Nuffnang

Pengikut

KARPET KUNING

0
sumber :-

KARPET KUNING


Melontar jamrah di Mina berjalan lancar

Posted: 17 Nov 2010 03:27 PM PST


MINA: Jemaah haji yang membawa kantung berisi anak batu membanjiri lembah Mina untuk melontar jamrah kelmarin sementara umat Islam di seluruh dunia mula menyambut Aidiladha dengan menyembelih haiwan korban.

Ratusan ribu jemaah bergegas untuk melontar di Jamratul Aqabah, sebuah struktur sepanjang 30 meter, sebagai simbolik merejam syaitan dan melawan godaan hawa nafsu.

Hampir tiga juta yang mengerjakan upacara haji itu meluahkan rasa puas hati dan gembira mereka pada keluasan jambatan baru Jamrah dan peluasan kawasan Masa'a di Masjidil Haram itu.

Jabatan Pertahanan Awam Arab Saudi telah menyediakan pelan rapi yang bertujuan untuk mengawal kesesakan di Jambatan Jamrah yang baru itu, khususnya semasa jemaah haji mula melontar jamrah di Mina pagi itu.

Menurut pelan itu, jemaah yang tiba di Jambatan Jamrah dengan menggunakan kereta api Mashair akan dikumpulkan semula bagi memastikan mereka melaksanakan kerja melontar di semua tingkat kompleks itu.

Komander Pertahanan Awam di Jamrah, Brigedier-Jeneral (BG) Zuhair Seibiyah, berkata fokus pelan itu juga adalah untuk mengelakkan pergerakan terlalu ramai jemaah di laluan masuk dan laluan keluar di kompleks jambatan lima tingkat itu semasa waktu puncak.

Menurutnya, lebih 1,300 pegawai melaksanakan pelan berkenaan, yang membenarkan jemaah melakukan lontaran antara 11 pagi dengan 6 petang (4 petang hingga 11 malam waktu tempatan) selama empat hari mulai kelmarin sehingga esok (dari 10 hingga 13 Zulhijah).

Melontar jamrah pada masa lalu pernah mencetuskan insiden rempuhan yang membawa maut tetapi pihak berkuasa Arab Saudi telah mengambil langkah mengubah suai kawasan berkenaan dengan meluaskan laluan melontar menjadi sebuah jambatan lima tingkat.

Struktur yang menyerupai tempat letak kereta itu bertujuan untuk mencegah insiden rempuhan dan berpijak-pijak yang meragut 363 nyawa pada 2006, mengorbankan sekitar 251 jiwa pada 2004, dan kira-kira 1,426 orang pada 1990.

Jemaah yang bertali arus diarah bergerak ke tingkat-tingkat berlainan oleh polis, yang memastikan semua bergerak sehala dan tiada seorang pun berlegar terlalu lama di satu tempat.

Mereka yang duduk pula diarah meneruskan pergerakan.

'Dengan siapnya kelima-lima tingkat, struktur jambatan raksasa itu mempunyai kapasiti untuk mengendalikan 400,000 jemaah sejam,' kata BG Seibiyah.

Kemudahan tersebut juga telah melipatgandakan keupayaan pasukan pertahanan awam Arab Saudi bertindak pantas sekiranya berlaku kecemasan, tambah komander itu. -- Agensi.

Kami Sokong Tokguru

0
sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Mak Bunuh Anak Guna Tukul(18SG)

Posted: 17 Nov 2010 07:18 PM PST

-Gambar untuk Renungan-
Tak tahu kat mana peristiwa ni berlaku,tapi mengikut sumbernya budak ni menjadi mangsa kekejaman mak dia.Kes bunuh anak guna tukul.
Ni kerja manusia ke BINATANG??
Cari N3 lama-lama disini
Besar sangat ke salah budak tu sampai kena hukum macam ni?





Atuk Tembak Mati Perompak

Posted: 17 Nov 2010 08:05 AM PST

gambar hiasan
PETALING JAYA: Cemas melihat dua cucunya diacu dengan parang,
seorang datuk bertindak pantas mengambil senapang patah sebelum melepaskan tembakan ke arah seorang perompak berusia 17 tahun yang menceroboh rumah teres dua tingkat milik mereka di Sungai Way, di sini, pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.40 pagi, lelaki berusia 70 tahun itu yang juga bekas mandur estet berada di tingkat atas rumahnya apabila terdengar bunyi bising di tingkat bawah sebelum terlihat seorang remaja lelaki mengacukan parang kepada pembantu rumah serta dua cucunya berusia lapan dan 10 tahun.

Warga emas itu masuk ke biliknya untuk mengambil selaras senapang patah dan ketika bergegas turun dia terserempak suspek yang pada masa sama menaiki tangga untuk ke tingkat atas.

Dengan pantas, dia melepaskan dua das tembakan dan satu daripadanya mengenai rusuk remaja itu sebelum rebah di atas tangga.

Timbalan Ketua Siasatan Jenayah Selangor, Asisten Komisioner Khaw Kok Chin, berkata perompak remaja yang terkena tembakan itu mati ketika mendapatkan rawatan di Unit Kecemasan Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).

Menurutnya, ketika kejadian ada lima penghuni dalam rumah itu iaitu lelaki warga emas berkenaan, anak lelaki dan dua cucunya serta seorang pembantu rumah.

"Siasatan awal mendapati lima suspek terbabit kes itu. Tiga daripada mereka menunggu dalam kereta sementara seorang berkawal di pintu rumah. Hanya remaja yang mati ditembak itu masuk ke rumah.

"Sebaik memasuki rumah, remaja itu mengacu parang kepada pembantu rumah serta mengugut untuk membunuh dua kanak-kanak yang ketika itu berada di tingkat bawah sekiranya bapa kanak-kanak terbabit enggan memberi kerjasama menyerahkan barang berharga kepadanya," katanya yang ditemui di sini, semalam.

Khaw berkata, selepas perompak remaja itu ditembak pemilik rumah menggunakan senapang patah miliknya, rakannya yang berkawal di pintu rumah segera lari masuk ke dalam kereta bersama tiga rakan yang lain sebelum memecut meninggalkan tempat kejadian.

Sehubungan itu, katanya, polis kini giat memburu keempat-empat suspek terbabit yang dipercayai berusia antara 17 dan 20 tahun.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 395 dan 397 Kanun Keseksaan kerana samun berkumpulan bersenjata," katanya.


Cari N3 lama-lama disini

Awas wanita,Minuman Di campur Dadah

Posted: 17 Nov 2010 06:47 AM PST

KUALA LUMPUR: Kaum wanita dinasihatkan berhati-hati dengan pelawaan makan dan minum individu yang baru dikenali kerana dibimbangi bahan tersebut telah dicampur dengan dadah perangsang seks.

Yang Di-Pertua Rumah Persatuan Pengasih Malaysia (Pengasih), Datuk Mohd Yunus Pathi mendakwa, sesetengah wanita terpedaya sehingga menjadi mangsa rogol.
Katanya, pihaknya mengetahui modus operandi tersebut selepas menjalankan proses temuduga dengan beberapa mangsa yang ditempatkan di Pengasih.

"Kebanyakan mangsa terpedaya dengan rakan-rakan mereka sendiri walaupun mereka tidak mempunyai keinginan untuk melakukan hubungan seks.
"Kenalilah pasangan anda, berhati-hatilah dengan orang asing supaya tidak terjebak dalam penipuan ini. Mereka yang berniat jahat sentiasa tunggu saat dan ketikanya untuk memperdaya mangsa. Tip saya ialah berhati-hati," katanya kepada pemberita selepas Majlis Korban Aidiladha di sini, Rabu.
Kira-kira 150 warga dan kakitangan Rumah Persatuan Pengasih Malaysia (Pengasih), Jabatan Bomba dan Penyelamat dan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) turut menyertai ibadah korban itu.

Sebanyak lima ekor lembu dan empat ekor kambing sumbangan individu dan ahli-ahli keluarga kakitangan Pengasih dikorbankan kali ini.
Mohd Yunus mengingatkan golongan wanita supaya lebih berhati-hati pelawaan daripada mereka yang tidak atau kurang dikenali.
"Pegang dan goncang botol minuman tersebut untuk memastikan sama ada ia bocor atau tidak.

Kalau bocor, bermakna sudah ada usaha untuk menyuntik bahan minuman itu dengan dadah atau bahan perangsang seks," jelasnya.
Sementara itu, penyanyi terkenal, Jamal Abdillah yang turut hadir dalam majlis itu menyumbangkan seekor kambing sebagai korban.
Katanya, ini adalah kali keempat dia melakukan korban sempena Aidiladha.
Jamal menyifatkan ibadah korban yang ditunaikannya sebagai pengorbanan untuk mencapai satu kehidupan yang lebih bermakna.

Cari N3 lama-lama disini

Anak Bapa

0
sumber :-

Anak Bapa


Pengorbanan Sebenar

Posted: 17 Nov 2010 08:43 PM PST


Ghairah sekali kita melihat umat Islam menyambut Hari Raya Korban dengan beramai-ramai menyertai majlis korban di masjid dan surau. Banyaklah lembu dan kambing tumbang bagi memenuhi tuntutan sunat muakkadah setahun sekali ini.

Anak Bapa turut sama menyertai majlis korban di masjid berhampiran dan merasa bersyukur kerana dapat melaksanakan tuntutan mulia ini hampir setiap tahun. Biar sehebat mana pun diceritakan mengenai pengorbanan, tidak mungkin ada yang setanding atau lebih hebat daripada pengorbanan Nabi Ibrahim as dan keluarga baginda.

Ketika arahan Allah swt supaya Nabi Ibrahim as menyembelih Nabi Ismail as, bayangkan bagaimana perasaan baginda, perasaan isterinya Siti Hajar, dan perasaan Nabi Ismail as. Nabi Ismail as adalah satu-satu anak baginda bersama Siti Hajar, yang sangat mereka sayangi dan kasihi, perlu dikorbankan demi mentaati perintah Allah swt.

Lantas kita dapati bagaimana sikap ketiga-tiga insan teristimewa ini yang redha dengan perintah Allah swt walaupun terpaksa berdepan dengan pertarungan perasaan dan syaitan yang menghasut. Sebagaimana kita maklum, Allah swt menggantikan Nabi Ismail as dengan seekor kibas setelah mereka berjaya menunjukkan ketaatan tidak berbelah bagi kepada Allah swt.

Tetapi lihat kepada sikap kita hari ini berhubung pengorbanan dan ketaatan kepada Allah swt. Ibadah korban ini, jika mengambil iktibar daripada pengorbanan Nabi Ibrahim as dan keluarganya, adalah berasaskan kepada ketaatan dan mencari keredhaan Allah swt dan bukan kerana berebut-rebut nak ambil atau makan daging.

Ada sesetengah tempat kecoh berebut daging sedangkan ia hanyalah aspek sampingan dan bukan matlamat utama korban. Kita hanya diminta berkorban sedikit duit ringgit sahaja, dan mungkin sedikit masa dan tenaga dalam menjayakan majlis korban ini. Itu saja, tidak lebih dari itu.

Kita belum lagi diminta mengorbankan separuh atau seluruh harta kita, atau pengorbanan nyawa dan jiwa kita. Malangnya, dengan pengorbanan yang sikit ini pun, matlamat menuntut keredhaan Allah swt itu pun dah lari, bagaimana untuk membuat pengorbanan yang lebih besar?

Malah kita lihat ada golongan yang juga ghairah nak berkorban sedangkan mereka sendiri engkar kepada Allah swt. Mana mungkin parti yang kerja mereka tak habis-habis memburukkan Islam dan memain-mainkan hukum-hakamnya dalam masa yang sama nak berkorban sedangkan ibadat korban ini adalah demi mentaati Allah swt dan mencari keredhaannya (lihat di sini). Mana mungkin satu hari kamu menghina hukum Allah swt dan pada hari yang lain pula cuba nak buat baik pada Allah pula!

Inilah akibatnya apabila tuntutan Islam itu dilaksanakan mengikut faham sendiri, atau sebagai adat kebiasaan sahaja dan bukan berasaskan kefahaman Islam sebenar. Akhirnya jadi majlis sembelih lembu dan makan daging aje!

Anak Bapa: Selamat Hari Raya Korban kepada seluruh umat Islam yang betul-betul menghayati Islam ……….

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


KELUAR PARTI BERLAKU DI DALAM MANA-MANA PARTI, APAKAH SEBABNYA?

Posted: 17 Nov 2010 10:00 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

TULISAN seorang rakan saya Batu Api di dalam blognya, saya bersetuju bahawa perlu difikir mengapa dan sebab apa ada mereka yang ternama keluar dari PKR. Cuma, bersyukur kerana Justify Fullmereka yang keluar dari PKR setakat ini bukan dari mereka yang berpengaruh besar atau memegang jawatan tinggi di dalam parti.

Walau sekecil manapun jawatan atau kedudukan mereka di dalam parti, sudah sewajarnya dikaji mengapa mereka keluar dari PKR. Menjadi kebiasaan di dalam parti politik, ada yang berjuang ikhlas dan ada yang berjuang kerana sesuatu. Jika ada yang ikhlas pun, mungkin tiada ketahanan diri atau sebab-sebab lain yang menyebabkan mereka keluar dari parti. Begitu juga PAS yang lebih senior dari PKR, mereka bukan sahaja menghadapi masalah seperti yang PKR hadapi bahkan lebih dahsyat di mana Presiden mereka sendiri ada yang keluar parti. Naib Presiden PAS juga ada yang keluar dari parti dan menyeberang masuk Umno. Bahkan, ada yang duduk di dalam Dewan Ulamak PAS turut keluar parti. Mengapa ini berlaku?

Maka, apa yang berlaku di dalam PKR sekarang telah awal berlaku di dalam PAS, sebaliknya PAS tidak hancur bahkan bertambah baik dan kukuh. Bukan kita tidak mengakui kelemahan di dalam parti samada PKR atau PAS, tetapi tindakan mereka yang keluar parti kerana kelemahan parti yang tidak melibatkan dasar ini boleh dipertikaikan. Jika diambil kira keluarnya beberapa ramai dari PKR menunjukkan PKR itu teruk sangat, tentulah PAS boleh dianggap teruk juga suatu ketika dahulu.

Apa yang kelihatan seolah-olah PKR begitu banyak yang keluar parti hanyalah kerana mereka yang keluar parti itu terdiri dari mereka yang ternama walaupun tidak berpengaruh besar. Mereka terdiri daripada beberapa Wakil Rakyat yang DS Anwar sendiri akui kesilapannya tersalah memilih calon. Termasuk juga calon yang di`rokmen' sendiri oleh pemimpin PAS tetapi melompat juga. Di Perak, melompatnya mereka jelas bukan kerana tidak suka kepada PKR tetapi semua tahu kisah di Perak termasuk pemimpin PAS perak sendiri lebih arif mengapa mereka melompat.

Kisah melompatnya Zahrain di P.Pinang, kisah ini juga semua tahu bukan kerana beliau tidak menyenangi kepimpian PKR. Pemimpin DAP di P.Pinang dan PAS P.Pinang pun tahu mengapa Zahrain keluar parti. YB Zul Kulim Bandar baru dipecat semata-mata PKR ingin menjaga maruah MP PAS. Tindakan YB Zul Kulim yang membuat laporan Polis terhadap YB Khalid Samad ternyata membelakangkan semangat kerjasama di dalam PR. Itu pun bukan kerana YB Zul tidak berkenan dengan kepimpinan PKR. Kisah-kisah kemudiannya yang keluar dari mulut YB Zul Kulim tidak boleh diterima kerana semua mereka yang melompat juga akan menuduh PKR bermacam-macam tuduhan. Di dalam PAS juga, Naib Presidennya yang keluar parti masuk Umno tidak pernah mendakwa PAS itu parti yang baik.

Seorang `ulamak Umno yang Kasyaf' dari Kelantan baru-baru ini menyebut apa tentang Mursyidul Am PAS? Bukankah dulu beliau tokoh PAS yang terkenal juga? Ini lah juga yang berlaku di dalam PKR. Ini bermakna, PAS juga telah menjadi mangsa mereka yang keluar atau dipecat dari PAS lebih awal dari apa yang PKR alami sekarang.

Kisah Zaid Ibrahim ini tidak perlu saya ulas lagi. Sudah terlalu banyak tulisan saya tentang Zaid. Hujah mengapa suatu ketika kita memujinya dan di masa yang lain kita mengejinya. Adakah kita perlu memuji seseorang dengan satu kebaikan yang dia buat tetapi berdiam diri atau terus memujinya dengan kesalahan yang dia buat? Tentulah bila beliau melakukan kebaikan, kita perlu akui kebaikannya tetapi apabila beliau sanggup mengeji pemimpin partinya sendiri malahan menunjukkan egonya maka kita mesti terus memujinya? Bukankah PAS juga menyanjung Us Nakhaie Ahmad sehingga ke tahap memilih beliau sebagai Naib Presiden PAS, tetapi apabila beliau memasuki Umno, mengapa PAS tidak menyanjung tindakannya?

Jika PAS sebuah parti yang dianggap dihuni oleh golongan agama, pemimpinnya dari golongan Ulamak boleh berlaku seperti ini, maka apa hairannya dengan PKR sebuah parti baru yang amat ditakuti oleh Umno ini? Siapa boleh menafikan terdapatnya Wakil Rakyat dari PKR keluar parti kerana sesuatu? Satu kes rasuah seks di Perak hilang begitu sahaja setelah yang dituduh keluar parti.

Apa yang penting, PKR harus terus diperkasakan dan menyelesaikan segala masalah dengan baik. Mereka yang merasa tidak boleh bertahan di dalam PKR, mereka boleh keluar dan jangan menanti sehingga dipecat atau berbuat sesuatu untuk minta dipecat. Mustahil PKR boleh memuaskan semua pihak sebagaimana PAS juga tidak boleh memuaskan semua pihak sewaktu Muktamar atau pemilihan PAS.

Setiap ahli perlu patuhi keputusan parti walaupun tidak memuaskan hatinya sebagaimana YB Khalid Samad mematuhi keputusan JK Disiplin Parti PAS yang menjatuhkan hukuman ke atasnya walaupun beliau tidak berpuas hati. Jika Zaid boleh mengikuti cara YB Khalid Samad, tentulah baik untuknya dan parti.

Akhirnya, saya ingin mengatakan kepada rakan saya Batu Api, beloau tidak perlu bersoal jawab dengan saya sekiranya saya berpuas hati dengan pandangannya. Sebagai contoh, di dalam tulisan saya tentang seorang penulis yang keluar dari PKR dan telah menyertai PAS menulis tentang pemilihan di dalam PKR, saudara Batu Api telah mengulas tulisan saya dengan memperbetulkan tanggapan saya itu. Saya tidak lagi mengulas atau menjawab tulisan Batu Api bekaitan isu tersebut kerana saya merasakan pandangannya boleh saya terima./wfauzdin.blogspot.com

PEMILIHAN PKR - PERLUKAH PEMILIHAN DILAKUKAN SEMATA-MATA ADANYA DAKWAAN?

Posted: 17 Nov 2010 08:00 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

MALAYSIAKINI hari ini melaporkan, "Naib Presiden PKR Mustaffa Kamili Ayub hari ini mengulangi desakan supaya pemilihan PKR ditangguhkan kerana kelompongan dalam pengurusan pemilihan parti itu didakwa masih berterusan. Katanya, terdapat beberapa aduan tambahan sedang dibuat, termasuk oleh beberapa calon Majlis Pimpinan Pusat (MPP) yang memfailkan kes khusus untuk disiasat" (Malaysiakini).

Perlu diakui bukan mudah untuk melaksanakan keadilan yang boleh memberi puas hati kepada semua pihak, apatah lagi di dalam merealisasikan pemilihan bentuk baru `Satu Ahli Satu Undi' yang cuba diamalkan oleh PKR. Adakah kita perlu melakukan `U-Turn' (meminjam kata Sam) kepada cara lama yang sebiji seperti Umno itu? Walaupun kepimpinan berulangkali memberi jaminan bahawa pemilihan kali ini akan cuba dilaksanakan setulus mungkin dan segala dakwaan akan disiasat berdasar bukti yang ada, namun masih juga ada kesangsian diperkatakan.

JPP yang merupakan badan penting perlaksanaan pemilihan ini juga turut menerima beberapa laporan dan mungkin juga menerima beberapa bukti tentang berlakunya salah laku sepanjang proses pemilihan kali ini telah berjanji untuk mengambil tindakan seperti yang mereka kehendaki, namun masih juga tidak boleh memuaskan hati beberapa pihak. Malahan, JPP sendiri dituduh terbabit bersubahat melakukan penipuan dan berat sebelah. Habis, bagaimana?
Perlukah kita menjemput `Malaikat' untuk menyempurnakan proses pemilihan di dalam PKR?

Ada cadangan supaya badan berkecuali dilantik menguruskan pemilihan kali ini. Ada yang mencadangkan agar PAS atau DAP dilantik menjadi badan bebas itu. Secara teorinya, itu satu idea yang bagus. Tetapi kita juga sedia maklum di dalam pemilihan parti mereka pun terdapatnya rasa ketidakpuasan hati ahli-ahli mereka. Di dalam Muktamar dan pemilihan kepimpinan PAS sebelum ini, bukan tiada kritikan atau luahan tidak puas hati tentang pemilihan di dalam parti yang dianggap parti `ustaz dan ulamak' itu. Ini bermakna, mereka juga tidak lari dari anggapan sedemikian. Habis, apa yang perlu dilakukan?

Saya merasakan PKR mesti lebih peka terhadap segala pandangan di dalam parti, bukan sahaja oleh pihak yang mendakwa berlakunya penipuan tetapi pandangan mereka yang percaya kepada proses pemilihan ini juga mesti diambil kira. Tiada seorang pun boleh memberi jaminan pemilihan kai ini suci dari segala bentuk kelemahan. Seperti kata salah seorang calon Naib Presiden PKR YB Nurul Izzah, apa yang dihadapi sekarang adalah `kelemahan' bukannya `penipuan'. Harus diingat, banyak dakwaan menyebut bahawa YB Nurul Izzah bahkan Presiden PKR sendiri didakwa `tidak suka' kepada YB Azmin salah seorang calon Timbalan Presiden PKR yang didakwa `perancang' segala penipuan yang berlaku.

Benarkah `kelemahan' itu termasuk di dalam kategori `penipuan'? Sudah tentu tidak. Kelemahan tetap ada di mana-mana dan ianya perlu diperbaiki dari masa ke semasa. Penipuan pula adalah satu cara yang amat bersalahan dari segi undang-undang dan moral. Jika terbukti ada penipuan dilakukan, maka parti bukan sahaja harus menyiasat tetapi wajib mengambil tindakan tegas ke atas mereka yang terlibat. Mungkin ada di antara anggota JPP terlibat, mungkin wakil atau ejen yang dilantik oleh JPP terlibat, mungkin juga ejen calon atau jentera kempen mereka yang terlibat. Dan, lebih berat lagi jika calon itu sendiri terlibat.

Tidak mustahil penipuan berlaku tanpa diketahui oleh calon itu sendiri walaupun tujuan penipuan itu adalah untuk memenangkan calon berkenaan. Boleh masuk akal juga, jika jentera kempen calon itu gagal melaksanakan tugas mereka lantas menuduh pihak yang menguruskan pemilihan tidak berlaku adil. Jika ini berlaku, bererti pihak yang mendakwa ada penipuan itu lah sebenarnya menipu. Ini juga mesti disiasat dan diambil tindakan kerana menyebabkan kesusahan atau cuba mensabotaj parti.

Sekali lagi kita berharap agar PKR peka kepada apa yang berlaku. Saya merasakan tiada masalah bagi calon yang bertanding untuk menerima keputusan parti agar pemilihan semula perlu dilakukan sekiranya terbukti jelas adanya salah laku dan penipuan. Tetapi, sekiranya pemilihan semula terpaksa diadakan semata-mata adanya dakwaaan, maka saya percaya sampai kiamat pun pemilihan tidak boleh dilakukan./wfauzdin.blogspot.com

`RUMAH' DATO NALLA KOSONG, ZAID BOLEH MENUMPANG

Posted: 17 Nov 2010 05:00 PM PST

Oleh: Mandor

ZAID merasa mahu keluar dari PKR, tetapi lebih suka jika Anwar (PKR) pecat beliau. Apa kes ni Zaid? Putar belit kamu tak habis-habis. Jika sudah berniat nak keluar, keluar sajalah. Takkan nak tunggu orang halau pula. Mahu raih simpati ke? Ada ke yang simpati dengan kaki putar belit?

Sedap mulut kamu berkata meluat dengan Anwar, tetapi masih melekat kaki kamu di dalam parti yang dipimpin oleh Anwar. Tidak malukah kamu Zaid jika orang berkata kamu ini `pengecut', mahu buat keputusan sendiri pun tak boleh? Macam ini mahu ganti Anwar pimpin PKR?

Kalau dah meluat dengan `tuan rumah', keluar sajalah dari rumah. Buat apa tunggu `tuan rumah' nak halau kamu, nanti kamu malu besar dengan jiran-jiran. Jadi, moleklah kamu lompat saja dari rumah tersebut. Mungkin Dato Nalla boleh kasi kamu kediamannya yang sekarang ni tak berpenghuni itu untuk kamu duduk. Mungkin juga Dato Nalla boleh kasi kamu jadi Presiden partinya seumur hidup. /mandor.blogspot.com

SETELAH SEMUANYA GAGAL, TV 3 MULA KOREK CERITA LAMA

Posted: 17 Nov 2010 07:26 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

APABILA sudah kehabisan modal, akhirnya TV 3 di dalam Buletin Utamanya kembali menyiarkan kenyataan tokoh DAP, Karpal Singh yang suatu ketika meminya DS Anwar berundur dari memimpin PR. Aku sendiri pun dah naik lupa kisah silam itu, tetapi TV 3 masih mengingatinya. TV 3 bukan tidak tahu hubungan tokoh DAP itu sekarang dengan Ketua Umum PKR amat rapat sekarang sehinggakan beliau dilantik oleh DS Anwar sebagai Ketua Peguambelanya di dalam kes fitnah Liwat II.

Hubungan ini tentulah tidak menyenangkan Umno, dan umum mengetahui TV3 tidak akan membiarkan Umno susah hati. Begitu juga hubungan DS Anwar dengan pemimpin PAS seperti Tuan Guru Hj Hadi dan Mursyidul Am PAS. Maka, TV3 terpaksa melakukan banyak `kerja syaitan' untuk menjadikan hubungan mereka ini renggang.

Usaha TV3 untuk memecah belahkan ahli-ahli PKR dengan isu Zaid Ibrahim ternyata gagal. Kebijaksanaan DS Anwar menghadapi usaha giat TV3 ini menyebabkan media pencacai dan murahan ini bankrap idea. Tiada jalan lain, kisah-kisah lama akan dimainkan semula asalkan setiap Buletin Utamanya mesti diisi dengan slot `memburukkan DS Anwar dan PKR'.

Tidak ramai rakyat yang bodoh lagi untuk menerima apa yang disiarkan di dalam TV3 ini. Jika dilihat semenjak zaman berzaman TV3 memburukkan DS Anwar, secara lojiknya DS Anwar sudah lama tersungkur dari arena politik tanahair. DS Anwar bukan seperti Pak Lah, jauh seperti Almarhum Tun Ghafar yang tersungkur di arena politik hasil daripada propaganda media. TV3 silap memilih sasaran seperti juga Zaid silap untuk berdepan dengan DS Anwar./wfauzdin.bogspot.com

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Rombakan Kabinet : Azalina, Tg Adnan kembali. KJ Timbalan Menteri

Posted: 17 Nov 2010 10:25 PM PST

KUALA LUMPUR, Nov 18: UMNO Youth chief Khairy Jamaluddin's long wait for a cabinet post may be over soon, if speculation about a cabinet reshuffle that will see him being promoted to a deputy minister, turns about to be true.

Rumour also has it that UMNO information chief, Ahmad Maslan, who has been in the news lately for being tasked at defending the government from criticisms by Felda settlers, will be made a minister.

According to one source, prime minister Najib Razak's new cabinet lineup will be unveiled next week or early December.

But there is bad news for four current cabinet members, who are said to be missing from the new list.

The are Youth and Sports minister Ahmad Shabery Cheek, Works minister Shaziman Mansor, Domestic Trade and Consumer Affairs minister Ismail Sabri Yaakob and Ng Yen Yen, the embattled Tourism minister.

Depending how one looks at it, several ministers will be demoted or promoted, including Home minister Hishamuddin Hussein who will ve moved to look after the Defence ministry.

The comeback kids this time include UMNO secretary-general Tengku Adnan Mansur and Azalina Othman, both of whom are being speculated to be given ministerial posts.

The move, if true, comes amid another strong rumour: that the general election is around the corner, a belief among political analysts which had been recently fuelled by Barisan Nasional's impressive performance in the Batu Sapi and Galas by-elections.

A cabinet post for Khairy, even as a deputy minister, would therefore be considered as 'prized', coming as it does just before the next general election.

The Rembau member of parliament has earlier been twice snubbed by Najib, and to rub insult on injury, his contender who he defeated in the race for the UMNO Youth earlier, Mukhriz Mahathir, was appointed as deputy minister - HD

Awas jika terima SMS dari gadis yang ingin berkenalan

Posted: 17 Nov 2010 05:57 PM PST

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin

KUALA LUMPUR: Seorang lelaki yang baru berkenalan dengan seorang gadis beberapa hari lalu tidak menyangka kekasih barunya itu adalah ahli sindiket peras ugut yang sengaja memerangkapnya sebelum memaksa membayar wang tebus dosa jika mahu dibebaskan.

Kumpulan dianggotai gadis berkenaan bersama beberapa lelaki lain dikesan sengaja menggunakan taktik itu sebagai umpan untuk memikat mangsa selain menjalin hubungan melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) sebelum mengajak mangsa bertemu.

Sebaik bertemu, anggota lelaki kumpulan itu akan muncul sebelum menyalahkan mangsa dengan menuduhnya mengganggu gadis itu yang didakwa teman wanita salah seorang daripada mereka.

Sumber polis berkata, dalam kejadian terbaru kelmarin, seorang lelaki yang bekerja sebagai pembantu tadbir di sebuah syarikat swasta dikatakan baru mengenali seorang gadis beberapa hari lalu sebelum mereka saling berbalas SMS.

Menurutnya, mangsa yang tinggal di Sunway, Subang Jaya mendakwa menerima SMS daripada gadis itu kira-kira jam 1 pagi kelmarin.

"Gadis terbabit sengaja mengatakan rindu kepada mangsa kemudian mengajak bertemu di sebuah kelab malam di ibu kota. "Mangsa yang teruja dengan godaan gadis berkenaan segera memandu kereta untuk bertemu dengannya tanpa mengetahui mengenai latar belakang gadis itu dengan tepat.

"Mangsa yang tiba ke lokasi dijanjikan di Jalan Doraisamy, sejam kemudian segera keluar dari kenderaan sebelum bersalaman dengan gadis terbabit tanpa curiga," katanya.

Namun mangsa terpinga-pinga apabila muncul lima lelaki tidak dikenali yang bertindak mengepungnya. Salah seorang daripada mereka merampas kunci kereta selain berpura-pura menuduh mangsa perampas kekasih orang.

"Salah seorang lelaki itu sengaja mengajukan soalan mengapa mangsa sengaja menyentuh gadis yang didakwa miliknya. "Mangsa cuba memberi penjelasan namun kumpulan itu enggan mendengar alasan sebelum menyerang mangsa.

"Kumpulan itu sengaja menumbuk kepala dan tubuh mangsa beramai-ramai sebelum mengugut mangsa membayar wang tebus dosa sebanyak RM3,600 jika mahu dibebaskan," katanya.

Bagaimanapun, mangsa memberitahu tidak membawa wang sebanyak itu dan hanya memiliki wang RM1,800 dalam dompetnya. "Suspek merampas semua wang mangsa sebelum memulangkan kunci kereta. Kumpulan itu melarikan diri bersama gadis terbabit yang langsung tidak membantu mangsa ketika diserang.

"Mangsa yang membuka kereta bagaimanapun terkejut apabila mendapati minyak wangi dan pelbagai barang berharga di dalam kenderaannya hilang. "Mangsa yang kerugian lebih RM4,000 kemudian membuat laporan polis," katanya.

Susulan laporan kejadian peras ugut itu, polis segera menjalankan siasatan mengikut Seksyen 395 Kanun Keseksaan kerana jenayah rompakan yang boleh membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan. - myMetro

Haramjadah betul la pelakon porno ni?

Posted: 17 Nov 2010 04:15 AM PST


(dari Twitter Chua Soi Lek) @drchuaSL : Becoz of hari raya haji all shops seem to be closed for celebration or by directive from local authority? It's quiet in Kota Bahru ...
Presiden MCA, bekas pelakon porno, chua soi lek komplain kenapa semua kedai di Kota Bahru di tutup sempena Raya Haji ni ...

Aku nak bagitau kat Cina ni (sori bukan nak racis ... mmg ya dia Cina), sambutan Hari Raya Haji di Kelantan lebih meriah lebih besar dari Aidilfitri ... jangan la kes-kes sebegini pun nak dipolitikkan wahai dr yang bengap ...

Boleh tak nanti semasa sambutan Chinese New Year, arahkan semua ahli-ahli MCA JANGAN TUTUP KEDAI, JANGAN TUTUP PERNAGAAN.? Boleh?

Kalau ya pun negeri Pakatan Rakyat, semua benda nak dipolitikkan ... tapi cari lah isu-isu lain yang lebih besar sikit, bukan isu tutup kedai Soi Lek ai

.. memang Haramjadah betul dia ni

~penarik beca

0
sumber :-

~penarik beca


Sweeter than candy

Posted: 17 Nov 2010 04:24 AM PST


Kopitiam Bang Nan

0
sumber :-

Kopitiam Bang Nan


Mengurus lembu...??

Posted: 17 Nov 2010 02:50 PM PST

Menumbangkan dan mengerjakan 24 ekor lembu di MBI semalam bukanlah satu tugas yang terlalu sukar. 3 jam setengah selesai. Namun faktor manusia benar2 mencabar kesabaran.

Kerenah pekerja MBI yang dipertanggungjawabkan buat hal?? Kerenah orang awam yang berebut tulang?? Kerenah mat indon, bangla, myanmar dan foreigner yang tamak?? Tiap2 tahun itulah cabarannya...

Pendek kata mengurus lembu lebih mudah dari mengurus manusia...Lebih2 lagi lembu yang diberikan oleh JAIS...hmmm maksud aku...lembu Khusrin (gambor sebelah). Kecil dan jinak...he he!!

Namun 90% ok. Majoriti kariah yang hadir OK. Mungkin dengan sedikit tarbiah mengenai hukum dan cara korban dan pembahagiannya, mutu pengurusan akan bertambah cemerlang pada masa akan datang. Jasa mu tetap dikenang.

Tahniah kepada AJK masjid dan ahli kariah yang volunteers bertungkus lumus menyelesaikan tugas di dalam waktu yang ditetapkan. Dari Tuan Nazir yang menyembelih sendiri 13 ekor lembu termasuk lembu Dato' K....Dato' Nazir dengan teamnya yang melapah dan mengerjakan sebahagian besar lembu2 tersebut, Hj. Ghazali yang mengetuai kerja2 memotong tulang, Anas ketua bungkus, Hj. Anuar ketua keselamatan dan pengagihan, Lobai dan Izzudin yang sibuk mengheret lembu yang telah disembelih, Hj. Ghani, Hj. Rosli, Halim, Ghani Md. Jani, Hj. Wan Suhaimi (yang menderma T-shirt), Puan Ropiah dan muslimat, Pak Usop, Imam Saime dan Imam Ariff yang masing2 membanting tulang untuk menjayakan program ini.

Tahun ini khabornya tak ada orang (yang datang ke MBI)tak dapat daging kecuali kariah yang menunggu semuanya nak dihantar ke depan pintu. Tak dapek den nak menolong...

Cumanya yang agak puzzle ialah kehilangan Pengerusi JK Badan Bertindak Penduduk Taman Bukit Indah yang agak lantang mengkritik AJK MBI yang tak makan bersama jemaah pada malam Jumaat. Dalam program sebegini penting, hilang pulak dia. Anak2 buah adalah ada dua tiga orang. Lepas solat, aku sempat berborak dengan dia . Mungkin silap aku juga tak bagi tau secara rasmi ada program korban selepas khutbah Hari Raya.

Satu lagi perkara menarik, Tuan Nazir mencadangkan tahun depan program korban di MBI akan diberatkan kepada korban kambing berbanding dengan lembu. Ini memandangkan kecenderungan orang makan kambing telah meningkat dengan dahsyatnya di Bukit Indah ini.

Cursing Malay : Terus Terang

0
sumber :-

Cursing Malay : Terus Terang


Berbicara Mengenai Inudstri Porno Malaysia Dari Segi ICT dan Teknologi

Posted: 17 Nov 2010 10:23 AM PST


Tun Saban Balek

0
sumber :-

Tun Saban Balek


2011 PELAJAR TAHUN 1 AKAN DIAJAR MENGGUNKAN KONDOM-malaysiakini

Posted: 17 Nov 2010 07:51 AM PST


بسم الله الرحمن الرحيم

Pendidikan Seks:Tahniah UMNO, Pelajar Akan Diajar Akan Diajar Tentang Kegunaan KONDOM Seawal Tahun Satu……



foto ini agak sensitif tapi jangan terkejut sekiranya perkara sebegini terjadi di Malaysia.........

UBN seolah-olah merestui seks bebas dikalangan pelajar sekolah, pendidikan seks akan diajar di semua sekolah di Malaysia mulai tahun depan (2011) bermula dari pelajar sekolah rendah Tahun 1 lagi.

Kita sedia maklum di negara barat salah satu objektif pendidikan seks ialah untuk mengelakkan kehamilan di kalangan remaja bawah umur, bukan untuk mengelakkan diri daripada berZINA.

Kesimpulannya UBN memang tidak langsung mahu mengambil pendekatan untuk mengharamkan ZINA seperti yang telah disarankan oleh Agama Islam walhal mereka mengatakan bahawasanya Malaysia ini adalah sebuah Negara Islam…..Tidak cukupkah bukti ini untuk menyatakan bahawa UMNO sememangnya tidak mahu menjalankan Syariat Islam dari segi apa pun……..

- naimnikmat

Note: hidup umno....!!! kah..kah..kah..kah..


RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Badan peguam antarabangsa mahu Putrajaya mansuh ISA

Posted: 17 Nov 2010 08:02 PM PST

Kurang patriotik: Bekas tentera bidas Zahid Hamidi

Posted: 17 Nov 2010 08:01 PM PST

Lembu Khalid & Lembu Najib. Antara Rasuah & Korban?

Posted: 17 Nov 2010 07:52 PM PST

Zaid, Bisu Sajalah Mulut !

Posted: 17 Nov 2010 07:51 PM PST

DAP perlu jadi pembangkang dihormati

Posted: 17 Nov 2010 07:49 PM PST

Kritik Anwar: Usaha Raja Petra pindah kem

Posted: 17 Nov 2010 07:49 PM PST

Selepas Aminulrasyid, Polis Tembak Mati Pula Remaja 16 Tahun

Posted: 17 Nov 2010 07:46 PM PST

The Third Way? Come on, give me a break!

Posted: 17 Nov 2010 07:40 PM PST

Is BN gearing for the 13th GE?

Posted: 17 Nov 2010 07:38 PM PST

Umno is not ready to wither away

Posted: 17 Nov 2010 07:37 PM PST

Musa works on Chinese psyche to counter 'poverty' report

Posted: 17 Nov 2010 07:37 PM PST

Fears over backdoor 'manipulation' in controversial KK development

Posted: 17 Nov 2010 07:36 PM PST

Ajaran Islam larang keganasan

Posted: 17 Nov 2010 07:35 PM PST

Tebang pokok, Ting tuntut RM7.5 juta

Posted: 17 Nov 2010 07:35 PM PST

Ketelusan PKR: Zamri digantung tanpa dipanggil bela diri

Posted: 17 Nov 2010 07:34 PM PST

Ngeh says jealousy behind ‘dictator’ label

Posted: 17 Nov 2010 07:31 PM PST

Bantahan paksa konsert Namewee di Kuantan dibatal

Posted: 17 Nov 2010 07:30 PM PST

Ahmad Maslan menteri penuh, Khairy timbalan?

Posted: 17 Nov 2010 07:29 PM PST

Jadikan masjid tempat ilmu, satukan ummah

Posted: 17 Nov 2010 07:27 PM PST

Pindaan perlembagaan BN timbulkan keresahan

Posted: 17 Nov 2010 07:27 PM PST

Zaid kini hanya ‘barang lusuh’ dan sudah karat?

Posted: 17 Nov 2010 05:51 PM PST

Calon ‘Third Force’ dijangka tentang Pakatan di PRU-13

Posted: 17 Nov 2010 05:50 PM PST

Majlis Qurban perkukuh ukhuwah

Posted: 17 Nov 2010 05:08 PM PST

Kedai tutup: Presiden MCA salahkan Aidil Adha

Posted: 17 Nov 2010 05:07 PM PST

Haji: Bukan hanya ibadah ritual tapi Islam ke Yathrib

Posted: 17 Nov 2010 05:05 PM PST


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT