Ahad, 14 November 2010

Pendapat peribadi hamba.

Pendapat peribadi hamba.


SELAMAT HARI LAHIR IMAN DAN JANNAH

Posted: 13 Nov 2010 09:10 PM PST

Hadiah birthday girl..

eh, kakak ni tak sabar2 nak buka. (13 nov, malam..)

keknya..

4 pupu papat..

upacara potong kek. Sebelah ada atok..

Keluarga hamba. Ummi, Muhammad, Jannah, Iman dan hamba..

bilik persidangan..

Upacara membuka hadiah..

Hadiah pertama berjaya dibuka. Barbie doll oleh opahnya.


cubaan kedua kakak membuka hadiah kedua..

kejayaan membuka hadiah menghasilkan acara bermain yang gemilang..

habis bersepah..

sama dengan kaka dia. Habis bersepah..


Selamat hari lahir yang ke 3 tahun, Nurul Iman Binti Mazwandi. Dan juga kepada Nur Jannah binti Mazwandi, selamat hari lahir yang ke 4 pada 26 Nov nanti.

Hari ini 14 Nov, anak kedua hamba telah dilahirkan 3 tahun yang lalu. Nurul Iman Binti Mazwandi. Budaknya comel, sweet, tetapi garang yang amat. Baru sebentar tadi, kami sekeluarga telah menyambut hari lahir Nurul Iman beserta kakaknya, Nur Jannah.

14 dan 26 Nov, tarikhnya terlalu dekat, maka kami bercadang buat sambutan hari lahir serentak antara Jannah dan Iman. Senang kerja.

Semalamnya, hamba pergi ke Parkson Rawang. Membeli hadiah harijadi untuk Iman dan Jannah. Terfikir 2-3 kali. Hadiah apa yang hendak dibeli. Fikir punya fikir punya fikir, hamba membeli barangan ke sekolah untuk ke PASTI tahun depan. Hamba belilah botol air, pensil box, alat tulis dan mainan white board. Semuanya barangan Dora the explorer. Dan semuanya warna merah jambu.

Kek harijadi juga ditempah semalam. Sekilo setengah. RM48. Ok le tu. Tidaklah mahal seperti kek Secret Recepy

Apa-apa pun, sambutan harijadi tadi dibuat kami sekeluarga sahaja. Tidak jemput sesiapa pun. Jiran tidak dijemput, keluarga-keluarga pun tidak dipanggil. Cuma Opah, Atok, Ifa (adik hamba), Aqlan (anak buah), Marsya (anak buah) dan Ija (kakak yg menjaga Aqlan dan Marsya) sahaja yang datang menyambut sama.

Walaubagaimanapun, bukan main seronok Iman dan Jannah tadi menyambut hari lahir mereka. Semoga besar nanti, menjadi muslimat yang beriman dan bertaqwa kepada Allah SWT. Takbir!!

Tiada ulasan: