Ahad, 26 Disember 2010

Pulakdah!

Pulakdah!


Balas Laser Malaysia Dengan Bra Gue

Posted: 26 Dec 2010 09:27 AM PST


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjHYyYduvZhbxa9eetWI2XN4rEN8IqAHJKKTbNf3cB_4gyWlJckEE75mgGlzR4UA_toR6gu9UbErDMRWhd_4MnNqjslhX9Z3UsHpQ3O9_xWipLgU6-eHOK0FmSskeWcM3k8WSg4yA60lzcQ/s1600/juliaperez.jpg

Jakarta - Ramai yang geram dengan kekalahan Indonesia yang diakibatkan oleh gangguan laser ketika melawan Malaysia di Stadium Bukit Jalil, malam tadi. Salah seorang yang geram adalah artis Indonesia Julia Perrez.





Jupe, gelarannya di Indonesia berkata, sambil mengungkapkan kekesalannya di atas sikap tidak sportif penyokong Malaysia melalui Twitternya. Jupe mengajak semua perempuan Indonesia membalas aksi curang laser penyokong Malaysia dengan menggunakan bra! (atau BH di Indonesia).

"Biarin aja di curang pake laser... Nanti pas tanding di INA. Jupe pake BH doang biar pada buta tuh mata liat gunung kembar gue..." tulisnya dalam acount @juliaperrez, yang entah serius ataupun hanya sekadar bergurau.
(Biarkan saja mereka ganggu guna laser..nanti semasa perlawan di Indonesia. Jupa pakai BRA biar mata mereka buta melihat gunung kembar aku..")

Bukan cuma itu saja, malah Jupe mengajak semua wanita untuk menggunakan BH atau pakaian penutup payudara itu ,"Buat para perempuan tersexy di indonesia dukung timnas kita dengan pake BH saja dan taro di ujung bh laser kita."
(Kepada semua perempuan terseksi di Indonesia berikan sokongan kepada pasukan kita dengan memakai bra sahaja dan letakkan laser di hujung bra kita)

Tulisan Jupe tersebut lantas memancing reaksi para pengguna Twitter yang lain.

Kekalahan pasukan Indonesia kepada Malaysia mendatangkan kekecewaan penyokong Indonesia yang terekspresi di banyak media, salah satunya di Twitter.


Bagus! Panggil semua ramai-ramai cewek Indon pakai BRA sahaja.
Kalau tak nak pakai pun takpe..
Lepas tu pasukan Malaysia cabut balik awal...pasal apa?
Pasal pas habis lawan ntah segala macam bala boleh datang kat Indon.
Dengan Tsunami, gempa bumi, tanah runtuh...biasa berlaku sebelum akhir tahun.
Lepas kena bala lagi mau tanya kenapa negeri ku terjadi bencana..
Akai ada ka?
:Author Faethal



Jana RM4316.80 Sebulan Dengan Affiliate TuneTalk. Dilindungi eTiqa Insuran bernilai RM100,000 dan Tiket Penerbangan AirAsia PERCUMA berdasarkan jumlah Top-up terkumpul anda !!
thanks1

Suasana Hangat Di Luar Stadium Nasional Bukit Jalil

Posted: 26 Dec 2010 01:32 AM PST


KUALA LUMPUR, 26 Dis -- BERSEDIA... Anggota polis bersedia untuk memulakan tugas bagi memastikan keselamatan dan kelancaran sepanjang perlawanan akhir Piala AFF Suzuki Pertama antara Malaysia bertemu Indonesia di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini, hari ini.

Kelihatan beberapa anggota polis berbaris panjang sebelum masuk ke dalam stadium untuk memulakan tugas.


SEMANGAT PENYOKONG... Penyokong pasukan Indonesia lengkap berpakaian merah kelihatan bersemangat mengibarkan bendera sejak awal petang di perkarangan Stadium Nasional Bukit Jalil sebelum perlawanan akhir Piala AFF Suzuki Pertama menentang Malaysia di sini, hari ini.

SEMANGAT PENYOKONG... Penyokong Indonesia mengecat warna merah pada muka rakannya untuk menaikkan semangat keberanian pada perlawanan akhir Piala AFF Suzuki Pertama di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini hari ini.


HARAPAN PENYOKONG... '2-0', isyarat penyokong bolasepak negara sebagai harapan untuk melihat kejayaan Malaysia menjaringkan dua mata melebihi pasukan Indonesia pada perlawanan akhir Piala AFF Suzuki Pertama di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini, hari ini.


BERI SOKONGAN... Penyokong cilik turut sama membanjiri stadium bagi memberi sokongan penuh kepada pasukan bola sepak negara yang bertemu pasukan Indonesia pada perlawanan akhir Piala AFF Suzuki Pertama di Stadium Nasional Bukit Jalil, di sini hari ini.


TANDA SOKONGAN... Penyokong yang hadir pada perlawanan akhir Piala AFF Suzuki Pertama di Stadium Nasional Bukit Jalil turut mengecat muka warna kebangsaan negara sebagai tanda memberi sokongan padu pada perlawanan akhir bertemu pasukan Indonesia di sini, hari ini.


Sumber : Bernama


Jana RM4316.80 Sebulan Dengan Affiliate TuneTalk. Dilindungi eTiqa Insuran bernilai RM100,000 dan Tiket Penerbangan AirAsia PERCUMA berdasarkan jumlah Top-up terkumpul anda !!
thanks1

Tiada ulasan: