Nuffnang

Pengikut

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Suami bercinta dengan pondan

Posted: 03 Dec 2010 03:42 PM PST

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin

KUALA LUMPUR: "Saya tak kisah dan sanggup bermadu jika dia (suami) ada hubungan gelap dengan wanita lain, tapi bukan dengan manusia dua alam atau mak nyah. Sebagai wanita tulen, saya rasa terhina seolah-olah tidak berupaya melayan suami," kata seorang wanita.

Ibu tiga cahaya mata berusia lima hingga 12 tahun yang hanya mahu dikenali sebagai Lin berkata, hatinya kini luluh lebih-lebih lagi mengetahui suami dikahwini sejak hampir 15 tahun lalu bersikap dingin terhadapnya kerana mempunyai hubungan sulit dengan mak nyah popular berasal dari Indonesia yang terkenal dengan jolokan 'bencong'.

Hubungan terlarang itu terbongkar selepas dia menemui ratusan SMS mengandungi madah cinta dihantar bencong terbabit kepada suaminya sejak lebih tiga bulan lalu.

Menurutnya, pendedahan ini bukan bertujuan memalukan suaminya, sebalik mahu pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap mak nyah warga asing yang mengambil kesempatan menggoda lelaki warga tempatan.

Lin berkata, suaminya yang bekerja sendiri mula berkelakuan pelik sejak tiga bulan lalu apabila kerap keluar malam dengan alasan mahu berjumpa rakan atau menguruskan perniagaan.

"Mulanya saya tidak curiga kerana kami sudah lama berkahwin, namun perangainya mula berubah apabila dia semakin jarang untuk 'bersama' saya.

"Malah, ada kalanya dia lebih selesa tidur di ruang tamu dan jarang berbual dengan saya dan anak-anak. Bila ditanya dia memberi alasan kepenatan, sakit badan dan macam-macam lagi.

"Sejak itu saya mula mengesyaki sesuatu tidak kena dengannya, apatah lagi dia kerap kali menyembunyikan dua telefon bimbitnya daripada saya setiap kali ia berbunyi," katanya.

Lin berkata, segala-galanya terbongkar apabila dia mendapatkan nombor telefon bimbit yang sering menghubungi suaminya dengan melakukan semakan pada bil diterima.

"Saya menghubungi satu nombor yang kerap tertera dalam bil berkenaan sebelum ia dijawab suara seakan-akan wanita. Apabila diajukan soalan, 'wanita' bersuara sedikit garau itu memperkenalkan diri sebagai Yuni. Namun, apabila ditanya lebih lanjut, dia yang bercakap dengan loghat Indonesia mematikan telefon.

"Saya yang masih tak berpuas hati menghantar SMS bertanyakan identiti dan hubungannya dengan suami saya, namun tidak dijawab. Berikutan itu, saya minta bantuan adik menyiasat dan mengekori suami setiap kali dia keluar rumah," katanya.

Menurutnya, persoalan itu terjawab apabila adiknya mengintip pertemuan sulit suaminya dengan seorang pondan jelita yang berpeleseran di Lorong Haji Taib 2, di sini.

"Hasil maklumat mendapati lelaki lembut berusia 20-an itu warga Indonesia yang menjaja tubuh di kawasan berkenaan hampir setiap malam.

"Saya diberitahu, suami menghabiskan masa dengan minum dan berhibur dengan pondan terbabit di pusat dangdut berhampiran sebelum berasmara di bilik sewa pondan itu," katanya.

Menurutnya, dia yang menjejaki pondan terbabit akhirnya mendapat maklumat lelaki lembut itu menjaja tubuh di kaki lima kawasan terbabit dengan bayaran RM50 sekali perkhidmatan.

"Saya tak dapat bayangkan apa yang ditawarkan pondan itu kepada suami saya, namun yakin ia menyebabkan suami saya ketagih. Saya dilayan seolah-olah tidak wujud padahal saya juga inginkan perhatiannya.

"Jika ikutkan hati mahu saja saya mengupah orang memukul pondan terbabit, namun bimbang ia akan lebih mengeruhkan rumah tangga kami. Apa yang saya tahu pondan warga asing hanya berminat pada wang dan bukan cinta," katanya - metro

DS Wan Azizah pukul tepat sasaran 'kelemahan' Umno

Posted: 03 Dec 2010 04:29 AM PST

Bahagian Pertama

Oleh Kim Quek

Presiden PKR Wan Azizah Wan Ismail memukul tepat sasaran "kelemahan" Umno apabila beliau mengibaratkan konsep 'Ketuanan Melayu' sebagai ideologi songsang, yang menjadi tempat penggantungan Umno sejak bertahun-tahun lamanya.

Ketika menyampaikan ucapannya pada Kongres Tahunan parti 27 November lalu, beliau berkata, konsep 'Ketuanan Melayu' digunakan oleh golongan elitis Melayu untuk memperdaya orang-orang Melayu bagi mengekalkan kuasa politik mereka.

Namun hasilnya, majoriti orang-orang Melayu dan Bumiputera tetap miskin dan hidup seperti 'melukut ditepi gantang' walaupun Umno memerintah lebih 53 tahun.

Menyeru orang-orang Melayu supaya membuang jauh-jauh ideologi itu, beliau berkata, konsep "Ketuanan Melayu" hendaklah ditinggalkan supaya anak-anak kita membesar dengan visi saling hormat menghormati di antara kaum.

Mengikut standard demokrasi, seruan Wan Azizah untuk membuang faham perkauman harus dipuji sejajar dengan nilai fundamental yang diterima oleh setiap masyarakat di dunia ini.

Meskipun Malaysia terlepas dari kutukan dunia seperti mana yang dialami oleh dasar apartheid Afrika Selatan, suatu ketika dahulu, namun penyakit rasis masih kekal sebagai satu wabak yang menghancurkan integrasi nasional dan membantut perkembangan ekonomi.

Ketuanan Melayu tak dapat dipertahankan

Mungkin atas kesedaran bahawa 'Ketuanan Melayu' tidak dapat dipertahankan di mata dunia maka Umno kelihatan kehilangan punca bagaimana untuk respon terhadap asakan tanpa duga daripada Wan Azizah.

Untuk mendiamkan diri bermakna membenarkan kata-kata Wan Azizah dan ini boleh membawa padah dan masalah besar kerana melalui hasutan rasis sebeginilah Umno berharap dapat merentangi halangan pilihan raya umum akan datang. Jadi, bagaimana mungkin Umno dapat membebaskan diri dari mendokong konsep 'Ketuanan Melayu'?.

Di samping itu, selagi Umno terus mempertahankan ideologi lapuk ini bermakna menarik kritikan dan penghinaan dari dunia luar. Ini tidak dapat dielak, memandangkan penggunaan peralatan komunikasi moden yang mampu membawa berita dan maklumat dengan sekelip mata maka kritikan dari masyarakat antarabangsa sukar untuk dibendung.

Jadi, selepas pulih dari kejutan yang dibuat oleh Wan Azizah, respon mula mencurah datang daripada para pemimpin tertinggi Umno tetapi alasan yang diberi sama ada tidak relevan atau mereka cuba mengelak dari menyentuh isu sebenar dan malah tidak ada yang berani berdepan dengan Wan Azizah.

Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden Umno Muhyiddin Yassin menyifatkan kenyataan tegas daripada Wan Azizah itu sebagai langkah "menyelamatkan kapal yang sedang tenggelam" dan mengembalikan sokongan orang ramai selepas pepecahan dalam pemilihan parti PKR.

Menteri Pertahanan dan Naib Presiden Umno Zahid Hamidi pula berkata Wan Azizah "cuba mengalihkan perhatian rakyat dari masalah serius dalam partinya."

Beliau berkata PKR mahu mengambil hati masyarakat Cina dan India bagi mendapatkan sokongan mereka pada pilihan raya umum akan datang. Sekali lagi, beliau mengelak dari menyentuh isu 'Ketuanan'.

Kerja kotor Perkasa

Seperti yang dijangka, kerja kotor ini dilemparkan kepada sayap ultra rasis Umno, Perkasa untuk menjawabnya. Ketua Pemudanya Arman Azha Abu Hanifah menyerang Wan Azizah dengan menyifatkan beliau sebagai "pelacur politik."

Beliau berkata beliau (Wan Azizah) dan pemimpin Melayu PKR yang lain terhutang budi kepada dasar 'Ketuanan Melayu' atas pencapaian profesional mereka dan sekarang ini mereka telah mengkhianati bangsa Melayu semata-mata untuk mendapatkan sokongan orang Cina dan India.

Lebih menarik, sikap kurang ajar dan tidak sensitif yang diperlihatkan Arman dengan menghentam para pemimpin Melayu yang lain menjustifikasikan seruan Wan Azizah untuk menolak mentaliti 'Ketuanan Melayu' bagi memulih semula penghormatan dan harga diri bangsanya.

Kenyataan beliau menyifatkan Wan Azizah sebagai "pelacur" merupakan satu penghinaan terhadap bangsanya sendiri.

Kenyataan beliau bahawa orang-orang Melayu tidak mampu mencapai kemajuan tanpa mendapat layanan istimewa disebabkan bangsa merupakan satu lagi penghinaan terhadap bangsanya sendiri. - Free Malaysia Today

ESOK: Bukti jelas perkauman Umno

PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH

0
sumber :-

PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH


RAKYAT MARHAEIN DERITA HARGA MINYAK RON95, DIESEL, LPG, GULA NAIKKK!!!!!!!

Posted: 03 Dec 2010 10:26 PM PST

1)Aku dah cakap dah, kalau undi BN memang barang naik. ni yang naik darah ni dengar berita seram macam ni. Bongok punya UMNO-BN. Lepas ni ada mangkuk mana pulak yang nak jawab yg ron95 ni pun diorang tak pakai.

2) padan muka makcik felda, padan muka semua bodoh2, biol2, bangang2 dalam malaysia ni.. pangkah jangan tak pangkah...

3)Kalau ron95 naik jugak......
memang BARUA la orang yang naikkan harga tu
apa tak "BARUA"nya....
orang tu tak tau ke semua barang lain pun akan ikut naik??
Ceh...Ketuanan UMNONGOK....!!

4) Bukan Naik tetapi "diselaras" atau "diseragam"...Padan Muke gue... pangkah ler Barang Naik lagiiiii...wahai orang Kuala Pilah oii....tak pulak aku kalau orang BN-Umno Kuala Pilah dapat pengecualian.....

5)hayya chi seng punya wolang busat
kalu talak wang tala payah lipea lu punya lumah kat putajaya maa. manyak mahat woo. anam puloh impat juta maaa
kalu mau lipea lumah pon mau kasi halega minyak naik, itu tiu nia ma loo
Chi seng punya olang busat
ptuii! Ptuii! Ptuii! ....

6)Bersyukurlah sebab negara kita masih aman walaupun minyak naik sikit.
Negara lain lagi teruk
Ayat biasa pencacai-pencacai UMNO KUALA PILAH... Panas telinga beb.


7)CILAKO CILAKO CILAKO....
SELARAS DAH JADI SERAGAM.....
BESOK
SERAGAM JADI APE...? JADI SAREGAMARAS......

8)aku apa peduli.sebagai ahli gerombolan.kad keahlian aku sebagai anggota gerombolan bolih dapat diskaun 50% drp harga asal...ikhlas dari UMNONGOK KUALA PILAH..

hati mendidih IR PENING yg marhaienn.....






















PRU-13..BAHANG SEMAKIN HANGAT DAN PANAS. BERSEDIA SEMUA!!!

Posted: 03 Dec 2010 10:21 PM PST

Keputusan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak menangguhkan pemilihan parti pada 2011 selama 18 bulan bagi memberi ruang untuk mengukuhkan parti merupakan petanda pilihan raya umum ke-13 (PRU 13) semakin hampir.

Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa berkata, PAS mengambil serius petanda tersebut dan memulakan 'pecutan gerak kerja pilihan raya' bagi menawan Putrajaya.

"Saya melihat bahawa penangguhan ini satu daripada petanda kebarangkalian pilihan raya umum ini akan diadakan pada tahun hadapan. Saya telah pun membuat kenyataan ini dalam beberapa siri ceramah saya.

"Kalau lihat perkembangan-perkembangan yang berlaku dalam negara kita dan seperti mana yang telah diandaikan oleh lain-lain pimpinan PAS, persiapan untuk menghadapi pilihan raya umum 13 mesti diaktifkan parti dan kami telah pun membuat beberapa perancangan dalam konteks itu yang telah pun diputuskan oleh mesyuarat jawatankuasa politik," kata Nasharudin kepada Harakahdaily.

Sehubungan itu katanya, PAS bersama Pakatan Rakyat sedang giat mengadakan siri jelajah bagi menyampaikan mesej kepada rakyat agar menyokong Pakatan Rakyat dalam PRU 13 nanti.

"PAS akan mula dengan siri roadshow yang melibatkan setiausah agung (PAS) dan pengarah pilihan raya untuk mereka memantau dari dekat tentang persiapan-persiapan pilihan raya ini secara lebih teratur.

"Kita sudah mobilisasi persiapan pilihan raya ini mengikut fasa-fasa. Contohnya di Sarawak kita telah menubuhkan Sekretariat Pakatan Rakyat di peringkat negeri hasil daripada pilihan raya kecil Sibu dan beberapa siri lawatan kita.

"Turunnya setiausaha dan pengarah pilihan raya ini dalam konteks PAS adalah bagi memantapkan lagi persiapan tersebut. Kita nak masuk gear tiga hingga gear 4," katanya.

Diminta mengulas mengenai jangkaan PRU 13 akan berlangsung sekitar Mac hingga Jun, beliau berkata, tahap demokrasi di Malaysia masih rendah apabila rakyat khususnya parti-parti yang bertanding tidak dapat mengetahui secara tepat tarikh pilihan raya.

"Inilah dia tahap demokrasi di Malaysia yang kita walaupun sebahagian daripada komponen penting dalam proses demokrasi, parti yang telah melibatkan diri dalam proses itu, parti yang pernah dan sedang memerintah, kita tidak tahu bila pilihan raya akan diadakan.

"Kalau di negara-negara lain, paling tidak mereka akan tahu dalam masa 3 bulan, 6 bulan, bila pilihan raya akan berlaku. Tapi di Malaysia kita hanya dapat mengagak dan mengandaikan bila pilihan raya," katanya yang juga ahli Parlimen Bachok.

Beliau juga tidak menolak kemungkinan perkara itu dilakukan bagi menjejaskan usaha Pakatan Rakyat memenangi hati rakyat.

"Ini sudah tentu sedikit sebanyak akan menjejaskan beberapa perkara penting khususnya kekangan media kita agak terbatas. Kita sudah tentu tak dapat sampaikan mesej kepada rakyat untuk menyokong kita," katanya lagi.

Dalam pada itu katanya, PAS akan terus meningkatkan usaha ke arah memenangi PRU 13 di samping memperbaiki kelamhan-kelemahan yang ada.

"Saya sebagai pengerusi lajnah hal ehwal parlimen akan megadakan persidangan melibatkan semua ahli Parlimen dan ahli Dewan Undangan Negeri untuk berhimpun dan muhasabah apa yang telah kita buat dan kekurangan kita bagi memastikan kerusi yang telah kita menang, kita pertahankan dan kerusi yang tidak menang dapat kita menangi," katanya.

Ayuh para pejuang kita. Bangun dan berjuanglah demi menegakkan ISLAM dan KEADILAN. Kita kuburkan BN pada PRU-13 yang semakin hampir ini..AYUH BONGKARRRRRR!!!!!

IR PENING

PAKATAN RAKYAT BAKAL KUASAI JOHOR, NEGERI SEMBILAN DAN MELAKA PADA PRU-13..

Posted: 03 Dec 2010 10:14 PM PST

PAS dan Pakatan Rakyat mungkin menawan Johor, Negeri Sembilan, Melaka serta lain-lain negeri dalam pilihan raya umum akan datang.

Demikian kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam temubual khas di parlimen kelmarin.

"Tidak ada suatu yang mustahil dalam dunia ini dan tidak ada kerajaan yang kekal selamanya," katanya.

Menurutnya, tidak mustahil kita berjaya menguasai majoriti kerusi parlimen walaupun ia tidak mudah kerana Pakatan bertanding di padang yang tidak sama rata.

"Media massa dan jentera kerajaan dikuasai oleh parti pemerintah. Namun jika dilipatgandakan usaha dan kekuatan jentera, kita mampu mendapat kemenangan," katanya.

Beliau mengulas kenyataan Tun Dr Mahathir yang mengatakan bahawa BN mungkin menawan kembali dua atau tiga negeri Pakatan Rakyat.

"Jika beliau katakan mungkin, kita juga hendak katakan mungkin juga PAS dan Pakatan akan kuasai Johor, Negeri Sembilan dan Melaka.

"Hari ini PAS sudah mempunyai dua Adun di Johor, dan sokongan rakyat juga bertambah, petanda-petanda perubahan juga sudah dilihat," ulas Ustaz Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang.

Ketika mengulas kemenangan BN di Galas dan Batu Sapi baru-baru ini, Tun Dr Mahathir mengatakan ia satu isyarat perubahan kepada BN dan mereka mungkin tawan dua atau tiga negeri Pakatan.

Namun bagi Abdul Hadi, kemenangan BN di Galas dan Batu Sapi bukan isyarat sokongan rakyat kepada BN sudah beralih, sebaliknya ia merupakan isyarat kepada Pakatan supaya mengemaskini jentera dan memperbaiki kelemahan.

Menurut beliau, tidak dinafikan adanya kelemahan di pihak PAS dan Pakatan yang perlu diperbaiki.

Dalam masa yang sama ketika menjawab soalan The Malaysian Insider, Isnin lepas sama ada PAS akan melaksanakan agenda negara Islam jika Pakatan menang, Ustaz Abdul Hadi menjawab: "Perlaksanaan Islam akan dilakukan peringkat demi peringkat, kita hendaklah faham bahawa Islam tidak boleh diterjemahkan sebagai religion kerana tidak memenuhi objektif Islam itu sendiri, sebaliknya maksud lebih tepat ialah a way of life, yang meliputi seluruh aspek kehidupan dan juga bukan Islam yang tidak dipaksa menganut Islam.

"Keduanya negara kita mengamalkan sistem faderalisme, yang mana ada kuasa-kuasa negeri. Sudah tentu PAS akan kuasai negeri-negeri tertentu seperti Kedah, Kelantan seperti mana juga PKR dan DAP. Sekiranya faderalisme diamalkan dengan betul, PAS diberi peluang menunjukkan model pemerintahan Islam sebenar di negeri-negeri ini, ia dapat dilihat oleh rakyat Malaysia untuk dinilai sama ada positif atau negatif, kemudian berlakunya dialog dengan cara lebih demokratik, ini akan mengembangkan matlamat kita untuk mendirikan negara yang diterima oleh semua.

"Kita tidak mahu slogan sahaja, tetapi isinya tidak Islam."

Semboyan telah berbunyi. Ayuh bangun wahai pejuang2 ISLAM dan KEADILAN. Kita kuburkan BN khususnya UMNO di KUALA PILAH ini. Anak Muda ISLAM dan KEADILAN bangkit melawan...

IR Pening.


KAYA YANG BERKAT...

Posted: 03 Dec 2010 08:44 PM PST

Mana yang lebih penting ? Kekayaan mudah dari hasil kerja yang haram atau kesenangan yang sedikit tetapi berkat? Bila hanya berfikir mendapatkan dan mengumpulkan wang semata maka memilih kaya dengan cara apapun. Namun apabila yang digunakan adalah kehalalan, wang yang diterima bersumber pada yang benar dan diredhai oleh Allah Subhanahu Wa Ta'ala, maka pilihlah keberkatan.

Di zaman seperti sekarang ini, ada orang mengatakan 'Mencari yang haram pun susah, apalagi mencari yang halal' sehingga mencarinya dengan segala cara, mengejar material yang penting dapat. Sebab itu rasuah,judi,rompak terus berlaku tidak kira pangkat kedudukan.

Yang penting, kaya, mengabaikan yang halal dan haram seolah menjadi lumrah kerana kita mahu kelihatan kaya di sisi manusia kerana manusia menilai kejayaan seseorang dari kekayaannya bukan keimanannya.

Namun apabila kita amati , harta yang banyak bererti kemudahan, kesenangan, menghadirkan kegembiraan yang sebenarnya memberi derita kerana didapatkan dari sumber yang haram. Demikian juga yang harta yang sedikit, susah, tidak menyenangkan ternyata akhirnya membahagiakan kerana didapati dari sumber yang halal.

Sebab itu, orang sering berkata wang dari hasil yang tidak berkat tidak tahan lama, mudah habis dengan sekelip mata berbanding dengan wang dari hasil yang berkat walau pun sedikit.

'Akan datang suatu zaman manusia dimana cita-cita mereka untuk kepentingan perut mereka, kemuliaan mereka dilihat dari perhiasan mereka, kiblat mereka adalah perempuan yang molek dan agama mereka adalah wang dan harta benda, mereka itulah seburuk-buruknya generasi. Dan tidak ada kebaikan disisi Allah.' (Hadis riwayat ad-Dailami).

Kekayaan tidak menjamin hidup kita bahagia, sebagaimana kemiskinan bukan jaminan hidup kita derita. Alangkah indahnya bila kita menjadi orang kaya yang diberkati kerana kekayaan yang membawa keberkatan menghadirkan segala kebaikan, menghapus kegelisahan, menghilangkan putus asa, menambah peluang dan mengukuhkan iman dan taqwa kita kepada Allah Subhanahu Wa Ta'ala.

Sahabat, mari kita sama-sama berdoa memohon kepada Allah agar berkenan melimpahkan rezeki yang halal dan membawa keberkatan kepada kita dan keluarga kita dan dijauhkan dari yang haram.

'Ya Allah, curahkanlah keberkatan dari apa-apa yang telah Engkau berikan rezeki kepada kami dan jauhkanlah kami dari siksa api neraka.' (HR. Ibnu As-Sani).

AMINNN.....nukilan IR PENING...

SELAMAT PENGANTIN BARU ADAM.

Posted: 03 Dec 2010 08:30 PM PST

Kepada ADAM, kami pejuang2 di Dun Juaseh, khususnya Jemapoh, mengucapkan selamat pengantin baru. Semoga perkahwinan mu kekal sehingga ke akhir hayat...aminnn....dari jemapoh ke kota baru...ADAM&WANIE...28 nov 2010..





dari kiri...pak ngah zuki (bapa saudara), hjh maznah (ibu adam merangkap ibu mertuoku), Adam, Wanie (beras baruku), ibu wanie, ayah wanie....

Syukran Jaziilan kepada semuo para pejuang yang hadir di majlis adik iparku ini...si adam....kalian adalah yg terbayeeeekkk...!!!semangat dan roh perjuangan tetap membara demi menegakkan ISLAM dan KEADILAN UNTUK SEMUA....

cebisan dari....IR PENING....






keAZAManMalaysia

0
sumber :-

keAZAManMalaysia


Idris Jala Seorang Kristian!!!Jangan Tertipu!!!!Asal nama Idris kira Melayu kira Islam!!!!!Pernah ada skandal ngn Rosmah(ada yg tak tahu!!!!)

Posted: 03 Dec 2010 09:50 PM PST

ini bukan kamalanathan..ini kamal hassan...huahuahuahua...

ye..

Idris Jala seorang Kristian..

seorang kafir harbi dalam kabinet Najib...

yg tk tahu..hangan tertipu..kena tahu..

yng buat2 tak tahu..teruskan berganding bahu...

ini bersumberkan wikipedia..bukan wikileaks..

ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahha

asal nama Idris..dah kira Melayu..dah konfirm Islam..

yg nama Kamal Hassan..ku fikirkan Islam..rupanya Hindu kasta tinggi...

sbb apa aku nk cite pasal Idris Jala ni??

dia ni Menteri Tanpa Portfolio..

yg dilantik kerana skandalnya ngn rosmah mansoros..ahahaha..takde la..tipu je..

menteri ni kata..naik harga minyak dan gula untuk menyelaraskan harga dengan negara lain..

untuk menjimatkan duit kerajaan yg juga duit rakyat..

demi mencapai misi negara berpendapat lebih

dan tidak akan membebankan duit rakyat...

kontranya..

rakyat..tak kira ceruk mana tk kesah pasal pendapatan negara ni..

diorang kesah pasal periuk nasi dan mulut anak bini diorang je..

rakyat..tak heran la harga kat negara lain..diorang rakyat Malaysia bukan Mongolia mahupun Israel..

rakyat yg tak belajar sampai STPM,SPM,PMR,UPSR,dan diploma serta phd pun tau..

naik harga atau inflasi...

akan menambahkan perbelanjaan mereka..

kira bayar lebih..

kira habis la duit....

cuma penyokong setia umno dan idris jala je...

yg kata naik bape sen tak de hal..

so what...u all mmg dah kena mandrem...

i nk buat ape??pergi darul syifa' la..

Anak Bapa

0
sumber :-

Anak Bapa


Bantah Kenaikan Harga Air! Tolak Penswastaan Air!

Posted: 03 Dec 2010 02:28 AM PST


Mari Beramai-Ramai Kita Ke Sana!!!!

bumiperak

0
sumber :-

bumiperak


Anugerah Tuhan untuk Manusia

Posted: 03 Dec 2010 08:01 AM PST



Kami Sokong Tokguru

0
sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Maklumat Untuk Muslim (Penting!)

Posted: 03 Dec 2010 05:48 PM PST

Assalamualaikum dan salam blogger bagi yang belum memasuki dunia persaudaraan Islam.
Dalam hidup kita sehari-hari ,bermacam cubaan dan ujian yang kita hadapi kadang-kadang menyebabkan kita jadi lesu tidak bermaya dan bersemangat.namun sebagai orang islam kita masih ada Allah tempat bermanja dan mengharapkan bantuan.

hari ini saya nak berkongsi sedikit tips dengan pembaca tentang satu cara menghilangkan stress melalui solat yang saya belajar dari seorang ustaz muda yang pernah berguru dari beberapa orang guru pondok di kelantan sebelum dia ke mesir.

Caranya ialah dengan solat sunat 4 raakat satu salam,tanpa tahiyat awal.(Setiap solat hajat yang 4 rakaat memang tak perlu tahiyat awal).Setiap rakaat dibaca surah Al-Ikhlas(Qulhuallahuahad).-baca sampai habis.jgn Qulhuallah saja,hehehe-
Rakaat pertama selepas baca Al-fatihah, baca surah tu 40 kali.
rakaat kedua 30 kali
rakaat ke tiga 20 kali
rakaat keempat 10 kali.
Semua sekali seratus bacaan.

dan seelok-eloknya semasa bacaan alfatihah ,bila sampai pada ayat "iyyakana'bud wa iyya ka nastain"(pada engkaulah kami mengabdikan diri dan pada engkaulah kami memohon pertolongan)berdoa dalam hati secara ringkas jangkamasa setu tarikan nafas.jagan lama sangat nanti putus bacaan fatihah.tak perlu mukadimah doa terus je sebagai contoh doa bujang susah "ya Allah ya tuhanku kurniakanlah pada aku seorang LAGI isteri solehah untuk teman hidupku"

Jika anda ada apa-apa hajat yang besar elok sangatlah buat solat hajat 100 qul ini selama 3 malam berturut-turut.saya cadangkan kita sama-sama buat untuk kemenangan Islam dan pejuang-pejuangnya dalam pilihanraya nanti.

Apa sumbangan kita untuk martabatkan Islam di malaysia,kita puasa itu untuk kita secara peribadi.Kita kemekah buat haji dan umrah tiap-tiap tahun,itu amalan peribadi.pahala untuk kita.nak berjuang takut kena tukar.nak derma takut budget kurang.

Satu je cara yang kita boleh buat ialah dengan doa dan solat hajat.kalau itupun malas nak buat.Apa yang kita nak jawab depan Allah nanti bila kita ditanya apa yang kita buat untuk menegakkan Islam di malaysia yang makin hari makin terhakis dan dianaktirikan.

Blog ini untuk di lelong klik pada gambar


Cari N3 lama-lama disini

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


KITA BERTEMBUNG ESOK !!

Posted: 03 Dec 2010 11:00 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

KUMPULAN Gaps (baju hitam) nampaknya sengaja untuk bertembung dengan peserta perhimpunan `Kembalikan Air Kami' anjuran Kerajaan Negeri Selangor yang akan diadakan pada Ahad ini. Walaupun mereka berkumpul di tempat yang berasingan, namun helah ini mudah untuk dibaca.

Kumpulan pengampu yang diibaratkan oleh Dr Badrul Amin sebagai kumpulan upahan Umno berbaju hitam ini mengharapkan agar pihak Polis akan menghalang kedua-dua perhimpunan ini atas alasan keselamatan. Mungkin pihak Polis merasa bimbang apabila kedua-dua kumpulan ini bakal bertembung yang boleh mengakibatkan berlakunya kekecohan atau provokasi, maka pihak Polis terpaksa menghalang kedua-dua kumpulan dari meneruskan hajat mereka ke Istana Negara. Itu satu taktik yang dirancang oleh mereka yang takut melihat kebangkitan rakyat Selangor dan Lembah Kelang yang ingin menuntut pembelaan.

Melucukan, kumpulan baju hitam ini terpaksa mengadakan `raptai' terlebih dahulu agar mereka tidak dimalukan seperti yang pernah berlaku sebelum ini. Petikan dari Malaysiakini menyebut,
" Sebelum perhimpunan besar di ibu negara Ahad ini, kumpulan anti-penyelewengan kerajaan Selangor akan mengadakan satu perhimpunan 'raptai' di Shah Alam esok."

Walau apa pun perancangan mereka, kita berharap rakyat yang bijak dan sedar bahawa diri mereka selama ini tertipu dengan pihak yang `mencekik darah' mereka selama ini akan bangkit menuntut pembelaan dari Duli YMM Tuanku. Marilah berkumpul di Masjid Negara mulai jam 1200 tengahari bersama kepimpinan kita dengan memakai baju merah agar kita boleh menenggelamkan baju hitam sehitam hati mereka./wfauzdin.blogspot.com

APABILA BUDAK HINGUSAN JADI JURUCAKAP PERKASA

Posted: 03 Dec 2010 07:00 PM PST

Oleh Suara Keadilan

azan15KUALA LUMPUR 2 Dis - Orang Melayu sepatutnya bimbang dengan Perkasa (Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia) yang dilihat menarik seluruh institusi Melayu ke tahap yang lebih hina daripada sekarang apabila mengelar Presiden Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai 'pelacur politik'.

Ahli Parlimen Indera Mahkota Azan Ismail membidas tindakan tersebut dengan berkata badan itu telah lari daripada tujuan asal yang kononnya untuk menaikkan kedudukan dan mempertahankan orang Melayu.

"Perkasa asalnya satu kumpulan yang berasal daripada Umno yang diketuai oleh Datuk Ibrahim Ali yang mendapat kepercayaan untuk menarik minat ahli Umno untuk menganggotainya.

"Perkasa telah menyebabkan Umno semakin hari semakin lemah kerana tugasnya telah diambil alih dan sejak kebelakangan ini peranannnya telah melebihi had.

"Dulu orang yang tidak berminat menyertai Umno akan menyertai Perkasa dengan harapan selepas itu mereka akan menyertai Umno.

"Tapi apabila Perkasa menunjukkan sikap biadabnya dan tidak lagi diwakili oleh orang yang berfikiran yang terang, bagus yang boleh dibanggakan oleh orang Melayu," kata Azan.

Tambah beliau Perkasa kini diwakili oleh seorang 'budak' yang mempunyai pemikiran tidak tentu hala yang melabelkan orang lain sebagai pelacur di mana masyarakat Melayu menganggapnya sebagai biadap.

"Melabel orang sebagai pelacur lebih buruk daripada mengata seseorang itu makan babi. Orang Melayu terutamanya tidak boleh menerima jika seseorang wanita dilabelkan sebagai pelacur, kerana orang tahu, wanita ini lambangnya adalah ibu.

"Apa kata kalau orang lain pula kata ibu dia pelacur, apa dia rasa? Dia senang saja kata orang ini pelacur ekonomi, orang itu pelacur politik, tidak gunakan akal yang dikurniakan Allah," tegas beliau.

Ketua Pemuda Perkasa ini ujar Azan seorang 'budak' yang baru hendak memahami tentang ilmu politik dan bukan seorang terpelajar dan berkedudukan tinggi dalam bidang ilmu.

"Agak malang bagi Perkasa kerana membiarkan seorang budak yang mulutnya celabir, menggunakan pentas Perkasa dan melabelkan orang dengan perkataan yang buruk menyebabkan masyarakat memandang rendah seluruh institusi Perkasa dan meletakkan taraf seperti orang ini," ujarnya ketika ditemui di lobi Parlimen semalam.

AYOH !! ESOK KITA TUNJUK PERPADUAN KITA TENTANG KANAIKAN AIR

Posted: 03 Dec 2010 04:00 PM PST

SHAH ALAM: Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim berkata kempen 'Kembalikan Air Kami' Selangor' kini telah mencecah 50,000 tandatangan rakyat Selangor dan Wilayah Persekutuan.

http://freemalaysiatoday.com/bahasa/?p=10736

PKR LEBIH `JANTAN' DARIPADA UMNO

Posted: 03 Dec 2010 05:00 AM PST

Oleh Suara Keadilan

SNI18KUALA LUMPUR 2 Dis - Keputusan Umno menangguhkan pemilihan jawatan di peringkat cawangan, bahagian dan pusat memberikan gambaran parti itu berada di dalam keadaan yang cukup lemah serta ketidakyakinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak terhadap keupayaan ahlinya untuk melalui proses demokrasi dalam parti itu.

Ahli Parlimen Machang Saifuddin Nasution Ismail dalam sidang media di lobi Parlimen semalam berkata Najib bimbang pemilihan yang bakal diadakan itu menyebabkan parti itu menjadi kacau bilau dan porak-peranda.

"Kita tengok dalam Pakatan Rakyat, walaupun kita berdepan dengan suasana politik yang begitu ganas terutama layanan media perdana tetapi Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) tetap meneruskan pemilihan.

"DAP juga meneruskan pemilihan partinya sementara pemilihan PAS pula akan berlangsung pada bulan enam tahun depan. Saya difahamkan oleh rakan-rakan pimpinan dalam PAS, ianya akan berjalan mengikut jadual," kata saifuddin.

Ini membuktikan Pakatan Rakyat adalah parti yang menghormati hak anggota dan kita tidak menggunakan perlembagaan parti sebagai klausa jalan keluar untuk menyembunyikan kelemahan parti seperti mana yang dilakukan oleh Umno-BN.

"Najib cuba memberikan alasan bagi menggelakkan ketegangan tetapi jikalau betul Umno parti yang terkuat, kukuh dan bersatu-padu, Beliau sepatutnya tidak perlu bimbang bahawa proses pemilihan umno itu akan menyebabkan kacau-bilau dan porak-peranda.

"Ini sekaligus memberikan gambaran yang jelas tentang kedudukan sebenar umno sebagai satu parti yang sangat rapuh dan najib sendiri tidak mempercayai kematangan ahlinya melakukan pemilihan.

"Pemilihan umno hanya ditentukan oleh 60,000 daripada 3.4 juta ahlinya iaitu bersamaan 1.7 peratus berbanding pemilihan KEADILAN pula ditentukan melalui satu anggota, satu undi," jelas beliau yang juga Setiausaha Agung KEADILAN.

Ujar Saifuddin, walaupun cuma segelintir sahaja ahli Umno yang terlibat, itu pun Najib tidak ada keyakinan bahawa perjalanan pemilihan itu boleh diadakan dengan baik.

Rekod Umno mengada pemilihan juga jauh lebih buruk apabila dalam mesyuarat sebuah bahagian Umno di Kelantan sebelum ini hanya boleh dihentikan melalui tembakan pistol di udara.

"Bayangkanlah keadaan yang akan mereka lalui, dan sebab itulah diarahkan Utusan dan media Umno yang lain berhabis-habisan menyerang PKR, di mana pada masa yang sama Najib pula berasa bimbang untuk meneruskannya pemilihan dalam partinya sendiri," ujar Saifuddin lagi.

BERTAMBAHNYA TUKANG KARUT DALAM UMNO

Posted: 03 Dec 2010 02:00 AM PST

Selesai pemilihan PKR, tukang karut beralih arah

Oleh: ning

"Assalamualaikum, Selawat dan Salam untuk Junjungan.

Mahadir dengan sokongan Mat Said muncul di Kemaman untuk menghentam DSAI sebagai pengkianat, sebagai perosak bangsa melayu dan mungkin secara tersirat sebagai peliwat.

Kehadiran Mahadir di dewan Berlian Majlis Perbandaran Kemaman (mungkin dibiayai oleh dana rakyat) di ambang pemilihan PKR dan ketika itu jugalah TV3 suku dan kuncu kuncu UMNO yang lain termasuk beberapa tukang karut di dunia siber memutarkan lagu lagu dikir karut mengenai kepincangan dan penyelewengan yang berlaku dalam PKR.Sikap terburu buru dan tidak sabar dalam perjuangan yang ditunjukkan oleh Zaid Ibrahim dimanupulasi sepenuhnya oleh tukang karut ini bagi menunjukkan betapa kejinya "peminat Anwar Ibrahim" yang gilakan jawatan. Lagu dikir yang paling enak ialah ketika DSWA menyebut bahawa suaminya adalah anugarah ALLAH kepada Malaysia di perhimpunan agung PKR.

Ketika inilah munculnya tukang karut yang paling berkarisma menyanyikan lagu dikir mereka.Tidak juga terlepas menjadi tukang karut ialah Ezam dan Mahyuddin.Tetapi paling menarik apabila mendengar lagu lagu dikir ini direkodkan di alam siber termasuk di TKO.Sehingga DSAI dinyanyikan dengan lenggok longlai Halim Yazid si tupai kudung ekor sambil dituduh mempunyai hubungan dengan Aminah wadud, fikrah agama yang bercelaru serta TGNA dituduh dipengaruhi oleh Erdogan ketika menegur Cikgu Pa dulu.

Inilah antara lagu karut yang kita dengan sepanjang pemilihan PKR dan selepas ini PKR akan bergerak seperti biasa dengan pemilihan kepimpinan mereka yang baru selesai.Dengan itu juga berakhirlah lagu lagu karut bertemakan pemilihan.Oleh itu tukang tukang karut akan beralih kepada isu dan tema baru pula serta mungkin akan kembali kepada kes liwat DSAI yang masih berjalan.Satu yang jelas ialah tukang tukang karut dari berbagai bagai latarbelakang ini mempunyai misi yang sama ia itu mahukan PR berpecah.

Firman ALLAH "Orang kafir merancang, ALLAH juga merancang.Sesungguhnya ALLAH sebaik baik perancang". Insyaallah, kepada orang orang yang beriman, berdoalah kepada ALLAH agar semua kebathilan dan kezaliman terhapus dan kebenaran dan keadilan tertegak di bumi Malaysia.Berdoalah agar semua tukang tukang karut tak kira siapa mereka dilenyapkan dari bumi ALLAH ini dan digantikan dengan penyebar penyebar kebenaran dari risalah ALLAH./Tranungkite


:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::

0
sumber :-

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::


Fitnah ADUN PAS berzina: Bukti blogger Umno dan FTINAH tidak dapat dipisahkan...

Posted: 03 Dec 2010 09:59 PM PST



Oleh: Pria Malaya

Jika kalian ingat, semasa berlangsung kempen pilihan raya kecil DUN Galas baru 2ini, Umno melalui barisan bloggernya telah melemparkan tuduhan dan fitnah jahat mengatakan calon PAS, Ust Zul telah berzina dan berkhalwat..

Mereka tanpa rasa bersalah menyebarkan berita fitnah ini ke merata tempat..mereka juga berjanji akan mengeluarkan video saat2 akhir kononnya bukti jelas calon PAS itu pernah ditangkap khlawat..

Namun ternyata, tuduhan itu adalah palsu dan fitnah semata-mata...sehingga hari ini mereka gagal menunjukkan bukti termasuk video yg kononnya bukti sahih calon PAS itu berkhalwat..boleh rujuk kembali artikel terdahulu di bawah..

1. Fitnah calon PAS khalwat dengan ibu sendiri: Umno semakin keterlaluan dan biadap!
2. Fitnah calon PAS berkhalwat: Blogger Umno mohon maaf, tutup blog 'buat sementara waktu'..

Namun blogger Umno terbabit bernasik baik kerana calon PAS memaafkan mereka dan tidak membuat laporan polis....

Lagi fitnah ADUN PAS berzina..

Hari ini, satu lagi fitnah berkaitan khalwat/zina dilemparkan oleh para penyokong taksub parti perkauman Umno..kali ini mangsa mereka adalah ADUN Selising..beliau yg kini sedang berada di Mekah menunaikan haji telah dituduh ditangkap berzina oleh blogger dan facebooker Umno..





(Poster2 dan gambar fitnah seperti gambar di atas mula disebarkan oleh penganut tegar Umno di ruang maya..)

Nampaknya, mereka masih tidak belajar dari kesilapan dan pengalaman terdahulu...mereka langsung tidak menghiraukan dosa pahala ketika mengeluarkan berita seumpama ini...

'Fitnah berantai'...

Sebenarnya fitnah berzina ke atas Adun Selising telah diksesan sejak dari tarikh 20 Ogos 2002,jam 6.17 petang di laman Mesra.net melalui seorang forumer yang bernama 'Badang'...




Ini bermakna selepas hampir 10 tahun, fitnah ini dipanaskan kembali oleh penyokong2 Umno..yg menjadi persoalan kini, kenapa dalam tempoh 10 tahun ini langsung tiada berita tentang ADUN PAS kononnya telah ditangkap berzina ini?...kenapa tidak digembar-gemburkan di dalam media perdana jika betul dakwaan ini...kenapa tidak dibuat report polis dan sebagainya

Melainkan ianya hanylah satu bentuk fitnah yang 'maha' dahsyat oleh para penyokong tegar Umno bawahan...mereka sebenarnya terdesak dan tiada isu untuk menjatuhkan lawannya..maka jalan terakhir yg difikirkan perlu adalah menyebarkan fitnah berzina kepada ADUN PAS....

Kalian boleh rujuk ulasan isu ini oleh rakan blogger di SINI, di SINI, dan di SINI..

Untuk yg terakhirnya, penulis ingin membawa kali mengingati satu lagi fitnah yang berjaya dipatahkan kembali oleh yg tertuduh...juga berkaitan fitnah ADUN PAS berzina/khalwat oleh penyokong/forumer Umno melalui lama forum penyokong Umno, MYKMU..

Merujuk pada laman web www.mykmu.net (forum) bertarikh 25 Januari 2009 bersamaan hari Ahad jam 10.59 malam, dakwaan bahawa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) telah membuat tangkapan khalwat ke atas Adun Selat Klang (Dr Halimah Ali) adalah tidak benar sama sekali.

Fitnah terhadap beliau turut disangkal oleh Pegawai Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang menegaskan tiada serbuan dilakukan pada malam tersebut sebagaimana yang dilaporkan dalam laman web itu.

Dakwaan palsu itu disebarkan dalam laman web My Kmu.net oleh Jamilisa yang menggunakan nama 'Brigade Commander Selangor' dengan tajuk 'Kecoh, Adun Selat Klang kena tangkap'.

Jamilisa dalam ruangan forum pada 25 Januari melaporkan mendapat maklumat melalui rakannya dari Kampung Idaman yang megatakan Adun Selat Klang (Dr Halimah) ditangkap basah di sebuah hotel di Pelabuhan Klang.


(Fitnah khalwat oleh penyokong Umno terhadap pemimpin PAS awal tahun 2009 yg lalu..)

Berikutan perkembangan itu, Dr Halimah telah membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Klang, petang 27 Januari lalu.

"Pada hari yang dikata saya ditangkap khalwat, saya berada di Bukit Kuching, Kuala Selangor kerana menghadiri forum Perdana Keluarga Bahagia bersama Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkifly Ahmad dan Ahli Parlimen Kota Raja, Dr Mariah Mahmood," jelasnya.

Beliau mendapat tahu fitnah tersebut tersebar dalam laman web My Kmu.net setelah diberitahu oleh suaminya pada 26 Januari iaitu ketika pulang daripada forum Perdana Keluarga Bahagia.
Ya, akhirnya penyokong Umno dan laman MYKMU akhirnya melutut memohon maaf diatas fitnah yang disebarkan, hanyasanya setelah pihak tertuduh membuat lapora polis...namun ternyata penyokong khususnya barisan bloggernya hari ini tidak mengambil pengajaran terhadap pengalaman2 yg lalu..

Umno dan fitnah umpama aur dengan tebing..

Untuk yang terakhirnya..tidak pelik kiranya blog2 pro-Umno dilihat tersenarai antara blog yg ramai pembaca, kerana salah satunya adalah faktor fitnah seks, zina dan khalwat terhadap pemimpin PR selain cerita2 fitnah, 'hearsay' yg lain...itu belum lagi pendedahan penulis ttg tektik edit gambar porno, lucah oleh sebilangan blogger Umno untuk menarik jumlah pembaca..

Akhir kalam, khusus kepada penganut Umno takutlah kamu terhadap dosa fitnah ini..sesunggunya kamu telah melakuan satu tuduhan berat dgn menghalalkan perbuatan qazaf..fikir2kan...wallahua'lam...


Naikkan harga barang: Facebook Najib di'serang' rakyat Malaysia...

Posted: 03 Dec 2010 07:32 PM PST







*Klik gambar di atas untuk paparan lebih jelas...

Lagi reaksi dan komen rakyat Malaysia boleh dilihat di SINI...

p/s: Sudahlah mungkir janji untuk tidak menaikkan harga minyak petrol RON95 sehingga akhir tahun ini, diumumkan pula kenaikan harga barangan lain dalam satu masa...korang fikirlah sendiri..


Artikel berkaitan:
- BN=Beban Negara: Harga RON95, Diesel, gula & gas naik lagi, BN menipu rakyat!

Palajar PASTI non-muslim belajar Iqra'...(video inside)

Posted: 03 Dec 2010 07:08 PM PST



VIDEO: Chinese student studying Iqra' - from PASTI



p/s: Agak-agak apa reaksi penyokong tegar parti perkauman Umno?

Artikel terdahulu (mesti tengok):
- GEMPAR: Pemuda Umno puji silibus PASTI, hentam tabika KEMAS!!..(video inside)

Isu tanah Melayu Pulau Pinang: Hujah yang gagal disangkal puak gerombolan..

Posted: 03 Dec 2010 06:22 PM PST



Oleh: Pria Malaya

Setakat artikel ini ditulis, penyokong taksub Umno belum lagi menjawab hujah Ust Saiful Bahri ini secara fakta dan ilmiah..

Kerana itu kita tidak pelik para pemimpin Umno, termasuk para bloggernya tidak berani berdebat dengan pemimpin Pakatan dlm isu Tanah Orang Melayu, khususnya di Pulau Pinang..

Yang mereka tau, menggunakan media utk menyebar fitnah dan mengapi2kan sentimen perkauman sempit...itulah sifat bacul dan dayus para pemimpin dan pengikut taksub Umno...

Ikuti tulisan Ust Saiful Bahri mengenai isu tanah orang Melayu di bawah...wallahua'lam..


Lim Guan Eng telan tanah melayu pulau Pinang?
Oleh Ustaz Saiful Bahri

Orang melayu di Pulau Pinang khususnya di Daerah Timur Laut hanya memiliki 1.16% pemilikan tanah berbanding dengan bangsa lain. Maklumat ini timbul setelah BN-UMNO tidak lagi memerintah Pulau Pinang.

Setelah PR-DAP memerintah Pulau Pinang hanya baru 2 tahun… zam-zam allakazam… fuhhh hilang semua tanah milik orang melayu

Siapa yang bersalah? Menurut Utusan Malaysia sebagai lidah rasmi UMNO bahawa penumpuan kaum Cina di kawasan bandar yang kini meliputi hampir seluruh daerah itu bermula sejak kedatangan Francis Light pada 1786 yang mana beliau bertanggungjawab membawa masuk banyak imigran dari China. Kesannya adalah apa yang dilihat sekarang iaitu daerah Timur Laut kini mempunyai penduduk majoriti Cina.

Francis Light yang salah pada tahun 1786. Dan kini DAP pulak yang salah! Pemimpin UMNO buat apa? Siapakah yang menandatangani dasar Jus Soli yang diperkenalkan oleh Malayan_Union meskipun ditolak oleh orang melayu dan Raja melayu? Siapakah yang memerintah Tanah Melayu? Siapa yang memimpin Malaysia? Siapakah yang menyerahkan 100% tanah Singapura ke Lee Kuan Yew? Siapakah yang memerintah Pulau Pinang sehingga tahun 2008?

Hakikatnya UMNO telah gagal dalam menjaga hak dan kepentingan bangsa melayu sendiri. Demi kepentingan kebendaan dan beralasan pembangunan, akhirnya bangsa melayu menjadi mangsa. Sudah lama pemimpin Pas berkempen tentang hal ini. Tetapi masyarakat buat pekak badak aje. Yang tinggal hanyalah boria Pualu Pinang dan orang tua bangsa melayu yang tidur diatas beca.

Sebenarnya menurut statistik Penduduk negeri Pulau Pinang Bagi Tahun 2009 adalah 44.89 peratus penduduk bumiputera, manakala penduduk Cina sebanyak 44.27 peratus. Bukannya orang melayu makin sedikit tetapi kemampuan dan keupayaan bangsa melayu gagal dimartabatkan oleh pemimpin UMNO meskipun mempunyai kuasa dan memerintah hampir separuh abad.

Jangankan orang kampong, kakitangan yang bekerja kerajaan pun gagal untuk memiliki tanah di kawasan Timur Pulau Pinang itu. Bukankah sekarang ini kempen UMNO Malaysia sebagai Negara berpendapatan tinggi?

Sebenarnya Umno telah lama mengkhianati tanah orang melayu termasuklah peimpinan BN hatta di sabah dan Sarawak. Tanah Rizab Melayu diwartakan 3 juta hektar pada tahun 1957. Tapi setelah Akta Pengambilan Tanah dipinda oleh mereka (tahun 1991), apa jadi pada TRM. Tahun 1995 tinggal 1.7 juta hektar, merosot 44%. Antara contoh yang jelas; Kerpan (1993, 167 lot seluas 1000 ekar untuk ternakan udang yang tak menjadi), Mambau N9 1994 (930 hektar tanah milik 666 orang untuk pembangunan), Pantai Gelang 1990 (80 penduduk Langkawi diambil tanah untuk Pelangi Beach Resort) dll. TRM di KL, Ipoh, Melaka, Kuantan dan JB tidak sampai 10%.

Siapakah sebenarnya yang kayaraya dalam proses pembangunan Tanah Rizab Melayu?. Mereka lebih gembira bila tanah yang ada dijadikan padang golf dan taman rekreasi umum daripada kepentingan rakyat jelata (739 ekar di Batu Gajah, Clearwater Sanctuary Resort dan Pulau Pangkor).

Isu tanah bendang Tandop, Alor Star seluas 638.32 hektar diambil untuk perumahan dan perindustrian yang akhirnya dijual kepada bukan Melayu. Apajadi apabila di Langkawi melayu mamak Mahathir sudah mula "melelong"nya atas nama pembangunan? Masih punya tanahkah umat Melayu masa depan di pulau ini?

Bagaimana tanah orang melayu di Lembah Kelang? Isu Kampung Melayu yang tidak berkesudahan?

Singapura ketika dipisahkan dari Malaysia 1965 atas pertimbngan politik UMNO. Umno memberikan Singapura secara percuma kepada bangsa Cina. Sejak itu Melayu mula lenyap dari bumi yang dibuka Sang Nila Utama itu hingga akhirnya tanah sekangkang kera milik keturunan Sultan Hussein pun disapu bersih. Selepas itu akibat daripada kebodohan pemimpin UMNO Pulau Batu Putih terlepas lagi kepada Singapura. Pak Lah Badawi juga melepaskan Blok L & M yang kaya dengan minyak bernilai 320 billion diserahkan kepada Negara jiran Brunei.

Sebab itu UMNO ni kalau kalah barulah mereka sedar? Kalah di Pulau Pinang baru mereka kenal melayu dan barulah nak bela orang melayu. Sekarang ini mereka sedang menggadai tanah Iskandar di Johor Baru. Bila mereka sedar? Jika mereka kalah di Johor.

Di Terengganu, apabila Pas memerintah pada tahun 1999 dibuka kembali permohonan tanah dan Pas berjaya mengeluarkan kelulusan kepada 70,000 rakyat Terengganu yang majoritinya bangsa melayu tetapi kenapa dibekukan kembali apabila UMNO berkuasa semula? Kenapa dibatalkan dan sebahagiannya dirampas tanah-tanah mereka? Kenapa tidak diberi geran kepada peneroka yang sudah sekian lama tinggal ditanah rancangan Felda sedangkan mereka sudah lama menyelesaikan hutang dan pinjaman Felda? Sedangkan syarikat-syarikat besar mudah diluluskan atas nama pembangunan beratus dan bahkan beribu hektar!

Inilah jenis dan baka pengkhianat bangsa melayu sebenar. Cara terbaik untuk mengajar UMNO hanyalah menjatuhkannya dalam Pru akan datang. Ketika itu rakyat jadi timun dan UmNO bukan lagi durian tetapi dah jadi tempoyak.

Artikel berkaitan:
- Tanah Melayu terhakis angkara Umno (Ust Idris Ahmad)

BN=Beban Negara: Harga RON95, Diesel, gula & gas naik lagi, BN menipu rakyat!

Posted: 03 Dec 2010 07:11 AM PST



Oleh: Pria Malaya

Genap sebulan rakyat Malaysia khususnya para penyokong dan blogger jumud Umno ditipu hidup2 oleh para menteri Umno dan sekutunya..

Jika kalian masih ingat, 3 November lalu terpampang di dada2 akhbar kenyataan menteri yang menyatakan kononnya harga minyak petrol RON95 tidak naik bagi tahun ini..

Kenyataan rasmi dari kerajaan ini dilihat bagi meredakan kegelisahan dan kemarahan rakyat ekoran pengumuman kenaikan harga RON 97 sebanyak lima sen kepada RM2.15 seliter pada tarikh berkenaan...

Boleh rujuk pada link di bawah:
- Harga RON 95 kekal tahun ini (Kosmo)
- Harga RON 95 tidak naik (Utusan Meloya)

Namun pada hari ini, 3 Disember 2010, iaitu genap sebulan dari tarikh 3 November 2010, kerajaan telah mengumumkan LAGI kenaikan bagi petrol RON95 sebanyak lima sen..tidak cukup dengan itu, harga diesel, gula dan gas turut mengalami kenaikan...

Inilah yg dikatakan cakap tidak serupa bikin, munafik....utk yg terakhirnya, jadikan demo Ahad ini sebagai tempat menzahirkan perasaan kalian..kita jumpa di sana!..wallahua'lam...


Versi Malaysiakini

4-dalam-1: Harga petrol, diesel, gas, gula naik lagi

Harga petrol RON95, diesel, Petroleum Gas Cecair (LPG) dan gula naik mulai tengah malam ini. Ia berikutan keputusan kerajaan menyelaraskan kadar subsidi.

Petrol RON95, dinaikkan 5 sen menjadikan RM1.90 seliter.
Dua hari lalu, petrol RON 97 naik sebanyak 15 sen kepada RM2.30 seliter. Kenaikan itu berikutan perubahan harga pasaran yang diapungkan sejak Julai lalu.


(Harga terbaru berkuat kuasa hari ini...)

Harga diesel turut naik 5 sen menjadikannya RM1.80 seliter manakala gas LPG juga naik 5 sen menjadikan harganya RM1.90 sekilogram.

Harga gula pula naik 20 sen menjadikan harganya RM2.10 sekilogram.

Semua harga baru berkuatkuasa pada jam 12.01 pagi esok. Ia didedahkan pada taklimat kepada editor di Putrajaya oleh Unit Pengurusan Prestasi dan Perlaksanaan (PEMANDU) .

Malaysiakini turut dijemput ke taklimat itu melalui panggilan telefon tetapi wartawan kami dihalang memasuki ibupejabat Unit Kordinasi dan Pelaksanaan di Pejabat Perdana Menteri, kemudiannya tanpa sebarang alasan.

Pengumuman rasmi mengenai kenaikan harga barangan tersebut dibuat malam ini.

Kali terakhir harga barangan meningkat adalah pada 15 Julai lalu. Ia membabitkan kenaikan 5-dalam-1. Barangan yang terjejas itu adalah dua gred petrol, diesel, gula dan gas. - MK

Versi TheMalaysianInsider

Petrol RON95 dan diesel naik lima sen, gula mahal 20 sen

Harga petrol RON95 sah mengalami kenaikan lima sen seliter manakala gula pula 20 sen sekilogram (kg) mulai tengah malam ini — kenaikan kali kedua harga produk itu sejak Julai lalu, di bawah dasar pelarasan subsidi diperkenalkan pentadbiran Najib.

Turut mengalami kenaikan ialah diesel, naik lima sen kepada RM1.80 seliter.

Ekoran pelarasan itu, RON95 akan dijual RM1.90 seliter.

Pelarasan itu juga membawa kepada kenaikan gas petroleum cecair (PLG) kepada RM1.90kg iaitu naik lima sen berbanding sekarang.

Kedua-dua bahan api petrol dan diesel serta LPG dan gula mengalami kenaikan pada Julai lalu apabila dasar pelarasan diperkenalkan dalam usaha kerajaan mahu mengurangkan subsidi.

Petrol RON97 yang tidak disubsidi telah mengalami kenaikan pada 1 November dan 1 Disember lalu, tetapi kerajaan tidak membuat pengumuman atas alasan ia perubahan kerana pengapungan harga.

RON97 tidak mengalami kenaikan kali ini.

The Malaysian Insider tengah hari tadi melaporkan produk-produk itu akan mengalami kenaikan mulai tengah malam ini.

Dengan pelarasan kali ini, kerajaan menjangkakan dapat menjimatkan RM621.9 juta dari produk petrol RON95, RM213.2 juta (diesel), RM63.5 juta (LPG) dan RM283.5 juta (gula) setiap tahun ataupun RM1.18 bilion.

Pada Julai lalu, kerajaan menjangkakan harga tidak akan naik sehingga akhir tahun ini.

Ketua Pegawai Eksekutif Unit Pengurusan Prestasi dan Pencapaian (Pemandu) Datuk Seri Idris Jala (gambar) berkata, pelarasan subsidi diperlukan untuk mengurangkan perbelanjaan kerajaan.

"Kami melakukan yang ini (pelarasan subsidi) untuk memastikan defisit kita dapat dikurangkan. Kami adalah sebuah kerajaan yang bertanggungjawab.

"Kami akan memastikan kita hidup dalam lingkungan keupayaan (kita)," kata beliau pada majlis taklimat pengumuman pelarasan subsidi di pejabatnya petang tadi.


(Ingat BN, ingat Barang Naik...)

Kata beliau, walaupun ada kenaikan lima sen, harga jualan RON95 dan juga LPG serta diesel dan gula masih rendah berbanding di Indonesia.

"Lebih rendah berbanding Singapura dan Thailand," katanya.

Turut hadir ialah Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

"Salah satu pendekatan untuk mengurangkan kos ialah merasionalkan subsidi kita sebab subsidi keseluruhan Malaysia adalah paling tinggi berbanding negara lain. Subsidi kita tidak sasarkan pada (kumpulan) rakyat miskin," katanya.

Oleh itu kata beliau, penjimatan daripada pelarasan subsidi akan digunakan untuk pembiayaan pembangunan luar bandar, pendudukan, pengangkutan bandar dan bidang-bidang lain dalam Program Transformasi Kerajaan (GTP).

Pertengahan Julai lalu, kerajaan mengumumkan pelarasan harga menyaksikan kenaikan harga beberapa barangan keperluan utama.

Dalam kenyataan diumumkan ketika itu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pelarasan harga itu membabitkan petrol, diesel dan Petroleum Gas Cecair (LPG), dan juga gula, yang diselaraskan semula sebagai sebahagian daripada Program Rasionalisasi Subsidi.

Selaras dengan itu, Kabinet telah mengambil keputusan bahawa berkuat kuasa pada 16 Julai 2010, harga bagi bahan api, terutamanya petrol, diesel dan LPG, dan juga gula, akan diselaraskan semula sebagai sebahagian dari Program Rasionalisasi Subsidi.

Menurut Najib yang juga Menteri Kewangan, Penyelarasan semula harga barang-barang itu akan membolehkan kerajaan mengurangkan perbelanjaannya melebihi RM750 juta untuk tahun ini.

Berdasarkan proses itu, kerajaan memutuskan harga petrol RON 95 dan diesel akan diselaraskan sebanyak lima sen seliter bagi semua sektor. LPG akan diselaraskan sebanyak 10 sen sekilogram dan petrol RON 97 akan diapung secara terkawal.

Bagi gula pula, harga akan diselaraskan sebanyak 25 sen sekilogram. -TMI

Mereka sudah berdemontrasi....ayuh pastikan Ahad ini kita merahkah KUALA LUMPUR!!!

Posted: 03 Dec 2010 03:52 AM PST



Oleh: Pria Malaya

Mereka sudah berdemontrasi selepas Jumaat hari ini..mereka sudah berarak di jalanan secara beramai2...mereka sudah selamat menyampaikan memorandum kepada pihak istana..

Tiada sekatan pihak polis...tiada adegan kejar mengejar...tiada aksi tembakan water conan dan gas pemedih mata...tiada yang ditangkap dan di-ISA..

Dulu 'haram', sekrang 'halal'..

Ya, mereka sudah 'halal'kan demontrasi jalanan...tiada lagi makian, herdikan, dan kutukan terhadap budaya demontrasi..buktinya, blogger Umno mengiktiraf dan berbangga demontrasi ini...

MAKA para pejuang rakyat, pastikan Ahad ini kita 'MERAH'kan Kuala Lumpur!!!...jikalau mereka berjaya himpunan 200 orang termasuk penyokong Umno dan PERKASA, pastikan kita kumpul bukan 2000, tetapi 20,000 rakyat!!

Ayuh pejuang dan pencinta keamanan dan keadilan, kita turun beramai-ramai di Kuala Lumpur 5 Disember ini! para aktivis dan mahasiswa sudah menyatakan kesanggupan dan kesedian, bagaimana dengan anda?!
















p/s: Pada pihak polis termasuk SB...sila berlaku adil..rakyat sedang memerhati anda..

Artikel berkaitan:
- Demo bantah SYABAS Ahad ini : Ayuh anak muda sertai demo rakyat!

Demo bantah SYABAS Ahad ini : Ayuh anak muda sertai demo rakyat!

Posted: 03 Dec 2010 12:07 AM PST



Oleh: Pria Malaya

Ayuh anak muda khususnya golongan mahasiswa IPT sekitar Lembah Klang dan Selangor!..jangan takut dan bimbang, hak anda telah terjamin oleh perlembagaan dan akta universiti!..

Masihkah kalian ingat bagaimana kerajaan Umno/BN dan pihak pentadbiran UiTM telah membenar dan mengizinkankan para mahasiswanya berdemontrasi dan berarak di jalanan akhir 2008 dahulu?..



Ya..ianya bukanlah suatu yang asing dan pelik..ianya tidak salah dan bukanlah perhimpunan politik, tetapi perjuangan menuntut hak dan keadilan...

Bahkan hak anda sebenarnya telah di'jamin' oleh Timbalan Menteri Pengajian Tinggi sendiri...saksikan artikel (video) di bawah!..

klik >> "VIDEO SENSASI: Pensyarah tegar Umno di'terlanjang' secara LIVE di TV3"..

Ingat!..mahasiswa kini sudah matang, cerdik, dan tidak mudah dicucuk oleh sesiapa...akhir kalam...kita jumpa di sana!!!




Artikel berkaitan:
1. Pemuda PAS sertai demo bantah kenaikan air
2. SAMM bersama MB Selangor bantah kenaikan tarif air 5 Disember
3. Demo air: Chegubard tawar 50 'marsyal'
4. Isu air: Mahasiswa ikrar iring MB S'gor berdemo
5. Siswa Unisel dapat lampu hijau sertai demo
6. Lagi kumpulan pelajar mahu sertai demonstrasi air 5 Dis
7. Solat hajat iringi penyerahan memo kepada Agong



BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT