Nuffnang

Pengikut

Cursing Malay : Terus Terang

0
sumber :-

Cursing Malay : Terus Terang


Ini Adalah Satu Kejayaan Malaysia Yang Mampu Mengubah Tamadun Dunia!

Posted: 11 Nov 2010 11:37 PM PST


Kopitiam Bang Nan

0
sumber :-

Kopitiam Bang Nan


GAMBAR SEKITAR AGM KE 7 MBI...

Posted: 12 Nov 2010 08:12 PM PST

Muslimat mendaftar...

Inilah dia orangnya....

"Hey...Zainal ni....bagilah chance aku sikit!!" He he


Hj. Johari, antara kariah yang aktif memberikan usul dan cadangan...


Sebelum mesyuarat, pekena dulu...


Al-Fadhil Imam Zaki tengah mendaftar nama...

Basheer senyap tahun ni sebab tempat letak motor berbumbung sedang dipasang...


Pemandangan kipas yang siap dipasang sebelum Ramadhan lalu


Tuan Syed Salim tak pernah miss...


Dua orang pencatit minit yang dilantik, Sheikh Ghani dan Halim...


Wakil Pemuda pekena dulu sebelum mesyuarat bermula

Al-Fadhil Imam Ariff sebagai MC pada hari itu


Al-Fadhil Imam Saime membacakan doa sebelum mesyuarat dimulakan.


Teruk kena tibai ke ni? Serius semacam...he he!!

Sebahagian muslimin yang hadir dan perihatin dengan MBI


Muslimat inilah yang istiqamah tiap2 tahun...


Alamak...majlis khatan muslimat dah hijack pulak....


Hj. Wan Suhaimi termenung memikior macam mana nak tambah pendapatan masjid.


"Satu-satulah...takkan semua pembangunan nak dibuat serentak!!" Dato' Nazir menjawab sebagai Ketua Lajnah Pengurusan dan Pembangunan Masjid.


Tuan Nazir tengah khusuk mendengar hujah kawan-kawan


Hj. Rosli dan Mej. Md. Nor tengah menelaah report kegiatan MBI


Izzudin tengah bentangkan belanjawan MBI...


Tahun lepas ada gambar orang tidor masa meeting. Tahun ni...tengah cakappun tidor...he he!! Ngalahkan Pak Lah...

Tak sangka Zulbabwe boleh tulis artikel sebaik ini...ya ampun!!

Posted: 12 Nov 2010 04:27 AM PST

Opssssss....sorrrryyy...Dr. Dzulkefly Ahmadlah...he he!!

Of debt to federal government and bailouts to concessionaires — Dr Dzulkefly Ahmad

NOV 12 — According to the Auditor-General Report 2009, the State of Selangor owes the Federal Government a sum of RM929.86 million.

It must be made known to all that 85 per cent of the debt — the equivalent of RM705 million — was incurred as a result of procurement of water assets in the state. In accordance to the privatisation of Selangor Water, a tripartite agreement between Syabas, the State of Selangor and the federal government, where Syabas assumed the role of Puas (Perbadanan Urus Air Selangor) in the management distribution of Selangor water.

When the Pakatan Rakyat (PR) government took over the state, it was learnt that the record of all water assets were incomplete in the water inventory of the state.

The PR state government, with the help of former engineers with the Selangor Water Supply Department (JBAS), initiated a thorough inventory; an identification and reassessment of the value of all the state's water assets.

These engineers were involved in the planning for Selangor and were also engaged in the building of the dams and some of the treatment plants of the state.

Prior to the reassessment, the value of state's water assets were priced at RM1billion. Incidentally, the federal government insists on this value for the state's water asset.

However, after a thorough revaluation by the state's consultant engineers, the value of all state's water assets is priced at RM10.98 billion.

If the state government of Selangor is allowed to take over all assets of the concessionaires, consolidate them and later transfer it to the PAAB (Perbadanan Aset Air Berhad), a special purpose vehicle established under the Water Services Industrial act (WSIA, 2006), the state government of Selangor will not only be in a better position to pay the debt owed to the federal government but as well will be in possession of additional assets worth RM9 billion.

Hence, the issue of the state government's debt doesn't arise as agreed with the Auditor General.

Bailout

Latest statement from the Minister of Energy, Green Technology and Water Datuk Seri Peter Chin has now made it very imminent that the federal government is most likely to bail out the water concessionaires in the state of Selangor to the tune of RM6.4 billion.

This will surely vindicate the claim of opposition and the NGOs that the BN government has a penchant to "privatise profit and nationalise losses".

Should the federal government continue with the proposal to bail out these concessionaires, at the expense of the tax-payers money, using the method of "swapping existing bonds with triple-A government-backed ones", the Pakatan Rakyat will organise a nationwide road-show to campaign against the endless protection of "cronies" at the expense of and short-changing the tax-payers money.

This will also surely impinge on our already yawning fiscal deficit, as it will increase the public debt now sustained at 53.7 per cent GDP.

The minister must invoke the provision of Sections 113 and 114 to intervene and safeguard the greater interest of the people of Selangor, Putrajaya and Kuala Lumpur so as to put the long drawn fiasco to rest once and for all, in the true spirit and purpose of the enactment of WSIA, 2006 and the legislation of SPAN, 2006, which is to have a holistic and consolidated management of water in all states. — harakahdaily.net

* Dr Dzulkefly Ahmad is the member of parliament for Kuala Selangor.

Kalau semua ikut nasihat Sultan Selangorkan bagus...

Posted: 12 Nov 2010 04:06 AM PST

Hmm...entahlah yob!!

Belanja besar: Sultan S'gor batal hadiri majlis jamuan
Nov 12, 10 6:56PM
Baginda menyifatkan jumlah perbelanjaan yang terlalu tinggi bagi majlis makan tengahari sempena sambutan ulang tahun ke-40 penubuhan Yayasan Selangor sebagai satu pembaziran.

The government awards the Sultan's sister a RM482,600,000 contract (part 3)
Friday, 12 November 2010

On 9th November 2007, the Public Works Department (Jabatan Kerja Raya) awarded a RM482,600,000 contract to Sunshine Fleet Sdn Bhd. The contract was for the construction, commissioning and maintenance of the new Shah Alam hospital. The signatory to this contract was the Sultan of Selangor's sister, Tengku Puteri Arafiah Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah.

Part 1 dan Part 2 miker cari sendirilah yob.

Rampant corruption revealed in the Selangor State Assembly
Friday, 12 November 2010 Super Admin

Millions of Ringgit in notebook computers were given free-of-charge to Umno people under the '1Malaysia Computer' program, more than RM500,000 was paid for the wedding of Malaysia's first 'astronaut', the head of PKNS awards himself a RM1 million per year remuneration package, and much more were revealed in the Selangor State Assembly. Read the 11 pages of the Hansard records here.

Justice For All

0
sumber :-

Justice For All


PAS Bimbang Dengan Krisis & Penipuan PKR

Posted: 12 Nov 2010 06:29 PM PST

Hanya mat rempit atau kaki mat pit sahaja yang tak risau dengan kemelut PKR..

PR bimbang kemelut PKR

KUALA LUMPUR - Pakatan Rakyat (PR) bimbang dengan kemelut dalaman yang melanda Parti Keadi:lan Rakyat (PKR) yang kini dilihat hampir mencetuskan perpecahan dalam kalangan ahli parti itu.

Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar berkata, perkara ini harus diatasi oleh pucuk pimpinan PKR agar ia tidak berlarutan dan boleh menimbulkan perpecahan bukan sahaja dalam kalangan ahli malah turut membabitkan Pakatan sedia ada.

"Bagaimanapun, saya yakin dengan kepimpinan PKR dan bagi mengatasi kemelut yang berlaku dalam kalangan ahli mereka, pasti perkara ini tidak akan berlarutan sehingga boleh menimbulkan kejadian tidak diingini," katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Mahfuz berkata, perang dingin yang berlaku dalam PKR ini turut memberikan kesan kepada PR, perkara sebegini akan terjadi terhadap mana-mana pihak jika salah satu parti gabungan mereka bertelingkah sesama sendiri.

"Apa jua pertubuhan atau parti yang bergabung akan bimbang jika sekiranya perkara sebegini terjadi dalam pakatan mereka, ia memberikan kesan dan menjadi perhatian ramai, kerana banyak pihak termasuk ahli parti ingin mengetahui perkembangan mengenainya," katanya.

Parti Keadilan Rakyat (PKR) mempunyai cara tersendiri menangani kemelut dalaman tanpa melibatkan campur tangan luar.

Seorang lagi Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub berkata, parti meminta PKR menyelesaikan kemelut secepat mungkin kerana ia turut memberi kesan kepada pakatan pembangkang.

"Sebagai satu keluarga besar dalam pakatan sudah pasti apa yang berlaku dalam PKR ini akan memberikan implikasi terhadap masa depan dan juga keyakinan rakyat terhadap keupayaan Pakatan Rakyat," katanya.

Sementara itu, calon naib presiden Parti Keadilan Rakyat, Nurul Izzah Anwar berkata, PKR bermesyuarat bagi menangani perkara itu dan mengenal pasti beberapa langkah segera.

"Kita mengamalkan perbincangan secara tertutup. Kita rasa dalam mana-mana parti yang melangsungkan pemilihan tidak ada yang berani mengamalkan sistem terbuka. Kita sedang memperbaiki dan menghalusi sistem yang kita akan gunakan dan saluran yang ada," katanya ketika ditemui pemberita di lobi Parlimen di sini, semalam.

Beliau berkata demikian bagi mengulas teguran Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib yang mahu PKR segera menyelesaikan masalah dalamannya bagi menghadapi Pilihan Raya Umum akan datang.

Mengenai gesaan pelbagai pihak agar pemilihan Majlis Pimpinan Pusat (MPP) ditangguhkan, Nurul Izzah berkata, keputusan untuk berbuat demikian perlu dirujuk kepada Biro Politik parti itu.

Lebik Baik Zaid Berdebat Dengan Anwar, Daripada Pencacai AMK

Posted: 12 Nov 2010 03:03 PM PST

Shamsul Iskandar ajak Zaid Ibrahim berdebat?? Biar betul ni. Kalau betul, baguslah. Atas mencari kebenaran, sesuatu perdebatan perlu dihalalkan. Saya rasa Dato Zaid tak kisah nak berdebat dengan calon U-Turn Ketua AMK ini. Sebab masa jadi menteri dulu, Dato Zaid berani tebalkan muka jejak kaki ke bangunan Majlis Peguam, berforum dengan peguam dan pemimpin pembangkang berkaitan dengan sistem kehakiman. Teruk masa tu Zaid kena belasah daripada ahli panel dan mereka yang hadir. Saya sendiri pun hentam dia. Tapi dia tak kisah, apa yang BN buat tak betul, dia takkan nafikannya.

Jadi pelawaan Shamsul Iskandar ini pasti dipandang serius oleh Dato' Zaid. Tapi sebenarnya kita sebenarnya lebih berminat kalau Zaid Ibrahim berdebat dengan Anwar atau Azmin. Bukannya pencacai dalam PKR. Shamsul Iskandar nak berdebat ni kerana apa? Kerana keadilan atau kerana jawatan. Boleh ampu Anwar retorik dan Azmin penipu kononnya dia pejuang tegar PKR. Kalau macam ni, baik tak payah berdebat. Bazirkan masa sahaja. Baik si Shamsul ni pergi berdebat dengan Che'gu Bard. Bukannya terhegeh-hegeh nak jadi pencacai kononnya dia pejuang no. 1 Anwar. Memang rosak ada pemimpin muda macam ni. Lebih utamakan pangkat daripada prinsip. Kalau macamnilah gayanya, alamat makin terbantut lagilah hasrat kita nak tumbangkan kerajaan zalim BN. Hanya satu jalan je untuk atasinya..kita singkirkan pemimpin-pemimpin bodoh yang suka retorik dan menagih simpati, pada masa hanya tengok orang lain sahaja yang salah. Mereka semua maksum dan tak boleh ditegur..


RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Tren Mekah Bermula Bulan Ini

Posted: 12 Nov 2010 03:13 PM PST

PKR polls heat up as Selangor members vote

Posted: 12 Nov 2010 03:10 PM PST

Umno Selangor mahu Najib kekal pengerusi negeri

Posted: 12 Nov 2010 03:08 PM PST

Tak mungkin...Tak mungkin...

Posted: 12 Nov 2010 07:48 AM PST

Bakal MB Terlebih Bendul!

Posted: 12 Nov 2010 07:38 AM PST

Gimik Mustafa Kamil Tidak Menjadi...

Posted: 12 Nov 2010 07:36 AM PST

YB NURUL BENCI PENIPU, SAYA PUN MELUAT DENGAN PENIPU, TAPI SIAPA PENIPU ITU?

Posted: 12 Nov 2010 07:31 AM PST

Hak Zaid Tubuh Parti Baru - Mustaffa

Posted: 12 Nov 2010 07:20 AM PST

KuasaKuasa baru dalam PKR

Posted: 12 Nov 2010 07:14 AM PST

Kerajaan Negeri Tidak Senarai Hitam Kontraktor

Posted: 12 Nov 2010 07:06 AM PST

Tidak Patriotik: Muhyiddin Perlu Nasihati Diri Sendiri

Posted: 12 Nov 2010 07:04 AM PST

Kemelut PKR Johor selesai, kini tumpu PRU-13

Posted: 12 Nov 2010 07:04 AM PST

Pemilihan PKR: Aduan akan disiasat, kata Azizah

Posted: 12 Nov 2010 06:29 AM PST

3 cabang PKR Kelantan kehadiran rendah

Posted: 12 Nov 2010 06:27 AM PST

Pemilihan PKR: Peratusan, kedudukan tak berubah

Posted: 12 Nov 2010 06:25 AM PST

Beri PKR peluang teruskan pemilihan pusat, kata Wan Azizah

Posted: 12 Nov 2010 06:22 AM PST

PKR terbit ''Warta Keadilan' ganti Suara Keadilan

Posted: 12 Nov 2010 01:24 AM PST

Umno TERGAMAM: Bank dunia sahkan negeri Sabah paling miskin di Malaysia!

Posted: 12 Nov 2010 01:20 AM PST

Undi pos: Pemuda PAS masih percaya demo

Posted: 12 Nov 2010 01:06 AM PST

Melayu Pulau Pinang hilang tanah

Posted: 12 Nov 2010 12:57 AM PST

Anak-anak Shamala mesti kekal Islam

Posted: 12 Nov 2010 12:54 AM PST

Isu babi: Mana maaf terbuka?

Posted: 12 Nov 2010 12:53 AM PST

Blogger PKR hantar memorandum

Posted: 12 Nov 2010 12:48 AM PST

Ambil alih saham Star, MCA didakwa CBT

Posted: 12 Nov 2010 12:45 AM PST

ZAID SEDANG `BERUSAHA' UNTUK DIPECAT, PKR PERLU TUNAIKAN HAJAT BELIAU

Posted: 12 Nov 2010 12:42 AM PST


007 Malaya

0
sumber :-

007 Malaya


Posted: 12 Nov 2010 08:04 PM PST

http://us-biz-onlines.ru/?HdBerT
Yaes, you can get paid wuith yuor abilitiies onilne

Daily you prove your loyalty

Tun Saban Balek

0
sumber :-

Tun Saban Balek


umno dan yahudi jadi umco-malaysiakini

Posted: 12 Nov 2010 03:44 AM PST

MALAYSIA KINI DITADBIR ISRAEL ?

بسم الله الرحمن الرحيم

Fakta 'terkejut' mengenai PDRM


Mr. Izhak Naskar & Dr. Ido Schechter ketika pelancaran bursa saham syarikat TIS di Bursa Saham Tel Aviv

Tulisan di bawah ini diperolehi dari penghantar email / orang sumber yang sama yang telah mendedahkan maklumat mengenai PDRM dan agen Zionis. Diperturunkan di sini maklumat lanjut dari pendedahan awal tempoh hari.

Singapura
Republik ini walaupun kecil tetapi taringnya lebih besar dari Harimau Malaya. Maka tidak hairanlah jika ada orang mengatakan jika Malaysia berperang dengan Singapura maka Malaysia akan kalah.Sejauh manakah kebenaran kata-kata ini?

Ianya memang benar. Singapura yang kecil itu sebenarnya menguasai hampir keseluruhan sistem keselamatan Malaysia melalui tali barut-tali barut di Malaysia. Boleh dikatakan tiang seri ekonomi Malaysia hampir 60 % dimakan anai-anai Israel yang bersarang di Singapura.

Israel Menguasai Malaysia Melalui Singapura
Dalam menguruskan sistem keselamatan negara, salah satu aspek penting ialah sistem komunikasi dalaman iaitu antara pejabat persekutuan dengan ibu pejabat negeri. Kawalan ke atas sistem komunikasi amat penting kerana kebocoran maklumat akan menyebabkan pihak luar mudah meneroka strategi rahsia keselamatan negara.


Namun sekarang, ia bukan sekadar tidak selamat, malah dimiliki sepenuhnya oleh Israel melalui agen-agennya di Singapura. Sistem komunikasi PDRM dimonopoli terus oleh syarikat-syarikat Yahudi di Singapura. Perkara ini disahkan sendiri oleh akhbar The Star pada 5 Ogos 2008 (Selasa)

Agen Israel Dalam Sistem Komunikasi PDRM

Keseluruhan tender pembinaan sistem komunikasi yang akan ditukar dari analog kepada digital telah pun diserahkan secara rasmi kepada Asiasoft (M) Sdn. Bhd. (no. Syarikat : 150529-H). Syarikat ini adalah milik penuh kepada syarikat tunggalnya iaitu Asiasoft Pte. Ltd. yang berpengkalan di Singapura.

Nilai penuh tender yang diberikan kerajaan Malaysia ialah RM1 billion tetapi dikecilkan menjadi RM42 juta. Apa yang mencurigakan ramai penyelidik ialah 'individu' yang bertanggungjawab membina sistem itu. Individu tersebut dikenalpasti sebagai bekas tentera Israel yang berkhidmat sebagai programmer semasa di Israel.


Programmer yang bernama Izhak David Naskar yang memegang pasport Israel bernombor 10902695 itu masih lagi warganegara Israel. Jadi, bolehkah kita menganggap ini suatu kebetulan? Paling membimbangkan ialah Izhak bukanlah tentera atau programmer biasa, beliau adalah 'pakar' sistem komputer yang telah memenangi anugerah daripada Kementerian Pertahanan Israel. Malah beliau juga bertanggungjawab membina sistem risikan berteknologi tinggi untuk pasukan pertahanan Israel sekitar 1970 hingga 1987.


Seorang lagi rakan Izhak yang bertanggungjawab membina sistem komunikasi PDRM ialah Ido Sccheschter yang memegang pasport Israel bernombor 56626252. Ido pula lebih mencurigakan kerana selaku ahli pasukan yang bertanggungjawab membina sistem komunikasi untuk PDRM bersama-sama Izhak, hingga saat ini beliau masih lagi seorang tentera Israel yang sah bukannya tentera pencen. Apakah yang menyebabkan PDRM mengambil orang-orang Israel ini? Adakah kerana terdesak atau didesak? Bukankah lebih baik jika melantik programmer-programmer dari kementerian pertahanan Iran yang sememangnya lebih pakar dari Israel .

Penguasaan Singapura dan Israel di Malaysia
Seperti yang didedahkan sebelum ini bahawa Henry Kisingger telah pun berbincang sesuatu dengan mantan Perdana Menteri. Tetapi kita harus ingat perletakan jawatan Dr. Mahathir bukanlah titik noktah penguasaan Yahudi ke atas Malaysia.

Kerja-kerja penguasaan Israel ini disambung pula oleh Khairy Jamaludin apabila bertungkus lumus menjual saham Pantai Holding kepada Parkways Holding iaitu syarikat milik pelobi zionis terkenal iaitu Richard Blum.

Isu-Isu yang perlu diberi perhatian
Penjualan saham Pantai Holding oleh Khairy Jamaludin kepada Parkways Holding. Jumlah saham sebanyak 31 peratus. Penjualan saham Telekom sebanyak 5 % kepada syarikat Singapura iaitu Temasik Holding. Syarikat MITV milik Israel di Singapura berjaya memenangi lesen penyediaan 3G di Malaysia. Kemenangan mengalahkan syarikat lain yang lebih layak iaitu DiGi.

Penjualan air Malaysia kepada Singapura yang tidak masuk akal sebanyak 3 sen untuk 1000 gelen. Untuk menampung keperluan air rakyat Johor, kerajaan perlu membeli semula air kepada Singapura dengan nilai 50 sen untuk 1000 gelen. Ini seperti memberi air percuma kepada Singapura. Dikhabarkan sistem keselamatan komputer Kementerian Pertahanan (MINDEF) sentiasa diserang hacker dari luar negara

Kesimpulan
Sehingga kini Singapura amat bergantung hidup kepada Amerika dan Israel. Keseluruhan sistem keselamatan dan ketenteraan Singapura adalah kembar siam dengan ketenteraan Israel. Apabila keberkaitan ini berlaku maka harus bagi kita melihat akan tujuan tersembunyi Singapura yang cuba menguasai ekonomi Malaysia.


Kita harus sedar, negara Israel yang kecil itu sudah pun menguasai ekonomi kebanyakan negara-negara dunia berkuasa veto. Orang-orang Israel adalah pemilik-pemilik saham terbesar bagi syarikat-syarikat gergasi dunia. Saham adalah kunci pintu gerbang untuk memasuki ruang pembuat keputusan sesebuah negara.


Walaupun pemimpin dipilih rakyat dan pemimpin akan mengikut kehendak rakyat, namun putaran itu akan kembali semula kepada penentu kemajuan ekonomi negara iaitu pemilik-pemilik syarikat gergasi dalam negara. - chegubard




Keseluruhan tender pembinaan sistem komunikasi yang akan ditukar dari analog kepada digital telah pun diserahkan secara rasmi kepada Asiasoft (M) Sdn. Bhd. (no. Syarikat : 150529-H).

Syarikat ini adalah milik penuh kepada syarikat tunggalnya iaitu Asiasoft Pte. Ltd. Yang berpengkalan di Singapura. Nilai penuh tender yang diberikan kerajaan Malaysia ialah RM1 billion tetapi dikecilkan menjadi RM42 juta.

Apa yang mencurigakan ramai penyelidik ialah 'individu' yang bertanggungjawab membina sistem itu. Individu tersebut dikenalpasti sebagai bekas tentera Israel yang berkhidmat sebagai programmer semasa di Israel.

Programmer yang bernama Izhak David Naskar yang memegang pasport Israel bernombor 10902695 itu masih lagi warganegara Israel. Jadi, bolehkah kita menganggap ini suatu kebetulan?

Paling membimbangkan ialah Izhak bukanlah tentera atau programmer biasa, beliau adalah 'pakar' sistem komputer yang telah memenangi anugerah daripada Kementerian Pertahanan Israel. Malah beliau juga bertanggungjawab membina sistem risikan berteknologi tinggi untuk pasukan pertahanan Israel sekitar 1970 hingga 1987.

Seorang lagi rakan Izhak yang bertanggungjawab membina sistem komunikasi PDRM ialah Ido Sccheschter yang memegang pasport Israel bernombor 56626252. Ido pula lebih mencurigakan kerana selaku ahli pasukan yang bertanggungjawab membina sistem komunikasi untuk PDRM bersama-sama Izhak, hingga saat ini beliau masih lagi seorang tentera Israel yang sah bukannya tentera pencen.

Apakah yang menyebabkan PDRM mengambil orang-orang Israel ini? Adakah kerana terdesak atau didesak?

Bukankah lebih baik jika melantik programmer-programmer dari kementerian pertahanan Iran yang sememangnya lebih pakar dari Israel. - Blog Chegu Bard

Bawah ni kisah Jehan Miskin

Ada polis baik dan ada polis yang jahat, kami hanya karyawan yang mendedahkan hakikat yang wujud dalam masyarakat, demikian luahan kata pelakon Jehan Miskin menerusi sebuah klip video ringkas ketika membangkitkan isu rasuah polis.

"Contoh mudah, polis tidak mahu menunjukkan bahawa mereka adalah perasuah. Untuk melakonkan babak, adegan seperti itu pun, polis akan bertanya, kenapa anda mahu tonjolkan perkara buruk mengenai negara anda?

"Saya kata tidak (bukan niat memburukkan), kita bukannya ingin menunjukkan perkara buruk mengenai negara kita. Kita tunjukkan hal buruk itu kerana ia adalah perkara yang benar-benar berlaku," kata pelakon filem Qaisy dan Laila itu.

Di sana, tambah pelakon yang berdarah keturunan Afghanistan itu, ada polis yang baik dan ada polis yang jahat, dan bukanlah menjadi suatu kesalahan untuk membuat pendedahan seperti itu.

"Jadi, apa salahnya jika kita menunjukkan sikap polis yang jahat itu? Kamilah cermin masyarakat. Daripada karya kami, masyarakat dapat lihat di mana mereka bagus atau tidak, atau kelakar," tambah beliau lagi.

Beliau berkata demikian dalam laman portal YouTube di bawah klip video pendek di bawah program 'Your Grandfather's Road' dengan judul 'Malaysian Film Industry?'.

Tayangan klip video pendek selama 2:58 minit itu turut mengutip beberapa pendapat pemikir, pelakon, pembikin filem termasuk ahli politik negara berhubung industri perfileman negara.

Untuk rekod, filem-filem negara sehingga kini ketandusan dalam menyiarkan jenayah-jenayah rasuah polis. Sebaliknya, filem dan drama Gerak Khas banyak menampilkan sikap-sikap polis yang baik sahaja, di samping pertuturan dialog yang kerap membosankan khalayak. -erapakatan

ada hikmahnya bila PR ambil alih-malaysiakini

Posted: 12 Nov 2010 03:26 AM PST

ADUN BN AKUI UMNO PUNCA TANAH MELAYU TERHAKIS

بسم الله الرحمن الرحيم



JELUTONG, 11 Nov: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pulau Betong, Farid Saad (gambar) mengakui kelalaian dan sikap tidak amanah kepimpinan Umno semasa berkuasa menjadi punca tanah orang Melayu makin berkurangan di Pulau Pinang.

Justeru itu, beliau sebagai generasi muda dalam Umno mahu membaikinya sekaligus memastikan lain-lain tanah yang masih dimiliki orang Melayu tidak diambil untuk pembangunan yang tidak terancang.

"Sebagai generasi muda dalam Umno, saya rasa ia perlu diperbetulkan apakah kesilapan lalu supaya tidak terus menjadi persoalan siapakah pengkhianat sebenarnya," ujarnya pada Debat Perdana Pengkisahan Tanah Melayu di Pulau Pinang: Apakah Jalan Penyelesaian di Kompleks Masyarakat Penyayang Pulau Pinang, di sini malam tadi.

Justeru, beliau mahu melupakan kisah lama yang ditinggalkan oleh generasi lama Umno yang nyata gagal menyelamatkan kedudukan tanah tersebut.

Dengan niat ikhlas, beliau mengajak semua parti politik Melayu dan badan bukan kerajaan (NGO) Melayu agar duduk semeja berbincang bagaimana cara terbaik menyelamatkannya.

"Soal parti terpulang pada rakyat. Saya tidak menghalang orang Melayu mahu memilih perjuangan mana yang mereka hendak kerana yang penting ialah ia jaga tanah masyarakat Melayu," kata beliau.

Program anjuran Yayasan Bina Ilmu itu membariskan Presiden Teras Pengupayaan Melayu (Teras), Azmi Abdul Hamid, Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusof Rawa dan Presiden Persatuan Melayu Pulau Pinang (Pemenang), Datuk Seri Yusoff Latif sebagai ahli panel. - Harakdaily



Note: Hidup umno... !!! kah..kah..kah..kah...


Ka'ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae'i dan Hakim.

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Pemilihan PKR: Selangor tawar undi terbanyak buka gelanggan

Posted: 12 Nov 2010 07:03 PM PST

APA SEKALIPUN PEMILIHAN ..IANYA SUDAH DI MANIPULASIKAN OLEH Bn.

November 13, 2010

KUALA LUMPUR, 13 Nov — Cabang-cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Selangor, negeri yang mempunyai ahli teramai, keluar mengundi dalam pemilihan pusat secara langsung bersejarah, yang turut berhadapan dengan dakwaan kecacatan dan manipulasi dalam proses pengundian.

Selangor merupakan salah satu daripada lima negeri mempunyai ahli teramai.

Proses pengundian diteruskan buat hari ketujuh hari ini — hari kedua di mana ia berlangsung selepas Datuk Zaid Ibrahim mengumumkan keputusan menarik diri daripada bertanding atas dakwaan kecacatan dan kepincangan proses pengundian tidak diatasi.

Justru, persaingan jawatan timbalan presiden parti kini menyaksikan pertarungan antara Azmin Ali dan Mustaffa Kamil Ayub yang kedua-duanya merupakan naib presiden.

Kedua-dua Zaid dan Mustaffa mendakwa proses pengundian tercalar sambil mendesak agar pengundian dibatalkan manakala Azmin, dianggap orang kepercayaan Penasihat Datuk Seri Anwar Ibrahim, mahu keseluruhan undi diambil kira dan pemilihan diteruskan.

Semalam, Mustaffa memaklumkan bahawa beliau akan kekal dalam saingan walaupun dalam keadaan berprotes.

Setiausaha Pengelola PKR Raden Shamsulkamar Raden Samsudin pula berkata, calon-calon yang agak ketinggalan dalam usaha mempeorleh undi kemungkinan boleh mengubah nasib mereka dengan mengharapkan sokongan Selangor.

"Ini kali pertama sejumlah begitu banyak cabang mengadakan pengundian pusat, ia sesuatu yang signifikan," kata beliau lagi.

Mengenai peratusan keluar mengundi di 12 cabang semalam, kata beliau, pihaknya belum menerima maklumat sebenar.

"Keputusan semalam masih diterima," katanya lagi.

The Malaysian Insider difahamkan peratusan keluar mengundi masih rendah semalam berbanding minggu lalu.

Malah, The Malaysian Insider difahamkan calon-calon yang bertanding berkempen secara habis-habisan sejak beberapa hari lalu dengan menyertai kempen sekurang-kurangnya empat hingga lima cabang setiap hari di Selangor.

"Selangor mempunyai sekitar 100,000 ahli.

"Jadi, meskipun seorang calon dengan hanya mengumpulkan beberapa ratus undi kemungkinan akan menewaskan calon lain jika mampu memperoleh 10 peratus sokongan ahli (dari Selangor)," kata Raden Shamsulkamar kepada The Malaysian Insider.

Pengundian di Selangor bermula di Sepang pagi ini dengan lapan yang lain esok iaitu Kuala Langat, Kota Raja, Klang, Kapar, Shah Alam, Subang, Petaling Jaya Utara dan Petaling Jaya Selatan.

Lima cabang di Pulau Pinang yang mengadakan proses pengundian hari ini ialah Nibong Tebal, Bukit Bendera, Bukit Gelogor, Bayan Baru dan Balik Pulau mengadakan pengundian hari ini manakala di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur pula enam (Kepong, Batu, Wangsa Maju, Segambut, Setiawangsa dan Titiwangsa), Johor (Segamat, Ledang, Bakri dan Muar) dan Terengganu (Setiu, Kuala Nerus, Hulu Terengganu, Kemaman, Besut, Dungun, Marang dan Kuala Terengganu).

cabang-cabang di Sabah terdiri daripada Batu Sapi, Kinabatangan, Semporna, Kalabakan dan Labuan manakala Kota Melaka dan Jasin di Melaka, Sarawak (Mas Gading, Petra Jaya dan Stampin) dan Perak (Gopeng, Tapah, Pasir Salak, Lumut, Bagan Datok, Telok Intan dan Tanjong Malim).

Sehingga semalam, 99 cabang sudah selesaikan proses pengundian.

Sebanyak 28 cabang akan melangsungkan pengundian esok.

Seramai 11,670 orang telah mengundi sepanjang lima hari pertama pengundian sehingga 7 November lalu. Proses pengundian bermula 29 Oktober dan kira-kira 12 peratus orang sudah keluar mengundi setakat ini.

Difahamkan kedudukan saingan jawatan naib presiden akan berubah dengan pusingan pengundian minggu ini.

Setakat Ahad lalu, Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar mendahului pemilihan naib presiden dengan menerima 6,518 undi dan disusuli oleh Tian Chua (5,115), Fuziah Salleh (4,509) dan Mansor (4,269).

Mereka diikuti rapat oleh Ahli Parlimen Padang Serai N. Gobalakrishnan (3,039) dan Exco Kerajaan Negeri Selangor Dr. Xavier Jayakumar (2,418).

Ahli Parlimen Subang Sivarasa Rasiah berada di kedudukan ketujuh dengan 2,418 undi.

Sivarasa merupakan naib presiden semasa, yang dilantik.

Dua lagi calon dari Selangor ialah Ahli Parlimen S. Manickavasagam dan bekas pembantu Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim, Yahya Sahri mengejar dari belakang dengan undi masing-masing 2,005 dan 535.

"Yahya Sahri dan Manickavasagam dilihat akan memperoleh banyak undi hujung minggu ini.

"Kedua-dua mereka aktif berkempen di Selangor," kata pemimpin yang mengikuti kempen mereka dengan dekat.

Gobalakrishnan juga yakin akan menduduki empat tempat teratas minggu ini.

"Saya yakin sekurang-kurangnya akan berada di tempat keempat dengan memperoleh undi dari Selangor," kata Gobalakrishnan kepada The Malaysian Insider.

Seorang lagi pemimpin memberitahu The Malaysian Insider bahawa beliau yakin kedudukan empat pesaing tidak akan berubah tetapi perubahan ketara akan disaksikan di peringkat Majlis Pimpinan Pusat (MPP).

MPP yang menawarkan 25 kerusi disaingi 132 calon.

Proses pengundian hari ini dan esok dijangka akan memberi gambaran sebenar bakal pemenang pemilihan pusat kali ini termasuk saingan jawatan Angkatan Muda Keadilan (AMK) yang menyaksikan saingan sengit.

Calon-calon jawatan pusat AMK termasuk penyandang jawatan kerusi ketua Shamsul Iskandar Mohd Akin dan pesaingnya Badrul Hisham Shaharin menghadiri sesi pengenalan calon di Shah Alam malam tadi.

Azmin minta Zaid kekal dengan PKR

Posted: 12 Nov 2010 05:02 AM PST

Azmin minta Zaid kekal dengan PKR

Posted by admin on November 12th, 2010

Naib Presiden PKR Azmin Ali meminta bekas pengerusi perhubungan PKR Wilayah Persekutuan, Datuk Zaid Ibrahim meneliti semula sebarang hasrat untuk menubuhkan parti baru sekiranya beliau dipecat atau disingkirkan daripada parti itu.


Katanya cadangan itu diharap tidak akan berlaku kerana mengikut fahamannya, Zaid menyertai PKR dengan semangat untuk bersama-sama dengan pimpinan dan ahli PKR untuk meneruskan agenda reformasi serta melakukan perubahan.

"Dalam konteks ini kita berharap beliau dapat meneliti semula keputusan itu dan dapat meneruskan perjuangan dalam semangat muafakat untuk bersama-sama dengan PKR bagi meneruskan agenda perubahan," katanya kepada pemberita di Shah Alam hari ini.

Beliau diminta mengulas kenyataan Zaid semalam yang tidak menolak kemungkinan menubuhkan parti baru sekiranya dipecat daripada PKR kerana membuat saranan supaya penasihat parti itu Datuk Anwar Ibrahim supaya berundur.

Ditanya mengenai tindakan yang bakal dihadapi Zaid berikutan kenyataannya itu, Azmin berkata perkara itu akan diserahkan kepada jawatankuasa disiplin parti untuk menentukan bentuk tindakan kepada mana-mana anggota PKR yang telah melakukan kesalahan berdasarkan perlembagaan dan peraturan parti.

"Jawatankuasa disiplin kena buat cadangan pada biro politik dan majlis pimpinan pusat untuk diputuskan dan setakat hari ini kita belum terima sebarang cadangan daripada jawatankuasa disiplin. Kita akan teliti sebaik sahaja kita terima," katanya.

Pada 8 November lalu, Zaid mengumumkan keputusannya untuk menarik diri daripada bertanding jawatan timbalan presiden PKR dan juga melepaskan semua jawatan dalam parti itu dengan alasan "terdapat penipuan dalam pemilihan".

Berikutan keputusan Zaid itu, pertandingan merebut jawatan timbalan presiden PKR kini melibatkan Mohamed Azmin dan Mustaffa Kamil Ayub.

Warta Keadilan sudah terbit tanpa permit

Posted: 12 Nov 2010 04:55 AM PST

Warta Keadilan sudah terbit tanpa permit

Posted by admin on November 12th, 2010

Parti Keadilan Rakyat (PKR) tetap menerbitkan lidah rasminya walaupun masih tidak mendapat 'restu' permit daripada Kementerian Dalam Negeri (KDN). Berwajah baru dengan penampilan sulungnya sebagai 'Warta Keadilan', akhbar mingguan setebal 32 halaman muka surat itu diterbitkan secara tidak berkala dan sudah mula berada di pasaran hari ini dengan harga RM2.

Pengarangnya Fazallah Pit ketika dihubungi berkata, akhbar itu adalah transformasi daripada akhbar Suara Keadilan lalu di mana kandungannya kini beralih arah mensasarkan untuk menarik semula minat golongan pembaca daripada kalangan reformis, namun masih mengekalkan gaya penulisan secara profesional.

"Kami mahu beralih 'angin' dengan menarik minat lebih kepada golongan reformis kerana dahulu kandungan akhbar ini lebih tersasar kepada golongan profesional dan bukan ahli PKR.

"Melalui penyatuan gelombang reformis dan profesional ini kami harap akhbar ini mampu memberi maklumat telus mengenai perkembangan parti dan agendanya," katanya ketika dihubungi FMT.

Turut difahamkan kartunis Zulkiflee Anwar Ulhaque atau lebih dikenali sebagai Zunar menjadi Penasihat Pengarang akhbar ini.

Fazallah berkata kandungan akhbar berwajah baru terbitan parti itu antaranya memfokuskan mengenai jawapan tohmahan dan kepincangan terhadap Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) dalam ruangan khas temubual bersama Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution.

"Segala persoalan tentang ketelusan sistem pemilihan Majlis Pimpinan Pusat (MPP) oleh JPP terjawab dalam tiga helai muka surat wawancara bersama Saifuddin," katanya.

Muka depan akhbar itu pula memaparkan berita utama 'Gugur tuduhan terhadap Anwar' yang memfokuskan mengenai isu tuduhan liwat terhadap Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Turut menampilkan kolum hasil tulisan reformis Hishamuddin Rais serta yang lain.

Terdahulu, akhbar Warta Keadilan diterbitkan selepas penggantungan permit Suara Keadilan oleh KDN berikutan penyiaran berita utama di muka hadapan akhbar yang bertajuk "Felda Bangkrap" keluaran 237 bertarikh 22-29 Jun lalu.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan mendakwa Suara Keadilan menyiarkan tuduhan fitnah terhadap syarikat konglomerat itu tunai mengenai rizab tunai Felda yang merosot hampir RM3 bilion.

KDN kemudiannya menyatakan permit Suara Keadilan yang tamat tempoh pada 30 Jun lalu tidak akan diperbaharui sehingga kementerian menerima penjelasan memuaskan berhubung penyiaran beberapa artikel termasuk mengenai FELDA.

Beberapa ahli parlimen PKR sebelum ini juga pernah bertemu Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein di Parlimen bagi membincangkan kemelut isu permit akhbar berkenaan namun sehingga sekarang masih menemui jalan buntu.

Berikutan itu, akhbar lidah rasmi PKR mula berubah judul secara tidak berkala dengan terbitan Utusan Keadilan, Obor, serta Sinar Keadilan.

Edisi terakhir akhbar itu diterbitkan dengan nama "Metro Keadilan" sehingga dihentikan pada Ogos lalu berikutan hasil pengedaran dan penjualannya yang turun mendadak selepas permitnya digantung KDN.


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT