Jumaat, 31 Disember 2010

DUNIACACAMARBA

DUNIACACAMARBA


[Kemas Kini] Janda Akil Hayy, Maizawati Meninggal Dunia? Berita Itu Tidak Benar!

Posted: 31 Dec 2010 06:00 AM PST

Saya petik:
[MyBlogHub] Al-fatihah buat arwah Maizawati Zainal atas pemergiannya. Semoga Allah Taala mencucuri rahmat ke atas rohnya.
Maizawati Zainal adalah bekas isteri kepada pendakwah dan penyanyi terkenal, Ustaz Akil Hayy dan ibu kepada enam cahaya mata yang berasal dari Ipoh, Perak.
Maizawati bercerai dengan Ustaz Akil setelah bekas suaminya itu mahu menikahi Waheeda, seorang penyanyi dan pelakon terkenal.
Maklumat lanjut akan menyusul sebentar lagi………

 P/s: Soal meninggal dunia, jangan dibuat main-main. Harap berita yang dipautkan ini bukan gurauan. Akan dikemaskinikan kemudian.

Kemas Kini (10:00malam):
MyBlogHub sudah memadamkan artikel tersebut. Saya rujuk di laman forum, ada ahli forum yang memautkan status Facebook Maizawati: "hubby maiza:salam buat makhliuk ALLAH ade plak orng cakap isteri sy meninggal dunia sepa la yg berani cakap!!!!!!!!!!

Saya minta maaf kerana berita yang saya pautkan itu tidak benar dan memeranjatkan pengunjung.

Berita Berkaitan:

[Mstar] Bekas isteri penyanyi Nasyid Akhil Hayy iaitu Maizawati Zainal,36, (gambar) selamat menjalani pembedahan selepas tangan kirnya patah kerana terlibat dalam kemalangan jalan raya di Ipoh, Perak tiga hari lalu.


Maizawati yang baru sedarkan diri, Jumaat ditempatkan di wad ortopedik, Hospital Permaisuri Bainun, Ipoh.

Suaminya, Mohd. Yassin Ben @ Abd. Rahim,23, ketika dihubung mStar Online Jumaat berkata, Maizawati dijangka ditahan di hospital berkenaan sehingga 4 Januari ini tetapi doktor akan memanjangkan tempoh rawatan sekiranya perlu.

"Syukurlah... hari ini (Jumaat) dia sudah sedar akibat kemalangan itu. Tangan kirinya akan dimasukkan besi," katanya.

Dalam kejadian pada 28 Disember lalu, kereta Proton Gen 2 yang dinaiki Mohd Yassin bersama Maizawati terlibat dalam kemalangan ketika mereka dalam perjalanan dari Medan Gopeng ke Bercham di Ipoh.


Ini ROBENGAH? Mangsa MENTERI Rakus?

Posted: 31 Dec 2010 04:05 AM PST

Sumber gambar: SabahKini

Menurut Sabah Kini, wanita di atas didakwa menjadi mangsa perkosaan menteri rakus sebelum perilaku lahanatnya itu dikatakan telah disaksikan oleh isterinya. Mungkin kerana marah, malu, dan tidak mahu kejadian itu berulang, si Mak Datin telah bertindak menghantar amah malang itu pulang ke kampung halamannya. 

Selepas seminggu lebih heboh di blog, di laman forum, di laman sembang, dan di laman sesawang, menteri yang sengaja tidak mahu saya sebutkan namanya masih diam membisu. Ironi, dia begitu cepat bertindak terhadap jurublog Rocky Bru apabila menimbulkan persoalan tentang skandal nepostime yang dikatakan melibatkan ahli keluarganya. Dalam kes ini, biarpun sudah banyak blog yang mengaitkan namanya secara jelas dan terang, namun menteri itu masih diam membisu, malah tiada laporan polis dibuat terhadap laman-laman sesawang yang mengaitkan namanya.  Adakah diam itu tanda betul? 

Alahai!


Lelaki Tua Ini Hebat!

Posted: 31 Dec 2010 02:39 AM PST

Saya petik:
[Kosmo] NEW DELHI - Seorang lelaki berusia 94 tahun, Ramajit Raghav mendakwa menjadi bapa tertua di dunia selepas dia memperoleh seorang anak hasil perkongsian hidup dengan isterinya, Shakantula pada bulan lalu, lapor sebuah akhbar semalam.

Raghav menetap di kampung Kharkhoda, Haryana yang terletak di utara India.
Dia berkata, anak lelakinya itu merupakan pemberian Tuhan kerana isterinya berumur dalam lingkungan awal 50-an.

Raghav menyimpan hasrat ingin mempunyai lebih ramai anak pada tahun depan.

Dia menjadi seorang ahli gusti semasa muda selain mendakwa masih bertenaga kerana diet yang diamalkannya.

"Diet harian saya ialah tiga liter susu, setengah kilogram badam selain setengah kilogram ghee (mentega)," katanya yang mendakwa berumur 100 tahun tetapi rekod pencen miliknya menunjukkan dia berusia 94 tahun.
Rekod bapa tertua di dunia ialah Nanu Ram dari India apabila dia memperoleh anak yang ke-22 semasa berusia 90 tahun pada 2007. - Agensi

P/s: Keistimewaan lelaki!

Cikgu Bernafsu Songsang

Posted: 31 Dec 2010 02:01 AM PST

Saya petik:
[Kosmo] SEREMBAN – Mahkamah Tinggi di sini semalam mengekalkan hukuman penjara 20 bulan terhadap seorang guru penolong kanan sebuah sekolah rendah di sini yang didapati bersalah melakukan kelucahan melampau terhadap murid lelakinya tiga tahun lalu.

Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Ahmad Nasfy Yasin membuat keputusan itu selepas mendapati Hakim Mahkamah Majistret telah membuat keputusan yang tepat dan menyeluruh.

Menurut Ahmad Nasfy, dalam kes tersebut ada saksi yang melihat kelakuan tertuduh selain pihak pendakwa mempunyai beberapa keterangan sokongan daripada saksi-saksi lain.

Tertuduh, Mohd. Harith Mohd. Nor, 42, didapati bersalah merangsang seorang murid lelaki yang ketika itu berusia 11 tahun untuk melakukan kelucahan melampau di dalam pejabatnya di Sekolah Rendah Kebangsaan Wawasan Seremban 2 di sini pada November dan Disember 2007.

Bapa kepada seorang anak perempuan berusia tujuh tahun itu didakwa mengikut Seksyen 377E Kanun Keseksaan yang boleh dikenakan hukuman penjara lima tahun dan sebatan jika bersabit kesalahan. - Syed Ahmad Zulkarnain Syed Ali

P/s: Muka macam ustaz, rupa-rupanya bernafsu songsang. Apa nak buat bang, berahi punya fasal, kerja hilang, malu dapat, penjara pun kena!

Hati-hati Jurublog, Polis Memerhati Anda, Bukan Menteri Perogol!

Posted: 30 Dec 2010 03:54 PM PST

Saya petik:
[UM] Polis akan mencari inisiatif baru bagi menyekat penyebaran maklumat tidak tepat yang dilakukan oleh media-media baru pada tahun depan, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar.
 
Beliau berkata, tindakan pihak tidak bertanggungjawab yang memanipulasikan teknologi maklumat (IT) untuk kepentingan sendiri perlu disekat.

"Kita bimbang sekiranya tidak ditangani, ia akan menyebabkan penyebaran fakta-fakta salah yang boleh memesongkan pemikiran rakyat.

"Oleh itu, polis harus ada mekanisme atau struktur prosedur operasi standard (SOP) kerja baru untuk mengatasi ancaman ini," katanya.....

P/s: Saya mengharap sangat polis yang terbukti cekap menangkap perogol, mengeluarkan kenyataan akan menyiasat dakwaan pihak tertentu tentang seorang menteri yang dikatakan telah merogol amahnya beberapa kali dan bukan menyatakan bahawa mereka akan mencari inisiatif untuk menyekat maklumat disebarkan oleh media baharu termasuklah maklumat yang memerihalkan kes rogol menteri berkenaan.

Adakah kisah/dokumen yang memerihalkan kes menteri rogol amah itu tidak tepat?

Aduhai!

Tiada ulasan: