Trimmer installed as D.G.M.
1938 - 28 May, W.H.W Gubbins installed as D.G.M.
1939 - 3 September, Second World War commenced.
1941 - Last pre-war Pentagram published (Vol. XXXI).
1942 - 12 February, Last Masonic meeting held by Lodge Zetland in the East. - 15 February, Fall of Singapore.

1945 - 15 August, End of Second World War. - 12 September, Formal surrender of Japanese troops in Singapore. - 15 September, First Masonic meeting held in Singapore after the Second World War by Lodge St. Michael. - December, Centenary of Lodge Zetland in the East.
1947 - 25 January, Baldwyn Lowick installed as D.G.M. - First post war Pentagram published (War Years' Edition Vol. XXXII).
1948 - 29 May, Read Temple re-dedicated.
1951 - 26 January, Lodge Kinabalu No. 7047, K.K., consecrated. - 17 March, Baldwyn Lowick Lodge No. 7004, K.L. consecrated.

1952 - 28 June, Lodge Singapore No. 7178, consecrated.
1954 - 5 June, Founding of Irish Freemasonry in South East Asia - St. Patrick No. 765. - 25 September, E.G. Holiday installed as D.G.M.
1956 - 2 May, Stamford Raffles Lodge No. 7444 consecrated.
1957 - 8 August, Horsburgh Lodge No. 7533 consecrated. - 2 November, Elupora Lodge No. 7545, Sandakan, consecrated.

1958 - 7 December, Centenary of the District Grand Lodge.
1959 - 27 May, Centenary Lodge No. 7629 consecrated.
1960 - 20 February, Sentosa Lodge No. 7661, K.L., consecrated.
1963 - 31 August, Malaysia declared independence.
1964 - 31 October, Beaufort Lodge No. 7989, K.K., consecrated. - 28 November, Edward Holiday Lodge No. 7997, K.L., consecrated.

1965 - 9 August, Republic of Singapore formed.
1966 - 15 January, Leslie Rayner installed as D.G.M.
1967 - 1 July, Mustapa bin Osman installed as D.G.M.
1973 - 10 February, Fidelity Lodge No. 8469, K.L., consecrated.
1974 - 16 February, Berakas Lodge No. 8560, B.S.B., consecrated. - 9 November, J.W.Y. Eu installed as D.G.M.

1978 - 14 December, Read Temple, Damansara Road evacuated because of city development.
1994 - 9 November, J.W.Y. Eu's 20th Anniversary as D.G.M. - 3 December, Launch of J.W.Y. Eu Foundation. - 5 December, J.W.Y. Eu Lodge No. 9572 consecrated.
1995 - 8 March, Berakas Lodge No. 8560 erased. - 8 December, Sesquicentenary celebration held.
1997 - 9 August, Consecration of Labuan Lodge No. 9652 in Labuan.

2000 - 14 April, Consecration of Table Lodge No. 9717 in Tawau, East Malaysia.
2001 - 15 September, Consecration of Chula Lodge No. 9745 in Bangkok, Thailand
2003 - 31 May, Datuk Dr. Yeoh Poh Hong installed as D.G.M. - 31 May, Consecration - Sri Damai Lodge No 9768
2004 - 24 May, new temple in Kota Kinabalu dedicated by the M. W. Pro Grand Master, the Marquess of Northampton.

2004 - July, Consecration of Lodge Light of Siam No. 9791 in Phuket, Thailand.
2006 - 10 June, Consecration Makepeace Chapter No. 3674 in Kuala Lumpur.
2006 - 2 December, Centenary Celebration of District Grand Chapter in Ipoh, Malaysia.
2007 - 4 June, Consecration of Sentosa Chapter No. 7661 in Kuala Lumpur, Malaysia.

Sumber : http://www.dglea.org/
-ijoks2009-
Benarkah salah seorang sultan di malaysia Ahli freemason?,klik disini



Cari N3 lama-lama disini
Disebabkan masaalah keewangan saya terpaksa jual blog ini bagi sesiapa yang berminat. saya bukannya nak jual beribu-ribu.Taraf gaji kuli pun ok lah.. Maklumat lanjut klik disini

Blog Ahmad Tarmizi (بلوڬ احمد ترمذي)

0
sumber :-

Blog Ahmad Tarmizi (بلوڬ احمد ترمذي)


Kes Rasuah: Peguam Negara minta Khir Toyo tutup mulut

Posted: 09 Dec 2010 07:14 AM PST



PUTRAJAYA: Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail semalam menegur Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo supaya jangan terus membuat kenyataan mengenai kesnya yang berkemungkinan boleh 'memakan diri sendiri'. Beliau berkata, kenyataan keterlaluan yang dibuat bekas Menteri Besar Selangor berhubung kes itu boleh digunakan sebagai bukti terhadapnya dalam perbicaraan, selain subjudis.

Katanya, pihak pendakwaan hanya memerlukan dua atau tiga minggu bagi membuktikan kes terhadapnya dan meminta Dr Mohamad Khir yang didakwa di Mahkamah Sesyen Shah Alam, Isnin lalu berhubung pemilikan dua lot tanah dan sebuah banglo di Seksyen 7, Shah Alam, bersabar sehingga mahkamah membuat keputusan.

Abdul Gani berkata demikian mengulas kenyataan Dr Mohamad Khir yang menyifatkan tuduhan terhadapnya itu sebagai peluang baginya membersihkan nama, selain berterima kasih kepada pendakwa raya kerana memberinya peluang menjelaskan isu berkaitan banglo dan tanah dimilikinya di mahkamah.

Dalam laman blognya, Dr Mohamad Khir turut menyatakan harapan supaya perbicaraan dilakukan secepat mungkin dan tidak ditangguh-tangguhkan bagi menghalang nya daripada bergiat dalam politik.

Kenyataannya itu mendorong pihak tertentu menganggap tuduhan terbabit hanyalah satu sandiwara atau gimik politik yang berkemungkinan menandakan pilihan raya umum akan diadakan tidak lama lagi.

"Ini (pendakwaan) bukan sandiwara, pasukan pendakwaan sudah ada bukti mencukupi dan kukuh bagi menyokong kes kita terhadap Dr Mohamad Khir. Takkan saya sendiri mengetuai pendakwaan jika proses ini hanya untuk mengabui mata rakyat kerana ini juga membabitkan etika dan integriti saya.

"Malah, kita tidak mahu mengaibkan tertuduh sebelum mahkamah membuat keputusan. Apa saja tuduhan akan dibacakan di mahkamah. Itu prosedur sepatutnya. Kita tak boleh buat 'roadshow' semata-mata untuk memuaskan hati masyarakat umum, sebaliknya kena tengok pada fakta dan realiti.

"Membuat kenyataan mengenai kes ini, baik melalui media atau laman blog, adalah subjudis dan semakin banyak seseorang itu bercakap, semakin tinggi kemungkinan ia menjejaskan kesnya sendiri," katanya kepada Berita Harian, semalam.

Dr Mohamad Khir, dalam laman blognya pada hari sama dia dituduh, mendakwa tuduhan terhadapnya secara tidak langsung membuktikan nilai hartanah miliknya ialah RM3.5 juta dan bukan RM24 juta, seperti didakwa sesetengah pihak dan beliau mematuhi semua prosedur termasuk pembelian tanah dan pembinaan rumah.

Abdul Gani berkata, adalah satu kebiasaan bagi ahli politik bercakap begitu tetapi jangan keterlaluan sampai seolah-olah melakukan perbicaraan melalui media sebelum didengar di mahkamah.

Katanya, Jabatan Peguam Negara sudah banyak kali mengingatkan mengenai perkara itu tetapi seolah-oleh tidak diendahkan pihak berkenaan.

"Saya sendiri sebenarnya mahukan perbicaraan yang pantas tetapi kita kena patuh kepada undang-undang, kita kena adil dan saksama kepada semua pihak. Sama ada sesuatu kenyataan itu subjudis atau tidak terpulang kepada mahkamah untuk tentukan.

"Pihak pendakwa tidak akan sekali-kali mencabuli undang-undang. Bagi kami, Dr Mohamad Khir adalah seorang tertuduh, sama seperti mana-mana tertuduh lain yang kita hadapkan ke mahkamah.

"Lihat saja kadar jaminan RM1 juta yang saya cadangkan. Rakan sekerja saya sendiri terkejut," katanya sambil menegaskan banyak lagi pendedahan akan dilakukan sepanjang perbicaraan itu.

Isnin lalu, Dr Mohamad Khir didakwa mendapatkan untuk dirinya dan isteri, Datin Seri Zahrah Kechik, 45, suatu barang berharga dengan balasan yang beliau ketahui tidak mencukupi, iaitu dua lot tanah dan sebuah rumah di alamat No 8 & 10, Jalan Suasa 7/1L, Shah Alam, daripada Ditamas Sdn Bhd melalui pengarahnya, Datuk Shamsuddin Hayroni dengan harga RM3.5 juta, sedangkan hartanah itu dibeli oleh Ditamas pada 23 Disember 2004 pada harga RM6.5 juta, manakala Shamsuddin pula mempunyai hubungan dengan kerja rasminya.

ADUN Sungai Panjang yang meletakkan jawatannya sebagainya Ketua Pembangkang di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, semalam, didakwa mengikut Seksyen 165 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan. Beliau mengaku tidak bersalah.

Di mahkamah sama, Shamsuddin, 52, turut mengaku tidak bersalah bersubahat dengan Dr Mohamad Khir melakukan kesalahan itu di tempat, masa dan tarikh sama. Shamsuddin, didakwa mengikut Seksyen 109 Kanun Keseksaan yang dibaca bersama Seksyen 165 Kanun Keseksaan.

Sekurang-kurangnya 16 saksi akan dipanggil, termasuk empat saksi utama, untuk memberi keterangan pada perbicaraan kes itu dan mereka kini diberi perlindungan mengikut Akta Perlindungan Saksi, yang diluluskan Dewan Negara pada 6 Mei lalu.
Sumber: http://www.bharian.com.my


Aku cuma nak kata:

Mengenai berita diatas, ada 2 persoalan.
1. Mengapa kenyataan Khir Toyo begitu yakin yang dia tidak akan didapati bersalah?.
2. Mengapa Peguam negara berani suruh Khir Toyo tutup mulut?.

Disini aku melihat seolah olah ada 2 kumpulan yang mempertahankan/menyokong kedua dua pihak. Satu kumpulan beri lampu hijau pada Khir Toyo bahawa dia tidak perlu risau apa apa. Sedang kan disatu kumpulan lain beri lampu hijau supaya Peguam Negara mensabitkan kesalahan Khir Toyo.

Andaikata Selangor tidak jatuh ketangan PR dan Khir Toyo masih menteri besar, agak agak nya berani ke peguam negara suruh Khir Toyo tutup mulut?.

Aku juga berpendapat isu Khir Toyo ini bukan setakat isu rasuah dan pendakwaan semata mata. Ada bungkah ais (aisberg) yang lebih besar dibawah sana.

1. UMNO/BN cukup terdesak dan sedang berusaha untuk kelihatan bersih. Fokus adalah negeri Selangor. Walau apa cara sekali pun, Selangor mesti dirampas dari PR kerana jika PR berjaya mempertahankan Selangor untuk penggal ke-2, UMNO/BN tidak akan berjaya lagi untuk merampas nya untuk satu jangkamasa yang panjang. Bukti nya, lihat saja Kelantan. Sebab itu apabila Terengganu berjaya dirampas oleh PAS, UMNO/BN yang masa itu diterajui oleh Dr.M menggunakan berbagai taktik kotor dan merampas nya semula. Antara taktik kotor itu ialah merampas royalti minyak dan kemudian menukar nya kepada wang ehsan.

2. Perebutan kedudukan didalam UMNO Selangor. Semua pihak menyalahkan Khir Toyo apabila Selangor jatuh ke tangan PR. Sekarang semua bercakap pasal PRU 13 yang semakin hampir dan ini lah masa nya untuk memijak kawan dan lawan supaya boleh dipilih sebagai calun. Dalam konteks PRU 13 ini, Khir Toyo dilihat sebagai liabiliti dan harus dikorbankan.

Sekian


Get Paid To Read Emails.
Free To Join Now! http://www.emailcashpro.com

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


NAJIB SEMAKIN HILANG ARAH, BN TERUS MENIPU RAKYAT

Posted: 11 Dec 2010 12:20 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

DI DALAM siaran berita malam tadi, Najib masih terus menyerang Parti Pembangkang. Beliau mengingatkan ahli-ahli MIC khususnya agar tidak silap memilih parti yang bakal memerintah selepas PRU ke 13 nanti. Nyata sungguh ketakutan Najib kepada kebangkitan PR dewasa ini tambahan pula Kerajaan Bn di bawahnya sekarang sudah tidak mampu lagi membela nasib rakyat.

Isu kenaikan harga barangan disebabkan oleh kenaikan harga petrol yang diumumkan oleh Najib cuba diselindungkan dari perhatian rakyat, maka taktik yang digunakan adalah menyerang Pembangkang. Memilih PR kununnya rakyat akan susah dan akan menyesal kemudian nanti. Adakah Najib fikir rakyat sekarang sudah semakin senang?

Jika di depan orang Melayu Najib memainkan isu ketuanan Melayu dengan menuduh PR anti Melayu. Di hadapan kaum India malam tadi, isu ini tidak berkumandang sebaliknya beliau memainkan isu betapa susahnya rakyat nanti jika PR memerintah. Adakah di bawah Bn sekarang kaum India bertambah senang?

Di Kedah baru-baru ini RM 500 ringgit ditaburkan kepada mangsa-mangsa banjir untuk menunjukkan betapa Bn membela rakyat di Kedah. Saya tidak tahu samada masih ada rakyat Kedah boleh menjual maruahnya dengan harga RM 500 dalam keadaan kenaikan barang yang semakin tidak terkawal sekarang. Kita ternanti bila pula akan diumumkan kenaikan kadar takrik Elektrik yang Najib sendiri bersetuju untuk dinaikkan.

Saya yakin rakyat di Kedah tidak sebodoh yang Najib sangkakan. Rakyat masih ingat janji Muhyiddin bahawa minyak Ron 95 tidak akan dinaikkan dalam masa terdekat, tetapi di mana janji itu? Bukan sahaja minyak, gula dan gas juga turut naik sertamerta. Masakan rakyat lupa bagaimana kita diperbodohkan sedemikian rupa?/wfauzdin.blogspot.com

keAZAManMalaysia

0
sumber :-

keAZAManMalaysia


Akhirnya,menteri ini pencen!!!!!

Posted: 11 Dec 2010 08:00 AM PST

sory wei...

aku nk pencen skjap..

huahuahua

pergi pot dickson hajat nk berenang..

tapi bas tak sampai2 lagi...

kalau ada masa yg snang..

akan ku update blog ni lg...

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


DSAI tolak pendedahan WikiLeaks

Posted: 11 Dec 2010 08:29 PM PST

KUALA LUMPUR, 12 Dis — Datuk Seri Anwar Ibrahim menggunakan Twitter pagi ini untuk mengetepikan pendedahan WikiLeaks bahawa perisikan Australia percaya beliau terlibat dalam kes liwat keduanya, dengan mengatakan sumbernya sudah pasti Cawangan Khas (SB) Polis Diraja Malaysia.

Ketua Pembangkang ini tidak membalas panggilan telefon The Malaysian Insider untuk mengulas laporan akhbar Australia, The Sun-Herald tetapi memberikan respons menerusi akaun Twitter apabila ditanya oleh beberapa pengikutnya.

"Sumber? Polis SB Malaysia. Bukti tak ada," kata Anwar.

Dalam respons terdahulu, bekas timbalan perdana menteri itu berkata, "sumber? SB Malaysia ha ha."

Pendedahan WikiLeaks mendominasi aliran mesej Twitter di Malaysia hari ini dengan ahli-ahli politik dari Barisan Nasional (BN) dan pengikutnya memberikan respons ke atas pendedahan terbaru ini.

"Ia satu perangkap, ia seolah-olah (perangkap) tetapi sasaran pula tidak dapat mengelak umpan...," kata ahli jawatankuasa pusat MCA Datuk Ti Lian Ker dalam mesej Twitternya.

Terdahulu, The Malaysia Insider melaporkan, tuduhan liwat kedua ke atas Anwar, yang sedang didengar sekarang, didakwa sebagai hasil kerja "perangkap" membabitkan ahli-ahli politik yang memusuhinya.

Menurut laporan The Sun-Herald semalam, pendedahan kabel Jabatan Negara Amerika Syarikat menunujukkan pegawai-pegawai risikan Singapura memberitahu rakan sejawatan mereka dari Australia bahawa Anwar terlibat dalam perbuatan yang dikenakan tuduhan itu — tindakan yang beliau menafikan sama sekali.

"Jabatan Risikan Kebangsaan Australia juga mengatakan bahawa kelakuakn itu adalah akibat perangkap oleh musuh-musuh Encik Anwar," lapor akhbar itu, yang merupakan sebahagian daripada produk kumpulan Sydney Morning Herald.

Laman web WikiLeaks berjanji akan menyiarkan sekitar 250,000 kabel diplomatik dari Amerika Syarikat, pendedahan mengenai pandangan dan ulasan yang amat mengejutkan, melibatkan pelbagai negara dan banyak pemimpin dan ketua kerajaan. Sekitar 1,000 kabel pula berkaitan dengan Malaysia termasuk sebahagiannya mengenai keengganan Putrajaya bekerjasama dengan beberapa pihak utama dunia.

Wikileaks diasaskan oleh wartawan Australia Julian Assange, yang sekarang ditahan Scotland Yard berhubung dakwaan kes seksual yang dibawa oleh Sweden.

Anwar, 63, dituduh meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, 25, di Unit 11-5-1 Desa Damansara Condominium di Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di sini, antara 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

Kes itu sedang didengar di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dan akan disambung bulan depan.

Tuduhan kali pertama dikenakan sedekad yang lalu, selepas beliau dipecat sebagai timbalan perdana menteri dan timbalan presiden Umno.

Anwar, yang mengetuai Pakatan Rakyat (PR) belum lagi mengulas pendedahan terbaru oleh akhbar Australia ini.

Menurut akhbar itu, kabel melibatkan kedudukan Anwar merupakan salah satu daripada beberapa kandungan yang mendedahkan pandangan mengejutkan pegawai-pegawai kanan Singapura termasuk dakwaan bahawa "Malaysia berada dalam keadaan terkeliru dan bahasa ekoran ahli-ahli politik yang tidak kompeten."

Kabel mengenai kes liwat Anwar ini bertarikh November 2008 iaitu lima bulan selepas kes liwatnya terdedah dan disiasat polis.

Ia menyebut, "Australia mengatakan bahawa perkhidmatan risikan Singapura dan (pemimpin kanan Singapura) Lee Kuan Yew memberitahu ONA dalam pertukaran pandangan bahawa pemimpin pembangkang Anwar sememangnya melakukan perbuatan itu, yang beliau didakwa sekarang."

Dokumen itu juga mengatakan bahawa Singapura memberitahu ONA yang mereka membuat penilaian itu berasaskan risikan teknikal, yang mana kemungkinan dikaitkan dengan komunikasi yang dipintas, kata akhbar itu.

"ONA membuat penilaian, dan rakan-rakan sejawatan mereka dari Singapura bersetuju, ia adalah (satu) kerja (dia) diperangkap dan kemungkinan dia tahu mengenainya, tetapi bagaimanapun dia terlibat," kata kabel itu - TMI

Umno tak layak bincang soal pimpinan Islam

Posted: 11 Dec 2010 07:04 PM PST

Merujuk kenyataan dua ketua bahagian Umno, iaitu Ketua UMNO Bahagian Kota Bharu, Datuk Mohd Fatmi Che Salleh (Sinar Harian-edisi online, 11 Disember 2010) dan Ketua Umno Bahagian Pasir Puteh, Zawawi Othman (Sinar Harian-edisi Kelantan, 11 Disember 2010), maka saya menganggap kedua-dua mereka itu tidak layak bercakap mengenai kepimpinan Islam. Ini kerana parti Umno itu sendiri tidak pernah berniat untuk memartabatkan Islam sebagai teras kepimpinan negara.
Kunci kepada kenyataan dua ketua bahagian itu adalah respons kepada kenyataan yang dikeluarkan oleh al-Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengenai perlantikan timbalan perdana menteri Malaysia seharusnya dari kalangan seorang muslim yang soleh. Bagi saya, kenyataan Tuan Guru ini adalah suatu prinsip jelas dalam kepimpinan Islam, maka apabila ia dipadukan kepada individu yang bernama Lim Kit Siang yang kebetulan Penasihat parti DAP, maka ia sudah kelihatan suatu polemik yang menimbulkan penolakan total pihak Umno. Jelas terserlah kebebalan Umno di dalam menghayati maksud tersirat Tuan Guru sebagai tokoh uyang tegas memperjuangkan asas dakwah di dalam bentuk olahan politik Islam.

Apabila meneliti respons Fatmi itu (atas), ia jelas tidak bersetuju lalu menyifatkan kenyataan Tuan Guru sebagai kenyataan politik. Demikian pula Zawawi yang baru setahun jagung memegang ketua bahagian telah meletakkan taraf kenyataan Tuan Guru sebagai kebudak-budakan.

Justeru Fatmi mahupun Zawawi (sebelah) boleh dianggap mewakili pemikiran pemimpin Umno yang begitu alahan (alergic) tatkala membincangkan soal kepimpinan politik, bila mana isu kepimpinan dipadukan dengan nilai-nilai kempimpinan Islam. Ia semacam cuba mengelakkan daripada menerima hakikat teras kekuatan Malaysia hari ini adalah Islam biukannya kaum. Oleh itu, ramai pemimpin Umno dan penyokong mereka menganggap kenyataan Tuan Guru sebagai aancaman kepada poerjuangan Umno dan Barisan Nasional itu sendiri.

Sehubungan itu, kenyataan dilapor media tersebut boleh fahami sebagai respons yang jelas membayangkan sikap hipokrit pemimpin Umno terhadap Islam. Maka kenyataan Fatmi dan Zawawi sebenarnya boleh dijadikan disifatkan sebagai kebudak-budakan bukannya kenyataan Tuan Guru yang kebudak-budakan.

Ini kerana kenyataan itu, awal-awal lagi didapaati bercanggahan dengan prinsip kebebasan dan hak-hak beragama individu warganegara Malaysia. Di samping itu, kenyataan tersebut dilihat sebagai tidak menggambarkan sifat orang Melayu yang beragama Islam yang cuba mempermainkan usaha dakwah dalam konteks seruan Islam.

Sementelah pula, ia adalah bercanggah dengan ajaran Islam sendiri yang telah menetapkan ukuran akil baligh di dalam menentukan dosa dan pahala, sedangkan Lim Kit Siang sebagai orang yang akil baligh, peguam dan politicians berpengalaman, amat pasti ia amat matang dengan pendiriannya tentang agama. Justeru kenyataan itu yang turut memperlekehkan kewibawaan Lim Kit Siang sekaligus menggambarkan sikap pemimpin Umno yang tidak menghormati kepimpinan pihak lawan yang jelas bercanggah dengan sunnah Raslullah SAW. Malah ia suatu kedangkalan dalam memahami nilai diplomasi politik dalam negara ini.

Sebagaimana Nabi Muhammad SAW sendiri sebagai Perdana Menteri pertama di dunia ini yang memartabatkan Islam di dalam pemerintahan tidak pernah pun menyebut fasal 'bangsa-bangsa' jauh sama sekali menerima pakai prinsip kebangsaan di dalam menguruskan politik dan pentadbiran Negara. Sedangkan kewujudan bangsa itu sedia ada lebih awal lagi. Hakikat ini, Umno sudah jauh tersasar. Justeru itu, agak pelik dan ajaib sekiranya pemimpin Umno itu bercakap soal 'masuk Islam' dan menilai keikhlasan seseorang itu untuk masuk Islam, sedang amalan parti dia sendiri bercanggah dengan nilai-nilai Islam.

Masakan tidak, disebabkan pemimpin Umno-lah seorang ulama seperti Ustaz Ibrahim Mahmood dan pengikutnya dibunuh di dalam Peristiwa Memali tahun 1985. Malah pernah berlaku, alim-ulama termasuk dari Kelantan turut ditahan di bawah oleh akta zalim ISA. Tidak padan dengan itu, pernah arwah Tuan Guru Haji Mustapha dari Pasir Tumboh telah diseret ke mahkamah dan dijatuhkan hikuman atas dakwaan kononnya mengkafir sesama Islam. Sedang semua tuan guru atau ustaz tersebut berhujah bersandarkan kitab suci al-Quran dan hadis Nabi SAW.

Lebih teruk lagi, dalam era kekuasaan Umno jugalah berlakunya sekatan bantuan kepada sekolah agama Islam di seluruh negara akibat terpengaruh dengan Amerika yang mentohmahkan sekolah-sekolah agama sebagai pusat aktiviti pengganas. Melarang guru dan ustaz di sekolah-sekoilah memakai kopiah, kerana kopiah identiti Islam. Paling malang lagi, Umno era Abdullah Ahmad Badawi turut memperkenalkan Islam Hadhari sebagai pendekatan yang salah kerana ia didapati seiringan dengan pemikiran orientalis yang bertujuan mengelirukan ajaran Islam sebenar.

Jawapannya, terlalu banyak percanggahan amalan pemimpin Umno sepanjang mereka berkuasa di negara ini yang dilakukan adalah tidak menyokong usaha memartabatkan Islam itu sendiri.

Oleh sebab itu, sejak negara merdeka sehingga ke hari ini, Umno sebagai parti yang memperjuangkan Melayu, didapati tidak berani menawarkan kepada pemimpin MCA atau pun MIC untuk duduk ke jawatan Timbalan Perdana Menteri. Atau sekurang-kurang bersifat demokratik untuk membuka jawatan timbalan menteri besar atau ketua menteri kepada MCA atau MIC. Sebaliknya, amalan kebangsaan Umno itu diragui kerana pernah menyerahkan Singapura kepada Lee Kuan Yew, Pulau Pinang kepada Gerakan meskipun pada satu ketika kerusi Umno majoriti di dewan negeri Pulau Pinang. Begitu juga dalam konteks Sabah, era Dr. Mahathir pernah mencaturkan jawatan Ketua Menteri kepada sistem giliran membolehkan pemimpin bukan Melayu mendudukinya.

Justeru itu, dalam negara yang mencatatkan hak-hak atas prinsip demokrasi apa salahnya membincangkan jawatan TPM itu kepada bukan Melayu. Paling tidak salah, sekiranya bakal penjawat TPM itu seorang beragama Islam. Ini kerana Islam adalah agama Persekutuan dan penganut Islam adalah mewakili majoriti rakyat yang kebetulan merentasi kaum––tidak hanya orang Melayu malah ada Cina, India, Sabahan, Sarawakian dan kaum-kaum lain adalah beragama Islam. Maka, nilai Islam itu sudah merentasi nilai-nilai perkauman yang dipuja oleh Umno, MCA dan MIC. Logik inilah menjadi hujah bagi Tuan Guru Nik Abdul Aziz melontarkan idea jawatan TPM itu hendaklah berteraskan prinsip perlembagaan dan hendaknya juga selari dengan Islam, iaitu seorang yang soleh. Di sini diperturunkan kenyataan sebenar Tuan Guru seperti di dalam blognya:

Apa yang penting ialah dasar, jika dasar Islam. Sesiapapun boleh menjadi pemimpin. Di Kelantan saya pernah mengeluarkan kenyataan berkali-kali bahawa Menteri Besar Kelantan boleh terdiri daripada seorang yang berbangsa Cina dengan syarat merupakan seorang muslim yang soleh. Penasihat DAP, Lim Kit Siang atau sesiapapun boleh menjadi Timbalan Perdana Menteri bahkan Perdana Menteri sekalipun tidak mempunyai apa-apa halangan, syaratnya merupakan seorang muslim yang soleh. Ini prinsip Islam yang perlu dipatuhi dalam membentuk kepimpinan negara dan ummah. Seorang muslim yang soleh sekalipun bukan Melayu jauh lebih bermanfaat untuk negara ini dari seorang Melayu yang korup!

Rumusannya, kita umat Islam mahu pun rakan-rakan dari agama selain Islam, janganlah mudah percaya dengan 'ajakan Islam' yang terhambur dari mulut pemimpin Umno. Kerana mulut mereka hakikat memiliki bau yang busuk terhadap Islam itu sendiri. Lantaran itu, komen Ketua Umno Pasir Puteh dan Bahagian Kota Bharu tersebut adalah olahan politik yang menyerlahkan kelemasan bernafas dek kebimbangan hilangnya kuasa dalam - GreenCresent

WikiLeaks dedah DSAI masuk 'perangkap' kes liwat

Posted: 11 Dec 2010 06:10 PM PST

KUALA LUMPUR, 12 Dis — Tuduhan liwat kedua ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang sedang didengar sekarang, didakwa sebagaii hasil kerja "perangkap" membabitkan ahli-ahli politik yang memusuhinya, demikian menurut laporan eksklusif sebuah akhbar harian Austarlia yang membawa pendedahan WikiLeaks.

Menurut laporan Sun-Herald semalam, pendedahan kabel Jabatan Negara Amerika Syarikat menunujukkan pegawai-pegawai risikan Singapura memberitahu rakan sejawatan mereka dari Australia bahawa Anwar terlibat dalam perbuatan yang dikenakan tuduhan itu — tindakan yang beliau menafikan sama sekali.

"Jabatan Risikan Kebangsaan Australia juga mengatakan bahawa kelakuan itu adalah akibat perangkap oleh musuh-musuh Dr Anwar," lapor akhbar itu, yang merupakan sebahagian daripada produk kumpulan Sydney Morning Herald.

Laman web WikiLeaks telah menyiarkan sekitar 250,000 kabel diplomatik dari Amerika Syarikat, pendedahan mengenai pandangan dan ulasan yang amat mengejutkan, melibatkan pelbagai negara dan banyak pemimpin dan ketua kerajaan. Sekitar 1,000 kabel pula berkaitan dengan Malaysia termasuk sebahagiannya mengenai keengganan Putrajaya bekerjasama dengan beberapa pihak utama dunia.

WikiLeaks diasaskan oleh wartawan Australia Julian Assange, yang sekarang ditahan Scotland Yard berhubung dakwaan kes seksual yang dibawa oleh Sweden.

Semalam, Presiden Amerika Syarikat Barack Obama menyifatkan tindakan WikiLeaks sebagai sesuatu yang "amat dikesali" ketika beliau berbual dengan rakan-rakan sejawatannya menerusi telefon, yang turut bersetuju pendedahan itu tidak harus menjejaskan hubungan dengan Washington.

Diplomat Amerika Syarikat di Kuala Lumpur juga melahirkan sentimen yang sama kepada Wisma Putra meskipun mereka memandang berat tuduhan liwat kedua yang dikenakan ke atas Anwar.

Anwar, 63, dituduh meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, 25, di Unit 11-5-1 Desa Damansara Condominium di Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di sini, antara 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

Kes itu sedang didengar di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dan akan disambung bulan depan.

Tuduhan kali pertama dikenakan sedekad yang lalu, selepas beliau dipecat sebagai timbalan perdana menteri dan timbalan presiden Umno.

Anwar, yang mengetuai Pakatan Rakyat (PR) belum lagi mengulas pendedahan terbaru oleh akhbar Australia ini.

Menurut akhbar itu, kabel melibatkan kedudukan Anwar merupakan salah satu daripada beberapa kandungan yang mendedahkan pandangan mengejutkan pegawai-pegawai kanan Singapura termasuk dakwaan bahawa "Malaysia berada dalam keadaan terkeliru dan bahasa ekoran ahli-ahli politik yang tidak kompeten."

Singapura dan Malaysia berpisah pada 1965, hanya dua tahun selepas membentuk Malaysia. Kini mempunyai hubungan kuat tetapi tidak membenarkan akhbar masing-masing diedarkan di negara mereka.

Kabel mengenai kes liwat Anwar ini bertarikh November 2008 iaitu lima bulan selepas kes liwatnya terdedah dan disiasat polis.

Ia menyebut, "Australia mengatakan bahawa perkhidmatan risikan Singapura dan (pemimpin kanan Singapura) Lee Kuan Yew memberitahu ONA dalam pertukaran pandangan bahawa pemimpin pembangkang Anwar sememangnya melakukan perbuatan itu, yang beliau didakwa sekarang."

ONA merujuk kepada Pejabat Risikan Kebangsaan Australia.

Dokumen itu juga mengatakan bahawa Singapura memberitahu ONA yang mereka membuat penilaian itu berasaskan risikan teknikal, yang mana kemungkinan dikaitkan dengan komunikasi yang dipintas, kata akhbar itu.

"ONA membuat penilaian, dan rakan-rakan sejawatan mereka dari Singapura bersetuju, ia adalah (satu) kerja (dia) diperangkap dan kemungkinan dia tahu mengenainya, tetapi bagaimanapun dia terlibat," kata kabel itu.

Minggu lalu, Anwar mengundang Ahli Parlimen Bebas Australia Selatan, Senator Nick Xenophon untuk memantau perbicaraan itu dan mengadakan sidang media di lobi Parlimen.

Anwar, ketika memperkenalkan tetamunya itu berkata, kehadiran Xenophon ke Kuala Lumpur adalah untuk memerhati perbicaraan kes liwatnya serta bermesyuarat bersama-sama anggota Parlimen pembangkang serta mengadakan pertemuan dengan beberapa pemimpin masyarakat.

"... oleh kerana perbicaraan itu telah ditangguhkan ekoran permohonan kita untuk Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah menarik diri daripada terus mendengar perbicaraan kes liwatnya, beliau memutuskan untuk berada di Parlimen bagi memerhatikan prosiding dan perbincangan," katanya.

Xenophon yang turut mendakwa dirinya seorang peguam berkata, tuduhan liwat terhadap Anwar yang juga Ketua Pembangkang itu harus dikendalikan secara adil kerana perjalanan kes itu turut diperhati masyarakat dunia.

Beliau adalah antara 50 Ahli Parlimen Australia yang memprotes supaya tuduhan terhadap Anwar digugurkan pada Februari lalu kononnya bagi mencerminkan pemerintahan berkredibiliti kerajaan Malaysia.

Pada Disember 2009, sebulan selepas penilaian ringkas ONA mengenai kesnya, Anwar mengecam Perdana Menteri Australia Kevin Rudd kerana tidak menemuinya ketika melawat negara itu.

Beliau menuduh Rudd "memuaskan" pemimpin-pemimpin berasuah Malaysia dengan tidak mengendahkan beliau. - TMI

Antara pendedahan WikiLeaks - Pembunuhan 2 pemberita Reuters (Video)

Posted: 11 Dec 2010 07:27 AM PST

baca berita di sini

Gani Patail perlu jelaskan dakwaan-dakwaan terhadapnya - Penasihat SPRM

Posted: 11 Dec 2010 04:21 AM PST


MS : Hang jangan dok senyum saja Gani ai, ce ... jangan dok ingat hang ada pangkat tinggi, hang peguam negara, boleh dakwa orang sana sini, hang ingat hang boleh buat apa saja ka?
Ini lah pemikiran yang ada pada semua yang berpangkat tinggi, samada politik atau pentadbiran kerajaaan. Kononnya mereka ni kebal undang-undang. Tindakan tak boleh diambil. Kalau nak ambil tindakan kena tanya Najib dulu ... sampai bila ianya akan berterusan?
Kalau dengan pembangkang hangpa cukup cepat bertindak. Tapi bila kena batang hidung sendiri, macam-macam alasan diberikan ....
Oleh Debra Chong

KUALA LUMPUR, 11 Dis – Pengerusi Yayasan Sosial Penyayang Tan Sri Robert Phang hari ini secara terbuka menggesa Peguam Negara agar membuat penjelasan berhubung dakwaan-dakwaan mengaitkannya dengan personaliti korporat berprofil tinggi, yang turut menimbulkan persoalan komitmen Putrajaya melawan rasuah.

Phang, yang juga anggota panel penasihat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berkata, cakap-cakap mengenai hubungan rapat Tan Sri Abdul Gani Patail (gambar) telah mencalar kedudukan beliau selaku penasihat perundangan tertinggi negara, yang secara tidak langsung membawa kepada persepsi bahawa kerajaan mengamalkan pendakwaan selektif.

Jaksa Pendamai ini menggariskan beberapa kes sebagai contoh, antara ketiadaan tindakan mahkamah di pihak kerajaan ke atas bekas pengerusi Penerbangan Malaysia (MAS) Tan Sri Tajudin Ramli berhubung dakwaan skandal kewangan yang membawa kepada kerugian RM8 bilion.

Phang juga mempersoalkan keputusan terbaru untuk mendakwa bekas menteri besar Selangor Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo berhubung isu pembelian dua lot tanah dan banglo di bawah Kanun Keseksaan berbanding akta baru SPRM yang membawa hukuman lebih berat.

Mohamad Khir, 45, didakwa telah mendapatkan untuk dirinya dan isteri Datin Seri Zahrah Kechik, 45, suatu barang berharga dengan suatu balasan yang beliau ketahui tidak mencukupi iaitu dua lot tanah dan sebuah rumah di Jalan Suasa 7/1 L, Shah Alam, daripada Ditamas Sdn Bhd melalui pengarah syarikat itu, Shamsuddin Hayroni, dengan harga RM3.5 juta sedangkan hartanah itu telah dibeli oleh Ditamas pada 23 Disember 2004 dengan harga RM6.5 juta.

"Malangnya jika Peguam Negara sendiri menjadi halangan kepada langkah kerajaan dan SPRM dalam usaha memperlihatkan kerajaan yang Bersih, Cekap, Amanah," kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

"Orang awam perlu diberi kepuasan berhubung usaha kerajaan mendapatkan kembali keyakinan publik bahawa ia serius dalam menangani rasuah dan dalam usaha mendapatkan keadilan bagi semua," tegas beliau.

Gambar-gambar percutian Abdul Gani bersama Shahidan Shafie – yang dikatakan sebagai proksi Tajudin - yang disebar luas menerusi Internet dan saluran-saluran lain, mendesak pihak berkuasa agar membuka semula kes membabitkan kerugian RM8 bilion MAS pada 2001.

Kes itu pernah dibawa oleh Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub baru-baru ini.

"Selagi wujud perasaan was-was mengenai tatalaku peribadi Peguam Negara Gani Patail sebagaimana digambarkan dan ia tidak ditangani, kesemua usaha ikhlas di pihak kerajaan dan SPRM akan sia-sia," kata beliau.

"Ia hanya akan dianggap sebagai satu usaha hubungan awam ataupun slogan semata-mata," kata Phang.

Dakwaan membabitkan Abdul Gani muncul di portal berita Malaysia Today, yang dikendalikan oleh blogger Raja Petra Kamarudin.

Phang mengeluarkan kenyataan itu hari ini ketika negara dikejutkan dengan surat terbuka pegawai polis kanan Datuk Mat Zai kepada Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berhubung isu insiden mata lebam Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Putrajaya akan mengumumkan keputusan final Isnin ini sama ada perlu membuka semula kertas siasatan berkaitan insiden mata lebam itu yang berlaku 12 tahun lalu, ekoran dakwaan wujudnya bukti terbaru sebagaimana didedahkan oleh Mat Zain.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz memberitahu The Malaysian Insider kelmarin bahawa beliau akan menjawab gesaan pembangkang di Parlimen minggu depan berhubung isu itu dan keputusan yang bakal diumumkan adalah "muktamad".

Nazri berkata, penjelasan telah diperoleh daripada Abdul Gani berhubung dakwaan terbaru bahawa beliau telah memalsukan keterangan dalam siasatan kes Anwar dipukul ketika ditahan di lokap Bukit Aman pada September 1998.

Beliau sedang meneliti butiran berkaitan isu tersebut.

Pada 24 November lalu, Nazri berkata, kerajaan akan menyiasat surat terbuka Mat Zain yang mendakwa Peguam Negara mempunyai peranan dalam insiden mata lebam Anwar yang berlaku 12 tahun lepas.

Surat terbuka kedua kepada Ismail dikeluarkan semalam - TMI

Pakatan Akan Adakan Pilihanraya Negeri Berasingan

Posted: 11 Dec 2010 03:34 AM PST

Oleh MOHD AL QAYUM AZIZI

PETALING JAYA: Pakatan Parti Pembangkang tidak menolak kemungkinan mengadakan pilihan raya secara berasingan di peringkat negeri pada pilihan raya akan datang.

Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, perkara itu mungkin boleh berlaku kerana kuasa pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) adalah hak kerajaan negeri.

Anwar berkata, perkara itu akan diputuskan bersama kerajaan negeri dan pihak mereka masih menilai pilihan yang ada sebelum pilihan raya.

"Secara berasingan atau tidak terserah kepada kerajaan negeri dan kita akan putuskan bersama kerana kita ada pilihan, bagaimanpun itu adalah kuasa pihak kerajaan negeri," katanya pada sidang akhbar khas selepas Mesyuarat Majlis Pakatan Rakyat di sini, Sabtu.

Sidang media itu turut dihadiri oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Penasihat DAP Lim Kit Siang.

Dalam pada itu Anwar berkata, pihak pembangkang sedang giat membuat persiapan bagi menghadapi pilihan raya yang dijangka akan diadakan pada tahun depan dan telah pun berjumpa dengan semua pengarah pilihan raya parti untuk perincian strategi.

Mengenai pembahagian kerusi, ia akan dibincangkan lebih lanjut selepas Konvensyen Pakatan Rakyat di Pulau Pinang pada 18 Disember depan, katanya.

Sementara itu, ketika ditanya mengenai konvensyen yang bakal berlangsung di Dewan Millenium Kepala Batas itu, Anwar berkata konvensyen itu akan menfokuskan mengenai isu dasar parti selain menekankan aspek ekonomi, sosial yang menyangkut kepentingan rakyat.

Katanya, pemahaman mengenai aspek perlembagaan juga akan ditekankan kepada semua pimpinan supaya ia jelas.

"Konvensyen itu nanti akan lebih ditumpukan kepada memperkuatkan isu-isu dasar supaya ia jelas di semua peringkat dan strategi untuk pilihan raya juga akan turut dibincangkan," ujarnya.

Dalam pada itu, Anwar berkata draf ucapan dasar pada konvensyen itu nanti telah berada di peringkat akhir dan pihak pakatan telah sepakat dengan dasar yang terkandung yang berkaitan dengan rakyat.

"Kita akan maklumkan mengenai dasar itu sebelum berlangsung konvensyen itu. Mungkin pada minggu depan," katanya. - mStar

"Pakatan Rakyat nak tawan Perlis"

Posted: 11 Dec 2010 02:47 AM PST

Meskipun tarikh pilihan raya umum belum diketahui, namun PKR mula memasang angan-angan untuk menumbangkan kerajaan negeri BN di Perlis.

Untuk itu, PKR cabang Arau mula mengatur dialog dan majlis makan malam bersama rakan-rakan pemimpin Pakatan Rakyat dan NGO lain bagi mencari input serta formula untuk menawan negeri itu.

Ketua cabang berkenaan, Hashim Bakar berkata seramai kira-kira 300 orang terdiri daripada ahli, penyokong Pakatan dan NGO akan menghadiri dialog berkenaan yang membincangkan tajuk "Pakatan Rakyat nak tawan Perlis".

"Kita akan berbincang, mengambil input serta pandangan mengenai isu-isu dan strategi daripada NGO dan penyokong Pakatan dalam usaha kita menawan Perlis," katanya.

Menurutnya, beberapa pemimpin Pakatan di peringkat pusat dan negeri serta pengamal undang-undang juga akan dijemput mengupas tajuk berkenaan.

Antara tokoh itu termasuk Ketua Angkatan Muda PKR Shamsul Iskandar Md Akin, Thomas Su (Pengerusi DAP Kedah/Perlis), Rus'sele Eizan (ketua penerangan PAS Perlis), Sharif Shaari (Angkatan Sasterwan Perlis) dan Zulmi Sabri (peguam) dan Pengerusi Kelab Penyokong PAS Perlis Khoo Yong Chong.

Hashim berkata cabang berkenaan akan menganjurkan dialog tersebut di Dewan Chi Yong Kor di Kangar pada 18 Disember ini, mulai jam 9 malam.

Manakala timbalan ketua cabang Arau Tengku Nazri Tengku Aldin ditugaskan untuk menjadi moderator pada majlis dialog tersebut, kata Hashim.

Pada pilihan raya umum 2008, Pakatan Rakyat hanya berjaya menguasai dua daripada 15 kerusi DUN Perlis.

Kedua-dua kerusi itu - Sanglang dan Simpang Empat - berjaya dirampas oleh PAS.

Di peringkat parlimen, semua tiga kerusi - Padang Besar, Kangar dan Arau - kekal dimenangi oleh BN. - mkini

Korea puji harga minyak dan gula naik - kata hamba Allah ni

Posted: 11 Dec 2010 01:29 AM PST

Korea Puji Program Rasionalisasi Subsidi Kerajaan

KEPALA BATAS: Program rasionalisasi subsidi yang dilaksanakan kerajaan turut mendapat pujian daripada Presiden Korea Selatan, Lee Myung-bak yang melawat Malaysia selama dua hari mulai Khamis lalu.

"Ia (rasionalisasi subsidi) bukan sesuatu perkara yang senang untuk dilaksanakan. Kerajaan harus memastikan negara kuat dan tindakan tersebut telah mendapat pujian daripada Presiden Korea Selatan dalam lawatan beliau ke Malaysia baru-baru ini.

"Lee berpendapat bahawa apa yang kerajaan Malaysia buat adalah satu perkara yang bijak. Kita tahu menjaga subsidi, pada masa yang sama kita juga menjaga kedudukan kewangan, tidak boros serta berbelanja dengan berhemat," kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop kepada pemberita di sini, Sabtu.

Beliau menyampaikan hadiah wang tunai kepada pelajar di dalam kawasan Parlimen Tasek Gelugor yang memperoleh keputusan cemerlang pada Ujian Pencapaian Sekolah Rendah 2010.

Beliau menegaskan bahawa kerajaan telah meneliti kepentingan rakyat dan membuat kajian rapi untuk jangka masa yang panjang sebelum bertindak untuk merasionalisasi subsidi.

Ia dilaksanakan bagi memastikan kedudukan kewangan negara dan kualiti kehidupan rakyat dapat diseimbangkan dan bukan untuk membebankan rakyat seperti apa yang didakwa oleh pihak pembangkang.

Langkah merasionalisasi subsidi kali kedua dilaksanakan awal bulan ini yang melibatkan pengurangan subsidi ke atas petrol RON95, diesel, LPG dan gula.

Nor Mohamed yang juga Anggota Parlimen Tasek Gelugor berkata Presiden Korea Selatan itu sedar tentang kekuatan negara Malaysia tetapi pihak pembangkang tidak.

"Orang luar lebih sedar tentang kekuatan kita berbanding pembangkang, biasalah mereka ini sudah kehabisan modal," katanya. - BERNAMA

MS: Dey macha, apa yang dah korang kencing si Presiden Korea tu? Mesti korang crite yang baik-baik saja kan. Korang tak kan cerite rakyat marah, rakyat nak keluar berdemo, korang tembak gas tembak air. Mesti korang tak crite kan? pasal tu aku kata korang dah kencing Presiden tu.
Tapi memang la pun mana pernah ada pembesar luar negara yang datang ke Malaysia dan lepas tu kutuk Malaysia. Hahaha, lagi nak tipu rakyat ...

Tahu menjaga subsidi kepala hotak hangpa. Tau bebankan rakyat ada la wei ...


Apa yang kualiti hidupan rakyat dapat diseimbangkan kalau harga barangan dah melambung. jangan sedap cakap jer mad yakcop ai.

Hang kata tak bebankan rakyat? Apa yang hang cakap tu? cakap membodek ker mad? Hang tak tau macamana kehidupan rakyat kat bawah ni?

Bukan pembangkang , tapi rakyat sendiri merasakan tindakan menaikan harga barangan keperluan asas(minyak dan gula) memang membebankan rakyat.

Hangpa yang kat atas tu memang tak rasa apa-apa la bila setiap kali menaikan harga barang, tapi rakyat yang akan menerima akibatnya.

Janganlah mad, jangan kencing rakyat lagi .... tapi menteri-menteri macam hang ni mad terpaksa lah bodek bos, kalau tak nanti kena pancung, gelap masa depan ... walaupun sebenarnya korang tahu rakyat menderita ... tapi demi periuk nasi .... Ni lah yang aku kata pemerintah Haramjadah ... isi kantung sendiri dan biarkan rakyat merana .... ptuiiihhhh

Anak Bapa

0
sumber :-

Anak Bapa


Kenapa Ramai Sangat Pemimpin UMNO Yang Bangap?

Posted: 11 Dec 2010 06:09 AM PST



Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcob berkata Presiden Korea Selatan memuji Malaysia atas usaha merasionalisasi (baca naik harga barang) subsidi negara.

Apa punya bangap menteri UMNO ni, Allah saja yang tahu. Yang hang pi cakap pendapat Presiden Korea Selatan tu buat apa? Pertamanya dia tetamu negara, tentulah dia akan puji apa yang kerajaan buat – hormati tetamu beb.

Yang kedua cuba pi tanya gaji pekerja depa berapa sebulan? Rakyat Korea Selatan tak dapat subsidi pun tak apa, gaji tinggi. Lagi satu kalau korup kena tindakan keras di sana, tak kira sapa. Berapa orang dah Presiden Korea Selatan yang di hukum kerana rasuah, malah ada yang bunuh diri. Di sini jangan mimpi ……

Nak tengok lagi pemimpin UMNO yang bangap, sila lihat di sini dan sini.

Anak Bapa: Bila perjuangan tu dah tak betul (asyik isi perut sendiri dan kroni) lambat laun akan terserlah kebobrokannya …….

UMNO Yang Gadaikan Nasib Rakyat

Posted: 10 Dec 2010 11:50 PM PST


Najib kata "jangan gadaikan masa depan negara dengan menyerahkan tampuk pemerintahan kepada Pakatan Rakyat kerana pembangkang hanya pandai menabur janji-janji manis". Dalam erti kata lain PR tak pandai memerintah.

Logiknya apa yang Najib maksudkan ialah UMNO pandai memerintahlah maka itu sebabnya harga barang asyik naik tak henti-henti sedangkan pendapatan rakyat masih ditakuk lama. Mungkin kerana pandai memerintah maka habis duit negara ratusan billion ringgit dek rasuah dan penyelewengan oleh pimpinan UMNO.

Kerana UMNO cekap memerintahlah maka rakyat yang berdemonstrasi cara aman disembur gas dan air beracun. Kerana UMNO cekaplah maka pembangkang acapkali disumbat ke penjara Kemunting di bawah ISA. Kerana UMNO hebatlah maka mereka terus mempertahankan puak-puak samseng rasis yang semakin kurang ajar hari ini.

Dalam ayat yang sama Najib bermaksud kerana PR tak pandai memerintahlah maka rakyat Selangor dapat air percuma 20 meter padu setiap bulan. Kerana PR tak pandai memerintahlah maka anak-anak lahiran Selangor dan warga emas dapat bantuan daripada kerajaan negeri.

Kerana PR tak pandailah maka cukai tanah diturunkan di Kedah dan elaun guru-guru KAFA di Penang dan Selangor dinaikkan. Kerana PR tak pandailah maka tak ada seorang pun pimpinan mereka yang dijatuhi hukuman kerana rasuah.

Apa punya bangang jadi PM cakap tak fikir dulu. Tolonglah! UMNO dan BN dah "busuk hingga ke usus", talkinkan aje!

Anak Bapa: Najib kata SPRM diberi kuasa penuh untuk bertindak atas sesiapa saja yang disyaki terlibat dengan rasuah. Ayuh SPRM tolong siasat dulu kes Scopene-Altantunya dan Sukhoi terlebih dahulu jika ada t***r.

Siulan Apadianie

0
sumber :-

Siulan Apadianie


Dajjal Episod 2;Identitinya Terbongkar

Posted: 11 Dec 2010 10:12 PM PST

"dimana Dajjal itu sekarang.."


Dajjal Episod 2; Identitinya Terbongkar

Rasulullah berkata ..
"Dajjal akan keluar di bumi bahagian timur yang dipanggil Khurasan.Dia diikuti oleh beberapa kaum yang wajah mereka seperti perisai yang dipukul." ( Hadis direkodkan oleh Ahmad)

"Adakah ini gambaran para pengikut Dajjal dimana wajah mereka  seperti perisai yg dipukul..wajah yang pernah mengalami bengkak dan radang akibat terdedah pada sesuatu yg mampu merosakan kulit wajah sehingga menimbulkan parut..?"

Didalam tempoh 40 tahun kemunculanya  Dajjal dan para pengikutnya berjaya menguasi dunia dan berjaya mempengaruhi ramai umat manusia dengan penipuan dan pembohonganya .

Dajjal mengisytiharkan dirinya sebagai Imam Mahdi dan kemudian mengisytiharkan dirinya sebagai Nabi Isa ..
Dan apabila tiba dikemuncak kesyirikanya itu..Dajjal mengisytiharkan dirinya sebagai Tuhan..

Lalu Allah akan menghukum Dajjal dang para pengikutnya dengan "ASAP" yg menyebabkan wajah Dajjal membengkak sehingga bekas bengkak itu membentuk seperti tulisan "kafir" di dahi Dajjal.

Diketika itulah identiti Dajjal yg sebenarnya terdedah kepada umum..

Setelah identitinya terbongkar Dajjal dan para pengikutnya akan berperang dengan umat Islam dan peperangan itu telah menyebabkan umat Islam hampir kalah..dan disaat-saat ambang kekalahan Allah menurunkan kembali Nabi Isa utk memerangi Dajjal...sehingga berjaya membunuh Dajjal di Lapangan Terbang Antarabangsa Ben Gurion Israel..

'Lokasi ini dikatakan bakal berlaku pertembungan kemuncak pertarungan Nabi Isa dan Dajjal"

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT