Selasa, 22 Jun 2010

Siulan Apadianie

Siulan Apadianie


Potong stim betula Penduduk Kampung Baru nie...

Posted: 22 Jun 2010 07:42 AM PDT

usinkata; Penduduk Kampung Baru ni "potong stim" Nong Chick la..mamat baru nk "cuba-cuba" nak jadi hero melayu..kalau berjaya sudah tentu nanti akan dapat kenaikan pangkat menjadi Adun atau Ahli Parlimen..jadi Senator ni kurang ummmp la..

Apa yg pasti hati ni kuat berkata penduduk Kampung Baru lebih yakin dengan plan Kerajaan Selangor..apatahlagi suatu ketika dulu.PKNS mmg ada plan "baik punya" utk semua penduduk Kampung Baru..

Dan kalau semua nak tahu..inilah contoh "Rakyat-Rakyat Sedar" yg wujud kini..Penduduk Kampung Baru wajar menjadi contoh buat semua warga Melayu yang inginkan keadilan dan kebebasan..

Nong Chik oiii..pi la join MLM lagi baguih...adalagi tak syarikat MLM nk jadikan dia sebagai penaung..??


Kg Baru: Penduduk 'berminat' lihat pelan alternatif MB Selangor
June 22, 2010

KUALA LUMPUR, 22 Jun — Meskipun kerajaan pusat meminta Menteri Besar Selangor agar tidak 'mengganggu' pelan pembangunan semula Kampung Baru, penduduk kawsan berkenaan menyambut baik langkah Tan Sri Khalid Ibrahim yang mahu menawarkan syor alternatif.
Bagaimanapun tegas mereka, keputusan sama ada akan menerima ataupun tidak ia bergantung kepada pengisian cadangan tersebut.

Majoriti penduduk mahu mendengar dahulu cadangan tersebut sebelum membuat sebarang keputusan kerana ia penting kepada mereka dan juga demi masa depan Kampung Baru.

Hasil tinjauan The Malaysian Insider mendapati 90 peratus penduduk bersedia untuk mendengar terlebih dahulu cadangan itu berbanding 10 peratus penduduk tidak kisah, kerana yang penting cadangan itu dapat menyelesaikan masalah pembangunan Kampung Baru.

Mereka yang ditemui berkata mana-mana cadangan yang dianggap boleh menyelesaikan masalah pembangunan Kampung Baru akan diterima, tidak kisah sama ada ia datang daripada kerajaan pusat atau kerajaan negeri Selangor.

Terima Kasih Zahid Hamidi..Terima Kasih Idris PEMANDU..

Posted: 22 Jun 2010 07:02 AM PDT

usinkata; Ucapkan terima kasih kat Zahid Hamidi..kena mendedahkan kenyataan ini...
Bangga betul aku bila mana Malaysia memiliki wang dan kekayaan yg sebegitu banyak..sampai aku pun xtau RM 1.67 BILION tue ada berapa kosong..

Sekali lagi nk ucapkan terima kasih kepada geng-geng PEMANDU yg diterajui oleh Senator Idris kerana kenyataan bahawa Malaysia akan BANKRAP pada 2019 jika subsidi tidak dihapuskan..

Apa kaitan antara ucapa terima kasih kepada Zahid Hamidi dan Idris Jala....

Apa lagi..inilah antara punca utama Malaysia nk BANKRAP..sanggup bagi RM 1.67 Bilion kat "sahabat setia"..biar sahabat gumbira di seberang laut meneruskan pengajian dan bersenang lenang bermain salji...xpa..xcukup duit ..nanti subsidi rakyat dipotong..bole bagi lagi..janji..tutup mulut..dok sana senyap-senyap ok...

Aku dan panas..xmau tulis dh,, ngnggggggggggg...baca la kat bawah..kalau hampa xpanas..mmg sah hampa dipukau oleh SUAMI PUAKA 1MALAYSIA




Mindef: Kontrak Scorpene bernilai RM6.7 bilion


Jun 22, 10 7:52pm
Kerajaan membayar sejumlah 1.341 bilion euro (kira-kira RM6.7 bilion) untuk dua kapal selam Scorpene yang pembeliannya kini disiasat oleh mahkamah di Perancis kerana dipercayai mempunyai unsur rasuah. 

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Zahid Hamidi mendedahkan jumlah itu dalam jawapan bertulisnya kepada soalan yang dikemukakan oleh ahli parlimen Batu, Tian Chua di Dewan Rakyat hari ini. Katanya lagi, sejumlah RM600 juta dibayar untuk perkhidmatan penyelenggaran bagi tempoh enam tahun. "Kontrak penyelenggaraan masih dibincangkan dan akan dimuktamadkan dalam masa terdekat," kata Zahid. 

Daripada jumlah itu, 114.96 juta euro dibayar kepada Perimekar Sdn Bhd, yang dimiliki oleh Abdul Razak Baginda, yang mempunyai kaitan rapat dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Bayaran untuk "penyelarasan dan perkhidmatan bantuan" yang dibekalkan kepada Tentera Laut Diraja Malaysia, termasuk untuk latihan mewakili 10 peratus daripada harga dua kapal selam itu, iaitu sebanyak 969.15 juta euro (RM4.85 billion). 

Chua dalam soalannya juga meminta menteri menteri pertahanan memberikan butiran perbelanjaan perbelanjaan kerajaan membeli dua kapal selam Scorpene dan juga butiran pembelian peluru berpandu kapal selam dari Itali dan Perancis. Menjawab soalan kedua itu, Zahid mendedahkan kerajaan membayar 219.265 juta euro (RM1.1 bilion) for peluru berpandu berkenaan yang dijangka akan dibekalkan menjelang tahun 2013. -malaysiakini

Tiada ulasan: