Nuffnang

Pengikut

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::

0
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::


Perihal Najib+kucing+peluk: Najib suka peluk kucing, anak bini suka peluk benda lain....

Posted: 18 Jun 2010 08:22 PM PDT

Najib+Peluk

"Bila saya mengangkat si kecil ini, saya terus terpaut kepada makhluk yang sedap dipeluk ini." - Najib Razak



Bini Najib (Rosmah)+Peluk





Anak Najib (Ashman) + Peluk























Najib minta rakyat cadang nama anak kucing Parsi

Datuk Seri Najib Razak mengalu-alukan cadangan nama bagi anak kucing yang dibelinya semalam.
"Saya dan keluarga saya dalam proses memilih nama baginya, tapi saya mengalu-alukan cadangan daripada anda," kata Najib dalam laman blognya www.1malaysia.com.my hari ini.

Perdana Menteri berkata beliau pernah membela kucing sebagai binatang manjaan.

"Bila saya mengangkat si kecil ini, saya terus terpaut kepada makhluk yang sedap dipeluk ini.

"Saya pasti anak perempuan saya akan gembira bertemu dengannya bila pulang ke rumah nanti," katanya.

Najib berkata semasa berada di majlis pelancaran kempen '"Beli Barangan Malaysia", beliau berkesempatan membeli beberapa barangan peribadi dan antaranya ialah pembelian tanpa dirancang: seekor anak kucing Parsi berbulu jingga dan putih - UM

Pria Malaya: Oleh kerana semuanya berkaitan dengan peluk, dan Najib pula mahu rakyat menamakan kucingnya, penulis dengan ini mencadangkan nama, 1peluk @ Onehug..harap dipertimbangkan...


kalam Perantau

0
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

kalam Perantau


PAS: P’raya umum dan S’wak mungkin serentak

Posted: 18 Jun 2010 03:40 AM PDT

Oleh Abdul Rahim Sabri

PAS Kedah tidak menolak kemungkinan pilihan raya umum ke-13 akan diadakan serentak dengan pilihan raya negeri Sarawak.

Setiausahanya, Mohamad Yusof Husin berkata kemenangan Pakatan dalam pilihan raya kecil parlimen Sibu bulan lalu membimbangkan BN mengenai Sarawak jatuh ke tangan pembangkang jika diadakan pilihan raya berasingan.

“Sarawak, kalau jatuh ke tangan pembangkang (jika pilihan raya berasingan) akan memberi kesan yang besar di Semenanjung,” katanya ketika dihubungi Malaysiakini semalam.

Sehubungan itu, beliau meramalkan bahawa pilihan raya umum akan diadakan pada pertengahan Mac atau awal bulan April tahun depan.

Mohamad Yusof mengulas kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kelmarin bahawa kerajaan tidak akan membubarkan parlimen bagi mengadakan pilihan raya umum berdasarkan kepada satu pendapat bahawa semakin ramai rakyat menyokongnya dan tarikhnya bakal “mengejutkan semua pihak”.

Baru-baru ini kajian Merdeka Centre for Opinion Research mendapati 72 peratus rakyat Malaysia berpuas hati dengan prestasi Najib berbanding 69 peratus semasa beliau mula menjadi perdana menteri.

Mengulas lanjut, Mohamad Yusof yang juga seorang senator, menganggap Malaysia “sebuah negara pelik” kerana tarikh pilihan raya menjadi “satu rahsia” yang hanya diketahui oleh perdana menteri.

“Apa salahnya (kalau Najib) umum sekarang (bila tarikhnya)… Kita sebagai parti politik, kita bersedia (menghadapi pilihan raya) pada bila-bila masa.

“Jentera kita sudah bersedia walaupun ia diumumkan secara mendadak selepas tiga tahun, dan ia tidak pernah berlaku sebelum ini,” katanya.

Bagaimanapun katanya, setakat ini PAS Kedah yakin dapat mempertahankan kerajaan negeri tersebut jika pilihan raya umum diadakan tahun hadapan.

Katanya, ini kerana rakyat melihat sendiri kelicinan pentadbiran kerajaan negeri, termasuk menguar-uarkannya melalui ceramah penerangan dan melalui risalah ‘Warta Kedah”.

Sementara itu, PAS Perak pula tidak terkejut sekiranya pilihan raya umum diadakan awal, setelah kajian mendapati rakyat berpuas hati dengan prestasi pentadbiran Najib.

Setiausaha PAS Perak Misbahul Munir Masduki bersependapat bahawa Najib bakal mengumumkan serentak pilihan raya umum dan pilihan raya negeri Sarawak tahun depan.

“Beliau bimbang (dengan kekalahan BN di Sibu). Persepsi rakyat akan berubah,” katanya sambil menambah bahawa PAS dan Pakatan sudah bersedia untuk menghadapi pilihan raya umum tahun depan.

Tambahnya, PAS Perak juga mahu pilihan raya umum dipercepatkan bagi menyelesaikan masalah politik berlaku di negeri itu termasuk mengelak dari ADUN yang melompat.

Manakala ketua penerangan PAS Selangor, Roslan Shahir Mohd Shahir pula berkata, pilihan raya umum mungkin tidak diadakan serentak dengan pilihan raya negeri Sarawak.

“Kalau di peringkat persekutuan, saya tidak menjangka (pilihan raya umum diadakan) begitu awal sehingga masalah dalam parti komponen BN, ternasuk MCA dan MIC diselesaikan. Bagaimanapun PAS Selangor bersedia,” katanya.



Kami Sokong Tokguru

0
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Kami Sokong Tokguru


Jom Perangi Yahudi (Ustaz Azhar Idrus/PUTIK)

Posted: 18 Jun 2010 10:25 AM PDT










Tonton part seterusnya di you tube:

Part 05 :   
http://www.youtube.com/watch?v=52XRSEWYdrs

Part 06
http://www.youtube.com/watch?v=c74h-EDStDM

Part 07
http://www.youtube.com/watch?v=xZqDIIavIMk

Part 08 (Akhir)
http://www.youtube.com/watch?v=1PLguZzGk24

Atau terus ke channel youtube saya kat sini

http://www.youtube.com/user/ijoks2009
 -iklan-
-Siapa mahu widget percuma tanpa popup 100% ciptaan org Muslim dijamin halal-

Bendera PAS adalah Hasil Idea Allahyarham Ustaz Hasan Syukri

Posted: 18 Jun 2010 03:09 AM PDT

Almarhum Ustadz Hassan Shukri diberi tanggungjawab mencipta bendera PAS.
Sambil memerah fikiran serta mencari idea,.

Almarhum mengangkat tudung dakwat atas kertas dan terlihat bagaimana bulatan atas kertas tersebut, lantas memberi idea kepada beliau untuk membuat bendera PAS dengan bulatan putih berlatarbelakangkan warna hijau.


Kata Almarhum, senang kalau macam tu.

Sapa jugak nak buat bendera PAS, hanya perlu buat bulat putih.

Nak melintang pun boleh, nak menegak pun boleh,

"Dan bendera PAS takkan terbalik sebab bulat macam mane pun letak tetap bulat.
Itulah sejarah bagaimana bendera PAS tercipta" -Almarhum Ustadz Hassan Shukri.

Manakala namanya pula…berdasarkan pada tulisan jawi;

Pa, Alif, Sin jadilah PAS.

Golongan Lesbian dan Gay Tuntut Hak,Jangan Mengundang Bala Allah

Posted: 17 Jun 2010 11:38 PM PDT

KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) akan meneliti memorandum dihantar golongan lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT) yang mendakwa hak mereka dicabul selepas beberapa artikel membabitkan kegiatan mereka didedahkan media.

Pengerusinya, Tan Sri Hasmy Agam berkata, memorandum mengenai diskriminasi golongan LGBT itu diserahkan kepada pihaknya, Khamis lalu. "Bagaimanapun, kami tidak dapat membuat keputusan segera kerana kajian teliti perlu dijalankan dan ia akan mengambil masa yang lama. "Ini kerana Suhakam menekankan kedudukan Islam sebagai agama rasmi, kepekaan moral dan budaya masyarakat juga harus dititik berat sebelum keputusan dibuat bagi menentukan hak golongan LGBT," katanya ketika sidang media selepas mengadakan mesyuarat pertama selepas dilantik di pejabatnya, di sini, semalam. Dalam majlis itu, beliau turut memperkenalkan tujuh pesuruhjaya baru untuk sesi 2010-2013 di pejabatnya, di sini, semalam. Beliau berkata, ia tidak bermakna Suhakam tidak mengambil perhatian dan tetap meneliti hal berkenaan. "Suhakam akan terus melindungi hak semua individu tanpa mendiskriminasi mana-mana pihak," katanya.

Sebelum ini, golongan LGBT tidak berpuas hati apabila pelbagai media banyak memaparkan mengenai golongan itu yang semakin berleluasa di beberapa tempat di negara ini.

Dalam memorandum itu, golongan berkenaan marah dengan penggunaan ayat seperti songsang, lucah dan jijik dalam artikel dikeluarkan media dan mendakwa melanggar hak mereka.

piewahid:
lepas ni bohsia, bohjan, dan anak2 derhaka pulak nak menuntut hak masing2 kut? atau akan ada pula yang akan menuntut hak bebas mencuri, menagih dadah dan buang ibu bapa? setakat saman mak ayah sebab nak kahwin dan minta hak keluar daripada islam tu dah kira biasa. marilah kembali kepada islam sepenuhnya dan sila2kan kongsi pendapat kengkawan… 
-ijoks2009-
Inilah akibatnya apabila orang jahil di beri amanah,sedangkan kalau mereka ikut hukum tak perlu di teliti pun permintaan puak-puak gay dan lesbian laknatullah tu .sudah terang lagi bersuluh amalan mereka itu di laknat oleh Allah.Inilah akibat hasil dari kurangnya penekanan didikan agama oleh ibu bapa zaman sekarang yang lebih risaukan anak mereka tak lulus peperiksaan nanti nak kerja ape tapi mereka tak pernah bersungutpun jika anak mereka tak solat ,tak takut masuk neraka tapi takut tak dapat kerja.

Kerajaan juga turut sama membuka peluang yang seluas-luasnya kepada remaja sekarang dengan bentuk hiburan yang melampau yang tidak di kawal dengan kaedah Islamik.Semoga Allah memberikan kekuatan kepada kita utuk terus mengamalkan cara hidup Islam dalam masyarakat jahiliah moden sekarang dan semoga Allah tidak menimpakan bala kepada Malaysia di sebabkan kejahilan beberapa kerat rakyat dan pemimpin kita.

-iklan-
-Siapa mahu widget percuma tanpa popup 100% ciptaan org Muslim dijamin halal-

keAZAManMalaysia

0
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

keAZAManMalaysia


Alhamdulillah,Dapat Pun!

Posted: 18 Jun 2010 06:01 AM PDT

Dari gambar:ye la aku la sampah...aku la perosak negara...Sekurang-kurangnya aku tk gi carik menteri mintak dia biasiswa.. ahahahahaaahah...Sapa2 leh gitau..suma blogger UMNO tu ada DEGREE ke???..tak sangka aku becakap leh pakai telur..tinggi tol ilmu anony di dalam gambar tu..jangn lak korang salah sangka lak pasal kenyataan aku mengenai PAS...budak2 umno slalu memaki hamun kalau mengomen..yang atas ni sekerat je..yg sebelum tu ramai yng ngutuk aku..siap kata aku babi lagi tu...so aku ckp la..umno nak sound PAS mncarut memaki hamun..yng penyokong umno ni ape cite??? tu je..

Sukacita untuk aku kongsi ngn kalian,bahawa aku telah diterima masuk ke dalam sebuah IPTA.Nak tau course apa?Course LAW.Alamat jadi loya(lawyer)la lepas ni.Tak pun aku nk jadi magistrate.Ahahahahhaa..mcm cite kasim selamat..

Sekurang-kurangnya aku menganggap sudah berakhirnya zaman gerhana aku sejak dari aku Form 4..InsyaAllah ....Itupun law ini yang last sekali dalam 8 pilihan,maklumlah pilihan pertama aku tu dekat sebuah U yang paling ramai anak-anak Cina kaya.. ahahahahahaha

Kakak aku suruh try mintak biasiswa JPA,itulah..BM aku masa STPM dulu C+..kertas karangan aku dapat F.. ahahaha tapi yg objektif iaitu sistem bahasa leh dapat A plak..Maunya tak dapat F..tajuk nya ada kena mengena ngn kerajaan..tak pasal2 aku emosi gi hentam kerajaan kaw2 dalam karangan tu.. tu yg kena ISA kat paper tu..sekali dapat F...ahaha campu2 dapat C+..mcm la leh dapat..

Tak pun aku nk gi mintak biasiswa kat Najib...tapi mesti tak dapat punya..aku ini tak lah seterer Sepol..Sepol lagi terer daripada aku kan?

Ada hikmah gak aku masuk U ni..Mungkin Allah nk suruh aku jadi budak yang lebih baik kot..Tapi aku merayau la kat tenet undang2 kat U tu ketat ke tidak..Sekali diorang kata sampai isi laptop pun nk kena spotcheck..Gila babi tol..Abih la aku..aku ni boleh dikatakan KAKI BIRU sikit.. ahahahaha serius..aku ingat dapat la UKM..dekat sikit..senang aku leh balik rumah suruh mak aku basuh baju..maklumlah..aku ni bujang tak reti apa pun.. ahahahahahha

Tu lah,ada hikmahnya...

Oh ya.,.IPTA yg aku dapat tu adalah..

UIA.. ehehehe..skali belajar bahasa Arab da.dah la aku ni pun spesis umat yg slalu tinggal smayang.. ehehe..Apa-apa pun,aku bejanji dan berAZAM pada diri ku sndiri aku nk belaja tol2 tk nk main2.. ahahah sbb STPM ni aku main2 gak..tu yg tak hebat sangat result..harap pengajian Am je la A flat.. ahahaahahah

Apa-apa pun,aku ucapkan terima kasihlah pada kalian seperti bro baginda,,checkmate, dan tak leh ketinggalan,pak cik kasai aka Orangkasai,sbb sbelum ni slalu lepak blog aku yg tak seberapa ni.. ehehehehe..ada gak korang yg kasi support.. eheheheh TQ so mucho..semoga Allah merahmati kalian OK..

Nanti dah masuk U tu nanti,mungkin aku dah tk blog la..mana la tau kot2 tadak wifi tenet ke..dah tu kena block ke..apa ke..tak pe la..aku pun blog sekadar menyampai pandangan,bukan sepenuh masa macam sebilangan blogger2 umno..jadi wartawan tak nak...ehehe..

Sekian,Wallahu'alam

Assalamualaikum warahmatullah dan Selamat sejahtera




MIMPI SENJA

0
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

MIMPI SENJA


Pelajar 14 tahun tawar sex

Posted: 18 Jun 2010 08:30 PM PDT


Sampai dibilik dia ke atas katil. Aku di atas sofa. Bercerita. Sembang-sembang, dan baru aku dapat tahu dia hanya baru 14 tahun, tingkatan 2 .... Hah ... tak semacam badannya, yang boleh dipercaya umurnaya 22 tahun.

Dia membaringkan dirinya di atas katil sambil berkata "abag cepat lah,"

"Cepat apa" tanya aku

"Dulu abang kata nak datang main dengan ayang, cepat lah bang " balas nya pendek sambil terus membuka "track bottom" dan baju T nya tanpa disuruh.

Aku terkejut. Senang sekali dia nenawarkan diri dengan umurnya yang begitu muda. Bermacam-macam aku berfikir. Kalau aku buat dengan budak ini, silap-silap aku masuk kedalam (penjara) di tambah lagi dengan rotan.

"Kejap la, sat lagi kita buat la, bagi abang habis hisap rokok dulu". Aku baru saja sengaja membakar rokok untuk berfikir . Dia dah bertelanjang bulat di atas katil. Sambil mata aku tak melepaskan peluang untuk menikmati tubuh budak 14 tahun. Segala-salanya kecil lagi, maklumlah budak muda. [artikel penuh DI SINI]

Suami-suami awasi pergerakan isteri anda

Posted: 18 Jun 2010 06:08 AM PDT

Kecurangan isteri-isteri


Umurnya dalam lingungan 35 thn. Punya 2 anak. Berasal dari negeri pantai timur. Kini tinggal di Putrajaya. Suaminya seorang kakitangan kerajaan yang berpangkat. Selalu ke luar kawasan. Berpakaian sopan. Bertudung. Sekali pandang memang seorang isteri yang baik. Seolah seorang ustazah.

Aku mengenali menerusi saluran chatting di sebuah stesen TV. Aku pernah mengatakan saluran ini penyumbang kepada kejadian-kejadian tidak senonoh. Mereka menjawab terpulang kepada pengguna, baik dicari baik yang dapat tapi kalau jahat yang dicari, jahat lah yang bakal diketemu.

Aku berasal dari negeri utara semenanjung. Berkahwin. Tapi mungkin Tuhan tak lagi mahu memberikan aku zuriat. Kami tidak punya anak walaupun sudah lebih 10 tahun berkahwin. Kesunyian menyelubungi hidup kami berdua, tapi nasiblah aku dan isteri bekerja.

Setiap hari selepas pulang kerja, atau bila ada kelapangan masa tanpa pengetahuan isteri aku mengadap saluran chatting di TV sehingga larut malam. Saluran ini berterusan 24 jam. Akhirnya nya aku berkenalan dengan si dia yang tinggal Putrajaya. Isteri orang. Selepas beberapa lama berhubung melalui telefon, kami mengambil keputusan untuk berjumpa di KL [seterusnya DI SINI]

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


SIAPA SOKONG KUCING NAJIB DIBERI NAMA ALTANTUYA?

Posted: 18 Jun 2010 11:16 AM PDT

Najib minta rakyat beri nama anak kucing
Jun 18, 10


Datuk Seri Najib Razak mengalu-alukan cadangan nama bagi anak kucing yang dibelinya semalam.

"Saya dan keluarga saya dalam proses memilih nama baginya, tapi saya mengalu-alukan cadangan daripada anda," kata Najib dalam laman blognya www.1malaysia.com.my hari ini.

Perdana Menteri berkata beliau pernah membela kucing sebagai binatang manjaan.

"Bila saya mengangkat si kecil ini, saya terus terpaut kepada makhluk yang sedap dipeluk ini.

"Saya pasti anak perempuan saya akan gembira bertemu dengannya bila pulang ke rumah nanti," katanya.

Najib berkata semasa berada di majlis pelancaran kempen 'Beli Barangan Malaysia', beliau berkesempatan membeli beberapa barangan peribadi dan antaranya ialah pembelian tanpa dirancang: seekor anak kucing Parsi berbulu jingga dan putih.

- Bernama

KITA CABAR ZAHRAIN DAN ZUL KULIM BERSUMPAH PULA, ADA BERANI?

Posted: 18 Jun 2010 12:28 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

MP Bayan Baru, Zahrain sudah mula hilang arah setelah DS Anwar berjaya meyakinkan rakyat betapa Zahrain adalah penipu besar setelah mendapat upah. Ini ekoran daripada cerita dongeng Zahrain bahawa DS Anwar pernah melihat VCD lucah kununnya melibatkan YB Eli. Seperti yang diduga, akhirnya Zahrain menggunakan `ilmu' yang diperturunkan oleh Senatak Ezam sesumpah iaitu mencabar DS Anwar bersumpah di dalam masjid. Baca di sini. Selaku orang yang jahil bukan sahaja di dalam agama bahkan jahil dari aspek undang-undang, Zahrain tetap yakin dengan acara `sumpah menyumpah' ini walaupun terpaksa `menjual' kemuliaan masjid asalkan agenda mereka tercapai.

Stail menuduh seseorang, kemudiannya mencabar orang yang dituduhnya itu bersumpah adalah stail Ezam sesumpah. Keberanian untuk mendedahkan serta menyertakan bukti atau hujah berfakta tiada pada Zahrain atau Ezam kerana jiwa mereka kini teramat kecil dan lemah untuk berbuat demikian. Bayangkan jika semua tuduhan yang orang lain buat terhadap kita, kita mesti bersumpah dan perkara itu selesai. Jika Najib dituduh mengambil komisyen kapal selam, kemudiannya Najib pun bersumpah menafikannya, adakah kes tersebut mahu terus ditutup? Terlalu dangkal orang yang beranggapan begini dan lebih malang lagi mereka teramat jahil di dalam menjaga hukum agama itu sendiri yang meletakkan sumpah sebagai acara mainan sesuka hati mereka.

Peliknya, tiba-tiba pula YB Zul Kulim pun menyampuk dalam isu ini. YB Zul Kulim yang sentiasa berkopiah itu pula terlibat di dalam tuduhan terhadap YB Eli. Orang yang dikatakan berugama seperti beliau ini terlalu mudah untuk menerima cerita seperti ini atau mungkinkah YB Eli melakukan aksi terlampau itu didepannya? Atau, YB Kulim ada menyaksikan VCD tersebut? Kenapa bila Zahrain bercerita pasal isu tersebut, tiba-tiba YB Zul pun menyatakan dia pun tahu kisah sebenar? Kenapa tidak dihebohkannya sewaktu berada di dalam PKR atau sewaktu mula-mula beliau dipecat dahulu?

Lagi pelik, tiba-tiba YB Zul pula terasa bila DS Anwar dedahkan bahawa MP yang melompat ada menerima tawaran RM2 juta. DS Anwar tidak menyebut namanya, dan YB Zul bukan melompat tetapi beliau dipecat, mengapa beliau terasa? Ini semua untuk mendapatkan publisiti murahan kerana tiada apa lagi isu yang boleh mereka perjuangkan untuk membela rakyat dan agama. Mengapa YB Zul atau Zahrain tidak pernah mencabar Najib untuk bersumpah di dalam masjid dan Najib mesti mengaku tidak ada hati atau hajat untuk luluskan lesen judi bola? Mengapa terima bulat-bulat kata-kata Najib di Parlimen? Apabila DS Anwar menafikan, tidak pula mahu terima bahkan kena bersumpah dulu? Inilah hipokritnya beliau setelah jiwanya dibeli dengan terlalu murah.

Mengapa sudah terlalu banyak pendedahan yang didedahkan oleh DS Anwar beserta bukti terang dan nyata seperti klip video Linggam dan banyak lagi kes itu tidak pula diperjuangkan oleh mereka? Tidak pula mereka sibuk untuk mencabar mereka yang terlibat dengan upacara sumpah karut itu? Teringin juga kita mencabar YB Zahrain dan YB Zul bersumpah di dalam masjid dan mengaku bahawa kesemua pengundi di kawasannya yang diwakilinya kini menyokong penuh beliau sebagai Wakil Rakyat. Ada berani ke? Mampus tak berani. /wfauzdin.blogspot.com

KES LIWAT - PEGUAM ANWAR GAGAL DAPATKAN LAPORAN TERPERINCI PERUBATAN SAIFUL

Posted: 17 Jun 2010 11:51 PM PDT

Liwat II: Mahkamah tolak permohonan untuk bukti
Hafiz Yatim
Jun 18, 10


Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak permohonan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi mendapatkan semua laporan perubatan yang disediakan oleh tiga doktor Hospital Kuala Lumpur yang terlibat.

Hakim, Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah dalam keputusannya berkata tidak ada peruntukan atau asas undang-undang yang mengatakan dokumen itu perlu dibekalkan.

"Justeru, saya dengan ini menolak permohonan itu."

Pe
rmohonan itu dikemukakan oleh peguam Anwar pada 4 Jun lalu yang menuntut agar pihak pembelaan dibenar melihat semua nota klinikal, laporan, bahan, spesismen dan perkara lain yang berkaitan yang disediakan oleh ketiga-tiga doktor berkenaan.

Mereka juga mendesak supaya sejarah perubatan yang lengkap pengadu kes itu, Mohd Saiful Bukhari Azlan ketika pemeriksaan di HKL dibekalkan kepada pihak pembelaan.

Selain itu, peguam-peguam Anwar juga mahu pihak pendakwaan menyerahkan peralatan yang lazim digunakan semasa ujian untuk serangan seksual diberikan kepada mereka.

Pih
ak pembelaan juga ingin mendapatkan maklumat berhubung kelayakan dan pengalaman ketiga-tiga doktor berkenaan yang merawat Saiful - Dr Khairul Nizam Hassan, Dr Mohd Razali Ibrahim dan Dr Siew Sheue Feng.

Seorang pakar forensik yang didatangkan khas dari Australia oleh pihak pembelaan, Dr David Wells, sebelum ini mengadu bahawa beliau tidak dapat menjalankan tugasnya jika dokumen berkenaan tidak dibekalkan.

Profesor dari Victoria Institute of Forensic Medicine itu berkata peranannya sebagai penasihat pihak pembelaan akan terjejas tanpa dokumen berkenaan.

Prosedur lazim bagi kes jenayah adalah bagi pihak pendakwaan membekalkan semua dokumen berkaitan kepada pihak pembelaan sebelum permulaan perbicaraan.

Bagaimanapun, Mahkamah Persekutuan memutuskan tidak perlu untuk berbuat demikian kerana pihak pembelaan boleh mengemukakan supaya bukti-bukti itu diserahkan semasa perbicaraan./Malaysiakini

Cursing Malay : Terus Terang

0
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Cursing Malay : Terus Terang


Satu Malam di Jalan Sultan Ismail

Posted: 18 Jun 2010 07:05 PM PDT

Semalam aku telah melihat adegan cium mulut antara sepasang couple yang aku rasa datangnya dari Middle East.Adegan itu bolehlah dikatakan agak lama dan aku sure cara ciuman yang digunakan adalah menggunakan teknik "french kiss" atau dalam bahasa Melayunya,"cium ala-ala perancis."

Agak menjijikkan aksi couple tu sebab...tempat aku berdiri dengan 3 orang lagi terang dan kitorang hanya berdiri dalam jarak 5 meter saja dari tempat kejadian.Tapi couple tu still buat tak peduli dan terus melakukan aksi itu kerana selepas klimaks bercium (adakah mungkin?) si gelfrennya terpaksa pergi meninggalkan boifrennya.Patutlah hangat aksi mereka kerana mereka sudah ditakdirkan berpisah.

Habis tengok adegan hangat itu,aku masuk kereta,start enjin dan jalan.Masuk aje ke simpang,nampak ramai mamat Bangladesh keluar dari satu lori."Cilaka punya orang Melayu..ni lah kerja korang seludup masuk pendatang haram masuk sini.Lepas tu komplen rasa tak selamat.."

Modus operandi sindiket seludup masuk pendatang haram ni mudah..bila dah sampai dekat jeti mana-mana,diorang akan hantar pendatang2 ni naik lori.Lori yang aku nampak semalam tu lori orang hantar ais kaler putih dengan sebijik lagi lori biasa 3 tan kaler merah.Pendatang-pendatang ni takde la diberikan destinasi untuk ke mana-mana jadi apa yang sindiket ni akan buat..mudah aje..

Lepas ambik pendatang-pendatang ni,diorang akan drive sampai KL dan kemudian berenti mana-mana tempat yang banyak peluang carik kerja,jadi tengah2 KL tu cun la.Lori berenti tepi jalan,diorang akan letak signboard "Awas,kerja-kerja pembinaan sedang dilakukan" dekat belakang lori.Bila trafik dah slow dan line dah clear...bukak pintu.Mamat-mamat Bangladesh yang aku nampak semalam ramai-ramai terjun dan berlari lah mereka ke arah yang mereka tentukan sendiri sambil menggalas sebuah beg pakaian di arahkan oleh seorang lelaki Melayu.Bermulalah hidup mereka di KL.

Kalau anda berminat nak tengok apa yang aku maksudkan ni,tonton filem "Setem."Benda yang jadi tu sebijik macam dalam filem tu cuma yang aku nampak lagi ramai dan semua orang Bangladesh.Kelam-kabut diorang lintas jalan semalam.

Itulah KL.Penuh dengan adegan cium dan pendatang haram.
Aku cukup tak suka KL.Aku ada sedikit menyesal tak tangkap video adegan hangat tu.

!! BUJANG SUSAH !!

0
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

!! BUJANG SUSAH !!


ADA DATUK MENYIMPAN ZAHIDA?

Posted: 18 Jun 2010 06:54 PM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم



Saudara Pengarang,
Ramai rakyat Malaysia masih berteka-teki apabila berita Utusan Malaysia yang bertajuk 'Saya Bukan Perempuan Simpanan' yang turut disiarkan oleh saba/kini dengan paparan foto yang agak 'menggatal' dan bersifat penggoda.

Sebagai seorang wanita berkerjaya, saya amat kesal sekalipun berita yang disiarkan, Zahida menafikan beliau menjadi 'Perempuan Simpanan' atau 'Gundik' mana-mana VVIP, namun ada keluarga VVIP tersebut mengakui bahawa mereka mengenali Zahida dan pernah mencetuskan kekalutan apabila diserang oleh isteri VVIP berkenaan yang berasal daripada utara tanah air.

Namun, Zahida terus menafikan berita diserang isteri VVIP berkenaan dalam Mingguan Perdana dan menganggap berita tersebut sebagai satu fitnah sahaja

Saya amat kesal kerana pemimpin atau VVIP ini tidak menghormati wanita dan pengecut untuk membuat keputusan sama ada untuk memperisterikan Zahida yang kini sudah kaya raya kerana menjadi proksi VVIP berkenaan atau menceraikan isterinya atau memfailkan program poligami.

Sebelum ini, sudah heboh tentang seorang isteri VVIP menyerang seorang artis wanita kerana mempunyai skandal dengan VVIP berkenaan sehingga menyebabkan artis tersebut bertindak balas dan menggigit pipi isteri VVIP tersebut.

Saya tidak pasti siapa artis tersebut dan siapa VVIP berkenaan, namun dimaklumkan bahawa VVIP tersebut pernah terlanjur dengan seorang gadis sehingga mengandung namun memaksa adiknya menjadi 'Pak Sanggup' kerana beliau sudah mempunyai isteri.

Adik VVIP berkenaan juga pernah menjadi Pak Sanggup dengan mengahwini anak seorang kenamaan yang terpaksa menggugurkan kandungan demi untuk menyelamatkan maruah 'orang kenamaan' tersebut.

Lebih malang lagi, isteri adik VVIP berkenaan turut memelihara 'Anak Ikan' di Jakarta dan Zamboanga atau Manila; sementelahan pula adik VVIP tersebut bacul kerana 'Kia Boh' atau takut bini.

Jadi saya minta-minta sangat kepada pemimpin negara agar menyiasat kebenaran dakwaan ini bagi menyelamatkan maruah Negara kerana kebanyakan VVIP yang dipilih menganggotai kerajaan terpalit dengan skandal seks dan moral.

Salam Hormat,

ALESYYA SOLEHAH/s/kini - sumber



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

GUA PUN TAKUT... HEHEHE...

Posted: 18 Jun 2010 04:50 PM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم

Gua Banyak Takut Sama Itu Orang....

Ini orang dulu jadi Menteri Pertahanan... dia beli Kapal Selam chokia... billion2 duit RM rakyat hilang rugi... lepas tu satu perempuan sudah meletup hancus berkecai... yang peliknya itu perempuan jalan kaki dari dia punya negeri sampai Puncak Alam.. kasi letup kat situ... itu perempuan PATI kah...??? ha..ha..ha... takda rekod imigresen perjalanan masuk ini negara.. tapi itu perempuan educated maaaa.... bukan macam itu indonesia punya PATI naik tongkang masuk ini negara... pelik bin ajaib kan..????

Lagi aaaa... masa jadi Menteri Pertahanan jugak... itu jet F-51 ada body tapi enjin sudah tak ada..., lepas 2 tahun baru tau itu enjin sudah hilang... kecoh punya kecoh sudah dapat tangkap itu dua ekor kambing hitam, tapi aaa... itu kambing hitam cakap diorang kena pelupuh macam lembu jugak mau kasi mengaku salah cakap diorang ada curi itu enjin..., tapi itu satu malaysia ketawa sama ini lawak bodoh... sebab itu pangkat rendah punya kambing boleh kasi jual juta2 punya barang... dan itu kementerian pertahanan punya secutiry sama bodoh macam lembu jugak..., itu jerung atasan ketawa golek2.... ha..ha..ha...

Masa jadi menteri pertahanan jugak ini negara ada beli berapa puluh jet pejuang.. tapi tersadai di gurun Arizona, Amerika Syarikat... duit billion2 hilang rugi jugak... tapi itu jet semua sudah jadi tukun maaa... apa sudah jadi ni....

Lepas itu aaaa... dia jadi nombor one.., cakap banyak besar... tapi itu Agung jadi nombor berapa...??? Gua pun tak paham la..., yang gua paham dia punya laki cakap dia first lady ini negara... ha..ha..ha... itu karam singh waliaa cakap.. "hidung tak mancung... pipi macam tong drum.. mau cium itu hero hindustan" ha..ha..ha... gua ketawa golek2 dengar itu pepatah melayu felda...

Lagi apa yang gua paham... itu Syarikat Felda punya duit RM4.5 billion sekarang sudah tinggal RM200 juta saja... aiyaaaa... itu Melayu Felda sudah kena kencing maaa... ada orang sudah songlap itu duit... apa bikin aaa... sama itu duit.

Lagi gua ada paham itu orang jugak ada main polis sentri sama itu negara zionis, ada salam2 peluk cium sama itu yahudi laknatullah..., itu kapal dagang zionis boleh berlabuh di pelabuhan klang.... aiyaaa... manyak bahaya oooo... ini orang... tapi dia bikin bodoh saja macam itu lembu jugak...

Fuyooo... banyak lagi itu orang punya hal... lagi gua tak mau sebut itu Judi Halal punya hal... pasal gua punya dakwat laptop sudah mau habis..., jadi lu orang cari sendiri lah... itu orang punya kerja kotor... dia mau selamatkan ini negara atau dia mau jual ini negara... gua tengok pun banyak takut oooo... sama itu orang, silap haribulan dengan gua dengan lu orang semua jadi pelarian... sebab ini negara sudah kena gadai oleh itu orang...

Gua serius... ni... gua banyak takut oooo.... ha..ha..ha.... - ikutsukaakuisa



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

ENJIN F-15 HANYA SEBESAR KOTAK MANCIS

Posted: 18 Jun 2010 04:46 PM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم

Cerita Lawak Enjin F-51 sudah bermula



Kalau kita bersembang dengan orang sakit jiwa atau pun orang gila, dan kita ceritakan pada mereka bahawa Enjin Jet F-51 kepunyaan TUDM telah hilang dan yang mencurinya pula adalah pegawai yang berpangkat Sarjan, gua yakin orang gila ni pun akan gelakkan lu orang dan mengatakan apa punya lawak bodoh yang TUDM dan Kementerian Pertahanan cuba mainkan.

Takan lah Enjin Jet Pejuang yang bernilai ratusan atau jutaan Ringgit Malaysia boleh hilang dan orang gila ni akan ketawakan lagi sambil mengatakan... "apa lu ingat enjin tu macam kotak mancis ke... boleh rembat masuk poket dan terlepas dari pemeriksaan... dah tentulah ada orang2 yang berkepentingan yang terlibat sama". jadi untuk melepaskan diri... sumbatkanlah dua ekor kambing hitam... sama macam kes Altantuya."

Sekarang ni, dua ekor kambing hitam tu dah bersuara...tak tahan kena belasah dan beritanya di sini.

Gua lansung tak terkejut dengan permainan kotor orang2 atasan dan keparat korporat yang terlibat, ini semua tak mustahil terjadi dalam pemerintahan serba kotor puak2 umnoapco/bn yahudi laknatullah dan sememangnya ianya di adaptasi dari filem dan cerita Tamil,sebijik sama jalan ceritanya.

Di Malaysia ini, nak cari kambing hitam berlambak. Dari Jabatan Polis hingga ke peringkat Tentera dan Risikan, belasah hingga tiga suku nyawa.

Paksa orang mengaku bersalah, kemudian tutup kes. Bapak-bapak Jerung yang ngap sampai tak bersisa terlepas macam tu saja.

Bagi rakyat yang berakal, yang mengikuti kronologi kehilangan enjin jet pejuang F-51 ini, pasti menggeleng kepala dan ketawa terguling-guling dengan tahap kelakar kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri dan pihak yang bertanggung-jawab.

Semua kenyataan mereka bersifat memperbodohkan RAKYAT dan menutup kecuaian dan kelemahan mereka dalam memikul amanah RAKYAT.

Justeru itu, eloklah pihak peguam kambing hitam tersebut, membongkar semua kebobrokkan semua yang berselindung di sebalik gelaran dan pangkat besar mereka.

Heret mereka ke muka penggadilan, walaupun ianya akan berakhir seperti kisah Altantuya, VK Lingam, PKFZ, AP, Perwaja Steel dan banyak lagi.

Sekurangnya rakyat buka mata dan tahu betapa dashyatnya dan keji sebuah pemerintahan yang berusia 53 tahun dari gerombolan puak umnoapco/bn yahudi laknatullah.

Dan sudah tiba masanya buat RAKYAT menghumbankan Kerajaan yang serba kotor ini dalam PRU-13 nanti, masanya sudah hampir untuk mentalkinkan puak-puak zionis yahudi yang beraja di mata bersultan di hati untuk tembolok dan kroni2 mereka. isa



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

KERANA TAKUT PRK: ADJUST JANGAN TAK ADJUST

Posted: 18 Jun 2010 02:16 PM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم



KUALA LUMPUR, 18 Jun — Ahli Parlimen Batu dari PKR, Tian Chua dilihat sudah hilang kelayakan untuk menyandang kerusinya walaupun mahkamah yang mendengar rayuannya semalam telah mengurangkan denda daripada RM3,000 kepada RM2,000.

Melainkan keputusan semalam diubah oleh Mahkamah Rayuan selepas ini, jika rayuan peringkat kedua dibuat, dan menerima pengampunan diraja, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) perlu mengadakan pilihan raya kecil.

Seorang bekas pegawai kanan SPR memberitahu The Malaysian Insider, undang-undang sedia ada dengan jelas memperuntukkan bahawa jika dikenakan denda RM2,000 dan ke atas boleh menyebabkan wakil rakyat terbabit hilang kerusi disandangnya.

"Perkara ini dengan jelas dinyatakan dalam Perkara 48(1) Perlembagaan Persekutuan," kata beliau.

"Dalam kes ini, mahkamah telah menjatuhkan hukuman RM2,000, bukannya kurang daripada itu... oleh itu jelas bahawa dalam kes ini, Ahli Parlimen (Batu) sudah hilang kelayakan memegang kerusinya.

"Melainkan Ahli Parlimen berkenaan (Tian Chua) membuat rayuan (di Mahkamah Rayuan) dan jika rayuan ditolak, kemudian memohon pengampunan (jika mahu)," kata beliau ketika dihubungi The Malaysian Insider.

Mengenai pandangan hakim bahawa keputusannya akan membolehkan pilihan raya kecil dapat dielakkan dan menjimatkan kos, bekas pegawai SPR itu memberitahu, mahkamah tidak seharusnya menyentuh perkara-perkara di luar perlembagaan.

"Hakim tidak boleh mengetepikan peruntukan Perlembagaan Persekutuan," katanya.

Perkara 48(1)(e) Perlembagaan Persekutuan menyebut bahawa seseorang anggota Dewan Rakyat boleh hilang kerusi dimenanginya jika dihukum penjara tidak kurang daripada satu tahun atau denda tidak kurang RM2,000 dan ia tidak mendapat pengampunan.

Dalam buku bertajuk "Penjalanan Pilihan Raya Malaysia", bekas setiausaha dan pengerusi SPR Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman berkata, "kehilangan kelayakan di bawah Artikel 48 Perlembagaan Persekutuan, jika timbul keraguan perlu diputuskan oleh Dewan Rakyat atau Dewan Undangan Negeri di bawah Perkara 53(1) Perlembagaan

Persekutuan dan perkara yang sama dalam Perlembagaan Negeri."

Sebagai contoh katanya, dalam kes Ahli Parlimen DAP kerusi Menglembu Fan Yew Teng mengemukakan kes saman ke atas setiausaha Dewan Rakyat pada 1975.

Pada 13 Jan 1975 Fan telah didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi atas kesalahan di bawah Akta Hasutan dan telah didenda RM2,000 atau enam bulan penjara.

Pada hari yang sama, beliau telah membuat rayuan di Mahkamah Persekutuan.

Bagaimanapun setelah diberitahu oleh Dewan Rakyat bahawa Fan telah hilang kelayakan di bawah Perkara 48(1) Perlembagaan Persekutuan dan sesuai dengan Perkara 50(1), kerusinya telah menjadi kosong dan dengan demikian SPR telah mengambil tindakan yang sesuai untuk mengadakan pilihan raya kecil.

Fan telah membawa kes ini untuk ditentukan oleh mahkamah dan mahkamah mendapati bahawa sungguhpun beliau telah didenda, menyebabkannya hilang kelayakan, tetapi berhak menggunakan hak perundangan sepenuhnya. Hak itu diakui oleh mahkamah dan dengan demikian pendapat mahkamah ialah bahawa pilihan raya kecil itu tidak boleh diadakan sehingga rayuannya selesai dibicarakan.

Dalam kes yang berkaitan juga iaitu Fan melawan kerajaan Malaysia, di mana beliau telah memohon pengisytiharan mahkamah mengenai keahliannya dalam Parlimen yang telah terlucut disebabkan oleh kesalahan tersebut, mahkamah antara lain telah memutuskan bahawa dalam kes yang dirujukkan ini, keputusan yang telah dibuat oleh Dewan Rakyat bahawa ahli berkenaan hilang kelayakannya berasaskan Perkara 53 Perlembagaan Persekutuan adalah muktamad dan tidak boleh disoal di mahkamah.

Semalam, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengetepikan hukuman penjara enam bulan dan denda RM3,000 terhadap Tian Chua atau nama sebenarnya, Chua Tian Chang dengan menggantikannya kepada hukuman denda RM2,000 atau dua bulan penjara kerana mencederakan seorang anggota polis pada 2007.

Bagimanapun Hakim Datuk Ghazali Cha menolak rayuan Tian Chua terhadap sabitan atas tuduhan itu setelah mendengar hujahan daripada kedua-dua pihak.

Ghazali berkata, penghakiman Majistret pada 22 Oktober lalu yang berdasarkan penemuan fakta adalah betul dan pemakaian undang-undang juga adalah tepat dan tidak perlu lagi diganggu.

Ghazali berkata, soal hukuman merupakan budi bicara sepenuhnya hakim perbicaraan berkenaan kecuali yang melibatkan hukuman mati.

"Dalam kes ini perayu adalah pesalah pertama. Tidak dapat dinafikan juga bahawa tiada keistimewaan patut diberikan kepada beliau sebagai Ahli Parlimen," katanya.

Bagaimanapun, katanya jika hukuman yang dijatuhkan boleh menjadikan Tian Chua, 47, tidak layak menjadi seorang Ahli Parlimen, satu pilihan raya kecil terpaksa diadakan.

"Seperti yang diketahui pilihan raya kecil ini memerlukan perbelanjaan yang besar dan memberi kesan kepada keseluruhan rakyat negara ini begitu juga kesejahteraan dan keharmonian di antara berbagai-bagai bangsa.

"Di atas alasan ini, saya berpendapat suatu hukuman yang setimpal yang tidak melibatkan banyak pihak adalah merupakan suatu hukuman yang adil.

"Hukuman yang dijatuhkan oleh Majistret diketepi dan digantikan dengan hukuman denda RM2,000 atau dua bulan penjara," katanya.

Tian Chua didakwa sengaja menyebabkan kecederaan terhadap Konstabel Rosyaidi Anuar, 22, dari Bahagian Narkotik, Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur, di jalan masuk ke Bangunan Parlimen.

Beliau didakwa mengikut Seksyen 332 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga tiga tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya Ishak Mohd Yusoff berkata pihak pendakwaan masih belum memutuskan sama ada merayu keputusan itu. [Malaysian Insider]



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

NAZRI, RAFIDAH KUTUK DR MAHATHIR

Posted: 18 Jun 2010 09:01 AM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم

Nazri: Perkasa, Gertak akan lenyap tanpa Dr M



Datuk Seri Nazri Aziz percaya Perkasa dan Gertak, yang kedua-dua program utama yang berkontroversi dirasmikan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad baru-baru ini, akan "lenyap" tanpa sokongan bekas perdana menteri itu.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata kedua-dua pertubuhan bukan kerajaan yang mendakwa membela hak orang-orang Melayu kelihatan menonjol sebab bekas perdana menteri memperakui pendirian mereka menentang pentadbiran Datuk Seri Najib Razak.

Pandangan keras ini merupakan yang kedua datang daripada pemimpin Umno dalam tempoh dua minggu ini.

Dua minggu lalu bekas menteri Kabinet dan bekas ketua Wanita Umno Tan Sri Rafidah Aziz juga melahirkan pandangan yang hampir serupa mengecam Perkasa.

Rafidah dan Nazri merupakan ahli Parlimen dari Perak.


"Beliau (Dr Mahathir) adalah ikon mereka. Kumpulan macam Perkasa, Gertak akan mati tanpa kehadiran Dr Mahathir," kata Nazri kepada The Malaysian Insider dalam satu temu bual khas minggu ini.

Nazri menekankan, sebahagian kecil pengikut kedua-dua kumpulan ini mendakwa Dr Mahathir mempunyai sokongan kumpulan minoriti orang Melayu.

"(Tetapi) masih ada ramai orang Melayu yang percaya dengan apa yang dilakukan oleh Datuk Seri Najib Razak (selaku perdana menteri dan presiden Umno). Kumpulan-kumpulan macam ini hanya elemen pinggiran (dalam politik negara)," kata Nazri yang ditanya mengenai respons kepada program Gertak di Kuala Terengganu Isnin lalu.

Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said turut hadir pada majlis yang disertai kira-kira 1,000 orang.

Bagaimanapun Nazri mempertahankan kehadiran Ahmad atas alasan ia bertujuan menghormati Dr Mahathir yang pernah menjadi perdana menteri dan presiden Umno selama 22 tahun.

"Orang Melayu lazimnya akan menghormati pemimpin-pemimpin lama mereka... satu-satunya yang tidak pergi ialah saya," kata Nazri dengan berseloroh.

Nazri dilihat sebagai antara pemimpin Umno yang 'bertegang leher' dengan Dr Mahathir dalam banyak isu termasuk ketika beliau mengecam kepimpinan Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Dr Mahathir merasmikan perhimpunan tahunan pertama Perkasa, pertubuhan bukan kerajaan Melayu terbesar di negara ini, Mac lalu.

Awal minggu ini, beliau berucap pada program kontroversi "Bangkit Melayu", yang sepatutnya diadakan 13 Mei lalu bagi mengembalikan semangat orang Melayu dengan mempelajari peristiwa 13 Mei 1969.

Pada majlis itu beliau memuji kerajaan pusat telah membetulkan kesilapan dalam Model Baru Ekonomi menerusi Rancangan Malaysia Ke-10.

Dr Mahathir berkata, RMK-10 mengenal pasti masalah-masalah menyentuh kepentingan orang Melayu dan Bumiputera, yang telah diketepikan dalam syor MBE.

"Beliau adalah perdana menteri terbaik negara pernah miliki. Isu saya, selepas beliau berhenti jadi perdana menteri, beliau menyusahkan kita.

"Dr Mahathir perlu ingat bahawa perdana menteri sekarang ialah Najib. Beliau harus membantu kami, tetapi apa yang beliau lakukan sekarang ialah membantu pembangkang," kata Nazri.

Menteri undang-undang dan bertanggungjawab terhadap hal ehwal Parlimen ini memberikan contoh bagaimana pada awal 1990-an Dr Mahathir ketika menjadi presiden Umno ketika itu telah menasihatkannya supaya tidak mengecam kepimpinan ketua Pemuda Umno Tan Sri Rahim Tambi Chik.

Ketika itu Nazri merupakan naib ketua dan kemudian dilantik sebagai pembangku selepas Rahim meletakkan jawatan.

"Sejak itu, Dr Mahathir memberitahu bahawa jika ada apa-apa isu, saya harus menyelesaikan dalam empat dinding ini... beliau memberitahu, saya boleh jumpa dengannya (jika ada bantahan).

"Tetapi kini (saya merasakan) beliau harus menerima nasihat beliau sendiri," katanya.

Wakil rakyat Padang Rengas ini menambah, Dr Mahathir dengan sendiri "memusnahkan legasinya", dengan menyerang kerajaan Barisan Nasional semasa.

"Beliau menghasilkan kami semua... saya adalah hasilan beliau, Najib juga hasilan beliau. Jangan bunuh hasilan anda sendiri," katanya.

Dalam satu temu bual dengan The Malaysian Insider dua minggu lalu, Rafidah menggesa kaum Bumiputera supaya memfokus terhadap aspek pertumbuhan dalam MBE tanpa hanya cuba mengetengahkan agenda peribadi sendiri.

Beliau menyifatkan mereka yang menentang inisiatif MBE sebagai tindakan yang boleh mengakibatkan kesan buruk dan golongan berfikiran sempit.

"Kumpulan-kumpulan seperti Perkasa, mereka hanya melihat MBE menerusi satu perspektif. Mereka menganggap ia sebagai hak mereka untuk meletakkan (pandangan) dua sen (dalamnya) tetapi ini boleh menyebabkan kesan berlawanan," kata Rafidah.

"Saya juga seorang Bumiputera tetapi yang pertama dan paling penting sekali, saya percaya kita perlu mencapai pertumbuhan terlebih dahulu sebelum kita mengetengahkan agenda Bumiputera," kata bekas ketua Pergerakan Wanita Umno ini.

Malah menurut Rafidah, tentangan hebat yang datang daripada kumpulan seperti Perkasa tidak menggambarkan pandangan keseluruhan orang Melayu negara ini.


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

LAMBANG KEMENANGAN ISREAL DI MS OFFICE ANDA

Posted: 18 Jun 2010 06:00 AM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم

logo kemenangan zionis dalam ms office di PC anda!



Untuk sahabat yg belum tahu. Ini lah gambar yg dimaksudkan.. logo israel dan 9 lilin tanda keraian kemenangan yg ada di setiap komputer anda.. buang la image ni dari PC kita dengan maksud kita membenci musuh islam dan musuh Allah. Nak suruh pegi berperang mmg xder la kan.. kalau ni pun x sanggup nak buat korang jawab la sendiri kat sana nanti.

Cara nak cari menatang ni...
- C:\ProgramFiles\MicrosoftOffice\MEDIA\CAGCAT10\J0 285926.WMF

Cara nak buang menatang ni...
- Klik kanan pada image tu pastu tekan "delete".



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

SELANGOR: PINJAMAN TANPA FAEDAH

Posted: 18 Jun 2010 04:21 AM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم

Selangor tawar pinjaman pendidikan tanpa faedah



SHAH ALAM – Kerajaan Selangor menawarkan pinjaman pendidikan tanpa faedah kepada pelajar di negeri itu untuk melanjutkan pengajian ke peringkat ijazah sarjana muda di institusi pengajian tinggi milik kerajaan negeri.

Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata pinjaman itu diberikan kepada pelajar lepasan Sijil Pelajaran Malaysia yang mendapat keputusan sekurang-kurangnya 5A dan melanjutkan pengajian di Universiti Industri Selangor (UNISEL) dan Kolej Islam Antarabangsa Selangor (KUIS).

Pinjaman maksimum sehingga RM25,000 setiap seorang ditawarkan kepada mereka yang layak bagi kursus pengajian yang terpilih.

"Pinjaman itu akan secara automatik ditukar kepada biasiswa sekiranya pelajar mendapat Purata Nilai Gred Kumulatif (CGPA) 3.75 ke atas," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan negeri di sini
hari ini.

Abdul Khalid berkata maklumat lanjut bagi tawaran itu boleh didapati di laman web kerajaan negeri mulai esok.

"Keutamaan diberikan kepada anak kelahiran Selangor dan memperoleh keputusan cemerlang dalam SPM," katanya.

Ditanya sama ada tawaran pinjaman itu dibuat bertujuan mengatasi masalah kekurangan bilangan pelajar di UNISEL, beliau berkata ia tiada kena mengena dengan isu itu kerana kerajaan negeri turut menawarkan pengajian di KUIS.

Abdul Khalid juga berkata kerajaan negeri akan mengadakan program Hari Ilmu Selangor pada 26 Jun ini, bermula dengan pelancaran Gerakan Membaca Perdana bertempat di Tasik Shah Alam - BERNAMA



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

PEKIDA.... PERJUANGAN AGAMA, BANGSA DAN TANAHAIR... hahaha

Posted: 17 Jun 2010 11:06 PM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم


SUKMA ke-13: Pekida Melaka Mengganas



Hari ini saya dan pimpinan Pemuda Pakatan Rakyat Melaka sempat meninjau dan bertemu dengan beberapa pemilik gerai yang meluahkan rasa tidak puas hati mereka terhadap samseng-samseng UMNO yang meminta bayaran tapak sewa dengan kadar harga yang tinggi dan melampau.

Ada dikalangan peniaga wanita disepak terajang dan ditendang seperti aksi bola sepak. Mereka diperas ugut agar tidak melawan sebaliknya patuh dengan arahan yang diberikan oleh pengurusan. Tujuan utama pihak pengurusan berbuat demikian adalah untuk menutup mulut peniaga agar tidak bersuara mengenai kadar sewa tapak Stadium Hang Jebat.

Tapak Stadium Hang Jebat diuruskan oleh sebuah syarikat dari Kuala Lumpur yang dikenali sebagai KL Downtown Night Market Sdn Bhd. Syarikat ini beroperasi di Ulu Klang, Ampang Selangor dan menjadi pengurusan sempena SUKMA ke-13 di Melaka.

Cuba lihat dalam surat yang dikeluarkan oleh syarikat milik KL Downtown ini. Surat tersebut merujuk mengenai tapak sewa di Stadium Hang Jebat dan ada terma-terma yang merujuk ke arah bersifat ugutan. Harga bagi setiap gerai adalah RM1000 hingga RM2800 sedangkan saiz khemah dan tapak adalah sama.



Pengurusan juga mengenakan kadar bayaran sewa harian mengikut kehendak mereka dan sehingga mencecah angka yang tinggi. Mereka mengenakan harga yang sesuka hati. Jika peniaga tidak dapat membayar sewa, mereka menyuruh peniaga meninggalkan tapak tersebut serta merta. Ada juga dikalangan peniaga dihalau dan diugut dengan pisau oleh samseng-samseng ini.



Samseng-samseng ini memperkenalkan diri mereka dari PEKIDA dan mereka akan menikam sesiapa sahaja yang cuba melawan. Pada masa yang sama pihak polis hanya jadi tunggul kayu sambil memerhatikan tindakan samseng ini. Mereka bukan melindungi peniaga sebaliknya melindungi samseng-samseng dan geng-geng PEKIDA.

Dikalangan peniaga ada yang membuat laporan polis tetapi pihak polis mengugut para peniaga agar tidak membuat rusuhan di balai sedangkan tindakan peniaga adalah untuk membuat laporan polis sebaliknya dituduh sebagai mengadakan rusuhan. Aggota polis tersebut menggugut peniaga jika tidak bersurai maka mereka akan memanggil FRU untuk meleraikan peniaga.

Begitu jahil dan kejamnya anggota polis sehinggakan tidak dapat membezakan peniaga dan samseng. Kejadian ini berlaku di sebuah balai polis di sekitar Tangga Batu. Polis bagaikan telah dirasuah oleh samseng kerana tidak bertindak ke atas samseng sebaliknya bertindak ke atas peniaga.

Seorang peniaga dari Utara menceritakan bagaimana dia tidak dapat tidur dengan nyeyak kerana bimbang barangan mereka akan dirosakkan oleh samseng-samseng UMNO dan PEKIDA ini. Pihak polis hanya berdiam seribu bahasa akan tidakan ganas samseng-samseng ini.

Ramai peniaga ditapak rasa tertipu dengan pihak pengurusan sama ada di Staium Hang Jebat dan MITC. Di MITC keadaan tapak peniagaan telah dikosongkan kerana para peniaga bimbang akan tindakan ganas dari samseng akan berulang dan mereka telah beredar pulang ke destinasi masing-masing kecuali di tapak Stadium Hang Jebat masih didiami oleh peniaga.

Rungutan daripada peniaga juga kedengaran ekoran jualan mereka merosot akibat tindakan zalim pihak pengurusan yang mengenakan kadar sewa yang tinggi dan tidak akan memulangkan deposit tapak sewa sekiranya penyewa tidak dapat berniaga sebaliknya memberi ugutan.

Beginikah sikap polis Melaka? Adakah berdiam diri melhat samseng-samseng bermaharajalela. Samseng-samseng ini dikatakan berasal dari Melaka dan Kuala Lumpur. Tujuan samseng ini datang ke Melaka adalah untuk menjadi "Geng Kongsi Gelap".

Ada peniaga dibelasah di dalam pejabat pengurusan sekiranya mereka membantah dengan kadar sewa. Ramai juga yang berdiam diri akan tindakan ganas samseng-samseng ini kerana bmbang akan diapa-apakan dengan senjata oleh samseng.

Pihak berkuasa harus menyiasat kes ini agar pegawai keselamatan lebih telus dalam menangani kes-kes jenayah yang terang-terang berlaku didepan mata mereka. Kalau kes yang mahu berdemonstrasi secara aman, polis bertindak ganas tetapi dengan samseng-samseng ditapak peniagaan macam hilang telur.

Ikuti kisah selanjutnya dalam post yang akan datang beserta dengan audio dari pihak peniaga dan juga surat sewa dari pihak pengurusan. - Suara Melaka



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT