Isnin, 20 Disember 2010

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::


Gambar sekitar kemalangan ngeri Simpang Pulai, Perak..(video inisde)

Posted: 20 Dec 2010 06:27 AM PST



27 terbunuh kemalangan bas di Simpang Pulai

Dua puluh tujuh orang, kebanyakannya pelancong dari Thailand, terbunuh selepas sebuah bas persiaran yang membawa pelancong negara itu, terlibat dalam kemalangan di Km 15, Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai jam 11.40 pagi tadi.

Timbalan Ketua Polis Perak Datuk Zakaria Yusof berkata 22 orang mati di tempat kejadian, empat meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital manakala seorang lagi di Hospital Raja Permaisuri Bainun di Ipoh.

Katanya, bas dua tingkat itu milik syarikat San Express Holiday yang beribu pejabat di Jitra, Kedah, membawa 37 pelancong Thai manakala pemandu, pembantu pemandu dan pemandu pelancong adalah rakyat Malaysia.































p/s: Lagi gambar dan video menyusul..

Siapa Ummi Hafilda?..jom baca pendedahan di bawah...

Posted: 20 Dec 2010 04:54 AM PST

1. PENDEDAHAN 1

Surat yang ditulis Ummi Hafilda tom Ali untuk menfitnah Anwar

Oleh: Lagenda Cinta







Ini adalah surat yang telah ditulis oleh Ummi Hafilda dan telah dihantar kepada perdana menteri waktu itu Tun Mahathir Mohamad waktu itu dengan tujuan untuk memfitnah Dato Sri Anwar Ibrahim.

Di sebab kan surat ini lah yang telah membuatkan Dato Sri Anwar Ibrahim telah dipecat dari jawatannnya sebagai Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan dan juga dilucutkan jawatannya dari memegang jawatan Timbalan Presiden UMNO waktu itu.

Jika lu orang semua belum pernah lihat kandungan surat tersebut ini gua tunjukan surat-surat jahat daripada Ummi Hafilda itu.....

Keseluruhan surat minah sialan tersebut terdapat 22 helai.Hari ini Gua akan keluarkan dulu sebanyak 11 helai dan bakinya di kemudian hari.... -Lagenda Cinta

p/s: Baca sambungannya di SINI...

2. PENDEDAHAN 2

Pengakuan bapa Ummi Hafilda



UMMI HAFILDA ialah anak bongsu dari enam beradik, tiga laki-laki tiga perempuan. Lahir pada bulan Jun 1967 di Kampung Klang Gate.

Bersekolah lulus tingkatan lima pelajaran agama lebih dari mencukupi umur enam tahun sudah membaca Koran dengan baik dan sudah tahu bersembahyang. Boleh menulis dan membawa jawi dan dapat melancar pelajaran agama Fekah dan Hadith

Berhenti sekolah dia bekerja di dua buah bank sebagai kerani dan pegawai bank dalam masa empat tahun. Dia meletakkan jawatan itu dan menubuhkan sharikat sendiri. Hasil yang diperolehi dari pinjaman bank yang banyak dia telah menjelajah ke London, Australia, Tokyo dan …(tidak terang). Lain-lain tempat.

Sebenarnya business belum diuruskan dengan baik. Dengan sikapnya yang angkuh, riak takbur dan memiliki kenderaan-kenderaan mewah seperti mercedes, Jeep, Isuzu, Van biasa, BMW. Tiga empat kereta dalam satu-satu masa.

Sepanjang masa dalam riwayat hidupnya belum pernah ada ada risik dari mana-mana pihak yang bersetuju meminang hingga sekarang masih seorang andartu.

Bila umurnya meningkat lebih 20 tahun tingkah lakunya yang aggeresive begitu menjadi-jadi. Melawan, tidak pedulikan dengan nasihat, riak, takbur, pembohong, penipu.

25.8.98 kali terakhir dia keluar dari rumah ini. Kelang Gate Setapak KL.

1.9.98 jam 5.20 petang saya memangil kakaknya yang sulong dan memberi nasihat kepadanya bahawa dari tarikh tersebut saya lucutkan warisan zuriat Umi Hafilda dengan tidak mengaku anak dunia dan akhirat dan berwasiat dengan pesanan jangan lagi dia balik kerumah ini.

30.9.98 dia selitkan tiga surat layang dipintu gate besar dengan nama samaran jiran yang bersimpati.

6.10.98 dia suruh kakaknya mengemas semua kain bajunya yang berada dalam tiga bilik di rumah ini.

Kedatangan kakaknya dia menunggu bila saya tidak ada dirumah kerana berjumaat.

Hasil komplot Megat Junid sampai ketangan Khalis Jafri untuk dijadikan buku 50 Dalil sebelum sampai ke PM. Kerja-kerja fitnah ini dibiayai oleh Daim dan Tengku Adnan, Ziela isteri Megat Junit menjadi orang perantaraan.

Dalam hidupnya semasa dewasa ini hutang keliling pinggang. Pernah beberapa kali orang yang memberi hutang datang menyerang di rumah ini. Surat-surat bank dari seluruh KL menuntut hutang datang sepangjang masa pernah saya di tipu
dengan lenyapnya kereta mercedes yang berharga $90,000 kerana melangsaikan hutang banknya.

Kekasarannya pernah beberapa kali ibunya mengeluarkan airmata. Dia sanggup menuding jari telunjuk kemuka ibunya dan disuruh 'shut up' Jaga sikit mulut. Semenjak tahun 1988 sudah tiga empat kali lari dari rumah berbulan-bulan lamanya keluar dari rumah.

Sifat fitnah menjadi-jadi walau pun dinasihati tetapi tidak diindahkan

Saya telah berkahwin dengan ibunya 42 tahun tetapi pada 20.2.1998 dalam masa beberapa minit sahaja tak tahulah apa yang difitnahkan kepada ibunya hingga membuat orang itu menyerang saya dengan keadaan luar biasa sehingga terpaksa saya melafazkan talak kepadanya. Kami bercerai sepuluh hari sebelum rujuk kembali.

Hasil kemuncak fitnahnya adalah dengan pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim dari Jawatan TPM dan dilucutkan keahlian UMNO yang menggemparkan dunia seluruhnya hingga kehari ini. Dialah bertanggungjawab penulis surat kepada PM pada 8.8.1997 memfitnah Anwar berzina dengan kakak iparnya hingga mendapat anak bernama Hafifah dan memfitnah abangnya mehmed Azmin setiausaha Anwar oang yang paling kaya dengan hasil rasuah serta perpakat dengan Azizan Abu Bakar memfitnah Anwar berhomosex dengan Azizan.

Surat-surat tersebut dengan 9.10.98 suruh abangnya Azwan buat laporan polis di Melawati dan menuduh dua abangnya Azman dan Azmin memecah masuk biliknya dan mengambil surat-surat penting dari bilik tersebut serta mendakwa abangnya Azman hendak membakar pakaiannya dan mendakwa Azmin hendak membunuhnya.

Dua orang pegawai polis Inspektor Ramlee dan DSP Ishak datang menyiasat kes tersebut serta seorang Juru gambar.

Catatan Haji Ali bin Omar

Umno Selangor bantah karaoke?..Umno Kuala Selangor siap anjur battle of The Band lagi...

Posted: 20 Dec 2010 04:08 AM PST



Oleh: Pria Malaya

Umno Selangor dan Kedah punyalah tunjuk jaguh konon bantah pusat2 hiburan dan karaoke yg berlambak2 di negeri terbabit (wujud sejak zaman Umno/BN lagi), sedangkan merekalah kaki2 karaoke, bahkan kaki2 dangdut..bukan penulis yg kata, blogger Umno yang mengakuinya sendiri..

So, kita nk tahu juga siapa juara kejohanan 'Battle of The Band' Karaoke parlimen Kuala Selangor ni..mana la tau, kot2 pemimpin Umno atau JKKK yang juara kan..penganjur gerakan 'Selamatkan Selangor Darul Ehsan' (SSDE) bolehlah anjur karaoke untuk tarik pengunjung...;)


Artikel terdahulu (mesti baca):
- 20 Pusat Karaoke baru di Terengganu: Kalau di negeri Pakatan Rakyat, dah heboh dah..

p/s: Tak salah berhibur..siapa kata salah?...yg penting tak berlebih2an dan melampaui agama...dan yang salahnya bila kita menyalahkan orang lain sedangkan diri kita sebenarnya adalah bersalah (kaki karaoke Umno)...

VIDEO: Rock band pun dah tolak Umno/BN...anda bila lagi?...

Posted: 20 Dec 2010 03:55 AM PST





KUMPULAN LIBANGLIBU

Rela

Intro 4x
Rela.. .rela kamu di pergunakan
Rela.. .rela kamu di perkudakan

Rela hidup kamu dah tersepit
Rela kamu semua dapat duit
Rela kamu memang takda prinsip
Rela kamu memang jenis tak cerdik!!!

Kami tak rela!!
Jadi barua!!
Kami tak rela!!
Gadai maruah!!

Rela ...rela kamu di pergunakan
Rela... rela kamu di perkudakan

Rela kamu tak sanggup nak bangkit
Rela kamu asyik suka tabik
Rela kamu fikiran sempit
Rela kamu memang...
Kaki suka bodek!!!

Kami tak rela!!
Jadi barua!!
Kami tak rela!!
Gadai maruah!!

Rela kamu mesti rela berkorban!
Rela kamu mesti buat perubahan!

Rela bersama rakyat dalam pakatan
Rela bersama rakyat tolak barisan
Rela bersama rakyat tentang kezaliman
Rela bersama rakyat tegakkan keadilan

Kami rela
Sanggup berkorban
Kami rela
Tegakkan keadilan
Kami rela
Bersama pakatan
Kami rela
Tumbangkan Barisan

RELA!!
RELA!!
RELA!!

LAGU &LIRIK :BOB METALLERS HEADBANGERS IPOH


p/s: smart lambang 'Be end' dlm video diatas..ada huruf 'E' dan 'D' dalam huruf 'N'...sesiapa pandai edit gambar, tolong bikin satu gambar 'Be end' mcm atas ni!...;D

PAS wakili Pakatan DUN Tenang: Persiapan Pemuda PAS Johor bermula!

Posted: 20 Dec 2010 02:30 AM PST






(Bilik Gerakan Pemuda PAS DUN Tenang mula beroperasi..)



p/s: Laman rasmi PRK N.05 Tenang (Facebook)>>> "PRK N.05 Tenang"

Calon PAS wakili Pakatan di DUN Tenang

Calon daripada PAS akan dipilih untuk bertanding dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor kawasan Tenang, sebagai mewakili pakatan pembangkang, kata ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.




(Bekas calon PAS DUN Tenang PRU 12...)



Beliau berkata keputusan itu dicapai dalam mesyuarat bersama pemimpin pakatan pembangkang yang diadakan hari ini.

"Semua pemimpin pakatan juga bersetuju untuk bersama-sama membantu calon yang akan dipilih itu merampas kembali kerusi itu daripada Barisan Nasional," katanya ketika menggulung perbahasan di konvensyen pakatan pembangkang kali kedua di Dewan Millenium, di Kepala Batas.

Kerusi DUN Tenang kosong setelah penyandangnya Datuk Sulaiman Taha meninggal dunia Jumaat lepas akibat jangkitan kuman dalam darah dan penyakit kencing manis di Hospital Pakar Ampang Puteri, Kuala Lumpur.

Allahyarham Sulaiman mempertahankan kerusi DUN Tenang pada pilihan raya umum ke-12 dengan menewaskan calon PAS Mohd Saim Siran dengan majoriti 2,492 undi. - Bernama

TERKINI

Pemuda Pakatan lancar jentera Tenang pada 1 Jan

KUALA LUMPUR, 20 Dis -Pemuda Pakatan Rakyat akan melancarkan jentera pilihan raya kecil DUN Tenang pada 1 Januari ini – hari pertama masuknya tahun 2011, lapor Malaysiakini.



Timbalan Ketua Pemuda PAS Johor Suhaizan Kayat berkata majlis pelancaran tersebut akan diadakan di bilik gerakan Pemuda PAS Johor dekat pekan Labis pada jam 5 petang.

"Kita sasarkan kira-kira 1,000 Pemuda Pakatan akan hadir dalam majlis tersebut yang akan dilancarkan oleh Naib Presiden PAS Salahudin Ayub," katanya.

Dalam pilihan raya umum lalu, allahyarham Datuk Sulaiman Taha yang juga setiausaha Umno Labis mempertahankan kerusi DUN tersebut dengan menewaskan calon PAS Mohd Saim Siran dengan majoriti 2,492 undi.

Sulaiman mendapat 6,367 undi, manakala Mohd Saim memperolehi 3,875 undi. DUN Tenang merupakan salah satu kubu kuat Umno di negeri itu.

Daftar pemilih 2008 menunjukkan DUN Tenang mempunyai seramai hampir 50 peratus pengundi Melayu, lebih 38 peratus pengundi Cina dan lebih 12 peratus pengundi India.

Mengulas lanjut, Suhaizan berkata, Pemuda PAS Johor telah membuka bilik gerakan mereka di Pekan Labis selepas bergotong royong semalam.

"Kita akan mula beroperasi minggu ini," katanya yang juga ketua penerangan pusat Pemuda PAS.

Sementara itu, Suhaizan juga memberitahu jawatankuasa operasi pilihan raya PAS negeri akan mengadakan mesyuarat kali kedua malam ini di Markaz PAS bagi untuk merangka dan melaksanakan gerak kerja pilihan raya di DUN itu.

Diketuai oleh timbalan pesuruhjaya PAS Johor Zulkifli Ahmad, Suhaizan berkata, mereka akan memperincikan tindakan awal di kawasan itu termasuk merangka penyelidikan yang akan dilakukan.

Ditanya sama ada mesyuarat malam ini akan membincangkan mengenai calon, Suhaizan berkata:

"Kita tidak bincang (mengenai calon). Jawatankuasa perhubungan PAS negeri akan menentukan sebelum dimajukan kepada PAS Pusat.

"Saya tidak pasti mereka akan bermesyuarat bila," katanya sambil memberitahu tiada masalah dalam hal itu kerana kerana "mempunyai empat, lima calon" daripada pelbagai peringkat.

Tiada ulasan: