Ahad, 14 November 2010

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


ali rustam gadai lagi maruah islam dan melayu....mampos islam kalau UMNO terus memerintah melaka dan negara

Posted: 14 Nov 2010 06:37 AM PST

Mahkota Hospital Melaka TIdak Izin Pekerja Wanita Pakai Tudung

Rupanya, dalam sebuk-sebuk UMNO ke hulu ke hilir menjaja kononnya hak Melayu semakin tergadai, Islam semakin dalam bahaya, DAP semakin ganas menentang Islam, rupanya dalam negeri Melaka sendiri Islam dihinjak-hinjak.

Beza Melaka berbanding negeri lain dalam Persekutuan Tanah Melayu adalah UMNO menguasai 2/3 kerusi di Dewan Undangan Negeri Melaka. Maksudnya, UMNO mampu memerintah Melaka TANPA Barisan Nasional ataupun parti2 lain.

Namun, dalam negeri yang dikuasai sepenuhnya UMNO ini, hospital Mahkota Melaka telah tidak mengizinkan pekerja wanita mereka memakai tudung. Saya sendiri melihat dengan mata kepala saya betapa pekerja2 wanita ini memakai ID yang ada gambar mereka memakai tudung, tapi di depan saya mereka membuka tudung.

Rupanya, ia adalah arahan rasmi dari pentadbiran Hospital Mahkota Melaka dan ia berlaku di bawah pengawasan kerajaan UMNO Melaka.

Kalau di negeri yang mereka kuasai 100% macam ni pun mereka tidak dapat memperjuangkan hak orang Islam yang begitu mudah, apa lagi yang boleh kita harapkan dari UMNO.

Janganlah sampai kita jadi macam Indonesia. Pekerja2 perempuan diberi arahan secara terbuka untuk tidak memakai tudung. Sekiranya mereka memakai tudung, nescaya mereka dibuang kerja.

Kalau tak salah saya juga, Mahkota Hospital ini juga sebuah Hospital kepunnyaan Singapura.

Ikutilah rakaman perbualan Tulang Besi dengan salah seorang dari pekerja Mahkota Hospital dengan klik di bawah:

Rakaman Perbualan Tulang Besi dengan Pekerja Mahkota Hospital Berkaitan Larangan Pekerja Memakai Tudung


tb

Pegawai kanan Yayasan Selangor diarahkan bercuti bergaji

Posted: 14 Nov 2010 06:18 AM PST

Pegawai kanan Yayasan Selangor diarahkan bercuti bergaji selama sebulan berkuatkuasa serta merta sehingga siasatan terhadap perbelanjaan mewah bagi majlis sambutan ulang tahun ke-40 yayasan itu disiasat.

Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim berkata, tindakan terhadap Timbalan Pengurus Besar Mohd Sharifuldin Sulaiman itu bagi memastikan siasatan dilakukan dengan cepat dan bebas.

"Laporan awal yang diterima menunjukkan penglibatan pejabat timbalan pengurus besar yayasan itu," katanya.

Kelmarin, Sultan Selangor membatalkan keberangkatan ke majlis jamuan tengahari anjuran Yayasan Selangor yang dijadual esok kerana dukacita dengan kosnya yang terlalu tinggi.

Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Ramli Mahmud dilaporkan pada pendapat Baginda kos makan tengah hari lebih daripada RM300,000 adalah amat tinggi dan membazir.

Baginda berpendapat lebih berfaedah jika wang itu digunakan untuk belanja pembelajaran dan kebajikan atau untuk membiayai lebih ramai pelajar dari golongan yang kurang berkemampuan.

Baginda menyifatkan jumlah perbelanjaan sebesar itu bagi majlis makan tengahari sempena sambutan ulang penubuhan Yayasan Selangor sebagai satu pembaziran.

Dalam satu kenyataan hari ini, Khalid berkata, kerajaan Pakatan Rakyat Selangor menghargai setiap maklumat salah laku bagi memastikan pentadbiran negeri dan anak syarikat diuruskan dengan telus dan bertanggungjawab.

"Kita juga tidak akan teragak-agak untuk membuat keputusan berani termasuk membawa mana-mana individu yang terbukti melakukan salahguna kuasa


susulan...
http://penyapusial.blogspot.com/2010/11/budget-pelahap-yayasan-selangor.html

betul tu bewookk manusia berkepala anjing zul memang kepala dia tak betul....sewel....!!!!

Posted: 14 Nov 2010 06:11 AM PST



Sebaliknya, Hadi juga menyifatkan Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu Zulkifli Noordin (Bebas) yang mempersoalkan pendirian parti Islam itu sebagai "tidak betul".

"Hadis yang Zulkifli Noordin bawa banyak yang tidak betul, banyak cerita yang tidak betul."Jadi tidak perlulah untuk saya memberikan komen, saya akan dapatkan maklumat dulu sebelum buat keputusan," kata Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang pada sidang media selepas merasmikan program PAS Sedia Ganti Umno di sini.

ha...ha..ha.., akhirnya Haji Hadi bersuara juga.. yes bro... lanyak si nate anjing keparat tu..., isu ini sengaja ditimbulkan oleh anjing nih pasal ianya di bawa oleh PKR, cuba kalau isu ini di bawa oleh umno... cisss.... gua berani jamin nate anjing lidah bewak ni takan bersuara walau sekelumit pun... dasar anjing pencacai..
Nak bercakap soal murtad konon, piiiiraaahhhh mabuk dengan lu punya todi zul kulim oooiiii..., gua masih ingat kenyataan Mufti Perak berkaitan murtad;

Harussani Zakaria :8 July 2006: Beliau mendakwa kira-kira 100,000 orang Islam di Malaysia termasuk seorang yang bergelar 'ustazah' telah murtad. Menurutnya, angka mengenai murtad itu diperolehi dari kajian sekumpulan profesional dan intelektual Melayu yang menjalankan kajian mengenai masalah itu pada tahun lepas.
Jika benar dakwaan Harussanasini Zakaria pada 2006 itu. lu orang agak2 berapakah anggaran kes murtad sehingga ke hari ini (2010). Sepatutnya si nate anjing lidah bewok kulim tu.. perjuangkan isu ini dengan kerajaan bn. Ini segalanya nak di politikkan... memang bangsat punya makhluk.



ha ha ha...mcm zul....ha ha ha ha....nie dia nate beewokkk...dari kulim...firaun besar@ malaun besar  manusia berkepala anjing  kulim....!!!!

Lagi satu.. siapa si nate anjing lidah bewok ni, nak cabar Anwar Ibrahim dan Zaid Ibrahim bertanding untuk kerusi Parlimen. Macam haramjadah jer... malaun nih punya ide, itu hal PKR... dan malaun tu siapa...??? Kalau berani kosongkan lah kerusi Kulim Bandar Baru untuk Anwar dan Zaid bertanding, malaun nih cuba nak raih populariti dan simpati, dengan kononnya perjuangkan Islam... niamakahai punya nete anjing nih..

Si nate anjing lidah bewok nih... masih tak tau lagi agaknya apakah hukumnya menipu...!!! Yeaaaa... si penipu yang menipu rakyat/pengundi Kulim Bandar Baru yang mengundi dia atas tiket PKR. Masih nak pegang title YB Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru dengan cara MENIPU PENGUNDI bodoh piang punya lawyer.... hehehe.. lawyer buruk...

Kalau lu anak jantan dan ada teloq... lu si nate anjing lidah bewok Zulkifli Nordin Ahli Parlimen Bebas Kulim Bandar Baru, tolong kosongkan kerusi Parlimen lu... , serahkan kembali kerusi Parlimen Kulim kepada Rakyat/Pengundi... biar mereka menentukan siapakah Ahli Parlimen yang hendak mereka lantik sebagai mewakili Kulim Bandar Bahru.
haaa.. apa dia..???Lu takut nanti tak dapat elaun Ahli Parlimen setiap bulan ka...??


sumber....ikutsukaakuisa

DARI KOLAM NAJIS BABI UMNO DIA DATANG DAN KINI KE LOBANG NAJIS BABI JUGA DIA TERJAH...TERNYATA ZAID SEMEMANG BARUA PECACAI UMNO...!!!

Posted: 14 Nov 2010 02:52 AM PST

ZAID GAGAL JATUHKAN ANWAR, KINI CUBA HASUT PAS JAUHI ANWAR



Media pencacai pernah lakukan fitnah jahat ke atas Zaid Ibrahim tentang gambar palsu ini, kini Zaid gunakan media pencacai yang sama pula untuk jatuhkan Anwar....Masih mahu bercakap pasal `prinsip'?



ZAID Ibrahim nampaknya masih tidak berpuas hati dengan Anwar. Dendamnya terhadap Anwar terpaksa diluahkan kepada akhbar pencacai yang dulunya menghina beliau seperti New Strait Times dan Mingguan Malaysia. Apa yang akhbar ini tidak cerita tentang Zaid sewaktu beliau diangkat sebagai `anak emas' oleh Anwar menjadi calon PKR di PRK Parlimen Hulu Selangor, sedangkan ketika itu baru `dua hari' Zaid berada di dalam PKR. Alhamdulillah. manusia pengecut ini tewas juga kerana Allah mahu selamatkan PKR dari menjadi mangsa Zaid yang mempunyai harapan untuk menjadi `MP Katak' sekiranya beliau menang pilihanraya tersebut.

Di dalam wawancaranya, Zaid menyebut kemungkinan besar untuk menubuhkan parti baru. Sekali lagi Alhamdulillah saya ucapkan kerana PKR berjaya menghapuskan `parasit' yang selama ini kita tidak ketahui. Zaid bekas pemimpin Umno yang pernah disabitkan dengan politik wang atau rasuah politik sewaktu pemilihan Umno bercita-cita untuk menubuhkan parti yang melaksanakan demokrasi tulen, telus dan terbuka. Itu saya tidak mahu komen, kerana itu lah juga alasan Zaid apabila menyertai PKR

Beliau selanjutnya memberitahu, beliau tiada pelan besar di dalam politik. Itu pun saya tidak mahu komen kerana itulah juga yang Zaid pernah katakan seawal mula menyertai PKR di mana beliau berkata tiada rancangan atau cita-cita besar beliau menyertai PKR. Tiba-tiba beliau muncul untuk bertanding kerusi nombor dua tinggi di dalam PKR di dalam keadaan putar belitnya dengan berbagai syarat sebelum beliau masuk bertanding. Namun, akhirnya beliau melompat keluar dari gelanggang lebih awal apabila terasa dirinya bakal tewas. Terciptalah berbagai alasan yang tidak masuk akal seperti menyalahkan Anwar dan Azmin.

"Kalau BN salah saya tentang dan kalau betul saya sokong. Dari dulu sampai sekarang saya ikut isu atau dasar. "Saya tidak ada minat untuk jaga siapa yang bakal naik, perdana menteri atau ketua pembangkang. Siapa untung siapa rugi itu adalah nasib mereka," kata bekas menteri di era perdana menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi itu (Mingguan Malaysia). Hebat prinsip Zaid. Ayat itu juga selalu kita dengar dari YB Zul Kulim, YB Zahrain dan beberapa orang lagi yang dari kumpulan Ibrahim Ali itu. Ayat yang biasa dari sesiapa yang keluar atau ditendang keluar oleh parti. Cuma kita ingin tanya, sepanjang Zaid berada di dalam Umno dahulu pernah atau tidak kita mendengar Zaid mendesak Presiden Umno letak jawatan atau bersara dari politik? Mengapa baru dua tiga hari berada di dalam PKR, itu yang diperjuangkan oleh Zaid?
Jelas pada kita, apakah hasrat dan niat beliau untuk sertai PKR sebenarnya.

Apabila ditanya mengapa beliau tidak sertai PAS atau DAP, beliau seperi budak-budak dengan nada merajuk berkata,"Imej saya dah macam ini tidak ada siapa yang nak ambil saya. Mereka akan kata Zaid ini pengacau." Baguslah, jika Zaid sedar diri dan mengaku lebih awal.

Satu lagi hujah Zaid yang membuktikan beliau masih tidak kenal rapat Anwar dan PKR adalah apabila beliau menyebut diri Anwar tidak boleh disentuh. Pertamanya, saya ingin tahu sehingga kini adakah Anwar ada menyerang keterlaluan ke atas beliau atau mengambil tindakan terhadapnya setelah beberapa hari Zaid cuba `menghalau' Anwar dari Parti PKR? Anwar pernah dikritik hebat oleh Karpal Singh, tetapi Anwar berani menerima kritikan dari Karpal Singh dan beliau akhirnya berjaya selesaikan isu tersebut dengan bijak tanpa emosi. Dan, banyak lagi kritikan yang Anwar pernah terima, tetapi Anwar bukan `budak-budak' seperti Zaid. Ini bukti jelas bahawa Anwar sentiasa bersedia untuk dikritik tetapi mestilah dengan hujah dan fakta buka seperti `orang mabuk todi' bercakap.

Zaid terus dengan hayalannya menyebut bahawa PKR adalah parti Anwar dan kawan-kawannya. Yang ini saya setuju, kerana PKR adalah parti yang menganggap semua ahli adalah kawan-kawan dan bukan musuh. Sekiranya orang yang tidak suka berkawan atau `gedebe' tentu tidak sesuai berada di dalam PKR. Orang yang gila kuasa, tapi pengecut untuk bertanding dan kuat merajuk perlulah berfikir seribu kali jika ingin kekal di dalam parti ini.

Tidak puas dengan itu, Zaid bercakap pula di dalam sebuah akhbar berbahasa Inggeris New Straits Times. Beliau menyebut bahawa PAS lebih layak terajui PR daripada PKR. Apa hujah beliau? Tiada hujah apa-apa pun diberikan sekadar melepaskan geram kepada Anwar dan PKR. Peliknya, di sebalik beliau mahu PAS terajui PKR, Zaid tidak menamakan Tuan Guru Hj Hadi atau Tuan Guru Nik Aziz sebagai penerajunya. Beliau menyebut Datuk Husam Musa, Dr Hatta Ramli, Dr Mujahid dan beberapa lagi sebagai peneraju. Sekali lagi Zaid menunjukkan beliau bukan tokoh politik yang hebat. Memang wajar beliau ditendang oleh Umno sebelum ini selain dari amalan rasuah politik wang yang diamalkannya sewaktu berada di dalam Umno.

Akhir sekali, Zaid melepaskan hajat sebenar beliau iaitu ingin melagakan PAS dengan PKR pula. Matlamat yang sudah begitu lama dimainkan oleh Umno tetapi gagal itu, kini dibantu pula oleh Zaid. Beliau mahu PAS lebih tegas dan keluar dari bayang-bayang Anwar. Sekali lagi Zaid menunjukkan kedunguannya tentang PAS. Semenjak bila PAS dibayangi oleh Anwar? Dasar PAS jauh berbeza dari dasar PKR. Semenjak bila Anwar berjaya mengubah dasar PAS ? Bila pula PAS dilihat sentiasa dibayangi oleh Anwar?

Nampaknya, Zaid semakin celaru dengan hala tuju politiknya. Sudah sampai masanya Zaid bersara dari politik walaupun beliau lebih muda dari Anwar kerana `nyanyu' (pinjam kata Zaid terhadap Dr Hussin Ali) tidak mengira tua atau muda. Beliau kini meraba-raba tidak tentu hala, asalkan PR musnah. Setelah gagal mendesak Anwar bersara, misinya kini cuba jauhkan PAS dari Anwar. Puncanya hanya satu, beliau tidak diberi sokongan kuat untuk menjadi Timbalan Presiden Umno. Itu sahaja


WFAUZDIN NS

hah...Banjir kilat N.Sembilan pun berpunca dari projek landasan keretapi berkembar...nak sandiwara apalagi wahai menteri BN...!!!!

Posted: 14 Nov 2010 02:35 AM PST



Bukan di Kedah saja Menteri BN mendakwa projek landasan keretapi berkembar memburukkan keadaan banjir. Malahan di Negeri Sembilan juga perkara ini berlaku. Tapi bila berlaku di Negeri Sembilan, TV1, TV3, Utusan Malaysia bacul dan pengecut untuk siarkan di berita utama mereka. Kesian, kesian orang Negeri Sembilan, orang Rembau pula tu, tak siapa yang mendengar keluhan anda sebelum ini. Kawasan selamat UMNO lah katakan.

CHENGKAU ULU DITENGGELAMI AIR

CHENGKAU , Rembau - Hujan lebat selama kira-kira dua jam, petang kelmarin mengakibatkan lebih 10 rumah di Kampung Chengkau Ulu, dekat sini ditenggelami air setinggi 1.5 meter.

Penduduk mendakwa, kejadian banjir itu merupakan paling buruk berlaku di kampung itu setakat ini, dipercayai berpunca projek landasan keretapi berkembar Seremban- Gemas berdekatan kampung terbabit.

Mohd Fuad berkata, sebelum ini kawasan berkenaan pernah dinaiki air, tetapi tidak seteruk kali ini.

Dia tidak menolak kemungkinan ia berpunca daripada projek landasan keretapi berkembar Seremban-Gemas berdekatan kampung itu.

hah ...GERAKAN DAN NUJ.....boikot lah...boikot...jangan berlakon nak buat sedih pulak....yang hang pa benggong terang terang jadi pecacai UMNO/BN memutar belit fakta apa hal...!!!!

Posted: 13 Nov 2010 03:15 PM PST

'Haram' media: GERAKAN sedih, NUJ ajak boikot



Pemuda GERAKAN Kedah mendesak pemimpin kanan Pakatan Rakyat di peringkat pusat tidak berdiam diri dalam isu larangan terhadap beberapa media daripada membuat liputan di belanjawan yang akan dibentangkan di dewan negeri itu esok.

Ketua Pemuda GERAKAN negeri Tan Keng Liang berkata, ini kerana kebebasan media di negeri jelapang padi itu kini semakin terjejas.

"Pakatan Rakyat juga perlu menjamin dan mengekalkan kebebasan media di negeri Kedah," katanya.

"Saya berharap pemimpin-pemimpin pusat Pakatan Rakyat tidak akan berdiam diri dan mengabaikan kepentingan rakyat negeri Kedah."

Kerajaan PAS Kedah dilaporkan mengeluarkan arahan itu melalui sepucuk surat yang ditandatangani oleh setiausaha akhbar menteri besar yang hanya membenarkan Harakah, The Star, Sinar
Harian, Sin Chew Daily and Makkal Osai membuat liputan sesi belanjawan sehingga Selasa ini.

Dilaporkan juga, larangan itu ekoran dakwaan terdapat manipulasi berita dan liputan terhadap mereka.

Dalam satu kenyataan hari ini, Tan berkata, beliau sedih apabila kebebasan media bukan hanya disekat, malah petugas media didakwa berhadapan dengan ancaman dari pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.

"Pihak media tersebut hanya menjalankan tugas dan tanggungjawab mereka. Saya berharap pihak media di Kedah akan tabah dalam mengharungi situasi sedemikian di negeri Kedah," kata Tan lagi.

Tan juga menjelaskan, larangan itu bertentangan dengan janji Pakatan untuk memberi kebebasan kepada media Malaysia.

Selain Pemuda GERAKAN, Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) Malaysia Hata Wahari dilaporkan kecewa dengan langkah itu, sekali gus mendesak larangan itu dibatalkan.

"Ia suatu tindakan kerajaan negeri yang tidak rasional dan tidak adil dengan memilih beberapa media tertentu.

"Mereka tidak harus berlebih-lebihan melatah terhadap laporan yang tidak digemari mereka," Hata yang juga wartawan kanan Utusan Malaysia dipetik sebagai berkata.

"Sekiranya kerajaan negeri tidak mahu menarik balik surat (larangan itu), semua organisasi media patut memulaukan persidangan DUN sebagai tanda bantahan."



penyapu sial

puncanya di sini.....
MB kedah dah patut bagi penampar jepun kepada wartawan sundal PRO UMNO ALJUBORI...!!!


laporan tak di gemari....


"Mereka tidak harus berlebih-lebihan melatah terhadap laporan yang tidak digemari mereka," Hata yang juga wartawan kanan Utusan Malaysia dipetik sebagai berkata.

"Sekiranya kerajaan negeri tidak mahu menarik balik surat (larangan itu), semua organisasi media patut memulaukan persidangan DUN sebagai tanda bantahan."

nie satu lagi anak haramjadah....utusan cibai nie dah lama patut diharamkan terus...sape anjing nie yang menyalak mewakili NUJ...menyibuk...

kenapa laporan anda tak di gemari...tak kan buat buat tak tau pulak...kalau tak memutar belit dan sabotaj ...tu bukannya utusan perosak pemikiran rakyat namanya...patut lah selalu kena saman kerana menfitnah....

jadi kalau nak boikot...boikot lah...tak ada media penipu dan pembelit seperti anda...rakyat  peduli apa....rakyat ada sumber sumber alternatif lain yang boleh di percayai....tak mcm media masa anda yang tak takut dosa dan pahala serta hukuman dari Alah SWT...

ketua 'sarif dol' ' tanjung karang bimbang 'pembaziran' yayasan selangor....yang hang pa memerintah 1 malaysia dok membazir wang rakyat tak mau cerita pulak...!!!!

Posted: 13 Nov 2010 02:31 PM PST

BN Selangor hari ini bimbang mengenai mengenai masa depan generasi muda di negeri ini berikutan pembaziran dan penyelewengan yang didakwa berlaku dalam pengurusan institusi pengajian milik kerajaan negeri itu, kata Timbalan Pengerusi BN Negeri Datuk Seri Noh Omar.

Semalam, Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah membatalkan hasrat menghadiri majlis sambutan ulangtahun ke-40 Yayasan Selangor di Kuala Lumpur Isnin ini selepas dukacita apabila dimaklumkan kos perbelanjaan yang tinggi untuk majlis itu.

Noh berkata Yayasan Selangor ditubuhkan BN bagi menjaga kebajikan anak-anak luar bandar dan ia telah berjaya menghasilkan ribuan anak Selangor yang berjaya di dalam pelajaran.

"Apabila pentadbiran baru mengambil alih, cara mereka tadbir Selangor tidak pentingkan pendidikan rakyat Selangor," katanya.

Beliau mempersoalkan pembaziran dalam penganjuran majlis itu yang didakwa bukannya melebihi RM300,000 seperti yang dilaporkan sebelum ini tetapi melebihi RM800,000.

Sebelum ini, Pengurus Besar Yayasan Selangor Ilham Marzuki dilaporkan berkata kos sebenar majlis itu adalah RM285,000 bagi menampung penyediaan makanan untuk jemputan khas seramai 200 orang kenamaan dan 2,000 tetamu lain.

Ilham berkata Yayasan Selangor terpaksa menyewa tiga khemah besar selain belanja hiasan, kad jemputan, gimik persembahan dan sistem siar raya.

Bagaimanapun, Noh berkata jika kos sewa khemah besar itu mahal, banyak lagi dewan-dewan milik kerajaan negeri atau pihak berkuasa tempatan yang boleh digunakan.

Pembaziran yang dilakukan oleh Yayasan Selangor di dalam aktiviti-aktivitinya cukup banyak dan Noh mendakwa BN mempunyai bukti.

Beliau berkata ini menunjukkan perbelanjaan besar yang dikeluarkan oleh Yayasan Selangor tidak memberi faedah kepada rakyat negeri ini.

"Umno Selangor melihat bukan sahaja Yayasan Selangor menuju kehancuran tetapi masa hadapan generasi muda juga menuju kehancuran kerana kerajaan Selangor tidak prihatin kepada pembangunan pendidikan Selangor.

"Unisel (Universiti Industri Selangor) kita nak tunggu, saya dapat maklumat ini juga akan menuju kehancuran kerana kos tidak langsung pengurusan menghadapi masalah," katanya.

Noh yang juga Menteri Pertanian Industri Asas Tani berkata beliau bersedia untuk berhadapan dengan semua Anggota Dewan Undangan Negeri Selangor bagi menjawab segala pertanyaan mengenai program pembangunan pertanian termasuk isu masalah padi angin yang dikatakan antara punca hasil tuaian padi menurun.

Beliau berkata adalah tidak adil kerana isu itu dibangkitkan di dalam Sidang Dewan Undangan Negeri Selangor minggu lepas dan beliau sebagai Menteri Pertanian tidak dapat menjawabnya kerana platformnya berlainan.

--Bernama


penyapu sial


umno bongok mmang mcm tu...sikit2 kira membazir bila terkena PR...tapi puak puak sundal sendiri membazir tak mau cerita....contoh ....hadiah jam tangan kat khir toyol RM 150 K tak nak ulas pulak,skandal PKFZ,kerugian PERWAJA,projek landasan keretapi berkembar, buat stadium lepas tu runtuh,bawak khir toyol dan kroni anak beranak beranak mengerjakan umrah ke disneylan dsb...pun buat buat tak nampak pulak....cilanat betul si noh nie....!!!!

anjing anjing UMNO/BN menangguk di air bah yang keruh....lebih kurang 100 ekor berdemo di depan ibu pejabat PKR...!!!

Posted: 13 Nov 2010 02:18 PM PST




anjing anjing upahan UMNO haramjadah....??????

Kira-kira seratus orang bersama kanak-kanak berhimpun di depan ibu pejabat PKR di Petaling Jaya pagi ini untuk 'protes' singkat 30 minit mendesak parti itu menghentikan pemilihannya yang sedang berlangsung.

Bagaimanapun, sebahagian besar daripada 'penunjuk perasaan' yang hingar bingar yang dibawa datang dengan tiga bas itu nampaknya tidak pasti apa sebenarnya yang berlaku.

Penganjurnya P Jenapala mendakwa sekumpulan anggota PKR hadir ke situ bagi membantah "sangat tidak gembira"terhadap dakwaan salah laku dalam perjalanan pemilihan parti itu.

Bagaimanapun ketika ditanya oleh pemberita, kumpulan itu dilihat tidak berapa pasti berhubung perkara itu dan status keanggotaan mereka dalam PKR.

Kamisah Arippin, 75, sambil menunjuk kepada seseorang, berkata beliau datang selepas dijemput untuk 'acara' 30 minit.

Kawannya, Kamariah Bapu, 70, dan Zaleka Mohd Ashin, 72, mengakui mereka bukan anggota PKR dan hanya mengecam Jenapala yang pernah dilihat mereka beberapa kali di kaca televisyen.

Bagaimanapun, menurut Jenapala, kesemua mereka anggota PKR yang "sangat sedih dengan pemilihan parti".

"Tetapi saya tidak nafikan sebahagian kecil daripada mereka mungkin dibayar untuk terlibat dalam program ini untuk sabotaj saya," dakwanya.




penyapu sial

UMNO ohhh UMNO.....kalau tak menangguk di air keruh memang tak sah kedajalan kamu....cilanat betul sape yg jadi anjing anjing kamu....!!!!

Tiada ulasan: