Selasa, 13 Julai 2010

pasforall

pasforall


Masyarakat Papua.......bukan masuk melayu..tapi Islam

Posted: 12 Jul 2010 11:08 PM PDT

DULU KINI DAN SAMPAI BILA,,?

Posted: 12 Jul 2010 10:08 PM PDT

AKHBAR LIDAH UMNOBN..DULU KINI DAN SAMPAI BILA NAK MENJADI PEMFITNAH..?SEDAR LE SIKIT...RAKYAT PUN KENA SEDAR..DUIT DIGUNAKAN UNTUK MENDAPATKAN BERITA-BERITA FITNAH DAN BOHON DARI KUMPULAN PENDAJJAL...?BOIKOT TERUS MENERUS SAMPAI BANGKRAP....

Jul 13, 10 12:55pm
CNN menafikan sekeras-kerasnya dakwaan yang kononnya Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membuat bayaran agar beliau diwawancara oleh stesen televisyen berita angtarabangsa itu, awal bulan ini.

"Berita CNN menerima bayaran daripada seseorang supaya Anwar muncul di 'Connect the World' adalah palsu," kata seorang jurucakap CNN yang berpangkalan di Hong Kong di mana ibu pejabat Asia stesen itu beroperasi.

"Adalah membimbangkan kerana tiada usaha dilakukan untuk menghubungi kami dan secara berkecuali mengesahkan dakwaan yang tidak berasas itu sebelum melaporkannya sebagai fakta."

Akhbar harian Utusan Malaysia pada Jumaat lalu mencetuskan kontroversi dengan laporan 9 Julai yang bertajuk "Anwar didakwa bayar CNN'.

L
aporan itu merujuk kepada tulisan presiden Trevino Strategies and Media Inc, Joshua Trevino, yang menulis di portal Amerika - The New Ledger yang Anwar mengupah kenalan medianya, khususnya CNN, bagi menyakin para pelobi Yahudi bahawa beliau bukan anti-Israel.

Trevino mendakwa wawancara CNN menerusi 'Connector of the Day' pada 2 Julai lalu adalah 'jinak' berhubung Anwar disoal berhubung retorik anti-Zionis ketua pembangkang itu.

Berikut laporan itu, beberapa pemimpin tertinggi Umno membidas Anwar yang didakwa 'membayar' untuk diwawancara.

"Jika benar Anwar membiayai temu bualnya dengan CNN itu, ia menunjukkan beliau tunduk kepada Amerika Syarikat dan Yahudi...dia akan lakukan apa sahaja untuk mencapai cita-citanya untuk jadi Perdana Menteri," kata naib presiden Umno, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal sehari selepas Utusan menyiarkan laporan berkenaan.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga timbalan presiden Umno berkata laporan itu menunjukkan Anwar adalah terdesak.

ydp.Pas Kawasan ziarah..Ho Wai Sang..mangsa kebakaran ..

Posted: 12 Jul 2010 09:17 PM PDT


YDP Ust Nordin menyampaikan sumbangan kepada Mr Ho

Mr Ho menceritakan..kejadian..selanjutnya baca disini

ini dah terdesak sangat le.....ekkkkkk...

Posted: 12 Jul 2010 05:22 AM PDT


KDN panggil pengerusi, pengarah Harakah pula
Jul 12, 10 8:16pm
Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini memanggil Pengerusi Jemaah Pengarah Harakah Datuk Mustafa Ali dan pengarah urusannya Datuk Kamarudin Jaffar kerana menerbitkan akhbar rasmi PAS itu tanpa permit.Menurut setiausaha bahagian kawalan penerbitan dan teks al-Quran KDN Datuk Zaitun Ab Samad, kedua-dua Mustafa dan Kamarudin dipanggil bagi memberikan penjelasan mengenai perkara itu pada petang ini."KDN memandang serius tindakan penerbitan dan pengedaran Harakah keluaran bertarikh 12-15 Julai 2010 ini," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Rumah Hangus..terbakar

Posted: 12 Jul 2010 04:18 AM PDT


12-07 jam sekitar 1.10 t/hari,Rumah Mr Ho di kampung Batu 2 1/2 hangus dalam kebakakaran tengahari tadi.Beliau tinggal dengan seorang kawan beliau ,kedua-duanya bujang,anak-anak Mr Ho semua telah pun bekerja dan menetap diLuar.
Mr Ho menerima panggilan telefon dari kakak beliau mengatakan rumah beliau sedang terbakar sekitar jam 120 t.hari bergegas ketempat kejadian,tidak ada apa pun yang dapat diselamatkan.
saya yang dimaklumkan sekitar jam 1.40bergegas ketempat kejadian.
api telah dipadamkan.rumah hangus keseluruhannya.
saya meminta Mr Ho membuat laporan dan akan membawa beliau ke Pejabat yang berkenan untuk uruskan bantuan buat MrHo.
saya juga akan memohon bantuan dari PAS kawasan untuk disumbangkan kepada Mr Ho.


Mr Ho Wai Song ....sedih...

Tiada ulasan: