Nuffnang

Pengikut

Kami Sokong Tokguru

0
sumber :-

Kami Sokong Tokguru


PKR Retak,Apa Sudah Jadi

Posted: 27 Nov 2010 05:50 PM PST

Ramai sahabat2 saya yang dulu kuat menyokong PKR, kita nampak makin
longgar dan mahu kembali kepada mengundi UMNO. Beberapa kampung yang
dulunya solid menyokong BN, kini makin nampak pudar dan berazam
memangkah BN dalam PRU akan datang. Taman-taman perumahan yang dulunya
memberi kemenangan kepada calon Pakatan Rakyat, kini mula nampak
cenderung dan memuji kepimpinan Najib Razak dan BN.

Di mana saja ada pemilihan sama ada peringkat cabang dan nasional,
pasti ada kedengaran rasa tidak puashati terhadap pendundian cara
kiraan undi. Begitu juga kempen2 yang dilakukan saling tidak tumpah
seperti apa yang berlaku dalam UMNO dan BN. Kalau calon Melayu yang
bertanding, maka cara, method dan modus operandinya sama dengan apa
yang UMNO lakukan ketikan pemilihan. Begitu juga jika calon India yang
bertanding, sama seperti MIC dan MCA lakukan.



Cari N3 lama-lama disini



Babi Halal

Posted: 27 Nov 2010 04:30 PM PST

Pelik,terkejut.
ada ke babi halal,?
walaupun daging babi haram di makan tapi tulang babi tidak pernah di sebut tentang keharamannya dalam Qur'an.Itu mungkin antara alasan bodoh dari pengikut dan pemimpin "Islam Baru" yang berjaya di kesan di kajang.

Antara fatwa-fatwa pelik dari syeikh mereka lagi ialah boleh solat jumaat dirumah,binatang yang mati tidak perlu di sembelih jika mati di perkampungan orang islam.dan macam-macam fatwa baru yang dikeluarkan oleh syeikh mereka.

PUTRAJAYA: Kegiatan ajaran sesat Islam Jamaah (IJ) yang antaranya menghalalkan tulang babi dimakan dikesan bergerak semula di negara ini selepas penahanan 21 pengikutnya selepas mereka melakukan solat Jumaat di surau tanpa tauliah di Sungai Tangkas, dekat Kajang, semalam.

Kegiatan ajaran sesat yang dipercayai didalangi lelaki warga Indonesia itu menjadikan surau berkenaan sebagai markas sejak beberapa bulan lalu sebelum diserbu sepasukan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), kira-kira jam 1.40 tengah hari.

Sebelum serbuan, beberapa penguat kuasa Jais menyelinap ke dalam kumpulan terbabit yang taksub mendengar khutbah dalam bahasa Arab yang disampaikan lelaki itu.

Selepas mereka selesai bersolat, penguat kuasa Jais mengepung surau itu dan menahan 21 pengikut kumpulan itu yang turut membabitkan beberapa wanita.

Mereka yang berusia antara 20-an hingga 50-an, sebahagiannya ditahan di dalam sebuah rumah berhampiran surau itu dan kebanyakan mereka warga Indonesia.

Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), Datuk Mohamed Khusrin Munawi, berkata ajaran sesat IJ sudah diwartakan haram sejak 1980-an selepas ia didapati bertentangan ajaran Ahli Sunnah Wal Jamaah yang diamalkan di negara ini.

Menurutnya, ajaran itu dibawa dari Indonesia dan disebarkan di kalangan penduduk tempatan yang terpedaya kerana ingin menggunakan jalan singkat bagi mendekatkan diri dengan Allah.

RAMPAS...pegawai penguat kausa Jais merampas dokumen di surau tanpa tauliah di Sungai Tangkas, dekat Kajang, semalam.

"Antara kepercayaan pengikut kumpulan itu ialah tulang babi halal dimakan, yang haram daging babi saja. Jelas pegangan ini bertentangan dengan ajaran Islam sebenar," katanya ketika dihubungi, semalam.

Beliau berkata, serbuan semalam dilakukan pihaknya selepas siasatan dan pemantauan Jais mendapati kumpulan ajaran sesat itu cuba mengembangkan ajaran mereka bukan saja di kalangan pendatang Indonesia, tetapi juga kepada penduduk tempatan.

Menurutnya, tindakan pengikut ajaran itu yang mengadakan solat Jumaat dengan jumlah makmum hanya 20 orang satu lagi bukti kesesatan mereka.

Selain itu, kata Khusrin, satu lagi kesalahan mereka yang jelas ialah melakukan solat Jumaat di surau yang tidak pernah diberikan tauliah oleh Majlis Agama Islam Selangor (Mais) dan menjadikan surau itu sebagai markas menyebarkan ajaran sesat terbabit.

"Jais serius untuk memastikan ajaran sesat terbabit tidak terus berkembang. Sebab itu kami menempatkan 'orang kita' dalam kumpulan itu ketika mereka melakukan solat Jumaat tadi (semalam).

"Dengan tindakan itu, Jais berharap dapat memiliki bukti kukuh, malah selepas ditahan semua mereka dibawa ke Mahkamah Syariah Kajang untuk didakwa atas kesalahan menjadi pengikut ajaran yang difatwakan sesat," katanya.

Sementara itu, portal e-Fatwa Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menjelaskan antara penyelewengan pengikut IJ ialah mendakwa kumpulan mereka saja mengamalkan cara Islam sebenar manakala bukan ahli dianggap kafir.

Pengikutnya juga dibenarkan melakukan solat Jumaat di rumah, menganggap lelaki dan perempuan ajnabi tidak batal wuduk jika bersentuhan, selain mengeluarkan hukum binatang yang mati di perkampungan orang Islam tidak perlu disembelih dan halal dimakan.

Cari N3 lama-lama disini

Ada Parti Baru Bakal Ditubuhkan

Posted: 27 Nov 2010 02:42 PM PST



Bekas Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Wilayah Persekutuan Datuk Zaid Ibrahim mengumumkan akan menubuhkan parti baru pada Januari depan.

Bercakap pada sidang akhbar di kediamannya di sini Jumaat malam, Zaid berkata butiran lanjut mengenai nama parti, bentuk perjuangan dan organisasi parti baru itu akan diumumkan pada Januari ini.

Beliau, bagaimanapun, memberi jaminan bahawa beliau tidak akan menggunakan nama 'Keadilan' atau Parti Angkatan Keadilan Islam Malaysia (AKIM) dalam penubuhan parti baru itu kelak.

"Nama itu (keadilan) biarlah mereka sahaja yang pakai begitu juga nama AKIM," katanya ketika ditanya pemberita kemungkinan beliau akan menggunakan nama itu seperti mana yang diandaikan beberapa penulis blog.

Ditanya sejauh mana keyakinannya untuk menubuhkan parti baru itu, Zaid berkata: "Saya ingin memberi keyakinan kepada kawan-kawan bahawa kita akan ada parti baru dalam negara...saya beri keyakinan bahawa kita bukan parti kecil...kita akan jadi kuat dan besar.

Mengenai sokongan kepada parti baru itu, Zaid berkata, walaupun tidak akan mendapat sokongan seratus-peratus, namun beliau yakin akan mendapat sokongan besar bukan sahaja daripada bekas anggota PKR tetapi juga UMNO dan PAS.




Cari N3 lama-lama disini

keAZAManMalaysia

0
sumber :-

keAZAManMalaysia


Rosmah bertarik rambut dengan Wan Azizah(terserempak lepas kongress)

Posted: 27 Nov 2010 09:40 PM PST


sapa yg tk baca surat khabar gi bhonline..sapa yg tk tengok tv3 pegi tv3.com..

ceritanya mcm ni..

presiden pkr..wan azizah..

cakap ketuanan melayu harus dihapuskan...

tv3 ckp..skrip sebenar..patut dibakul sampahkan...

tk kisahlah..sama je..

yg pasti..

aku setuju...

ada ketuanan melayu...

melayu dipanggil bodo..

pemalas...

perogol...

mmg inilah sifat2 kalau jadi tuan..

cina buat jenyah..suma top2..

gengster,cetak rompak,dadah,disko,pub,pelacur,rumah urut.karoke..

yg melayu..

jenayah dalam rumah..

berzina,ragut mak sndiri,sumbang mahram..

inilah ketuanan melayu...

dan ada lagi satu jenayah..

tipu kaum sndiri..

aku kontra kan dengan rosmah...sbb rosmah ni dia pejuang ketuanan melayu..

dah ehek ehek...Islam..wekkkkk

walaupun masing2 bercakap dalam bahasa melayu..

ada lg satu projek tipu terlates..

nk anjur sukan asia 2023..

dengan anggaran kos mencecah RM 6 bilion..

nak nipu la...skang suma pakai dollar..

tukar pada ringgit msti lebih punya..

apalah sikit sangat...

dah 2023..harga makin murah ke plak??

ini mcm stadium leh runtuh..

ckp je la ko nk seleweng duit tu ke tmpat lain..

aku tengok data surat khabar..ngn data kat wikipedia..mmg lain datanya..ke aku yg tk paham..ntah lantaklah....kerajaan bn kan pandai urus duit..

ahahahahahahahahahahahaahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahaha

ini lg ada hati nak anjur world cup ke??

nk anjur olimpik ke???

tk pasal2 ada skandal kewangan negara nanti...

malu 1malaysia oi...

di gelak israel...

bumiperak

0
sumber :-

bumiperak


Untuk Maju tinggalkan 'Ketuanan Melayu'

Posted: 27 Nov 2010 07:02 PM PST

PETALING JAYA 27 Nov 2010 - Konsep Ketuanan Melayu wajib ditinggalkan kerana ia hanya slogan sekumpulan kecil elit Melayu yang berkuasa untuk perdaya orang Melayu secara keseluruhan demi kepentingan diri.

Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, kumpulan kecil Melayu ini adalah mereka yang lakukan rasuah, korup, pecah amanah dan pelbagai kesalahan tanpa hiraukan nasib kaum sendiri.

Beliau yakin tidak akan ada satu kaum yang akan menjadi agung dan dihormati hanya dengan menggelar diri sebagai tuan. Katanya, walau dengan adanya Ketuanan Melayu sejak negara capai kemerdekaan 53 tahun lalu, nasib kaum ini terus terabai.

"Mereka dilanda masalah sosial, pendidikan, ekonomi dan budaya kehidupan yang membimbangkan serta kuota 30 peratus penguasaan ekuiti Melayu-Bumiputera gagal dicapai.

"Semua ini membuktikan pemimpin UMNO bukan berjuang untuk bela Melayu. UMNO adalah parti tauke dan jauh sekali berwajah parti rakyat," katanya dalam Ucapan Dasar Presiden di Kongres PKR 2010 di Dewan Sivik, Majlis Bandaraya Petaling Jaya, semalam.

Wan Azizah menyebutpentingnya kaum Melayu tinggalkan konsep ketuanan kerana Islam mengatakan sebaik-baik umat adalah mereka yang paling tinggi takwanya.

"Al-Quran banyak mengisahkan bagaimana Tuhan hancurkan kaum yang bermegah konon jadi 'tuan' dan pandang rendah kaum lain.

"Bangsa dan kaum itu jadi agung dan dipandang tinggi apabila bermaruah. Kalau mahu besar, mereka harus memelihara dan menjaga maruah," katanya.

Tegasnya lagi, dalam tradisi Melayu, mereka amat menyedari kepentingan menjaga maruah diri supaya dipandang tinggi.  Dr Wan Azizah menegaskan, isu survival Melayu dan Islam di negara ini tidak akan dapat diselesaikan jika masih dilihat melalui teropong UMNO dan konco-konconya, sebaliknya perlu dilihat dari perspektif dalam fenomena baru realiti politik berasaskan demokrasi.

Katanya, jika UMNO dan Barisan Nasional (BN) benar-benar ikhlas, mereka harus hentikan kezaliman, penindasan dan kemungkaran yang diamalkan selama ini dan menyuburkan iklim demokratik berasaskan Perlembagaan.

"Dengan ini, Islam yang murni akan lebih terserlah dan masyarakat bukan Islam akan lebih memahami Islam serta melihatnya secara tepat.

"Oleh demikian, kita menyeru kaum Melayu, umat Islam dan masyarakat Malaysia umumnya agar tidak mudah diperkotak-katikkan oleh pihak yang mengatakan orang Melayu akan kehilangan kuasa dan suara jika negara diperintah Pakatan Rakyat," katanya.

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Pemimpin PKR ... yang ini aku setuju

Posted: 27 Nov 2010 09:32 PM PST

Jangan Guna Media Serang Pemimpin Parti

Oleh NURUL AIN MOHD HUSSAIN dan ARIFFUDDIN ISHAK

PETALING JAYA: Ketua Srikandi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Siti Aishah Shaik Ismail menyeru ahli parti tidak menggunakan media massa sebagai medium untuk menyerang pemimpin bagi menyuarakan rasa ketidakpuasan hati mereka.

Katanya, sikap sedemikian perlu ditinggalkan kerana ia bukanlah budaya parti sebaliknya setiap ahli dari semua peringkat boleh mengkritik pemimpin secara berhemah.

Beliau berkata penggunaan media massa dibenarkan namun bukanlah dengan menjadikannya sebagai satu medium untuk menyerang pemimpin-pemimpin parti.

"Jangan gunakan media massa untuk hentam pemimpin, itu bukan kita. Kita telah dididik untuk tidak menggunakan media massa untuk menyerang parti.

"Tegur pemimpin tidak salah, tetapi kita telah dididik akan etika ketika menegur pimpinan parti," katanya ketika membahaskan ucapan dasar Presiden di Kongres Nasional Tahunan Ketujuh di sini, Sabtu.

Sementara itu, wakil Perak, Zulkifli Ibrahim pula mengingatkan pemimpin parti tidak menjadikan parti itu sebagai alat untuk kepentingan peribadi masing-masing.

"Janganlah kita jadikan parti itu milik individu. Ya benar, PKR memang milik Datuk Seri Anwar Ibrahim, milik Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail tapi PKR juga milik kita semua," katanya.

Beliau turut mengingatkan wakil rakyat parti itu supaya turun padang dan melawat kawasan mereka dengan lebih kerap supaya masalah rakyat dapat didengar dan diselesaikan.

"Ada wakil rakyat kita ini belum satu penggal kita telefon pun kadang-kadang tak angkat. Kita beri amaran tak mustahil mereka juga boleh jadi mangsa tsunami, jika inilah sikap mereka," katanya - mStar

Santai pagi Ahad - Gesel buah dada pada jurugambar

Posted: 27 Nov 2010 07:23 PM PST

SUDAH lama sebenarnya Diva dengar cerita kurang enak tentang penyanyi wanita muda yang bakatnya dicungkil menerusi sebuah program realiti popular beberapa tahun lalu.

Kalau sebelum ini ada teman wartawan menyampaikan khabar 'kenakalan' artis itu, kali ini ia dialami sendiri kawan baik Diva iaitu seorang jurugambar sambilan.

Dia mengaku diganggu oleh budak hingusan itu di sebuah hotel baru-baru ini.

Kawan Diva yang sudah punya kekasih hati itu boleh tahan kacaknya dan ditugaskan oleh si bos untuk mengambil gambar penyanyi berkenaan bersama artis lain.

Barangkali pantang naluri mudanya tengok jantan elok rupa paras, dia tanpa perasaan malu terus menghampiri jurugambar kacak itu.

"Va, aku tak sangka langsung artis ini berperangai macam itu sekali sedangkan ada salah seorang ahli keluarganya yang menemani.

"Masa aku ambil gambar dia, artis ini berulang kali nak tengok gambar yang baru dirakam di skrin kamera aku.

"Alasannya, dia mahu tengok sama ada okey atau tak wajahnya yang dimekap tebal tu.

"Apa yang buat aku tersentak, sambil tengok semula gambarnya dalam kamera, dia boleh mendekatkan badannya dengan aku sampai kami bersentuhan cukup rapat.

"Aku ingat dia tak sengaja. Tapi bila dia mula menggeselkan payu daranya pada badan aku dan buat suara manja, apa lagi, aku terus jadi tak selesa," luahnya kepada Diva. - Kosmo

Selepas 'Third Force' kini muncul pula 'Geng Berempat' dalam PKR

Posted: 27 Nov 2010 07:09 PM PST

Syed Mu'az Syed Putra
PETALING JAYA, 28 Nov — Jika sejak dua hari lalu hangat diperkatakan mengenai "Third Force", hari ini seorang perwakilan PKR mendakwa wujudnya kumpulan baru — dikenali sebagai "Geng Berempat" — yang sekiranya tidak ditangani dengan segera akan merosakkan parti komponen Pakatan Rakyat itu.

"Saya hanya melahirkan kebimbangan sekiranya wujud kumpulan ini dalam parti ia akan membawa kerosakan kepada parti.

"Kita tidak tahu sama ada benar-benar wujud ataupun tidak, tapi kebimbangan itu ada dan ia dibuat berdasarkan perkembangan selepas pemilihan parti.

"Jadi kebimbangan itu ada, kalau benar-benar wujud ia akan merosakkan parti," kata perwakilan dari Pahang Ahmad Nizam Abdul Hamid ketika membahaskan usul pemberdayaan demokrasi pada Kongres Nasional PKR di sini.

Ketua PKR Temerloh itu berkata demikian dengan merujuk kepada sejarah politik China yang mengatakan gelaran "Geng Berempat" itu ialah panggilan yang diberi kepada sebuah paksi politik haluan kiri yang terdiri daripada empat orang pegawai Parti Komunis China.

Keempat-empat individu itu adalah Jiang Qing, isteri terakhir Mao Zedong yang kelihatan memimpin kumpulan ini, dan sekutu-sekutu terdekat Zhang Chunqiao, Yao Wenyuan, dan Wang Hongwen.

"Geng Berempat" ini berjaya menguasai alat-alat kuasa Parti Komunis China pada tahap-tahap terakhir Revolusi Kebudayaan, tetapi tidak pasti keputusan besar mana yang dilakukan atas arahan Mao Zedong dan dilaksanakan oleh kumpulan ini, dan yang mana adalah hasil rancangan kumpulan itu sendiri.

"Kita hanya melahirkan kebimbangan itu sahaja. Sama ada wujud atau tidak saya tidak tahu tapi ini adalah topik yang hangat diperkatakan sekarang.

"Jadi saya minta supaya pemimpin yang menang harus melakukan tugas sebagai seorang pemimpin," kata Ahmad Nizam ketika ditemui selepas itu.

Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan individu-individu yang terlibat.

Mengenai pembersihan dalam PKR, Ahmad Nizam berkata ia adalah keputusan yang dibuat berdasarkan emosi bukan intelektual.

"Keputusan nak buat pembersihan parti bukan intelektual tetapi adalah emosi, ia lebih kepada emosi.

"Pemimpin yang merasa diri menjadi dewa tiada tempat di dalam parti, parti dibina atas konsep merdeka," katanya - TMI

Apakah PKR dah sama dengan UMNO? - Harapan ke Putrajaya kian pudar

Posted: 27 Nov 2010 05:45 PM PST

MS : Aku ingat aku saja yang rasa macam tu, tapi rupa-rupanya ada lagi orang yang punya perasaan yang sama, dan bagaimana pula rakyat atau pengundi di luar sana? Apakah mereka juga berperasaan sebegitu? Harap para pemimpin PKR dapat memikirkan sama isu ini - Hilang Keyakinan atau senang cakap 'orang dah tak percaya' ... bila orang dah tak percaya, tahu lah kan apa akibatnya ...
Jadi pada DSAI dan pimpinan PKR, harap dapat memikirkan semula hala tuju perjalanan PKR, nawaitu asalnya, samada hendak menjatuhkan UMNO atau ada agenda lain disebaliknya.???
CAKAP-CAKAP PERANGAI PKR ADALAH SAMA DENGAN UMNO SUDAH BERKUMANDANG....

Penulis Tamu - kedahlama,

Sejak penubuhannya, PKR dilihat sebagai parti yang dominan dalam menerajui pemerintahan negara. Kemenangan Pakatan Rakyat dalam PRU-12 lalu dilihat hasil sumbangan besar PKR dalam mencapai kejayaan. Rakyat dan pengundi mula menaruh harapan besar agar Pakatan Rakyat mampu menerajui dan mentadbir negara dalam PRU-13 nanti.

Namun semua harapan itu semakin hari semakin kabur dan hampir lebur. Apa yang berlaku dalam pemilihan PKR dilihat sama dengan apa yang pernah berlaku dalam UMNO dan BN. Gila kuasa, berebut jawatan, lobi melobi, politik wang, penipuan undi, tuduh menuduh, fitnah memfitnah semakin menular di kalangan ahli dan pemimpin PKR.

Di mana saja ada pemilihan sama ada peringkat cabang dan nasional, pasti ada kedengaran rasa tidak puashati terhadap pendundian cara kiraan undi. Begitu juga kempen2 yang dilakukan saling tidak tumpah seperti apa yang berlaku dalam UMNO dan BN. Kalau calon Melayu yang bertanding, maka cara, method dan modus operandinya sama dengan apa yang UMNO lakukan ketikan pemilihan. Begitu juga jika calon India yang bertanding, sama seperti MIC dan MCA lakukan.

Ramai sahabat2 saya yang dulu kuat menyokong PKR, kita nampak makin longgar dan mahu kembali kepada mengundi UMNO. Beberapa kampung yang dulunya solid menyokong BN, kini makin nampak pudar dan berazam memangkah BN dalam PRU akan datang. Taman-taman perumahan yang dulunya memberi kemenangan kepada calon Pakatan Rakyat, kini mula nampak cenderung dan memuji kepimpinan Najib Razak dan BN.

Apapun ramai yang muya goyah dan hilang keyakinan kepada Pakatan Rakyat. Mereka melihat PKR sudah lupa diri dan gila kuasa. Mereka lihat PKR yakin untuk menawan Putrajaya dalam PRU-13 nanti, maka sebab itu mereka berebut-rebut jawatan dgn harapan agar dipilih jadi calon dalam pilihanraya dan akan jadi menteri atau memegang jawatan besar.

Semua yang berlaku, rakyat perhatikan. Semangat rakyat kepada PKR semakin luntur dan lebur...mereka menyesal dan kecewa dengan perangan-perangai sebahagian pemimpin PKR YANG SALING TAK TUMPAH SAMA DENGAN PERANGAI PEMIMPIN-PEMIMPIN UMNO. Yang tinggal dan bersih adalah PAS. Hanya PAS yang dilihat mampu menang beberapa kerusi, namun PAS yang bersendirian sudah pasti tidak mampu untuk mentadbir Malaysia sebagai kerajaan. Oleh itu PAS akan kekal seperti sebelum bersama PKR dan akan terus memerintah Kelantan, dan yang pasti Kedah akan kembali jatuh ke tangan UMNO dan BN

Lagi pengakuan isteri-isteri curang

Posted: 27 Nov 2010 06:41 AM PST

MONA, 30, mula bosan dengan sikap suaminya yang gagal menjadi ketua keluarga selain penat memberi peluang selama enam tahun untuk lelaki itu berubah, dan akhirnya mula menjalin hubungan dengan 'mat saleh'.

Wanita bertugas sebagai pakar perunding kecantikan di ibu kota itu berjinak-jinak dengan mat saleh beberapa bulan selepas melahirkan anak angkara suami yang kerap lepas tangan dalam pelbagai perkara membabitkan rumah tangga serta tanggungjawab lain.

"Ia bermula pada 2004 apabila suami yang saya kahwini atas dasar cinta menunjukkan tanda tidak akan mengubah sikap lepas tangan dalam pelbagai perkara, selain gagal memimpin dan mendidik saya menjadi 'isteri' ... seterusnya DI SINI

Saifuddin: ‘Third Force’ bukan serpihan PKR, Najib tak buat kerja rumah

Posted: 27 Nov 2010 06:05 AM PST

Oleh Syed Mu'az Syed Putra

PETALING JAYA, 27 Nov — Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini menolak dakwaan kewujudan kumpulan yang dikenali sebagai "Third Force" adalah serpihan membabitkan ahli-ahli parti itu yang kecewa dengan kepimpinan mereka.

"Memang tiada kaitan dengan PKR, tiada... tiada kaitan pun," kata setiausaha agung parti Saifuddin Nasution kepada The Malaysian Insider di akhir hari pertama Kongres Nasional parti yang berlangsung di sini.

Justeru, beliau juga menyifatkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak melakukan "kerja rumah" yang baik apabila mengatakan Third Force adalah serpihan PKR.

"Saya keliru sedikit dengan kenyataan Datuk Najib yang mengatakan seolah-olah Third Force ini adalah serpihan PKR.

"Third Force bukan anggota PKR, Datuk Najib menyebut lahirnya Third Force menunjukkan kucar-kacirnya PKR sehingga membawa kepada kewujudan Third Force.

"Jadi saya fikir kenyataan itu tidak cermat dan tidak melakukan kerja rumah yang baik," katanya.

Najib hari ini berkata kewujudan kumpulan yang dikenali sebagai "Third Force" dalam pakatan pembangkang khususnya PKR adalah berikutan timbulnya rasa tidak puas hati anggota parti itu terhadap kepimpinan mereka.

Beliau berkata keadaan itu juga menunjukkan krisis keyakinan yang begitu serius melanda parti tersebut dan tindakan anggota PKR itu kerana mereka sudah hilang kepercayaan terhadap pemimpin mereka.

"Kalau berlaku apa-apa pun, ini kesan daripada rasa tidak puas hati di kalangan ahli-ahli PKR sendiri sebab itu mereka sudah menjadi kumpulan yang telah memilih jalan untuk keluar daripada PKR.

"Sama ada mereka jadi Third Force atau mereka masuk parti yang Datuk Zaid (Ibrahim) nak tubuh atau pun nak masuk Umno dan sebagainya. Ini kesan daripada keadaan dalam PKR yang menjurus kepada satu keadaan di mana krisis keyakinan yang begitu serius melanda parti tersebut," katanya.

Sebaliknya Saifuddin (gambar) berkata, kewujudan Third Force adalah inisiatif kumpulan aktivis yang merasakan mereka ada peranan dalam politik negara.

"Ura-ura penubuhan Third Force ini datangnya daripada sekumpulan aktivis yang berpendapat mereka ada peranan dalam politik negara.

"Misalnya mereka berpendapat meletakkan calon pilihan raya bukanlah hak mutlak masing-masing parti politik, mereka merasakan bahawa mereka juga ada peranan.

"Jadi dalam sistem demokratik yang terbuka membenarkan penyertaan semua pihak, tiada siapa yang boleh menyekatnya. Kelahiran kumpulan ini adalah daripada sekumpulan aktivis yang merasakan sampai masa untuk mereka terjun berkecimpung dalam politik," katanya.

Ahli Parlimen Machang itu berkata kemungkinan besar Third Force mahu supaya parti melantik mereka sebagai calon dalam pilihan raya.

"Saya fikir perkara asas dalam pemilihan calon ini ialah calon yang boleh menyumbang kepada kemenangan dan parti sudah tentu mempunyai mekanisme kriteria pemilihan calon.

"Third Force ini berpendapat bahawa mereka juga mahu ada tempat terhadap perkara ini. Jadi dasar parti sekarang ini adalah urusan pemilihan parti adalah urusan dalaman.

"Pernah berlaku NGO bertanding gunakan lambang parti. Walaupun parti mempunyai sistem pemilihan dengan keutamaan kepada aktivis parti dan pemimpin parti menjadi calon tapi rekod pembangkang atau Pakatan Rakyat ini menunjukkan bahawa di sana ada juga peluang yang diberikan kepada aktivis," katanya.

Saifuddin juga menolak Pakatan Rakyat akan menemui Third Force secara rasmi.

"Setakat ini belum ada ura-ura untuk menemui secara rasmi," katanya.

Ketika ditanya mengenai kekosongan jawatan Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan, Saifuddin mengatakan bahawa parti masih belum membuat sebarang keputusan mengenai perkara itu.

Jawatan tersebut kosong selepas Zaid mengambil keputusan untuk meninggalkan PKR.

"Kita belum pilih, lazimnya selepas kongres. Apabila ada kekosongan ataupun kalau tidak ada kekosongan lazimnya mana-mana parti pun akan melakukan pelantikan baru atau mengekalkan pelantikan lama.

"Ia tertakluk kepada keupayaan parti di negeri masing-masing.

"Jadi saya menjangkakan pengumuman berkaitan dengan pelantikan baru bagi negeri-negeri akan dilakukan bersekali dengan pengumuman keputusan pemilihan MPP," katanya.

Bagaimanapun, Saifuddin berkata kepimpinan parti akan mengadakan perbincangan bagi memilih calon yang sesuai.

"Biasa pimpinan akan duduk berbincang, meneliti dan mengambil kira semua aspek.

"Saya tidak boleh nak jangka sama ada perubahan," katanya - TMI

Tengok, apa Utusan Meloya kata ... yang ni yang kita tak nak

Posted: 27 Nov 2010 01:08 AM PST

MS: Betul, aku setuju, kerja mereka adalah cari salah kita, tapi kalau benda-benda yang disebut ini tak benar-benar berlaku, senang la kita nak menepisnya. Ini apa yang disebutnya itu kebanyakkan nya memang terjadi , memang telah heboh diperkatakan sejak akhir-akhir ini. Walaupun ada penafian dari pimpinan PKR, tapi apakah penafian tersebut dapat diterima pengundi?
Jangan sampai pengundi meluat dan berkata "ala depa ni pun sama saja macam Umno juga ..."
Apakah benar pemimpin akan berkhidmat untuk rakyat atau untuk diri sendiri atau hanya syok sendiri?

oleh : Zulkifli Bakar

November 27, — Sama ada suka atau tidak, pemimpin-pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) harus mengakui bahawa mereka menghadiri kongres parti itu hari ini dan esok dalam keadaan parti berkenaan sedang berhadapan dengan seribu satu masalah.

Mungkin mereka boleh melindunginya dengan retorik ucapan dan kenyataan yang akan dibuat oleh Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang merupakan Ketua Umum.

Retorik mereka akan disokong oleh bakal Timbalan Presiden, Azmin Ali dan anak Anwar, Nurul Izzah yang akan ditabal sebagai salah seorang naib presiden.

Tetapi rakyat sudah mengetahui betapa buruknya pemilihan di peringkat cabang yang berlangsung sebelum ini bagi membolehkan pemimpin-pemimpin yang menjadi pilihan Anwar mencapai kemenangan.

Mereka ini akan penuh bangga berdiri di atas pentas mengangkat tangan apabila diisytiharkan menang, namun semua itu tidak akan menutup segala kepincangan yang sedang dan akan berlaku.

Semua orang tahu bagaimana pemilihan di peringkat cabang dijalankan sehingga dalam setiap mesyuarat tersebut, ada sahaja kerusi berterbangan, adegan tumbuk-menumbuk, laporan polis dibuat dan penipuan kertas undi.

Malahan jumlah kehadiran ahli PKR ke mesyuarat tersebut juga sama sekali jauh daripada jumlah sebenar mereka yang berhak mengundi. Sungguhpun begitu, pengundian tetap dijalankan biarpun di sesetengah cabang yang ahlinya mencecah ratusan orang, tetapi yang hadir hanya berpuluh ahli dan yang penting adalah calon pilihan Anwar menang!

Walaupun terdapat bantahan, namun pemimpin-pemimpin PKR yang kononnya memperjuangkan demokrasi tidak mahu mendengar segala bantahan dan keluhan ahli di peringkat akar umbi.

Lebih malang apabila Wan Azizah yang memberi jaminan kononnya akan menyiasat semua aduan sekadar menabur janji sahaja, tiada tindakan dilakukan. Lagipun, orang tahu siapa lebih berkuasa di dalam PKR biarpun Wan Azizah adalah Presiden.

Selagi keputusan pemilihan menyebelahi orang-orang Anwar, maka tiada apa-apa tindakan yang akan dibuat. Kesudahannya, ia mewujudkan perasaan tidak puas hati dan kemuncaknya apabila bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim mengumumkan menarik diri daripada bertanding jawatan timbalan presiden dan keluar parti.

Kalau beginilah cara dan sikap pemimpin-pemimpin PKR yang kononnya lebih demokratik berbanding orang lain, kita boleh mengagak apa akan terjadi jika mereka diberi peluang memerintah negara. Sudah pasti segalanya menjadi tunggang-langgang kerana amalan pilih kasih, nepotisme dan kronisme yang dilakukan.

Mungkin orang seperti Azmin begitu bangga kerana bakal ditabal sebagai timbalan presiden tetapi beliau patut bertanya apakah kemenangannya layak diiktiraf ketika pelbagai kepincangan berlaku sepanjang pemilihan di peringkat cabang?

Pemimpin-pemimpin PKR seperti Azmin mungkin boleh mengabui pengikut-pengikut parti itu yang taksub tetapi hakikatnya semakin ramai yang sudah sedar. Sebab itulah, berlaku tindakan mengucapkan selamat tinggal kepada PKR, bukan sahaja dalam kalangan pemimpin malahan di peringkat akar umbi.

Kalaulah PKR diibaratkan sebuah kapal, ia sudah tentu bocor di sana dan sini, menanti masa untuk karam tetapi pemimpin-pemimpin mereka masih tidak mahu mengakuinya. Bagi mereka, PKR tetap sebuah parti yang sempurna, pemimpin-pemimpin paling demokratik dan ahli-ahlinya bijaksana dalam membuat keputusan.

Tetapi sebenarnya, PKR adalah sebuah parti yang sedang berhadapan dengan seribu satu masalah dan boleh diibaratkan 'cakap tak serupa bikin'. Mereka mendakwa mengamalkan kebebasan media tetapi ada media dihalang untuk membuat liputan.

Mereka juga mendabik dada, kononnya PKR parti pelbagai kaum tetapi pemilihan yang berlangsung menyaksikan bagaimana pemimpin kaum India yang sebelum ini memainkan peranan penting menarik kaum itu menyokong PKR semakin dipinggirkan.

Namun pemimpin-pemimpin PKR tidak mahu melihat semua itu, sebaliknya mereka lebih selesa membuat pelbagai tuduhan kepada Barisan Nasional (BN), Umno dan kerajaan. Tubuh PKR sendiri yang semakin penuh diselaputi 'kudis-kudis politik', tidak mahu pula dirawat.

Oleh itu, PKR akan 'berkongres' dalam keadaan yang boleh dianggap hanya 'syok sendiri'. Segala kepincangan mahu ditutupi dengan ucapan-ucapan yang hanya akan berkisar kepada impian untuk menawan Putrajaya.

Perjuangan rakyat yang kononnya menjadi landasan penubuhan parti itu hanya sekadar retorik kerana apa yang lebih utama adalah memastikan cita-cita Anwar menjadi Perdana Menteri menjadi kenyataan.

Kesimpulannya, tiada apa yang harus PKR banggakan dengan kongres yang diadakan ini kerana rakyat tahu situasi sebenar. — Utusan Malaysia

Google : Beruk = Khairy Jamaludin

Posted: 26 Nov 2010 11:10 PM PST


Cuba korang pergi ke website google.com.my kemudian search keyword "beruk", perhatikan hasil carian yang pertama sekali. ReJaM© pun tak pasti mengapa google menganggap Khairy Jamaludin sebagai hasil carian paling tepat untuk keyword "beruk", tapi itulah hasilnya. Korang boleh cuba sendiri dan lihat hasilnya.

Dari segi ilmu SEO, mungkin laman web wikipedia tentang Khairy Jamaludin sering kali dirujuk oleh website-website yang memiliki Page Rank (PR) yang baik dengan menggunakan keyword "beruk". Oleh itu apabila google crawler mengesan banyak keyword beruk dihubung kepada laman tersebut (backlink), maka google menganggap laman wikipedia tentang Khairy Jamaludin adalah hasil carian paling tepat untuk keyword "beruk - Milo Suam

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


PROTES - JANGAN MALUKAN KAUM INDIA DI dALAM PKR

Posted: 27 Nov 2010 10:00 PM PST



Oleh: WFAUZDIN NS

KONGRES PKR akan berakhir hari ini. Secara umumnya ia berjalan dengan baik, tiada berlaku huru-hara seperti yang diharapkan oleh Umno dan media pencacai mereka. Mereka cuma boleh bergembira dengan beberapa kumpulan kecil yang majorotinya `berkulit gelap' seperti gambar di atas.

Kumpulan itu sebenarnya `menumpang' tuah daripada beberapa pihak yang tidak berpuas hati Justify Fulldengan pemilihan PKR yang lalu. Kebanyakan yang tidak berpuas hati itu lebih bertanggungjawab untuk melahirkan rasa tidak puas hati mereka bukan seperti mereka di atas. Peliknya, mengapa dai awal dulu pun kumpulan `gelap' ini sahaja yang sering buat hal? Geng-geng Jenapala buat hal juga di Ibu Pejabat PKR sebelum ini. Pada kongres semalam pun, kumpulan `gelap' ini diketuai oleh pemimpin sebangsa dengan Jenapala juga.

Simpati juga saya kepada majoriti berbangsa India yang setia, cerdik dan bertanggungjawab di dalam PKR. Mereka pun mesti merasa malu dengan perbuatan kumpulan seperti di atas yang ingin menjadikan PKR seperti Hindraf. PKR bukan Hindraf walaupun PKR pernah berjuang membela Hindraf.

Saya harap pimpinan PKR mengenal pasti dalang yang membuat kerja bodoh seperti ini. Mereka ini cuma ingin menangguk di air keruh, bukan untuk menyelesaikan masalah atau membantu parti. Alasan yang diberi kununnya mereka berjuang untuk akar umbi, tetapi cuba lihat sepanduk atau risalah yang mereka bawa. Kebanyakannya cuma melepaskan dendam atau emosi terhadap peribadi pemimpin semata-mata. Pergi jahanam puak-puak `gelap' seperti ini./wfauzdin.blogspot.com

JIKA PEMECATAN JENAPALA JIKA TIDAK SAH, PARTI BOLEH SAHKAN

Posted: 27 Nov 2010 07:00 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

SAH atau tidak `pemecatan' ' Jenapala dari PKR? Benarkah surat pemecatan yang didakwa sah oleh Setiausaha Agung PKR itu merupakan surat palsu seperti yang didakwa oleh bekas Setiausaha Agung PKR yang kini diluar PKR itu?

Jenapala mendakwa beliau tidak pernah dipecat dari parti. Jenapala juga mengapalai demontrasi di depan Ibu Pejabat PKR untuk menunjukkan protes terhadap pemilihan di dalam PKR baru-baru ini. Di dalam protes itu, terdapat sepanduk yang memburukkan Ketua Umum PKR dan individu di dalam parti. "Anwar `Love' Azmin" adalah sebahagian dari sepanduk yang terdapat di dalam demontrasi yang diketuai oleh Jenapala.

Manusia ini juga amat berminat untuk diwawancara oleh media haprak seperti TV 3 dan Utusan bagi meluahkan perasaan beliau terhadap parti bahkan memburukkan DS Anwar. Sebenarnya, bukan beliau seorang yang tidak berpuas hati terhadap pemilihan, tetapi mereka yang lain termasuk beberapa calon yang menawarkan diri bertanding jawatan tinggi di dalam parti pun ada yang tidak berpuas hati. Namun, mereka ini tidak berbuat kerja bodoh seperti Jenapala. Itu bezanya manusia cerdik dengan manusia bodoh.

Saya tidak mahu ulas samada Jenapala ini sah atau tidak dipecat dari PKR. Biar mahkamah yang menentukan setelah adanya aduan dibuat kepada pihak Polis. Jika ditakdirkan, Jenapala dipecat dari parti terbukti tidak sah, maka sukalah saya beri pandangan agar pemecatan itu disahkan. Ini adalah kerana Jenapala tidak layak berada di dalam parti sebagaimana Zaid juga. Masalah teknikal lain cerita, hakikatnya Jenapala tidak diperlukan oleh parti sebenarnya.

Bagi saya, seandainya pagi ini mahkamah memutuskan bahawa Jenapala masih sah sebagai ahli PKR, parti boleh memecat beliau sebelah petangnya nanti. Perkara yang tidak sah, boleh disahkan. Jika sememangnya benar keputusan pecat Jenapala itu adalah sah, Alhamdulillah./wfauzdin.blogspot.com

ORANG PAS JANGAN BACA....NANTI SAKIT PERUT...

Posted: 27 Nov 2010 05:05 PM PST

Oleh: Mandor

CUBA baca petikan dari akhbar pencacai yang tak laku dan rugi tu di sini;
PASIR PUTEH 27 Nov. – Seramai 103 bekas ahli Pas termasuk pemimpin dan ketua cawangan bagi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selising dalam Parlimen Pasir Puteh bertindak menyertai UMNO Cawangan Kampung Wakaf Bunut hari ini.

Mereka termasuk Ketua Penerangan Khas DUN berkenaan, Nordin Daud, 48, dan Ketua Cawangan Pas Kampung Wakaf Bunut, Mohd Soleh Mat Hasaan, 66. "Saya sedar perjuangan Pas selama ini hanya sia-sia, tidak memberi kebaikan kepada Islam," kata Nordin kepada pemberita selepas menyerahkan borang keanggotaan kepada Ketua UMNO Bahagian Pasir Puteh, Zawawi Othman.

Nordin yang mula menyertai Pas selepas tamat perkhidmatan dalam angkatan tentera pada 1990 dan keluar parti pada 2008 berkata, parti itu cuma menggunakan Islam bagi kepentingan peribadi.
/Utusan


Wakakakaka....tahun 2008 keluar PAS, tahun ni baru nak keluar berita? Atau berita tu dah keluar dua kali? Kesihan akhbar ni kan.....patut le tak laku...

Kenapa tak ambil berita Presiden PAS, Dato Asri Muda keluar PAS, Naib Presiden PAS, Nakhaie keluar PAS masuk Umno, siarlah semula berita tu....Lagi gempak beb...Manalah tau kot-kot laku semula akhbar pencacai tu....

Udah le....stop sini dulu, sakit perut aku menahan ketawa dengan surat khabar bangang ni...Tapi peliknya, orang-orang Umno boleh baca pulak akhbar `standard' cam ini kan? Biasalah, otak dia orang pun sama gak....

SALAH BESARKAH KETUA UMUM BERTINDAK TIDAK BERKECUALI?

Posted: 27 Nov 2010 04:00 PM PST

Perlukah Anwar Berkecuali didalam Pemilihan PKR?

Saya tertanya-tanya diri saya, tak kisahlah orang lain, tapi diri saya sendiri, betul kah pemilihan didalam PKR ini terbuka untuk semua ahli PKR? Dan ahli PKR itu termasuklah Ketua Umum, Presiden, Timbalan Presiden, Naib-Naib Presiden, MPP, MPN, Ketua-Ketua Cabang, Wanita dan AMK, dan semua AJK diperingkat Cabang, Ranting dan ahli-ahli akar umbi (tu yang dikatakan 400,000)?

Kalau betul, adakah setiap ahli itu berhak mengundi dan diundi? Ertinya, benarkah setiap orang layak menjadi calon, dan setiap orang layak menyokong mana-mana calon yang dia suka? Adakah Ketua Umum, Presiden, Naib-Naib Presiden dsbnya dilarang menyokong mana-mana calon? Dan kalau berlaku mana-mana pemegang jawatan itu menyokong mana-mana calon, maka akan batal pemilihan itu?

Saya tengok didalam UMNO, semua pemegang jawatan boleh menyokong mana-mana calon yang dia suka, samada secara terbuka atau tertutup. Dan kalau dalam MIC pula, Presidennya terang-terang memberi arahan secara terbuka, mengenai sokongannya. Didalam PKR nampaknya menjadi satu kesalahan yang amat berat bagi pemegang jawatan mahu menyatakan sokongannya kepada mana-mana calon, seolah-olah kalau Ketua Umum itu menyokong calon A, maka menjadi satu kesalahan besar dan pemilihan mesti dibatal atau ditangguhkan.

Pengalaman saya sendiri menyatakan bahawa Ketua Umum adalah berkecuali. Saya hantar mesej kepadanya pertama saya tanya Ketua Umum samada beliau akan bertanding atau tidak sebagai Presiden Parti, dan dia jawab dia tidak bertanding, bagaimana pun, PKR Kuala Krau tetap mencalonkan beliau sebagai Presiden, dan memang beliau tidak bertanding. Mesej saya kedua saya tanya Ketua Umum mengenai Zaid dan Azmin, yang mana patut dicalonkan untuk Timbalan Presiden. Jawapannya adalah terserah kepada Kuala Krau sendiri, tidak ada preference darinya.

Maka jelas bahawa Ketua Umum tidak meletakkan kehendaknya sendiri untuk pemilihan mana-mana calon. Bagaimana pun, jika sekiranya Ketua Umum menyatakan dia menyokong seseorang calon, samada Zaid, atau Azmin atau Mustaffa, adakah menjadi satu kesalahan yang boleh membatalkan atau menangguhkan pemilihan? Jawapannya tidak, hanya boleh dikatakan bahawa Ketua Umum tidak mengambil sikap berkecuali, itu sahaja dan bukanlah satu kesalahan.

Dari segi Negeri Pahang, Pengerusi PKR Negeri dari awal hingga ke sudah mengambil sikap berkecuali. Nak sokong siapa adalah hak seseorang. Tetapi katakanlah Dato Fauzi menyokong Azmin, atau Zaid, atau Mustaffa, adakah itu salah? Jawabnya tidak. Jadi, kenapalah hendak dijadikan satu kegemparan seolah-olah berlaku satu kesalahan yang sangat berat apabila dituduh kepada Ketua Umum menyokong mana-mana calon.

Seseorang Ketua kadang-kadang dia ada team kerjanya yang sesuai, dan dia mahu team itu kekal, jika boleh. Jika tidak boleh, ahli-ahli pilihlah sesiapa yang dia suka, dan sesiapa yang menang, maka itulah team kerja baru yang akan bekerja dengan Ketua. Maka didalam hal ini, jika ada mana-mana calon mempersoalkan hal ini, saya akan nyatakan dengan jelas bahawa saya tidak bersama dengan pemikiran anda, terima kasih./Suhaimi Said

SALAH BESARKAH KETUA UMUM BERTINDAK TIDAK BERKECUALI?

Posted: 27 Nov 2010 09:47 AM PST

Perlukah Anwar Berkecuali didalam Pemilihan PKR?

Saya tertanya-tanya diri saya, tak kisahlah orang lain, tapi diri saya sendiri, betul kah pemilihan didalam PKR ini terbuka untuk semua ahli PKR? Dan ahli PKR itu termasuklah Ketua Umum, Presiden, Timbalan Presiden, Naib-Naib Presiden, MPP, MPN, Ketua-Ketua Cabang, Wanita dan AMK, dan semua AJK diperingkat Cabang, Ranting dan ahli-ahli akar umbi (tu yang dikatakan 400,000)?

Kalau betul, adakah setiap ahli itu berhak mengundi dan diundi? Ertinya, benarkah setiap orang layak menjadi calon, dan setiap orang layak menyokong mana-mana calon yang dia suka? Adakah Ketua Umum, Presiden, Naib-Naib Presiden dsbnya dilarang menyokong mana-mana calon? Dan kalau berlaku mana-mana pemegang jawatan itu menyokong mana-mana calon, maka akan batal pemilihan itu?

Saya tengok didalam UMNO, semua pemegang jawatan boleh menyokong mana-mana calon yang dia suka, samada secara terbuka atau tertutup. Dan kalau dalam MIC pula, Presidennya terang-terang memberi arahan secara terbuka, mengenai sokongannya. Didalam PKR nampaknya menjadi satu kesalahan yang amat berat bagi pemegang jawatan mahu menyatakan sokongannya kepada mana-mana calon, seolah-olah kalau Ketua Umum itu menyokong calon A, maka menjadi satu kesalahan besar dan pemilihan mesti dibatal atau ditangguhkan.

Pengalaman saya sendiri menyatakan bahawa Ketua Umum adalah berkecuali. Saya hantar mesej kepadanya pertama saya tanya Ketua Umum samada beliau akan bertanding atau tidak sebagai Presiden Parti, dan dia jawab dia tidak bertanding, bagaimana pun, PKR Kuala Krau tetap mencalonkan beliau sebagai Presiden, dan memang beliau tidak bertanding. Mesej saya kedua saya tanya Ketua Umum mengenai Zaid dan Azmin, yang mana patut dicalonkan untuk Timbalan Presiden. Jawapannya adalah terserah kepada Kuala Krau sendiri, tidak ada preference darinya.

Maka jelas bahawa Ketua Umum tidak meletakkan kehendaknya sendiri untuk pemilihan mana-mana calon. Bagaimana pun, jika sekiranya Ketua Umum menyatakan dia menyokong seseorang calon, samada Zaid, atau Azmin atau Mustaffa, adakah menjadi satu kesalahan yang boleh membatalkan atau menangguhkan pemilihan? Jawapannya tidak, hanya boleh dikatakan bahawa Ketua Umum tidak mengambil sikap berkecuali, itu sahaja dan bukanlah satu kesalahan.

Dari segi Negeri Pahang, Pengerusi PKR Negeri dari awal hingga ke sudah mengambil sikap berkecuali. Nak sokong siapa adalah hak seseorang. Tetapi katakanlah Dato Fauzi menyokong Azmin, atau Zaid, atau Mustaffa, adakah itu salah? Jawabnya tidak. Jadi, kenapalah hendak dijadikan satu kegemparan seolah-olah berlaku satu kesalahan yang sangat berat apabila dituduh kepada Ketua Umum menyokong mana-mana calon.

Seseorang Ketua kadang-kadang dia ada team kerjanya yang sesuai, dan dia mahu team itu kekal, jika boleh. Jika tidak boleh, ahli-ahli pilihlah sesiapa yang dia suka, dan sesiapa yang menang, maka itulah team kerja baru yang akan bekerja dengan Ketua. Maka didalam hal ini, jika ada mana-mana calon mempersoalkan hal ini, saya akan nyatakan dengan jelas bahawa saya tidak bersama dengan pemikiran anda, terima kasih./Suhaimi Said

PENGHARGAAN BUAT SDR MUSTAFA KAMIL

Posted: 27 Nov 2010 08:46 AM PST

Justify FullOleh: WFAUZDIN NS

PENGHARGAAN wajar diberikan kepada calon yang bertanding Timbalan Presiden PKR, Sdr Mustafa Kamil Ayub kerana berjanji akan terus komited terhadap parti. Kenyataan beliau itu membuktikan bahawa tidak semua pemimpin di dalam PKR mudah berputus asa dan kecewa sehingga sanggup menjual maruah diri.

Kemenangan YB Azmin sebagai Timbalan Presiden PKR di dalam pemilihan yang terdapat `kontroversi' ini tidak menunjukkan bahawa Sdr Mustafa `tewas' sebenarnya. Beliau mungkin tewas di dalam pertandingan ini, tetapi beliau menang di dalam melawan hawa nafsunya yang beliau sendiri akui begitu banyak tawaran yang datang.

Saya sendiri hampir kecewa apabila melihat Sdr Mustafa seolah-olah mendedahkan dirinya di dalam `game' yang diatur oleh Zaid Ibrahim. Namun, akhirnya Sdr Mustafa menyedari bahawa tiada gunanya mementingkan diri sendiri. Malahan, anggapan Sdr Mustafa bahawa terdapat kepincangan di dalam pemilihan parti kini menjadi isu utama yang parti berjanji akan selesaikan. Ini bererti Sdr Mustafa telah pun menjalankan peranan dan tanggungjawabnya tanpa memburukkan parti.

Saya sejak awal lagi menaruh harapan agar Sdr Mustafa berjaya menjadi Timbalan Presiden PKR sekiranya YB Azmin tewas, kerana bagi saya Zaid Ibrahim tidak layak berada di kerusi nombor dua itu. Saya masih menanti kemunculan Sdr Mustafa sebagai pemimpin atasan di dalam parti, cuma saya berharap selepas ini Sdr Mustafa lebih kerap bersama akar umbi di merata ceruk negara agar beliau lebih dikenali. Amat penting bagi sesiapa sahaja yang ingin berada di hariki kepimpinan parti terutamanya di peringkat tertinggi menonjolkan diri di peringkat akar umbi./wfauzdin.blogspot.com

ZAID IBRAHIM BERSALAM MESRA DENGAN ORANG YANG HINA DAN MAKI TOK GURU NIK AZIZ

Posted: 27 Nov 2010 08:18 AM PST

Zaid jumpa Zahid…

Ada kelibat yang agak mencuri perhatian dicelah majlis makan malam Datuk Zaid Ibrahim dengan penyokongnya di rumahnya di Tropicana dekat Petaling Jaya Jumaat malam.

Orang yang dimaksudkan ialah Zahid Md Arip,bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan yang kini aktivis penceramah UMNO yang cukup vokal menghentam Datuk Seri Anwar Ibrahim dan PKR.

Beliau kelihatan berbual mesra dengan Zaid di majlis itu.

Apa hal beliau pun hadir sama? Ketika disapa Agendadaily,Zahid ringkas berkata," Datuk Zaid kawan lama saya…"/Agendadaily

SALEHUDDIN KAKI TEMBERANG ?

Posted: 27 Nov 2010 06:00 AM PST


SAlehuddin Hashim tetiba muncul kembali dengan kenyataan kononnya ada orang memalsukan surat dan tanda tangan beliau. Beliau, yang sedang cuba membela Jenapala Perumal menyatakan surat pemecatan Jenapala itu adalah palsu dan beliau tidak pernah menulis surat tersebut.

Namun, mengikut SU Agung PKR, surat tersebut dijumpai di dalam fail disiplin yang beliau warisi dari SAlehuddin setelah Salehuddin melarikan diri dari PKR. Salehuddin Hashim pula melarikan diri apabila permohonan beliau untuk mendapa jawatan tinggi di Perangsang ditolak oleh MB SElangor dan PKR.

Seterusnya SU Agung PKR, Saiffudin Nasution, MENJEMPUT pihak Polis menyiasat sendiri kesahihan surat tersebut (rujuk rakaman Youtube di bawah).

Tulang Besi sebagai pengelola Malaysiawaves sering mendapat email dari si Jenapala Perumal ini yang memanggil Tulang Besi ke Sidang Akhbar beliau. Dari sumber yang sama juga, Tulang Besi mendapat jemputan ke sidang media si Rahimi Osman. Dari sumber yang sama TUlang Besi mendapat jemputan ke sidang2 akhbar geng2 Zaid.

Maka, Tulang Besi berpendapat Zaid Ibrahim, Jenapala Perumal, Salehuddin Hashim, Rahimi Osman dsbnya ditaja dan ditadbir oleh badan yang sama yang bertujuan mensabotaj PKR dan Pakatan Rakyat. Tak hairanlah Zaid menyerang Anwar Ibrahim secara terbuka walaupun Zaid tiada bukti yang sah untuk membuktikan wujudnya penipuan dalam pemilihan PKR.




Adapun kesah Salehuddin Hashim ni, kita semua tahu. Dia kecewa sebab tak dapat jawatan dalam Perangsang. Tulang Besi telah dedah perangai Salehuddin semenjak Salehuddin ni masih lagi SU Agung PKR lagi (Baca di sini)


Sudahlah Salehuddin, sapa lagi kao nak tipu ni? Takda orang yang termakan dengan penipuan kao. Semua orang dah kenal sapa kao. Elok kao tutup mulut sahaja.


JAWATAN KETUA UMUM - PENGIKTIRAFAN PERLULAH BERSYARAT

Posted: 27 Nov 2010 04:00 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

KETUA Wanita PKR, YB Zuraida Kamarudin membuat usul agar jawatan Ketua Umum diiktiraf oleh parti khusus buat DS Anwar sebagai menghargai segala pengorbanan dan jasa-jasa beliau terhadap parti. Beliau mengingatkan ahli bahawa kerana DS Anwar, maka parti ini diwujudkan seterusnya menjadi agenda yang lebih luas dan penting buat rakyat setelah mantan TPM ini dibebaskan dari penjara. Baca di sini.

Secara peribadi saya tidak merasakan pentingnya jawatan itu untuk diberikan khusus buat DS Anwar, bahkan jawatan itu hanya perlu dikekalkan sehingga segala masalah yang dihadapi oleh DS Anwar selesai. Pada saya, DS Anwar wajib ditabalkan sebagai Presiden PKR suatu ketika nanti dan tentunya jawatan itu boleh ditandingi oleh sesiapa sahaja. Jawatan Ketua Umum yang ada sekarang hanyalah satu jawatan sementara sebagai strategi atau maslahah parti supaya parti tidak terganggu atau terjejas dengan fitnah yang dihadapi oleh DS Anwar sekarang ini.

Baiknya jawatan itu wujud sekarang adalah sebagai penghubung rapat di antara tokoh reformasi ini dengan Presiden Parti. Ia juga bijak untuk menangani sebarang kemungkinan yang bakal berlaku terhadap parti mahu pun ke atas diri DS Anwar sendiri. Ketua Umum dilihat amat penting berfungsi sebagai pengimbang tara di antara Presiden dengan pemimpin kanan di dalam parti.

Sekiranya tiada lagi bebanan dan masalah yang dihadapi oleh DS Anwar berkaitan kes beliau sekarang, maka sudah sampai masanya beliau diangkat sebagai Presiden PKR. Saya cukup yakin, DS Wan Azizah sanggup memberi laluan kepada DS Anwar berada di kerusi Presiden Parti. Samada ketika itu jawatan tersebut bakal dicabar atau tidak, ia menunjukkan tahap mana setiap ahli parti menerima DS Anwar sebagai Presiden PKR.

Sehubungan itu, biarlah jawatan Ketua Umum yang ada sekarang dikekalkan seperti sedia ada. Kita mesti sedar, kedudukan yang ada pada DS Anwar sekarang ini lah yang menyebabkan pihak musuh merasa sukar untuk memporak-porandakan parti. Sekiranya majoriti ahli mahu juga jawatan Ketua Umum ini diiktiraf di dalam organisasi parti, maka pengiktirafan tersebut mestilah bersyarat iaitu sehingga tempoh tertentu. Kemudiannya, jawatan tersebut hendaklah dimansuhkan dan mengangkat DS Anwar sebagai Presiden PKR./wfauzdin.blogspot.com

DUA WANITA INI BERJAYA TEWASKAN EZAM SESUMPAH

Posted: 27 Nov 2010 01:00 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

MEMBACA tulisan di sini, ada `nasi tambah' sedikit. Ezam raja sesumpah semasa berucap di dalam satu program anjuran MCA Kelang menuduh bahawa DS Anwar adalah orang yang teramat bahaya untuk semua kaum di negara ini. Wah, berubah rentak `Senatak' (Senator Katak) Ezam nampaknya, maklumlah kali ini bercakap di hadapan kaum Cina.

Semua tuduhan Ezam sesumpah hanya layak dijawab oleh anak perempuan DS Anwar iaitu YB Nurul Izzah dan beliau telah pun menjawabnya secara lebih berfakta dari omongan kosong pencacai Umno itu. Sebelum ini, di merata pelusuk negara Ezam sesumpah melabelkan DS Anwar amat bahaya kepada kaum Melayu dan Islam kerana DS Anwar kununnya begitu menyanjung kaum Cina dan DAP. Itu `fesyen lidah biawak' adik beradik lidah sesumpah. Percakapannya berubah mengikut tempat seperti juga binatang sesumpah.

Tidak seperti DS Anwar, di mana sahaja beliau berucap beliau tetap konsisten dan berprinsip. "Melayu susah kita bela, Cina susah kita bantu dan India serta semua kaum kita bantu". Itulah ayat yang sering dibawa oleh DS Anwar hatta ke luar negara sekali pun. Jauh beza dengan Ezam sesumpah ini. Darihal perjuangan, mengapa beliau keluar dari Keadilan, isu rasuah, kezaliman, ISA dan bermacam isu lagi tidak pernah konsisten dari Ezam sesumpah, malahan banyak isu penting yang beliau perjuangkan dahulu sewaktu berada di dalam PKR, kini isu tersebut disorokkan di dalam `kotak-kotak'nya.

Di hadapan kaum Melayu beliau bercakap DS Anwar pengkhianat Melayu dan lebih membela kaum Cina dan India. Di hadapan kaum Cina, DS Anwar dilabelkan berbahaya kepada semua kaum. Ezam sesumpah juga pernah memuji PAS dan cuba menjadi `batu api' agar PAS lebih layak menjadi MB di Selangor. Apabila Umno berhadapan dengan PAS di dalam mana-mana PRK, Ezam sesumpah mengutuk PAS pula kerana dikatakan sentiasa melutut kepada DAP. Ini lah wajah orang yang akan `menjilat' apa sahaja asalkan dapat cari makan.

Yang pasti, ke mana sahaja Ezam sesumpah pergi, nama DS Anwar tidak lekang dari mulutnya. Tepat seperti dakwaan ramai orang, Ezam sesumpah kini `gila talak' dengan DS Anwar. `Kotak-kotak' yang dahulunya beliau canang mempunyai banyak kes rasuah pemimpin Umno untuk didedahkan, kini isu kotak dimatikan. Terpaksa dimatikan kerana Ezam sesumpah kini berada di dalam satu kapal dengan Najib dan `sedarah' pula dengan Rafidah Aziz yang kerana mendedahkan fail rasuah tokoh inilah Ezam sesumpah disumbatkan ke penjara. Kini, beliau `bersilaturrahim' dengan bekas Ketua Wanita Umno ini.

Tahniah, buat Rafidah seorang wanita yang berjaya menundukkan `kejantanan' Ezam sesumpah. Tahniah juga buat YB Nurul yang juga dapat menundukkan `jantan' ini. /wfauzdin.blogspot.com

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT