Selasa, 12 Oktober 2010

sesemut emas ™

sesemut emas ™


Kemalangan Ngeri di Kilometer 223, Lebuhraya Utara-Selatan

Posted: 11 Oct 2010 02:39 AM PDT

Salam takziah dan al-Fatihah saya ucapkan buat keluarga mangsa nahas di Kilometer 223, Lebuhraya Utara-Selatan, berdekatan Plaza Tol Simpang Ampat dekat Rembau petang semalam, bersamaan tarikh keramat 10-10-10. Tragedi tersebut melibatkan bas ekspress Delima, bas Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) yang dinaiki ahli Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM), sebuah van dan tiga kereta.Nahas berlaku apabila sebuah bas ekspres Delima yang dipercayai dipandu laju dari arah selatan gagal dikawal lalu terbabas dan melanggar pembahagi lebuh raya sebelum melambung ke laluan bertentangan.





































Bas ekspres itu yang dalam perjalanan dari Melaka ke Kuala Lumpur kemudian melanggar sebuah van dan kereta sebelum menghempap dua buah kereta lain dalam kejadian pada 6.50 petang itu.

Pada masa yang sama, sebuah bas Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) yang dinaiki ahli Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) turut gagal mengelak dan melanggar bas ekspres itu.

Tragedi Oktober itu mengakibatkan puluhan ribu kenderaan terperangkap dalam kesesakan lalu lintas sehingga lewat malam ini apabila pihak berkuasa terpaksa menutup laluan di kedua-dua arah untuk kerja-kerja menyelamat.

Lagi berita sila layari Kosmo!

-ibnumustafa-

Tiada ulasan: