Nuffnang

Pengikut

Siulan Apadianie

0
sumber :-

Siulan Apadianie


Prof Dr Syed Husin Ali

Posted: 16 Sep 2010 06:44 PM PDT



Senaor Prof Dr Syed Husin Ali

usinkata;Ahli -ahli PKR yg sedang rancak berkempen yg berbau UBN..sedarlah..silap pilih pemimpin..jahamlah kamu sekali dengan UBN..ingat.ini amaran keras dari aku ..- usinwafer..

Apabila mengetahui bahawa Prof Syed Husin Ali tidak akan mempertahankan jawatanya sbg Timbalan Presiden PKR..hati ini rasa terpanggil utk mengabdikan sesuatu buat Prof Syed Husin Ali didalam blog Siulan Apadianie dan Facebook Usinwafer..
Kepada yg telah memiliki karya terakhir Tuan Rustam A.Sani yg berjudul Ketemu di Alur Zaman..sudah pasti mengetahui apa yg ditulis oleh Rustam A.Sani tentang Prof Syed Husin Ali..
Maka ...hati ini..ingin memetik sebahagian petikan dari apa yg ditulis oleh Tuan Rustam A.Sani sebagai pernghargaan buat Prof Syed Husin Ali..

Buat sesiapa yg langsung tidak mengenali siapa Prof Syed Husin..inilah masanya utk kita renungkan bersama..

Buat ahli-ahli PKR yg sedang rancak berkempen yg entah hapa entah..wajar cari calon pemimpin seperti Prof Syed Husin Ali...


Petikan dari Ketemu di Alur Zaman ;

Syed Husin Ali


Di mata media arus utama negara ini,para pemimpin politik pembangkang tidaklah ada bedanya daripada peristiwa yg tidak menyenangkan seperti tunjuk-tunjuk perasaan membantah kenaikan harga minyak yg berlaku dibeberapa tempat baru-baru ini.Peristiwa -peristiwa itu terjadi bagi org lain,tetapi tidak bagi media-dan dengan itu tidaklah perlu dilaporkan secara jujur...




Demikian juga pemimpin pembangkang seperti Syed Husin Ali,Timbalan Presiden PKR.Semua orang tahu beliau seorang tokoh politik yg penting ,gigih dalam perjuanganya,dan telah banyak berkorban.Namun,telah beberapa lama kini namanya pun jarang disebut-sebut dlm media aliran utama.Bagi media ,tokoh ini seolah-olah tidak wujud sama sekali.




Syed Husin tidak pernah menang pilihan raya dan tidak memberi kemewahan hidup kepada keluarganya .Bagi saya ,ini ada hubunganya dengan perubahan dalam persepsi masyarakat terhadap penyertaan politik-dan kesan serta akibatnya.Pada zaman Boestaman,Pak Sako dan Dr Burhanuddin Helmi,misalnya,penyertaan politik mereka sentiasa dilihat sebagai perjuangan untuk rakyat...


Oleh yg demikian ,lebih "merakyat" kehidupan seseorang tokoh itu dan keluarganya,lebih menderita seseorang itu akibat perjuanganya (misalnya dipenjara),lebih gigih seseorang itu,meskipun tidak mendapat ganjaran dlm bentuk kerusi parlimen atau jawatan tinggi,maka akan lebih dikagumilah tokoh tersebut.


Namun Syed Husin hari ini hidup dalam satu zaman lain yg berubah.Hari ini seseorang yg merancang untuk melibatkan dirinya dlm politik maka dia sebenarnya merancang "kerjaya"-bukan"perjuangan"-politiknya.Oleh itu ,arah perkembangan kerjaya itu akan dirancang berdasarkan jalur yg memungkinkan seseorang itu mencapai jawatan dan kemewahan yg diimpikan-dan bukanya komitmen seseorang itu terhadap sebarang keyakinan atau ideologi politik.


Dilihat dalam konteks ini,pada hemat saya, Syed Husin telah merancnag "kerjaya" politiknya berdasarkan pendekatan "perjuangan" beberapa tokoh pemimpin politik rakyat yg lama-malah dia secara terbuka mendedahkan betapa dia amat kuat mengkagumi dan dipengaruhi oleh para tokoh seperti Pak Sako,Boestaman dan Dr Burhanuddin Helmi.Sayangnya,kerana dia hidup dalam zaman yg lain,kejayaanya sentiasa diukur berdasarkan ukuran kerjaya politik orang-orang zaman ini.
Dalam banyak hal Syed Husin mencapai apa yg telah "dicapai' oleh para tokoh politik yg sentiasa dkaguminya  itu.Seperti mereka ,Syed Husin terus  memperlihatkan kegigihan yg telah diperlihatkan oleh para tokoh yg dikaguminya itu -terus"berjuang" hingga ke tahap umur yg agak lanjut meskipun harapan utk mendapat jawatan dan kedudukan tidaklah terlalu besar.Seperti para tokoh yg dikaguminya itu,Syed Husin telah dipenjarakan kerana keyakinan politiknya.


Malah dalam hal-hal lain pula ,Syed Husin telah mencapai beberapa kejayaan yg tidak pernah dicapai para tokoh yg dikaguminya itu.Dalam bidang akademik, misalnya ,dia telah mencapai tahap yg tertinggi dlm pendidikannya dalam bidang Sosiologi-dia memperoleh ijazah PhD dari London School of Economics and Political Science (Universiti London) .Dalam kerjaya akademiknya dia telah memperoleh jawatan Profesor di Universiti Malaya.
Pendeknya jika Syed Husin merancang kerjayanya menurut lunas perancangan kerjaya orang-orang akademik hari ini maka bukanlah sesuatu yg mustahil bahawa dia boleh menjadi Naib Canselor di Universiti-suatu jawatan yg telah dicapai oleh orang-orang yg jauh lebih rendah pecapaian dan reputasi akademiknya!!!!..Namun dalam melaksanakan kerjaya akademiknya itupun Syed Husin tidak pernah terpisah daripada minat perjuangan politiknya utk membela rakyat termiskin- dituangnya ke dalam wadah perjuanganya untuk rakyat tertindas di Teluk Gong atau di Baling,misalnya.


Memang ,Syed Husin tidak pernah mencapai kejayaan untuk menyediakan mahligai besar utk keluarganya-lebih-lebih lagi tidak ada kondominium mewah di kota London atau ladang lembu(ranch)di Argentina.Namun kejayaan 'sederhana" anak-anaknya dalam bidang pendidikan,rasanya boleh dibanggakan sebagai kejayaanya sebagai ketua keluarga berbanding dengan org-org yg perlu menimba rasuah berjuta-juta ringgit atas nama menyenangkan anak-anak mereka.


Dengan pencapainya dalam bidang akademiknya,rasanyatidaklah ada sebab bahawa Syed Husin boleh mencapai kejayaan peribadi yg sama seperti yg telah dicapai oleh tokoh-tokoh politik lain yg telah merancang pertumbuhan kerjaya politik mereka menurut lunas-lunas kerjaya politik hari ini (banyak juga di antara mereka itu merupakan murid -murid Syed Husin di Universiti).Jika sekiranya dia menyertai UMNO ,misalnya,maka tidak ada sebab dia tidak boleh memenangi kerusi parlimen atau malah mencapai jawatan menteri dan sebagainya.


Nyatalah bahawa dia tidak memilih utk menyertai UMNO bukan kerana sebarang kekurangan yg ada pada dirinya tetapi kerana keyakinan dan ideologi politiknya y tidak mendorongnya ke arah itu.Oleh kerana itu ,saya berpandangan bahawa "your involvement in politics has got you nowhere in terms of politics...and in terms ofpersonal achivements "(menurut wawancara Zainon ahmad) bukanlah petanda kelemahan Syed Husin tetapi petanda kelemahan rakyat negara ini utk keluar daripada pola pemikiran politik yg telah dicanai oleh sistem politik yg korup lagi mengutamakan kepentingan peribadi hari ini.


Salah satu catatan menarik dalam temuramah The Sun ialah hakikat bahawa dengan penggabungan PRM-PKN ialah hakikat bahawa Syed Husin "hanya (only)"0 memperolehi jawatan Timalan Presiden PKR.Saya sendiri merupakan salah seorang yg bertuah dapat bersama-sama Syed Husin dalam usaha menyakinkan teman-teman dalam PRM tentang pentingnya penggabungan dua parti itu dalam usaha memantapkan perjuangan membela rakyat dan keadilan yg tidak bersifat perkauman di negara ini.


Memang sepanjang usaha itu kedudukan peribadi Syed Husin tidak pernah dipentingkan-apalagi sehingga mengatasi kepentingan perjuangan dam ideologi.Dalam kerangka lunas perjuangan politik hari ini,yg mengutamakan kepentingan peribadi,memanglah mengambil jawatan yg hanya nombor dua itu boleh dianggap suatu kekalahan ata kelemahan-memandangkan pengorbanan dan perjuangan politiknya yg begitu lama.Namun begitu ,demikianlah hakikat dan konsepsi perjuangan politik yg setulus hati diyakini Syed Husin.




Sudah tibalah masanya kita mempersoalkan "kejayaan" para ahli politik yg didorong semata-mata oleh hasrat pencapaian peribadi dan kepentingan diri; bahawa yg lebih penting dlm politik kita hari ini bukanlah sekadar pertimbangan kerjaya politik,tetapi sebenarnya pertimbangan perjuangan politik dan natijah perjuangan itu.


Memang tidak mudah bagi Syed Husin menyakinkan seluruh rakyat tentang ketulusan dan hasrat politiknya-malah untuk menyakinkan para anggota partinya sendiri (PKR) sahaja tidaklah mudah.Syed Husin menyatakan bahawa beliau amat sedar tentang kesukaran yg dihadapinya itu.Namun kita bersyukur kerana beliau telah memilih utk mengambil sikap seorang 'optimis" yg tidak mudah menyerah kalah....- Rustam A.Sani ; Ketemu di Alur Zaman






nota-usin; Artikel diatas telah aku cut sana cut sini..kalau nk baca keseluruhan  artikel..kena beli la buku Ketemu di Alur Zaman..murah ja..kat Popular RM10..order kat Siasah baru RM8..


keAZAManMalaysia

0
sumber :-

keAZAManMalaysia


Najib mahu Malaysia tumpukan sektor perkhidmatan pelacuran(sumber Berita Hairan di bahagian Nasional)

Posted: 08 Dec 2010 09:50 PM PST

kalau hidup lg ida ni msti akan jadi gadis bond kan???huahuahua

yng tak baca surat khabar..

sila baca surat khabar..

takdanya najib nak buat camtu...

ceritanya begini..

najib umum mahu malaysia menumpukan sektor perkhidmatan..

kononnya mampu meningkat dengan cepat...

terutamanya iaitu sektor perlancongan...

laaaaaaahai..

najib ni mcm2 magik dia nk buat...

skjap ekonomi digital,gst,berpendapatan tinggi,bla bla bla..ept,mbe dan bla,bla,bla..

semuanya hampeh...

tak pasal2 sabah diannounce sbagai negeri termiskin..

ideanya....

najib dah sedar sektor perkhidmatan ni bagus...

sektor perkhidmatan la yg menjadikan singapore yg kecik bertambak2 tu maju...

yg malaysia nk majukan pertanian..

bagus tu bagus..

betul tu betul...

jangan marah..20 sen...

tapi kerajaan nk invest pun mcm nk tk nk..

sampai beras pun nk import...

ini dah di ambang 2020..

banyak benda dah boleh research..

malaysia berlambak universiti..

universiti luar negara setiap hari jumpa benda baru..

tapi..

harga gula pun boleh naik??

ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhaahahaha

najib jugak kata nk inovatif..

inovatif pekebendanya woi???

dalam diam sektor perkhidmatan dan perlancongan..

dah pasti banyak disko,pub,dan kasino nk di bagi lesen..

tu lah satu kebodohan najib..

orng melancong ke malaysia sbb originaliti dan identiti negara..

bukan sbb pusat hiburan..

baik diorang pegi las vegas.

tk pasal2 bangsa sndiri rosak ketagih ke tmpat2 cam tu..

huahuahua......

bumiperak

0
sumber :-

bumiperak


Titah Sultan Perak martabatkan bangsa Melayu disokong

Posted: 08 Dec 2010 05:29 AM PST

IPOH, 8 Dis 2010 Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPNPk) Rabu menyokong titah Sultan Perak Sultan Azlan Shah bahawa orang Melayu yang mempertikaikan status agama Islam dan hak keistimewaan orang Melayu di negara ini telah menghina dan mengkhianati bangsanya sendiri.

Setiausahanya Dr Raja Ahmad Al-Hiss berkata titah berkenaan bertepatan dengan situasi negara kerana mereka yang mempertikaikannya, bertindak tanpa berasaskan faktor sejarah dan bercanggah dengan Perlembagaan Negara.

"Perkara ini turut ditekankan PAS dan pakatan pembangkang yang bersepakat berdasarkan konvesyen tahun lalu yang akan mempertahankan Perlembagaan Persekutuan termasuk hak istimewa orang Melayu dan Raja Berperlembagaan.

'DPPNPk juga menyembah maklum akur dengan titah Sultan Azlan Shah kerana sejarah telah menyatakan bahawa kejatuhan empayar dan Kerajaan Islam dahulu adalah akibat pemimpinnya telah lalai terhadap tanggungjawab dan perintah agama," katanya dalam satu kenyataan di sini.

Katanya DPPNPk komited mempertahankan Perlembagaan Malaysia.

Semalam, ketika merasmikan sambutan Maal Hijrah 1432 peringkat negeri, Sultan Azlan Shah mengingatkan agar umat Islam dan orang Melayu tidak terburu-buru mengambil sesuatu tindakan kerana dibimbangi akan merugikan masa depan dan generasi mereka sendiri.

Baginda bertitah amat malang kepada agama dan bangsa, apabila sejarah sebenar negara mahu dipadamkan dan fakta mahu diubah dan jika ini dibiarkan, tiada maknanya lagi apabila bangsa kemudian hari menghadapi kesesalan kerana ketika itu telah terpinggir di bumi sendiri dan Islam dilihat sebagai satu pegangan serpihan.
-Bernama

Sultan Johor: Kedaulatan Melayu ganti Ketuanan Melayu

Posted: 07 Dec 2010 06:13 AM PST

Johor Bharu 8 Dis 2010 Ketuanan Melayu lebih sesuai disebut "kedaulatan Melayu" kerana ia mencakupi kedudukan Raja-raja Melayu dan rakyatnya dan bukannya soal antara "tuan" dan "hamba", titah Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar.

"Ketuanan Melayu merujuk kepada kedaulatan di negeri Melayu dengan kedudukan raja sebagai puncak kerajaan negeri-negeri Melayu," titah baginda semasa merasmikan Multaqa Ulama Darul Ta'zim di sini hari ini.

Menurut baginda apabila British memberikan kemerdekaan kepada negara ini, mereka menyerahkan semula Tanah Melayu kepada tuannya iaitu Raja-raja Melayu dan rakyatnya.

Ini kerana, awal sebelum kedatangan British dan sebelum kedatangan mana-mana bangsa ke negara ini, telah wujud tuan kepada tanah ini iaitu Raja-raja Melayu dan rakyatnya, titah baginda.

"Sejak dulu lagi, ketika negeri-negeri Melayu belum dijadikan sebuah Persekutuan, Raja-raja Melayu dan rakyatnya menerima orang luar sebagi tetamu dan memberikan mereka ruang mencari rezeki serta sama-sama membangunkan Tanah Melayu. Apabila sudah menjadi Persekutuan, hak-hak kaum lain terus juga dijaga dan dihormati serta dijamin oleh Perlembagaan," titah baginda.

Sultan Ibrahim bertitah baginda membangkitkan soal mengenai 'Ketuanan Melayu' memandangkan masih ramai rakyat tidak memahami perkara berkenaan dan menyalah-tafsir maksudnya yang sebenar.

Baginda mengingatkan orang Melayu supaya bermusahabah diri dan mempertahankan ketuanan Melayu memandangkan ada orang Melayu sendiri yang mahu menolak kedaulatan Melayu yang telah termaktub dalam Perlembagaan.

"Berdasarkan perkembangan semasa, suka saya mengingatkan kepada orang Melayu sekalian supaya muhasabah diri dan segera kembali ke pangkal jalan," titah baginda.

Sultan Ibrahim bertitah sistem raja dan kerajaan Melayu yang telah wujud ratusan tahun dahulu tidak pernah putus malah kekal sehingga ke hari ini serta termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.
Bernama 

kalam Perantau

0
sumber :-

kalam Perantau


Kes Khir Toyo : Perlu adil dalam siasatan

Posted: 08 Dec 2010 10:00 PM PST

KUALA TERENGGANU – Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) perlu bersikap adil dalam siasatannya, walaupun jika ia melibatkan pemimpin daripada kalangan parti pemerintah.

Pesuruhjaya Pas Terengganu, Datuk Harun Taib berkata, walaupun enggan mencampuri kes melibatkan bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo kerana dilihat lebih bersifat peribadi, namun beliau berpendapat, SPRM perlu lebih telus.

Menurutnya, sekiranya Mohamad Khir didapati bersalah, dia perlu dihukum dan jika terbukti sebaliknya, dia perlu dibebaskan.

"Kita ada mahkamah dan perlu mengikut prosedur sepatutnya. Bagi saya, siapa yang salah, tetap salah dan siapa yang betul, perlu mendapat pembelaan.

“Dalam kes ini, saya rasa semua pihak perlu bertanggungjawab," katanya ketika dihubungi Sinar Harian


Teoh Bak Chua sangkal tuduhan media Tok Guru Haji Hadi keras

Posted: 08 Dec 2010 07:00 PM PST

PARIT BUNTAR – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang meraikan 40 ahli Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) Parit Buntar yang mengunjungi ke kediamannya di Rusila, Terengganu.

Ketua rombongan, Hamdan Fadel Ahmad berkata, kunjungan muhibah itu disertai kaum Cina dari Parit Buntar dalam rangka lawatan dua hari ke Terengganu dan Kelantan.

Menurutnya, masyarakat Cina itu sendiri yang mahu hadir ke rumah Abdul Hadi untuk bertemu, selain mengenali pemimpin itu dengan lebih rapat.

"Peserta rombongan mendapat penerangan berkenaan aktiviti Pas Terengganu daripada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ladang, Datuk Tengku Hasan Tengku Omar di Dewan Tarbiyyah Pas Kuala Terengganu.

"Mereka gembira kerana Abdul Hadi sanggup meluangkan masa melayani mereka," katanya.

Hamdan berkata, rombongan seterusnya berkunjung ke Kelantan mengikuti sesi dialog oleh Urus Setia Penerangan Kerajaan Negeri.:

"Mereka berkunjung ke tempat menarik seperti rumah ibadat bukan Islam di Tumpat, Rantau Panjang dan Kota Bharu.

"Kami juga mendapat penerangan mengenai aktiviti Pas Kelantan yang disampaikan Ahli Parlimen Pasir Putih, Muhammad Husin," katanya.

Ahli Jawatankuasa Dewan Himpunan Penyokong Pas Parit Buntar, Teoh Bak Chua berkata, pertemuan dengan Abdul Hadi itu menyangkal tuduhan media bahawa beliau seorang yang keras.

"Beliau menyambut kami dengan mesra, makan bersama dan tidak kekok melayan kami. Media banyak membawa cerita tidak benar mengenai Abdul Hadi ini,' katanya


Tok Guru Nik Aziz cuma sakit pinggang

Posted: 08 Dec 2010 03:24 PM PST

KOTA BAHARU – Khabar angin kononnya Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kini tenat di hospital adalah tidak benar dan beliau hanya mengalami sakit di bahagian pinggang, kata anak keduanya, Nik Omar.

“Ayahanda saya sihat, Alhamdulillah…kesan balik Mekah menunaikan haji ayahanda mengadu sakit di bahagian pinggang sahaja.

“Alhamdulillah (beliau) boleh ke masjid dan sembahyang berjemaah (tetapi) dalam keadaan duduk,” katanya kepada pemberita di rumah Menteri Besar itu di Pulau Melaka di sini hari ini.

Nik Aziz bagaimanapun tidak menemui pemberita kerana sedang diurut. Pada pukul 12 tengah hari, beliau dibawa ke Hospital Pakar Perdana di sini untuk mendapatkan rawatan lanjut.

Mursyidul Am PAS itu sempat menunjukkan isyarat bagus kepada jurugambar ketika berada dalam kenderaan yang membawanya itu.



Kami Sokong Tokguru

0
sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Kali Ini Aku Nak Sokong Najib

Posted: 08 Dec 2010 10:51 PM PST

Assalamualaikum dan salam blogger,Tadi saya terbaca satu berita kat bernama pasal satu kenyataan Najib yang sangat -sangat betul walaupun keluar dari mulut seorang Najib,keh keh keh.
maka kali ini saya ingin mengumumkan saya menyokong penuh kenyataan yang dibuat oleh Najib.Tapi saya sedikit kecewa kenapa kenyataannya tidak sama dengan tindakannya.

Ini kenyataannya yang dilaporkan oleh Bernama.
Masyarakat Harus Promosikan Islam Secara Bersungguh-Sungguh - PM
8 Disember -- Perdana Menteri berkata masyarakat harus mempromosikan Islam secara bersungguh-sungguh dan memperkenalkan Islam yang betul kepada dunia.

Datuk Seri Najib berkata masyarakat dunia tidak perlu takut dan bimbang atau fobia terhadap Islam kerana agama itu tidak jahat dan tidak ganas, seperti yang dicatatkan dalam perlembagaan tertinggi Islam iaitu Al-Quran.

Perdana menteri turut menyeru umat Islam supaya menguasai media untuk perbetulkan persepsi masyarakat dunia bahawa Islam sebenarnya merupakan agama yang betul, indah, menarik.

Beliau berkata demikian ketika melancarkan stesen televisyen Islam pertama negara, TV al-Hijrah di kompleks Pusat Islam di ibu negara malam tadi.


tapi ini tindakannya selama ini
Upacara puja Patung di hari pahlawan
Membiarkan Isterinya hina islam
macamni ke cara Islam yang betul??


-Kenyataan menghina Islam-



20hb April 1983 kepada para wartawan:  "Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam dilaksanakan."

Datuk Seri Najib Tun Razak, bercakap kepada wartawan, 20 April 1992 : "Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawab jika berlaku huru hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu.rakyat harus menyoal perlaksaaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud, bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu."

Dakwaan Akuan Bersumpah Mr. Thagarajoo atas perlakuan bertentangan dengan ajaran Islam. Rujuk akuan bersumpah berikut : atau (klik di sini akuan 1, akuan 2)

Klik untuk besarkan gambar


-ijoks2009-
Ikut apa saya kata ,jangan ikut apa saya buat,macam pernah dengar ayat tu kan.hehehe


Cari N3 lama-lama disini
Disebabkan masaalah keewangan saya terpaksa jual blog ini bagi sesiapa yang berminat. saya bukannya nak jual beribu-ribu.Taraf gaji kuli pun ok lah.. Maklumat lanjut klik disini

7 Wasiat

Posted: 08 Dec 2010 03:15 PM PST

- Pesanan Ulama' -

PhotobucketIbrahim bin Adham berkata, "Telah datang kepadaku beberapa orang tetamu, dan saya tahu mereka itu adalah wakil guru tariqat. Saya berkata kepada mereka, berikanlah nasihat yang berguna kepada saya, yang akan membuat saya takut kepada Allah S.W.T.

Lalu mereka berkata, "Kami wasiatkan kepada kamu 7 perkara, iaitu :

1. Orang yang banyak bicaranya janganlah kamu harapkan sangat kesedaran hatinya.

2. Orang yang banyak makan janganlah kamu harapkan sangat kata-kata himat darinya.

3. Orang yang banyak bergaul dengan manusia janganlah kamu harapkan sangat kemanisan ibadahnya.

4. Orang yang cinta kepada dunia janganlah kamu harapkan sangat khusnul khatimahnya.

5. Orang yang bodoh janganlah kamu harapkan sangat akan hidup hatinya.

6. Orang yang memilih berkawan dengan orang yang zalim janganlah kamu harapkan sangat kelurusan agamanya.

7. Orang yang mencari keredhaan manusia janganlah harapkan sangat akan keredhaan Allah daripadanya."

Wallahualam.

Sumber www.isuhangat.blogspot.com

Disebabkan masaalah keewangan saya terpaksa jual blog ini bagi sesiapa yang berminat.
saya bukannya nak jual beribu-ribu.Taraf gaji kuli pun ok lah..
Maklumat lanjut klik disini

Cari N3 lama-lama disini

Tokguru sakit Tenat??

Posted: 08 Dec 2010 04:05 AM PST

Mungkin dah kemaruk (biasa) sangat dengan cerita fitnah, sampai Tok Guru sakit pinggang pun dikatakan Tok Guru nazak...

Tak cukup dengan itu dilontanya kata2 keji supaya cepat mati dan sebagainya..ini cara 'ketuanan melayu' ajar?..sebelum ini punyalah tunjuk 'alim..



Peliknya, dalam blog2 pro-Umno duk sibuk dengan berita fitnah tok guru sakit, tiba2 sebuah blog Umno, Ruang Bicara Faisal pula menjaja fitnah dalam bentuk yg lain..kali ini, difitnahnya Tok Guru berlakon sakit...


(Fitnah bertali arus dikalangan blog2 pro Umno..mungkin utk mengejar ranking blog..)

-Berita sebenar-
KOTA BAHARU: Khabar angin kononnya Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kini tenat di hospital adalah tidak benar dan beliau hanya mengalami sakit di bahagian pinggang, kata anak keduanya, Nik Omar.

"Ayahanda saya sihat, Alhamdulillah…kesan balik Makkah menunaikan haji ayahanda mengadu sakit di bahagian pinggang sahaja.

"Alhamdulillah (beliau) boleh ke masjid dan sembahyang berjemaah (tetapi) dalam keadaan duduk," katanya kepada pemberita di rumah Menteri Besar itu di Pulau Melaka di sini hari ini.


(Gambar ceria Tok Guru ketika menerima anugerah Tokoh Maal Hijrah oleh KDYMM Sultan Muhammad V kelmarin..)

Nik Aziz bagaimanapun tidak menemui pemberita kerana sedang diurut.

Pada pukul 12 tengah hari, beliau dibawa ke Hospital Pakar Perdana di sini untuk mendapatkan rawatan lanjut.

Mursyidul Am PAS itu sempat menunjukkan isyarat bagus kepada jurugambar ketika berada dalam kenderaan yang membawanya itu.

Beberapa blog sejak semalam melaporkan bahawa Nik Aziz tenat dan dimasukkan ke sebuah hospital di sini untuk rawatan.

Ini kerana beliau tidak hadir pada beberapa upacara rasmi, terbarunya malam tadi, bagi merasmikan pengisytiharan Majlis Daerah Ketereh sebagai Majlis Perbandaran Islam.

Nik Omar berkata masalah kesihatan ayahnya sebenarnya juga tidak mengganggu urusan kerajaan negeri.

"Kalau bercuti pun ayahanda tetap ke pejabat untuk menyelesaikan beberapa tugasnya," katanya.

Nik Omar berkata sebagai anak beliau lebih mengetahui masalah kesihatan yang berlaku terhadap bapanya itu.

"Tak perlu sampai nak menerima rawatan di hospital sebelum ini. Kalau demam tu lainlah dan ini cuma sakit orang tua. Dan mengenai blog yang mendakwa ayahanda sakit tenat itu sayapun tak baca lagi," katanya.

Nik Aziz, 79, menjadi Menteri Besar sejak 1990 dan pernah mendapat rawatan di Institut Jantung Negara beberapa tahun lalu-Bernama- 
Sumber : http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com


Cari N3 lama-lama disini
Disebabkan masaalah keewangan saya terpaksa jual blog ini bagi sesiapa yang berminat. saya bukannya nak jual beribu-ribu.Taraf gaji kuli pun ok lah.. Maklumat lanjut klik disini

Permohonan Maaf

Posted: 08 Dec 2010 02:25 AM PST

Assalamualaikum,salam blogger.
Akhir-akhir ini saya tak dapat mgupdate blog macam selalu disebabkan masaalah line streamyx yang selalu brake down.oleh kerana itu juga saya tidak dapat membuat kunjungan balas pada teman-teman blogger yang mengunjungi blog ini.Segala kesulitan amat dikesali...

Disebabkan masaalah keewangan saya juga terpaksa jual blog ini bagi sesiapa yang berminat.
saya bukannya nak jual beribu-ribu.Taraf gaji kuli pun ok lah..
Maklumat lanjut klik disini


Cari N3 lama-lama disini

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT