Jumaat, 31 Disember 2010

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Ini dia mangsa rogol itu....

Posted: 31 Dec 2010 04:25 AM PST

Siapakah gerangan pembantu rumah warga Indonesia yang menjadi mangsa rogol seorang Menteri kabinet Najib? Bagaimanakah rupa amah yang berjaya 'menarik' perasaan nafsu berahi sang menteri..

Apakah ini Robengah, mangsa kerakusan menteri itu?


sumber :ruangbicarapriamalaya.blogspot.com

Rumah sumbangan kerajaan yang memilukan

Posted: 31 Dec 2010 01:50 AM PST

Seorang kawan menjemput saya untuk membuat liputan tentang sebuah rumah yang baru siap dibina dibawah Program Bantuan Rumah Tahun 2009.Bertempat disebuah perkampungan Melayu, Kampung Pengkalan Pegoh, Ipoh

Saya sampai hihadapan rumah tersebut dan melihatnya tidak ada apa-apa pun yang pelik.Tetapi, sahabat saya itu, Anuar Ibrahim menyuruh saya amati keadaan bumbung rumah tersebut.Barulah saya perasan, bumbung rumah menggunakan kepingan zink lama bercampur-campur.

Saya hampiri kebahagian belakang rumah tersebut dan kalian boleh lihat sendiri keadaan rumah tersebut yang kononnya telah siap dibina.

Sdr Anuar Ibrahim menuding kearah struktur bumbung rumah bahagian belakang

Difahamkan, pemilik rumah tersebut, Puan Yang Asiah bt Osman tidak dapat mendiami rumah tersebut kerana keadaannya yang begitu usang dan membahayakan.

Lihatlah keadaan palong air yang hanya dipangku oleh sebatang besi yang mudah beralih dan membahayakan.Pendawaian letrik yang tidak terurus rapid an membahayakan.

Rumah yang dikatakan siap pada 13 Nov. 2009 ini telah di bina oleh kontraktor Titian Teguh Enterprise.

Beginikah rumah sumbangan dari kerajaan Malaysia kepada rakyatnya yang miskin?

Tiada ulasan: