Nuffnang

Pengikut

keAZAManMalaysia

0
sumber :-

keAZAManMalaysia


Khir Toyo Kena Halau dari rumah,rumahnya disita,tak bayar 3 tahun,kini merempat di Shah Alam(Berita Harian hari ini punya wooooo)

Posted: 16 Nov 2010 10:55 PM PST


Ye ye ye

Rumah Khir Toyo disita..

kerana tak isytihar nilai selama 3 tahun..

mana boleh isytihar nilai..

rumah besar gadang takkan Rm500,000

ini mcm Tony Phua pun tak mau percaya wooo.

skali tengok nilai Rm1 juta onwards

mau datang beraya SPRM ke rumah Khir Toyo..

dah dapat duit raya balik la lagi...dah siap makan rendang,ketupat dan lemang..

ahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahaa

kes pun tutup.....dan jawapannya

"tidak timbul isu rasuah di sini"

semuanya telah ku baca...


Najib Razak:"Kalau Singapura adik Israel,Malaysia pula Sepupu Israel""

Posted: 16 Nov 2010 04:17 AM PST

keluar tv3

felo pengajian Islam Oxford ulaskan..

perpaduan umat Islam..ia relatekan dengan Hamas dan PLO..

ini sempena raya haji..

sapa tk kenal tv3..cerita apa pun..msti nk cerita pasal pelbagai kaum..

perpaduan..dan kerajaan perpaduan..

cerita pasal Palestin..

korang tau tak..Palestin tu dulu koloni sapa?

koloni British..

British..eropah..mana suka orng Yahudi...

jadi dibaginya satu tanah kat Palestin tu untuk orng2 Yahudi..

sebelum British..Palestin di bawah Uthmaniyah yg telah pun tewas didalam sekitar perang duni PERTAMA...

yang suey..Yahudi ni advance...dia dah berjaya lobi..

so tanah dia makin luas..smpai skang dimakannye la Palestin tu..

yg tergelak nk cite lak soal isu perpaduan umat Islam..

tak lari mana cerita PAS ngn UMNO la..

Islam dah berpecah sejak zaman Khulafa ArRasyidin lg..Syiah dan Sunnah Al Jamaah..

masa perang Yom Kippur..dengarnya orng Mesir khianat...

kalau tk dah menang dah geng Arab....Amerika tak campur pun...

kena la..Arab ni mmg bangang...

UMNO geng ngn PAS dulu pun sekejap..

tak da gak hukum hudud..

ahahahahahaahahahahahahahahahaahhahahaa

ini mcm patut la..

Najib langgan GRO..eh APCO...

blogger dan pengkomen UMNO masih boleh sokong...

dah mcm anjing yg WONG WONG WONG!!!!!!!!

sekian..selamat hari raya haji pada semua umat Islam tanpa mengira DAP,PAS,PKR,UMNO,PERKASA,GERAKAN,PPP dan parti baru Zaid Ibrahim

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


"Jangan dok perabih duit rakyat lah Shabery ai ....!"

Posted: 16 Nov 2010 10:59 PM PST

MS: Sukan Asia 2023 ... Menteri kata kabinet memang dah tak nak buat Sukan Asia 2023, tapi katanya nak tanya rakyat dulu samaada rakyat nak atau tidak .... Jawapan nya TIDAK ...
Shabery ai jangan la nak dok perabih duit rakyat tu, bukan sikit pula tu ... katanya kosnya melebihi RM1.6 bilion, tapi katanya lagi kos akan meningkat 3 atau 4 kali ganda ... dah jadi RM6.4bilion dah ... alahai yang kaya siapa? ... Kroni juga la kan.
Ingat lah SUKOM98 Shabery oi, sapa yang kaya? Bukan kroni Mahathir ker? Sampai hari ni akaunnya tak dapat ditutup lagi ... sebab apa?" Sebab kroni sapa pun tak boleh kata apa ... Ni la yang dikatakan "mentekedarah" ...
Jadi untuk Sukan ASIA 2023 ni hangpa jangan nak dok mengarut lah ya ... Lupakan. Lebih baik gunakan duit tu untuk rakyat. Kalau dengan rakyat hangpa "kemut" sangat, kalau nak perabih macam tu (perabih ada makna tu) hangpa pandai lah nooo ....

GUANGZHOU, 16 Nov — Kementerian Belia dan Sukan sedia untuk mendapatkan kelulusan Kabinet bagi membida penganjuran Sukan Asia 2023 jika terdapat desakan daripada rakyat Malaysia, kata Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Beliau berkata walaupun Kabinet pada September lepas membuat keputusan untuk tidak meneruskan bidaan terhadap penganjuran Sukan Asia 2019, kementerian sedia untuk meyakinkan jemaah menteri bagi tujuan bidaan edisi 2023 pula.

"Bagi bidaan Sukan Asia 2019, KBS menganggarkan kos penganjuran sukan kedua terbesar dunia itu melebihi RM1.6 bilion.

"Jika kita mahu membida temasya pada 2023, kosnya mungkin naik sehingga tiga atau empat kali ganda tetapi apa yang lebih penting ialah kemahuan rakyat Malaysia sendiri.

"Jika mereka mahu Malaysia membida temasya tahun 2023, mereka perlu bersuara. Saya percaya kerajaan akan menilai kemahuan rakyat," kata beliau dipetik Bernama hari ini.

Beliau kini berada di sini di mana semalam Malaysia mengutip emas pertama.

Laporan sebelum ini menyebut Sukan Asia Ke-18 sepatutnya berlangsung 2018 tetapi Jawatankuasa Olimpik Asia pada 3 Julai 2009 memutuskan untuk mengalihkan temasya itu setahun sebelum Olimpik 2020.

Berbanding kejohanan semasa, bidaan untuk Sukan Asia 2019 dan 2023 disatukan sebagaimana bidaan untuk menganjurkan Piala Dunia FIFA 2018 dan 2022.

Jawatankuasa Olimpik Asia meminta negara-negara yang berminat agar menghantar surat hasrat manakala bidaan rasmi mesti dikemukakan sebelum akhir 2010 dan negara penganjur akan diumumkan April depan.

Ahmad Shabery dan anggota kontinjen Malaysia yang beragama Islam sebelum itu menunaikan solat sunat Hari Raya Aidiladha di Pusat Agama yang terletak di Perkampungan Atlet di sini.

Kata beliau, kos penganjuran akan meningkat setiap tahun dan perkara itu tidak dapat dielakkan tetapi tuan rumah boleh mendapat pulangan daripada pelbagai bentuk lain.

Guangzhou sendiri dilaoprkan membelanjakan lebih RM7 bilion untuk menganjurkan Sukan Asia yang sedang berlangsung di sini manakala New Delhi membelanjakan lebih RM18 bilion untuk menganjurkan temasya Sukan Komanwel ke-19 bulan lepas.

Malaysia sebelum ini hampir menjadi tuan rumah kepada dua edisi Sukan Asia.

Qatar menewaskan Malaysia bagi menganjurkan Sukan Asia di Doha pada 2006 dan edisi tahun ini pula diberikan kepada Guangzhou selepas bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi menolak peluang penganjuran itu dengan alasan ia membabitkan kos RM1.3 bilion.

Hasrat untuk membida menjadi tuan rumah Sukan Asia 2019 pula ditolak Kabinet kerana kos penganjurannya dianggarkan melebihi RM1.6 bilion.

Bandar raya Incheon di Korea Selatan akan menjadi tuan rumah edisi ke-17 pada 2014 manakala tuan rumah bagi edisi 2019 pula menjadi rebutan antara Hong Kong, Emiriyah Arab Bersatu (UAE), Vietnam dan India.

Hong Kong juga dilaporkan berminat untuk membida penganjuran temasya pada 2023 jika gagal dalam bidaan bagi edisi tahun 2019.

Ditanya mengenai kriteria yang ditetapkan oleh Jawatankuasa Olimpik Asia bahawa tuan rumah yang mahu menganjurkan temasya itu mesti mempunyai kumpulan besar atlet yang bertaraf Asia, Ahmad Shabery berkata memandangkan bidaan akan datang adalah bagi 2023, Malaysia mempunyai masa yang mencukupi untuk menyediakan kumpulan atlet seperti yang dimaksudkan.

"Jika kita serius mahu menganjurkannya, Malaysia mempunyai tempoh 12 tahun lagi untuk menyediakan kumpulan besar atlet yang bertaraf dunia," katanya.

Ahmad Shaberu berkata bahawa ketika Doha menganjurkan Sukan Asia 2006, Qatar yang mempunyai penduduk sekitar 200,000 orang, tidak mempunyai kumpulan besar atlet bertaraf dunia.

"Penganjuran Sukan Asia bukan melibatkan atlet dan pegawai sahaja tetapi membabitkan semua rakyat, sama ada secara langsung atau tidak," katanya - TMI

Rogol : Pemuda dipenjara 18 tahun dan 12 sebatan

Posted: 16 Nov 2010 09:52 PM PST

KOTA BHARU - Sifat keji seorang pemuda yang merogol anak saudara tirinya sendiri terbalas apabila dia dikenakan hukuman penjara 18 tahun dan 12 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, semalam.

Dalam kejadian yang berlaku 3 Jun lalu, tertuduh tanpa perikemanusiaan sanggup merogol mangsa yang baru berumur 10 tahun dan lebih memilukan dia mengidap sakit jantung.

Hakim Dazuki Ali mengarahkan tertuduh yang bekerja sendiri menjalani hukuman tersebut daripada tarikh dia ditangkap pada 5 Jun lalu iaitu dua hari selepas kejadian berkenaan berlaku.

Mengikut fakta kes, ketika kejadian ibu mangsa tidak ada di rumah dan dia sedang bermain dengan adik perempuannya yang masih kecil di dalam bilik sebuah rumah di Kampung Tok Batek, Jalan Pantai Cahaya Bulan pada 3 Jun 2010, lebih kurang pukul 2 petang.

Dalam pada itu, tertuduh yang berpakaian kemeja T dan berseluar putih dalam rayuan memohon mahkamah meringankan hukuman ke atasnya.

Timbalan Pendakwa Raya, Asmah Azhari memohon mahkamah mengenakan hukuman berat terhadap tertuduh yang sepatutnya melindungi seorang kanak-kanak yang baru berusia 10 tahun, sembilan bulan ketika itu.

Bagaimanapun menurutnya, tertuduh telah bertindak tidak berperikemanusiaan apabila mengambil kesempatan merogol seorang kanak-kanak yang sedang leka bermain di dalam sebuah bilik di rumahnya.

"Apa yang lebih malang lagi, mangsa merupakan penghidap sakit jantung sejak kecil dan telah mengenali tertuduh dalam tempoh yang lama menyebabkan dia berasa takut dan trauma," katanya.

Pemuda itu didakwa melakukan kesalahan tersebut mengikut Seksyen 376 (3) Kanun Keseksaan yang boleh dihukum penjara tidak lebih 30 tahun dan sebat tidak kurang 10 sebatan. - Sinar Harian

Benarkah Pemimpin Berkorban Untuk Rakyat atau Untuk Hidup Mewah?

Posted: 16 Nov 2010 08:57 PM PST

Sempena Hari Raya Korban

Oleh Nazli Ibrahim

PETALING JAYA: "Wajarkah bagi mana-mana individu mendakwa dirinya berkorban untuk agama, negara dan rakyat padahal pada masa yang sama hidup mewah dan membina kekayaan untuk dirinya sendiri?"

Demikian soal calon Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Badrul Hisham Shaharin yang juga dikenali sebagai Chegu Bard ketika bercakap tentang pengorbanan sempena Hari Raya Korban yang disambut oleh umat Islam negara ini hari ini.

Beliau mengingatkan semua pihak agar tidak hanya mempertikaikan pengorbanan pihak lain tetapi harus juga memikirkan adakah diri sendiri pernah berkorban untuk pihak lain.

"Kerajaan meminta rakyatnya berkorban untuknya tetapi apa pula pengorbanan kerajaan untuk rakyat negara ini?

"Apabila negara ini dikatakan bakal muflis oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Idris Jala tidak berapa lama dahulu, rakyat diminta berkorban untuk negara.

Gaya hidup mewah

"Tetapi apa pula pengorbanan mereka ini untuk rakyat dan negara, dengan gaya hidup yang mewah mereka tanpa sedikit pun merasa bimbang akan nasib negara dan rakyat.

"Saya percaya rakyat negara ini tidak merasa ragu untuk berkorban untuk negaranya, asalkan kena pada caranya dan pemimpin sendiri harus menunjukkan contoh teladan yang baik" kata Chegu Bard.

Beliau turut mengingatkan anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) khususnya anak-anak muda agar jangan hanya pandai bercakap tentang pengorbanan yang kononnya pernah dilakukan untuk parti.

"Kadang-kadang ada yang mendakwa telah berkorban itu dan ini untuk parti. Hakikatnya yang mendakwa berkorban ini ada yang membina kekayaan melalui jawatan politik yang disandangnya.

"Jadi dalam situasi ini, siapa yang berkorban sebenarnya? Parti atau orang-orang seperti ini? Tentulah imej parti yang akhirnya terkorban apabila dipandang serong oleh masyarakat nanti," ujar beliau.

Pengorbanan sebenar

Disamping itu beliau menyanjung tinggi pengorbanan sebenar yang pernah dilakukan oleh anggota parti itu dari pelbagai peringkat untuk meletakkan parti berada di kedudukannya sekarang.

"Saya amat menyanjung tinggi pengorbanan ahli parti semua peringkat yang berkorban untuk perjuangan keadilan ini lebih-lebih lagi di akar umbi sehinggakan ada yang terpaksa bergolok bergadai untuk meneruskan perjuangan parti.

"Jadi amat wajar pemimpin yang berada di atas untuk merenung pengorbanan mereka di bawah yang tidak punya apa-apa kepentingan diri.

Apabila ditanya pengorbanan yang pernah dilakukan untuk perjuangan parti, Chegu Bard menjawab, "Di mana keikhlasan jika bertujuan untuk mendapatkan publisiti atas pengorbanan yang telah dilakukan?

"Biarlah beberapa teman rapat yang mengetahui kesulitan, pengorbanan yang pernah saya lalui dalam perjuangan untuk menegakkan keadilan ini. Selain itu, Tuhan saja yang tahu," ujarnya.

Di samping itu, beliau turut mengucapkan selamat menyambut Hari Raya Aidiladha kepada umat Islam di negara ini - FMT

Yen Yen, Shaziman, Shabery Cheek dan Ismail Sabri bakal digugur minggu depan?

Posted: 16 Nov 2010 07:58 AM PST

PETALING JAYA: Khabar angin dan spekulasi tercetus mengenai rombakan kabinet yang dijangka diumumkan minggu depan atau awal bulan Disember, kata sumber-sumber hari ini.

Empat menteri disebut-sebut akan digugurkan. Mereka ialah Datuk Ahmad Shabery Cheek (Menteri Belia dan Sukan); Datuk Shaziman Mansur (Kerjaraya); Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob (Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan) dan Datuk Seri Ng Yen Yen (Pelancongan).

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dikatakan akan dibawa masuk ke kabinet menjadi timbalan menteri.

Beberapa menteri pula dijangka bertukar kementerian. Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein yang kini menteri dalam negeri dipindahkan ke kementerian pertahanan.

Dua bekas menteri – Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansur yang kini setiausaha agung BN dan bekas Menteri Pelancongan, Datuk Seri Azalina Othman Said akan kembali ke kabinet.

Sementara Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan akan menjadi menteri penuh.

Ini merupakan rombakan kedua Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak sejak mengambilalih jawatan dari Tun Abdullah Ahmad Badawi, April tahun lalu.

Dalam rombakan pertama Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar; Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Zulhasnan Rafique: Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib dan Azalina digugurkan.

"Terdengar khabar Najib akan mengumumkan rombakan tersebut selepas mesyuarat kabinet di Putrajaya Rabu depan," kata sumber itu.

Dalam perkembangan berkaitan, bekas Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Idris Jusoh dijangka akan menjadi ketua penerangan Umno yang baru.

Beliau menggantikan Ahmad yang mula memegang jawatan itu, April tahun lalu.

Idris merupakan ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno dan wakil rakyat Jerteh di Terengganu - FMT

Sabah miskin, yang kaya hanya pemimpin - Datuk Karim

Posted: 16 Nov 2010 03:44 AM PST

Bekas pengasas Umno Sabah, Datuk Karim Ghani mengakui kesahihan laporan Pemantauan Ekonomi Malaysia (MEM) oleh Bank Dunia, bahawa Sabah dikategori sebagai negeri paling miskin di Malaysia, lapor TV Selangor.

Laporan berkenaan menyebut Sabah yang mewakili 10 peratus penduduk Malaysia mempunyai 40 peratus daripada rakyatnya dikategorikan sebagai miskin.

Sehubungan itu, Karim juga yang menyanggah kenyataan Unit Perancang Ekonomi (EPU) Negeri Sabah yang menafikan laporan MEM berkenaan.

Pemimpin yang pernah sama-sama berjuang bersama tokoh kemerdekaan Sabah, Tun Datu Mustapha Datu Harun itu berkata masalah wujud disebabkan perjanjian ketika pembentukkan Malaysia tidak ditunaikan.

"Sabah negeri kaya, yang miskin rakyatnya dan yang kaya juga pemimpinnya. Laporan Bank Dunia itu yang betul," katannya yang berhasrat menghidupkan semula Usno.

Berhubung tindakan EPU menyanggah laporan tersebut, Karim berkata ini kerana kerajaan BN sengaja tidak mahu mengakui rakyat Sabah miskin.

"Kenyataan yang asyik diulang-ulang oleh pemimpin Sabah, hujung tahun ini semua rakyat sudah keluar daripada kemiskinan.

"Sabah kaya...kita ada minyak, ada kayu balak, ada kelapa sawit tapi rakyatnya miskin disebabkan pentadbiran yang tidak betul.

"Yang dimajukan cuma bandar dengan bangunan yang mencakar langit tetapi di luar bandar, orang masih lagi merempat.

"Seperti di Batu Sapi, kalau kita tengok tempat orang Islam di sana, air mata saya pun menitis kerana merempat sedangkan Batu Sapi itu tempat Ketua Menteri, banyak dengan kayu balak dan kelapa sawit," katanya.

Dakwa Karim lagi, Umno-BN sengaja membiarkan rakyat Sabah di dalam keadaan daif supaya undi mereka senang dibeli setiap kali pilihan raya diadakan.

"Ini adalah soal kepimpinan, kalau pemimpin mentadbir dengan baik, apa parti pun baik tetapi sejak tahun 1985 keadaan rakyat Sabah bertambah buruk. Rata-rata pekerja di Sabah, berpendapatan kurang daripada RM 500 kecuali pegawai kerajaan dan para pimpinan atasan," katanya.

Beliau juga membidas projek mega seperti membina terminal lapangan terbang yang berharga RM 1.2 bilion yang dakwanya tidak memberikan manfaat kepada rakyat Sabah terutamanya yang tinggal di kampung-kampung yang langsung tidak pernah menjejak kaki ke terminal tersebut.

"Projek mega memang nampak indah tapi projek di kampung, apa yang ada.

"Buat jalan raya tapi tidak mendatangkan hasil kepada rakyat jadi macam mana hendak menambah pendapatan rakyat supaya dapat keluar daripada kemiskinan," katanya lagi - Malaysiakini

Perutusan Aidiladha YAB Lim Guan Eng

Posted: 16 Nov 2010 12:08 AM PST

Perutusan Aidil Adha 1431 Hijrah oleh Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng di Komtar, George Town pada hari Selasa, 16hb November 2010:

Perutusan Aidil Adha 1431 Hijrah

Salam Aidil Adha saya ucapkan dari hati kecil ini buat semua umat Islam terutamanya mereka yang menunaikan fardhu haji di Makkah pada tahun ini. Semoga Allah SWT merahmati ibadah mereka dengan haji mabrur yang diterima Ilahi.

Aidil Adha atau Hari Raya Korban adalah hari yang suci dan penting untuk umat Islam menginsafi betapa perlunya pengorbanan dalam hidup dan dalam perjuangan. Saya difahamkan bahawa pengorbanan bukan sahaja bererti korban nyawa dan harta benda tetapi ia juga membabitkan pengorbanan jiwa dan sanubari. Ini bererti kita perlu berkorban demi kebenaran untuk menolak kemungkaran, kepalsuan dan pembohongan.

Ramai di kalangan kita yang saling sayang-menyayangi antara satu sama lain. Tetapi masih ada segelintir manusia yang tidak mahu keluar dari tempurung perkauman. Golongan ini melihat segala-galanya dari sudut kaum; sehingga mereka sanggup memfitnah sesama jiran dan sahabat termasuk mennghasut hasad dengki dan benci-membenci antara kaum.

Betapa serius fitnah boleh dilihat bila ada gambar palsu diedarkan oleh pihak tertentu bahawa saya sebagai orang bukan Islam telah sembelih lembu pada Hari Qurban, sedangkan yang sebenarnya sembelih lembu adalah Menteri Besar Perak Datuk Seri Ir. Haji Mohammad Nizar Jamaluddin. Adalah diharapkan perbuatan terkutuk ini tidak akan diulangi lagi.

Sifat-sifat buruk serta keji seperti rasuah, korupsi, pecah amanah, menindas, menyalahgunakan kuasa dan sebagaimana tidak mengenal kaum. Sama juga dengan perjuangan bersama tanpa mengenal kaum berlandaskan prinsip yang dikongsi bersama seperti Keadilan, Kebenaran, Kebebasan, Kebajikan untuk rakyat dan ketakwaan kepada Tuhan.

Oleh itu, sempena hari yang mulia ini, kita sebagai rakyat Malaysia pelbagai kaum perlu berikrar untuk menolak fitnah dan bohong serta sentimen perkauman benci-membenci. Biar kita menerima keredhaan daripada Tuhan yang mencipta kita semua bukan dengan membeza-bezakan atas warna kulit tetapi mencari persamaan atas warna darah yang sama dengan masalah dan harapan serupa sebagai seorang ibu,bapa,abang, adik, kakak, anak dan cucu.

Selamat menyambut Aidil Adha 1431 Hijrah.

Kami Sokong Tokguru

0
sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Selamat Hari Raya Aidil Adha

Posted: 16 Nov 2010 06:01 AM PST



Assalamualaikum,salam blogger
Saya mengucapkan selamat menyambut Aidil Adha pada semua teman-teman blogger,follower dan pembaca setia blog ini.semoga kita dipanjangkan umur,di murahkan rezeki dan dikurniakan isteri-isteri dan anak-anak yang soleh dan solehah.


Cari N3 lama-lama disini

Mangsa Nafsu Buas Polis

Posted: 16 Nov 2010 04:30 AM PST

MANGSA menunjukkan laporan polis dan tempat dia disimpan di Kampung Baru Cina, Kulim.
"Saya memberitahunya saya sudah bersuami tetapi dia tetap mahu berkawan. Saya kemudian menerimanya sehingga dia berani 'merampas' saya daripada suami ketika berada di rumah," katanya.

Wanita itu juga mendakwa anggota polis itu cuba menyalahgunakan kuasa bagi memerangkap suaminya, tetapi ia diketahui pegawai atasannya dan dia ditukarkan ke tempat lain.

Walaupun ditukarkan, anggota polis itu masih berhubung dengannya dan mendakwa seperti dipukau kerana akan mengikuti apa saja yang dikatakan lelaki itu tanpa berani melawan, memendam perasaan serta sentiasa ketakutan.

"Setiap hari saya dipukul, didera, dicekik dan diterajang sehingga selalu mengalami sakit dalam badan. Saya juga dipaksa makan dan minum makanan yang dibelinya yang dipercayai dijampi," dakwanya.

Malah, sejak bersekedudukan dengan lelaki itu, dia mendakwa sudah sembilan kali menggugurkan kandungan sehingga rahimnya rosak dan dipaksa mengambil ubat pencegah hamil.

-Baca lagi disini-


Cari N3 lama-lama disini

Moto Besar

Posted: 16 Nov 2010 03:29 AM PST

-Santai-



Cari N3 lama-lama disini

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


PEMILIHAN PKR - PERLUKAH PEMILIHAN DILAKUKAN SEMATA-MATA ADANYA DAKWAAN?

Posted: 16 Nov 2010 03:21 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

MALAYSIAKINI hari ini melaporkan, "Naib Presiden PKR Mustaffa Kamili Ayub hari ini mengulangi desakan supaya pemilihan PKR ditangguhkan kerana kelompongan dalam pengurusan pemilihan parti itu didakwa masih berterusan. Katanya, terdapat beberapa aduan tambahan sedang dibuat, termasuk oleh beberapa calon Majlis Pimpinan Pusat (MPP) yang memfailkan kes khusus untuk disiasat" (Malaysiakini).

Perlu diakui bukan mudah untuk melaksanakan keadilan yang boleh memberi puas hati kepada semua pihak, apatah lagi di dalam merealisasikan pemilihan bentuk baru `Satu Ahli Satu Undi' yang cuba diamalkan oleh PKR. Adakah kita perlu melakukan `U-Turn' (meminjam kata Sam) kepada cara lama yang sebiji seperti Umno itu? Walaupun kepimpinan berulangkali memberi jaminan bahawa pemilihan kali ini akan cuba dilaksanakan setulus mungkin dan segala dakwaan akan disiasat berdasar bukti yang ada, namun masih juga ada kesangsian diperkatakan.

JPP yang merupakan badan penting perlaksanaan pemilihan ini juga turut menerima beberapa laporan dan mungkin juga menerima beberapa bukti tentang berlakunya salah laku sepanjang proses pemilihan kali ini telah berjanji untuk mengambil tindakan seperti yang mereka kehendaki, namun masih juga tidak boleh memuaskan hati beberapa pihak. Malahan, JPP sendiri dituduh terbabit bersubahat melakukan penipuan dan berat sebelah. Habis, bagaimana?
Perlukah kita menjemput `Malaikat' untuk menyempurnakan proses pemilihan di dalam PKR?

Ada cadangan supaya badan berkecuali dilantik menguruskan pemilihan kali ini. Ada yang mencadangkan agar PAS atau DAP dilantik menjadi badan bebas itu. Secara teorinya, itu satu idea yang bagus. Tetapi kita juga sedia maklum di dalam pemilihan parti mereka pun terdapatnya rasa ketidakpuasan hati ahli-ahli mereka. Di dalam Muktamar dan pemilihan kepimpinan PAS sebelum ini, bukan tiada kritikan atau luahan tidak puas hati tentang pemilihan di dalam parti yang dianggap parti `ustaz dan ulamak' itu. Ini bermakna, mereka juga tidak lari dari anggapan sedemikian. Habis, apa yang perlu dilakukan?

Saya merasakan PKR mesti lebih peka terhadap segala pandangan di dalam parti, bukan sahaja oleh pihak yang mendakwa berlakunya penipuan tetapi pandangan mereka yang percaya kepada proses pemilihan ini juga mesti diambil kira. Tiada seorang pun boleh memberi jaminan pemilihan kai ini suci dari segala bentuk kelemahan. Seperti kata salah seorang calon Naib Presiden PKR YB Nurul Izzah, apa yang dihadapi sekarang adalah `kelemahan' bukannya `penipuan'. Harus diingat, banyak dakwaan menyebut bahawa YB Nurul Izzah bahkan Presiden PKR sendiri didakwa `tidak suka' kepada YB Azmin salah seorang calon Timbalan Presiden PKR yang didakwa `perancang' segala penipuan yang berlaku.

Benarkah `kelemahan' itu termasuk di dalam kategori `penipuan'? Sudah tentu tidak. Kelemahan tetap ada di mana-mana dan ianya perlu diperbaiki dari masa ke semasa. Penipuan pula adalah satu cara yang amat bersalahan dari segi undang-undang dan moral. Jika terbukti ada penipuan dilakukan, maka parti bukan sahaja harus menyiasat tetapi wajib mengambil tindakan tegas ke atas mereka yang terlibat. Mungkin ada di antara anggota JPP terlibat, mungkin wakil atau ejen yang dilantik oleh JPP terlibat, mungkin juga ejen calon atau jentera kempen mereka yang terlibat. Dan, lebih berat lagi jika calon itu sendiri terlibat.

Tidak mustahil penipuan berlaku tanpa diketahui oleh calon itu sendiri walaupun tujuan penipuan itu adalah untuk memenangkan calon berkenaan. Boleh masuk akal juga, jika jentera kempen calon itu gagal melaksanakan tugas mereka lantas menuduh pihak yang menguruskan pemilihan tidak berlaku adil. Jika ini berlaku, bererti pihak yang mendakwa ada penipuan itu lah sebenarnya menipu. Ini juga mesti disiasat dan diambil tindakan kerana menyebabkan kesusahan atau cuba mensabotaj parti.

Sekali lagi kita berharap agar PKR peka kepada apa yang berlaku. Saya merasakan tiada masalah bagi calon yang bertanding untuk menerima keputusan parti agar pemilihan semula perlu dilakukan sekiranya terbukti jelas adanya salah laku dan penipuan. Tetapi, sekiranya pemilihan semula terpaksa diadakan semata-mata adanya dakwaaan, maka saya percaya sampai kiamat pun pemilihan tidak boleh dilakukan./wfauzdin.blogspot.com

ZAID OH ZAID....LANTIK SAJA DIRI SENDIRI JADI JURAGAN

Posted: 16 Nov 2010 02:00 AM PST

Oleh Wira Arjuna

ZAIDCuma tinggal satu persoalan pokok sekarang – mana satu parti yang akan bakal diambil alih dan diterajui oleh Datuk Zaid Ibrahim.

Sumber mengatakan usaha sudah mula digerakkan untuk membolehkan Zaid dan beberapa konconya mengambil alih sebuah parti untuk melancarkan kempen politik beliau seterusnya.

Adalah difahamkan dua daripada tiga parti yang mungkin diambil alih adalah daripada Sabah dan Sarawak.

Tidak ada sesiapa yang terkejut dengan laporan akhbar The Star yang memetik Zaid sebagai berkata bahawa beliau akan keluar daripada Parti Keadilan Rakyat.

Tidak ramai juga akan gusar dengan tindakan itu, baik di dalam parti mahupun di dalam Pakatan Rakyat. Malah, mungkin ramai akan berasa lega.

Pagi tadi, seorang sumber yang rapat dengan kem Zaid berkata bekas ketua bahagian umno itu belum membuat keputusan muktamad dan akan memperjelaskan kedudukannya menerusi blog beliau.

Ramalan bahawa Zaid akan menubuhkan parti mengikut acuan politiknya sendiri semakin nyata apabila beliau enggan meneruskan saingan untuk menjadi timbalan presiden PKR.

Beliau mendakwa pemilihan parti tidak dijalankan secara telus malah berlaku penyelewengan.

Dari saat itu, Zaid memperhebatkan serangan terhadap Anwar – "Anwar adalah punca kepada segala masalah, Anwar memihak kepada Azmin, Anwar dan Azmin harus berundur" adalah intipati serangan yang dilontarkan oleh Zaid.

Zaid mahu menyakinkan semua orang bahawa beliau diserang oleh pimpinan parti hanya kerana menegur proses pemilihan PKR yang pertama kali menggunakan sistem satu ahli satu undi.

"Saya dah muak terhadap serangan-serangan peribadi ini," kata beliau kepada akhbar The Star.

Hakikat ialah Zaid cuba menenggelamkan bahawa beliau dan penasihat-penasihat kanannya telah mula menghentam Anwar secara peribadi dan secara terbuka jauh sebelum proses pemilihan bermula.

Di cabang-cabang tertentu, khususnya di Sabah dan Sarawak, Anwar menjadi mangsa penyebaran pelbagai fitnah, jauh sebelum pemilihan PKR bermula. Umum tahu siapa membiayai Portal Free Malaysia Today dan hubung kaitnya dengan Zaid.

Serangan-serangan oleh Zaid dan konco-konconya terhadap Anwar, dengan menggunakan Azmin sebagai alasan, diperhebatkan dalam beberapa bulan kebelakangan ini.

Malah, Zaid turut cuba untuk mengheret PAS dalam agendanya, dengan mencadangkan beberapa pemimpin parti Islam itu berpotensi untuk mengambil alih teraju pakatan daripada Anwar. Cubaan itu gagal kerana pemimpin PAS dapat menghidu agenda politik yang dibawa oleh Zaid.

Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad berkata, Zaid tidak seharusnya mengaitkan parti lain dalam soal pemilihan PKR.

"Tidak perlu sabitkan PAS, sabitkan DAP dan tidak perlu juga menjadikan suasana lebih keruh. Tidak perlu nak heretkan dan babitkan yang lain," tegas beliau.

Dalam tempoh singkat kurang dua tahun dalam PKR, Zaid dilantik sebagai ahli Biro Politik parti, calon pilihanraya kecil Hulu Selangor dan juga Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan selain menjadi penyelaras untuk Pakatan Rakyat.

Zaid akan mendakwa beliau tidak melobi untuk dipilih sebagai calon bagi PRK Hulu Selangor, namun kebenaran adalah sebaliknya.

Kepercayaan yang diberikan oleh parti kepada Zaid cukup tinggi, malah ramai pemimpin PKR lain yang jauh lebih lama dalam parti tidak diberikan amanah serupa itu.

Adakah semua amanah itu diberikan oleh pucuk pimpinan semata-mata untuk mencantas Zaid kemudian hari?. Tidak masuk akal.

Masalah "duri dalam daging" berlaku kerana Zaid di lihat enggan berpegang kepada keperluan untuk menjadi "team player." atau bertindak secara berpasukan, berlainan dengan tokoh-tokoh lain seperti bekas Menteri Kesihatan, Datuk Chua Jui Meng.

Pilihanraya kecil Hulu Selangor adalah bukti nyata bagaimana Zaid mencuba untuk mengendalikan kempennya sendiri dan secara berasingan daripada apa yang dirancang oleh kerajaan negeri dan ibu pejabat parti. Beliau tewas.

Zaid tidak memperlihatkan kesediaan untuk menerima kritikan tetapi sendiri lantang mengkritik. Beliau tidak senang menerima idea dan teguran orang lain tetapi mahu pendirian beliau didokong secara bulat.

Justeru Zaid memulau mesyuarat-mesyuarat Biro Politik parti – "Membazirkan masa sahaja" Zaid memberitahu pemberita. Beliau merasakan lebih berbaloi untuk menetapkan agendanya sendiri dalam parti.

Sikap sedemikian lambat laun tentunya akan membawa padah dan pengumuman Zaid untuk keluar parti hanyalah natijah peri lakunya sendiri.

Sayugia diingatkan, Zaid bukan seorang sahaja yang mengkritik pemilhan parti, calon dan pemimpin kanan lain turut berbuat demikian namun mereka tidak pula menyerang Anwar dan bertindak keluar parti.

Mustaffa Kamil Ayub, Badrul Hisham Shahrin, N Gobalakrishnan dan lain-lain hanya menuntut supaya pimpinan parti menangani aduan-aduan mengenai pemilihan secara lebih tegas demi kekuatan parti.

Mereka terus mendokong perjuangan PKR. Mereka tidak menyimpan cita-cita menjadi untuk nakhoda dalam sebuah kapal yang sudah pun mempunyai nakoda teruji.

Mereka lebih rela berusaha untuk membaiki proses pemilihan demi menyuburkan lagi demokrasi dalam PKR supaya parti it uterus bergerak atas landasan yng dituntut oleh rakyat.

Dengan meninggalkan PKR, Zaid kini mempunyai ruang luas untuk membina kapalnya sendiri dan sekali gus menjadi juragannya./SK

MACAM-MACAM GILA DALAM UMNO, YANG INI `GILA KASYAF'

Posted: 16 Nov 2010 01:00 AM PST

Pengakuan kasyaf Nor Idris dianggap sesat
Hafiz Irwan
KOTA BHARU, 15 Nov: Pelbagai pihak menyifatkan bekas Ketua Penerangan Umno Kelantan, Ustaz Mohd Nor Idris yang mendakwa dirinya sebagai kasyaf sebagai sesat.

Timbalan Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Datuk Ahmad Yakob menyifatkan kenyataan pemimpin Umno boleh diketawakan orang yang waras.

"Sahabat yang termasyhur di zaman Rasulullah saw tidak pernah mengakui diri mereka kasyaf.

"Sejarah mencatat seorang sahabat bernama Uwais Al-Qarni mempunyai kelebihan spiritual sehingga baginda menyuruh Saidina Omar meminta ulama itu berdoa.

"Tak tahulah saya kalau Ustaz Nor boleh mengaku diirinya kasyaf secara terbuka," katanya sebagai mengulas pengakuan pemimpin Umno terbabit yang disebarkan melalui facebook baru-baru ini.

Pada kenyataan melalui laman tersebut Ustaz Nor memberitahu enggan bersalam dengan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat kerana menganggap tangan Menteri Besar sebagai syaitan.

Ketika kempen pilihan raya kecil Dun Galas baru-baru ini Ustaz Nor juga menengking keras Tuan Guru Nik Abdul Aziz ketika kunjungan Menteri Besar ke rumah bekas Adun Galas, Omar Mohamad di RPT Sungai Terah.

Ahmad yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan berharap orang ramai tidak terpengaruh dengan pengakuan kasyaf Ustaz Nor yang dianggap sebagai sesat.

Beliau juga mempertikaikan tulisan Awang Selamat dalam ruangan Bisik-Bisik Mingguan Ahad lalu yang mengangggap Tuan Guru Nik Abdul Aziz enggan bersalam dengan Ustaz Nor.

"Sedangkan perkara sebenar yang berlaku ketika Menteri Besar menghulur tangan untuk bersalam, Ustaz Nor enggan kerana menganggap tangan pemimpin PAS itu ada syaitan," katanya.

Oleh itu beliau berharap pengarang akhbar terbabit lebih beretika dalam setiap tulisan dan bukannya menjadi jaguh menyebarkan fitnah.

Anggota Exco kerajaan negeri, Dr Mohamed Fadzli Hassan berkata, Utusan sebagai lidah rasmi Umno sekali lagi cuba memfitnah Menteri Besar Kelantan dengan menyebarkan kenyataan yang tidak berasas.

Katanya, gambaran yang diberi kononnya Tuan Guru Nik Abdul Aziz enggan bersalam dengan Ustaz Nor jauh menyimpang jauh terhadap perkara sebenar yang berlaku.

"Mengapa pengarang terbabit cuba menyembunyikan perkara sebenar apabila seorang menteri besar dimaki hamun di hadapan orang ramai ketika berkunjung ke rumah seorang pemimpin bekas Semangat 46.

"Ramai menjadi saksi kepada sikap gelojoh dan tidak beradab yang ditunjukkan Ustaz Nor. Semua rakyat di Kelantan tahu cerita sebenar dan Utusan tidak mampu untuk menyembunyikan," katanya.

Menurutnya Utusan perlu membetulkan dan memohon maaf secara terbuka kepada Menteri Besar Kelantan.

Kata beliau sekiranya akhbar terbabit terus berdegil tindakan selanjutnya termasuk mendapatkan keadilan di mahkamah.

Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Kelantan, Ahmad Fadhli Shaari berkata, serangan Utusan sengaja dilontarkan akhbar terbabit dengan harapan dapat menjatuhkan karier politik Tuan Guru Nik Abdul Aziz.

"Semua itu kerja sia-sia belaka, prinsip Tok Guru tidak pernah tunduk pada sebarang tekanan. Malah ini bukan satu perkara baru bagi Tok Guru. Selama 20 tahun memerintah Kelantan sudah terlalu banyak pengalaman pahit manis dilaluinya.

"Saya tidak nampak rasional atau apa untungnya di sebalik serangan itu. Bahkan, seringkali tuduhan mahupun tomahan terhadapnya akan menambah kuatkan lagi semangat Mursyidul Am," katanya.

Beliau juga berharap Awang Selamat jangan berselindung di sebalik nama murahannya untuk melacurkan pena wartawan demi kepentingan perut semata-mata./Harakahdaily

kalam Perantau

0
sumber :-

kalam Perantau


Tiada Halangan Jika Zaid Mahu Sertai PAS – Salahuddin

Posted: 15 Nov 2010 11:00 PM PST

Oleh IWAN SHU-ASWAD SHUAIB

PETALING JAYA: PAS tiada halangan jika bekas Penyelaras Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim mahu menyertai parti itu.

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berkata, jika benar keputusan itu, ia seharusnya dihormati kerana dalam demokrasi mana-mana individu berhak untuk menyertai mana-mana parti.

"Bagaimanapun, sama ada diterima atau tidak beliau dalam parti bergantung kepada keputusan Jawatankuasa PAS Pusat.

"Jika Zaid mahu, beliau boleh mohon. PAS mengambil sikap terbuka maka siapa-siapa pun boleh memohon.

"Namun keputusan melibatkan semua dalam PAS dan perkara itu perlu diperbincangkan terlebih dahulu sebelum diputuskan lebih jelas dalam mesyuarat," katanya ketika dihubungi mStar Online pada Isnin.

Salahuddin berkata, banyak faktor dan pertimbangan perlu dilakukan melalui mesyuarat jawatankuasa kerana Zaid dari Parti Keadilan Rakyat (PKR).

"Zaid daripada PKR, sebelum itu daripada Umno. Banyak masalah dan kontroversi yang berlaku. Jadi pertimbangan sewajarnya perlu diutamakan.

"Jika dia mahu sertai PAS, itu hak dia. Tak ada masalah. Cuma sama ada lulus atau tidak untuk kita terima dia, itu belum pasti," katanya.

Dalam pada itu, Umno pula tidak akan menerima bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri tersebut untuk menyertai semula dalam parti itu.

Setiausaha Agungnya, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor sebelum ini berkata Umno telah ‘membuang’ Zaid maka tidak perlu diambil semula.

"Dia juga akan bagi masalah. Kita tidak suka orang yang beri masalah," katanya.

Zaid pada 8 November lalu menarik diri daripada merebut jawatan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan melepaskan semua jawatannya dalam parti.

Keputusan itu ekoran dakwaannya bahawa terdapat penyelewengan dan penipuan dalam pemilihan parti yang sedang berlangsung.

Bekas Ketua PKR Wilayah Persekutuan itu turut berkemungkinan akan menubuhkan parti baru sekiranya dipecat daripada parti sebelum mengumumkan keluar parti.



RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Zaid Keluar PKR Atas Kemahuannya Sendiri : Tan Sri Khalid

Posted: 16 Nov 2010 03:24 PM PST

Permohonan Pakatan Rakyat Kepada ROS Masih Dipertimbangkan

Posted: 16 Nov 2010 03:12 PM PST

Kesian kamu orang

Posted: 16 Nov 2010 03:10 PM PST

Harga Heroin Di Terengganu Meningkat Dari RM500 Kepada RM1,500 Di Musim Tengkujuh

Posted: 16 Nov 2010 03:07 PM PST

Persamaandarjat manusia

Posted: 16 Nov 2010 03:00 PM PST

Jauhi rasuah, fitnah dan zalim sesama manusia

Posted: 16 Nov 2010 02:58 PM PST

The pungent smell of corruption

Posted: 16 Nov 2010 07:12 AM PST

Zaid Ibrahim: Reformer or sore loser?

Posted: 16 Nov 2010 07:10 AM PST

Hindraf backs 'Third Force' but should start in Sabah, Sarawak

Posted: 16 Nov 2010 06:57 AM PST

Anwar Minta Australia Bertegas Dengan Penindasan Malaysia Terhadap Sistem Demokrasi

Posted: 16 Nov 2010 06:54 AM PST

Why PKR faces the same problems as Umno

Posted: 16 Nov 2010 06:52 AM PST

Tetamu Bertandang Yang Membakar Rumah

Posted: 16 Nov 2010 06:49 AM PST

S'jaya Hong Kong tolak kuasa pendakwaan SPRM

Posted: 16 Nov 2010 06:29 AM PST

Rebet 30 Peratus Bil Air Kepada Mangsa Banjir : MB Kedah

Posted: 16 Nov 2010 06:22 AM PST

Dr Dzulkefly: SPRM,SC Digesa Siasat Sime Darby

Posted: 16 Nov 2010 06:19 AM PST

Ganeson dicabar Dun bersidang tanpa provokasi

Posted: 16 Nov 2010 06:09 AM PST

Tarif air Johor naik: Kenapa puak gerombolan tidak bising?

Posted: 16 Nov 2010 06:05 AM PST

MEDIA PERDANA DAN UMNO MEMPOPULARKAN DS ANWAR DAN PKR !

Posted: 16 Nov 2010 05:57 AM PST

SPR: Penempatan tentera tingkatkan pengundi pos

Posted: 16 Nov 2010 05:54 AM PST

Karim: Sabah miskin sebab pemimpinnya kaya

Posted: 16 Nov 2010 05:52 AM PST

Rombakan kabinet minggu depan?

Posted: 16 Nov 2010 04:55 AM PST

Walaupun PKR bergolak, peluang BN di Selangor 50-50

Posted: 16 Nov 2010 04:54 AM PST

Tindakan Zaid Keluar PKR Memang Dijangka – Abdullah

Posted: 16 Nov 2010 04:53 AM PST

Audit kesemua agensi negeri Selangor akibat ketidakcekapan MB

Posted: 16 Nov 2010 04:52 AM PST

Sandiwara Demokrasi Junta Tentera Myanmar

Posted: 16 Nov 2010 04:52 AM PST


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT