Rabu, 22 Disember 2010

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::


Fitnah berzina: "Saya tidak akan maafkan mereka dunia dan akhirat" - ADUN Selising

Posted: 22 Dec 2010 10:36 PM PST



'Dakwaan saya berzina fitnah besar, khianat'

PASIR PUTEH 22 Dis. - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pas Selising, Drs. Saipul Bahrin Mohamad menyifatkan dakwaan perlakuan zina membabitkan dirinya dengan isteri seorang guru dalam blog papa gomo, merupakan perbuatan khianat dan fitnah besar untuk menamatkan karier politiknya.

Beliau mendakwa, fitnah tersebut sengaja dilakukan oleh pihak tertentu untuk menjatuhkan maruah diri dan seluruh keluarganya di mata masyarakat.

"Fitnah ini bukan baru. Kalau tidak silap saya ia telah dicetuskan sejak 10 tahun lalu iaitu pada tahun 2000. Tapi, mungkin kali ini nampaknya agak lebih sensasi. Kalau dulu keluar cerita ADUN Selising berkhalwat. Tapi kini berzina dengan bini orang.

"Kalau betul saya lakukan perbuatan terkutuk itu, malah saksi utama sendiri kata menangkap saya dan perempuan itu, tapi apa tindakan dia (saksi), kenapa tidak dakwa? Dakwalah," katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di sini, malam tadi.


(Satu demi satu fitnah dan cerita aib cuba dimainkan blogger dan media Umno..kalian boleh rujuk artikel PANAS penulis terdahulu di SINI...)

Saipul Bahrin diminta mengulas pendedahan klip video dalam blog berkenaan mengenai dakwaan beliau ditahan dengan seorang wanita yang juga isteri seorang guru dalam koc orang kenamaan (VIP), semasa menaiki kereta api dari Kuala Lumpur ke Tumpat.

Mengulas lanjut, pendedahan tersebut, Saipul Bahrin yang menafikan tuduhan itu dengan tegas berkata, tidak halal ke atas mereka terbabit dari dunia sampai akhirat kerana memburukkan namanya dengan menabur fitnah yang amat mengaibkan itu.

"Ini satu tuduhan berat ke atas saya dan saya tidak halal, tidak rela, tidak maafkan perbuatan ini dari dunia sampai akhirat kepada semua yang terlibat dalam perbuatan ini sama ada secara langsung atau tidak langsung.

"Saya tidak akan maaf selagi mereka tidak minta maaf secara terbuka dengan saya," tegasnya yang baru empat hari pulang dari Tanah Suci Mekah selepas menunaikan ibadat haji.

Ketika menjawab sebarang kemungkinan tindakan akan diambil ekoran tuduhan itu, wakil rakyat Pas itu berkata, beliau terlebih dahulu akan berbincang dengan pihak berkenaan sebelum membuat apa-apa keputusan. - UM

Portal berita, TheMalaysianInsider pula melaporkan...

Adun Selising cabar Umno dedah bukti 'berzina' di koc kereta api

KUALA LUMPUR, 23 Dis — Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PAS Selising, Drs Saipul Bahrin Mohamad mencabar Umno mengemukakan bukti jika ada kononnya beliau pernah ditangkap 'berzina' dengan isteri orang dalam koc VIP kereta api ketika dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Tumpat, Kelantan.

Beliau membuat cabaran itu ekoran pendedahan Umno Online kelmarin, yang memetik Ketua Pemuda Umno Kelantan, Anuar Safian yang mencabar Saipul Bahrin atau PAS sendiri supaya memberikan penjelasan mengenai dakwaan itu.

"Mengapa nak cabar PAS beri penjelasan, cukup saya sahaja yang beri penjelasan. Kalau ada laporan Majlis Agama Islam sila dedahkan, kalau ada video skandal saya, sila dedahkanlah.

"Ini satu fitnah untuk menjatuhkan saya, sebelum (pilihan raya umum) 2008 lagi Umno buat isu ini untuk fitnah saya, bukan isu yang baru.

"Saya baru balik dari Mekah tiga hari lalu, saya sudah membaca kesemua laporan blog-blog Umno itu... benda-benda ini sebenarnya ditimbulkan sejak 2000 lagi.

"Hanya orang yang fitnah sahaja kata ada laporan, ada video dan ada gambar skandal saya kerana mereka pun tahu saya tak buat, kenapa tidak didakwa di mahkamah (kalau ada bukti)," ujarnya kepada The Malaysian Insider.

Pada 8 Mac 2008, Saipul Bahrin menewaskan calon Umno-BN Hashim Ismail dengan kelebihan 783 undi.

Naib Yang Dipertua PAS kawasan Pasir Puteh itu berkata, iltizam politik Umno memfitnahnya mungkin disebabkan tapak sokongan parti teras Barisan Nasional itu sejak kebelakangan ini kian rapuh apabila ahli dan penyokong mereka menyertai PAS dan menyokong Pakatan Rakyat.

"Banyak sebab mungkin mendesak mereka mahu menjatuhkan saya, (antaranya) sebelum saya ke Mekah, dua tiga orang PPM (Penyelia Pembangunan Mukim) yang dilantik Umno terbuka hati untuk meninggalkan Umno dan menyokong PAS.

"Lebih 100 ahli Umno di Selising bersama bekas ketua pemuda Umno (Selising) menyertai PAS sebelum saya ke Mekah, dua tiga hari ini saya diberitahu (bahawa) beberapa PPM dan pemimpin Umno tempatan menyerahkan borang sertai PAS," ujarnya lagi.

Bahkan katanya, fitnah yang dihadapinya itu mungkin disebabkan krisis dalaman dalam Umno Bahagian Pasir Puteh sendiri.

"Umno (cawangan) Selising sendiri mungkin resah dan melenting apabila pemimpin masyarakat tempatan menolak perjuangan Umno sehingga mereka terpaksa import pemimpin luar (bahagian Umno) Pasir Puteh untuk menjadi ketua bahagian dengan beberapa pindaan perlembagaan (Umno peringkat bahagian)," ujarnya.

Dalam pada itu, Ketua Penerangan PAS Kelantan Dr Mohamed Fadzli Hassan turut senada dengan Saipul Bahrin mencabar Umno negeri dan pusat supaya mengemukakan bukti tanpa menyebarkan fitnah.

"Umno tak habis-habis fitnah PAS, kemukanlah bukti jangan sekadar buat dakwaan 'kosong'," ujar Fadzli yang juga Exco Kerajaan Negeri Kelantan.

Kata Adun Temangan ini lagi, tindakan Umno itu adalah strategi mahu membunuh imej pemimpin-pemimpin PAS setelah mereka percaya bahawa ideologi perkauman parti mereka tidak mampu mengalahkan ideologi Islam yang dipopularkan PAS.

"Itulah strategi Umno, termasuk membunuh karakter individu dalam PAS kerana mereka tak boleh nak lawan ideologi kita, maka mereka pilih jalan fitnah untuk memburukkan wakil rakyat kita (PAS) dan Tok Guru (Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) sendiri," katanya.

Melihat pada tindak tanduk tersebut, kata beliau, PAS negeri sedang mengkaji untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas pengendali Umno Online dan beberapa pihak yang akan dinamakan kemudian jika wajar.

"Kita sedang meneliti beberapa pendedahan itu, kalau ada asas untuk dibuat pendakwaan kepada (pengendali) blog Umno itu, kita akan umumkan kemudian... nama-nama yang lain pun akan diumumkan kemudian selepas kita mengenal pasti mereka yang terlibat," ujarnya.

Kelmarin, Umno Online turut melaporkan pengakuan saksi utama kes skandal tersebut iaitu Saidi Husin yang kini kononnya menjadi isu kontroversi dalam dunia blog, Youtube dan Facebook.

Saidi, lapor portal rasmi itu merupakan Ketua Keselamatan PAS Semarak merangkap Ketua Keselamatan Pondok-Pondok Negeri Kelantan sebelum meninggalkan PAS.

Blog itu turut mendesak Saipul Bahrin supaya tidak berdiam diri dan mengambil tanggungjawab menjelaskan isu skandal kontroversi tersebut.

Namun, laporan tersebut tidak mendedahkan klip video, gambar atau laporan bertanggungjawab mengenai skandal tersebut.

Umno terdesak: Lambang parti pada beg sekolah bukti Umno politikkan pelajar sekolah!

Posted: 22 Dec 2010 09:19 PM PST





Selepas satu persatu pembongkaran sikap munafik Umno...'haram' bagi musuh politiknya, 'halal' bagi sukut sakatnya...bak kata Nabil, "lu pikir la sendiri"..wallahua'lam..

Artikel berkaitan:
- Koleksi himpunan bukti bergambar Umno berpolitik di IPT dan sekolah..

Sumber gambar: karatijau.blogspot.com

Ketua Wanita Umno langgar garis panduan JAKIM: Apa reaksi penyokong Umno?

Posted: 22 Dec 2010 07:38 PM PST



OLeh: Pria Malaya

Kalau berlaku pada PAS, laju je puak2 Umno blame dan hebohkan dlm media..kalau berlaku pada pemimpin dorang sendiri..senyap menikus...hipokrit sungguh..

Baca artikel blogger 'manjungmari' dibawah...wallahua'lam..


Apa Kata UMNO !! Ketua Wanita Berpakaian Santa Claus...

MasyaAllah...

Apakah yang akan terjadi kepada umat Melayu UMNO ni... semakin hari semakin karut-marut...

Ulama Muda Ustaz Fathul Bari, tolonglah..... Brig.Jen (B) Jamil Khair tolong..., Tan Sri Harussani tolonglah. Kalau Tok Guru Nik Aziz yang cakap hangpa nanti itu fatwa kepentingan Politik sempit.......

Silalah baca kenyataan dari web Jakim.... Bukan Laman web PAS.... kalau PAS nanti hangpa kata kepentingan politik...

4.1.2 Majlis tersebut tidak disertakan dengan perbuatan yang bertentangan dengan syarak.

Maksud "bertentangan dengan syarak" ialah sesuatu perkara, perbuatan, perkataan atau keadaan yang jika dilakukan akan bertentangan dengan ajaran Islam yang diamalkan oleh masyarakat Islam.

Contohnya:

i. Memakai pakaian bewarna merah seperti santa claus atau pakaian lain yang melambangkan agama;

ii. Menghidangkan minuman atau makanan yang memabukkan dan seumpamanya;

iii. Mengadakan bunyi-bunyian atau hiasan seperti loceng gereja, pokok krismas, kuil atau memecah kelapa;

iv. Mengadakan acara yang berunsur perjudian, penyembahan, pemujaan, khurafat dan sebagainya.
Baca sepenuhnya Di: islam.gov.my/

Sumber: manjongmari.blogspot.com...

PANAS BERAPI: Video pendedahan skandal Taib Mahmud dalam bentuk VIDEO dikeluarkan!

Posted: 22 Dec 2010 06:00 AM PST



SILA SEBARKAN...!!!

1. Versi Bahasa Malaysia (Melayu)



2. Versi Bahasa tempatan (Serawak)



*Lagi video-video PANAS bersiri oleh 'Tamaktaib' boleh dirujuk di SINI..

3. Rakaman dengan Anwar Ibrahim tentang isu rasuah kerajaan BN Serawak



*Lagi video-video HOT isu rasuah/penyelwengan pemimpin BN Serawak oleh 'salakkan2' boleh rujuk di SINI..

Lagi skandal dan rasuah Taib Mahmud dibawah:
- PENDEDAHAN EKSLUSIF HARTA KELUARGA TAIB MAHMUD-TERJEMAHAN WRLR
- Empayar hartanah keluarga Taib di Kanada?
- Pendedahan skandal2 Taib Mahmud dalam Wikipedia
- Bekas Pembantu Taib Mahmud Ditemui Mati Dalam Bilik

Artikel berkaitan:
- EKSLUSIF: Gambar KM Serawak, Taib Mahmud kahwin gadis Lubnan berumur 28 tahun..
- Lagi skandal pemimpin BN: Serawak Report dedah Taib Mahmud miliki tanah bernilai RM90 juta!
- Pendedahan demi pendedahan: Akhirnya Serawak Report digodam, editor diancam bunuh!

Pendedahan demi pendedahan: Akhirnya Serawak Report digodam, editor diancam bunuh!

Posted: 22 Dec 2010 03:21 AM PST



Laman web Sarawak Report 'digodam'

Lamanweb Sarawak Report, yang sering menerbitkan dokumen-dokumen yang didakwanya bukti kekayaan Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Taib Mahmud, nampaknya telah digodam.

Menurut satu kenyataan akhbar, yang dikeluarkan melalui seorang ahli politik pembangkang yang tidak mahu namanya disebut, lamanweb itu kini "offline" untuk sementara.

Menurutnya, ini ekoran beberapa ancaman bunuh yang dihantar melalui emel mereka.

Lamanweb ini mendakwa mereka menjadi mangsa serangan 'edaran penolakan perkhidmatan (DDOS), yang mengarahkan laluan besar ke lamanweb tersebut supaya tidak dapat diakses.


(Pelbagai skandal rasuah dan penyelewengan dibawah pemimpin BN ini selama lebih puluhan tahun..klik di SINI untuk baca...)

Kenyataan itu berkata, tindakan mematikan lamanweb itu dengan menggunakan berjuta-juta hits adalah proses yang sangat mahal, bahkan lebih mahal daripada mendapat khidmat peguam terbaik.

"Jadi ini mengecilkan senarai suspek dalam kes ini terhadap mereka yang sangat kaya dan mempunyai kepentingan langsung untuk menutup (lawanweb) kami, tetapi tidak suka dihadapkan di mahkamah terbuka," katanya.

Kenyataan itu juga melampirkan sebuah foto "eksklusif" isteri baru Taib, yang dilaporkan berketurunan Lebanon, yang identitinya masih lagi misteri.

Berasaskan kepada barang kemas yang dipakai pengantin tersebut di majlis perkahwinannya, Report Sarawak mendakwa permata itu "tak ternilai harganya pada saiz berkenaan".


(Lagi pendedahan ekslusif gambar dan cerita perkahwinan Taib di SINI..)

Perkahwinan itu dikatakan berlangsung pada hari Ahad di kediaman mewah peribadi Taib di Demak Laut, Kuching.

Majlis itu dilaporkan dihadiri 200 tetamu eksklusif, yang terdiri daripada tokoh politik Sarawak.

Isteri pertama Taib, Laila, yang berketurunan Polish-Australia, meninggal dunia pada April 2009 kerana kanser. - MK

Lagi skandal Taib Mahmud boleh dirujuk di bawah:
- PENDEDAHAN EKSLUSIF HARTA KELUARGA TAIB MAHMUD-TERJEMAHAN WRLR
- Empayar hartanah keluarga Taib di Kanada?
- Bekas Pembantu Taib Mahmud Ditemui Mati Dalam Bilik


Artikel berkaitan:
- EKSLUSIF: Gambar KM Serawak, Taib Mahmud kahwin gadis Lubnan berumur 28 tahun..
- Lagi skandal pemimpin BN: Serawak Report dedah Taib Mahmud miliki tanah bernilai RM90 juta!

Tiada ulasan: