Isnin, 6 Disember 2010

Siulan Apadianie

Siulan Apadianie


"Budak Sampah bagi Penyapu akan Disapu"

Posted: 06 Dec 2010 03:24 PM PST

Mohamad Khir Toyo menyerahkan penyapu kepada wakil Majlis Daerah Hulu Selangor pada majlis anugerah Bulan Kualiti 2007 di Shah Alam

usinkata;..Samada ianya satu "suratan atau kebetulan" tidak lah dapat dipastikan..tetapi apabila disebut tentang demo air ahad lalu 5 Dis 2010..teringatkan "Syabas" yg menjadi punca segala-galanya..apabila naik sahaja nama 'Syabas"..terus kita dapat camkan ianya berkisar di negeri Selangor..dan apabila Selangor dilafazkan..hadirlah nama seseorang..mantan MB Selangor..Khir Toyo......
Selang sehari demo air dimana 50 rakyat marhaen@"pekak" ditangkap dan ramai yg cedera dipukul dan dihempuk ayaq "gatai"...Khir Toyo diseret ke mahkamah atas tuduhan mengamalkan rasuah..

Inilah yg berlaku didalam negeri Selangor yg kaya tetapi sentiasa "panasss"

Sinetron Jawa

Apa yg dijangka sudah menjadi kenyataan..jika sesiapa pembonceng TukarTiub..sudah pasti dan tahu..Sinetron Jawa iaitu Khir Toyo akan "dibogelkan" dimahkamah akan berlaku utk memastikan skrip kemenangan UBN utk berkuasa sekali lagi di Malaysia..dan 6 Dis 2010 sudah mencatat sejarah hitam buat Khir Toyo sekeluarga..
Adakah nasib Khir Toyo akan senasib dengan Perwaja Eric Chia..Video Linggam..?

Hati ini mengira jari kaki dan tangan...Khir Toyo kali ini benar2 akan dikambing hitamkan sehitam-hitamnya..nasibnya xakan sebaik Eric Chia dan Linggam..


Dia akan dilumatkan menjadi debu...peluang sebegini amat jarang sekali hadir buat UBN selepas kes Eric Chia dan Linggam...point yg paling penting dan yg perlu dingatkan..kes Khir Toyo..tidak ada kena mengena dengan Dr Mahathir..walaupun Khir Toyo seorang budak mentah yg suka mengelarkan dirinya sebagai "budak sampah" menjadi pilihan Mahathir utk menjadi bidan terjun menggantikan Abu Hasan..


Pelung sebesar ini akan dimanfaatkan oleh Najib utk menunjukan UBN benar-benar serius memukat jerung dan bukan setakat ikan bilis mahupun ikan belacak..
Sinetron UBN kali ini benar-benar di-import dari Jawa..solid..tulen..dan mmg menjadi utk meyakinkan rakyat yg sedikit keliru dengan persembahan dan tarian UBN utk memancing undi buat PRU13 nanti..






Sumpah Penyapu


Apakah Khir Toyo sudah terkena "sumpahan penyapu"?..kurang pastilah..tetapi kalau difikir-fikirkan..ada lojik juga hujah sebegitu..suatu ketika dahulu kala..anugerah penyapu pernah memalukan seseorang..dan kini sesautu yg memalukan itu sudah mengenai dirinya kembali..malah jika tersilap "kona"..."kemaluan" dikamar mahkamah nanti bagaikan punca penyakit jantung yg membawa maut buat politik Khir Toyo..

Didalam hal-hal sumpah-menyumpah dan sumpahan ini..apakat kita kembali melihat sejarah MB Selangor dari  keturunan UMNO..

Harun Idris jatuh dari kerusi MB Selangor dan mati hayat politik kerana angkara penyakit rasuah..
Abu Hassan Omar jatuh dari kerusi MB Selangor dan mati hayat politik angkara skandal seks..
Muhamad Taib pon rasanya jatuh kerana duit berjuta  ketika terbang masuk ke Australia...

Benarlah...kerusi MB Selangor penuh dengan syihir-sumpahan dan ilmu hitam..namun apa yg mengelikan hati..segalan permainan kotor utk mematikan hayat politik Khir Toyo dan kawan-kawan mantan MB Selangor yang lain..hampir pasti 100% kerja bomoh-bomoh keparat didalam UMNO sendiri.
Dan kini sumpahan istana Bali dan penyapu menyeliputi tubuh badan Khir Toyo sekeluarga..

Jujur hati ini mengaku..amat kasihan kepada Khir Toyo..beliau bakal diaibkan oleh bomoh-bomoh keparat UMNO utk menyelamatkan UBN...


Sejarah

Marilah kita sama-sama tunggu benarkah atau tidak "budak sampah disuatu ketika dahulu yg naik junjung dan telah menganugerahi penyapu akan disapu" dan hilang dlm politik Malaysia ...

Sejarah perit mantan MB Selangor sudah membuktikan...

Adakah sejarah akan berulang..

Tiada ulasan: