Selasa, 22 Jun 2010

Kami Sokong Tokguru

Kami Sokong Tokguru


Gerakan Islam Di Fitnah Lagi,Mungkinkah Tragedi Memali Gakal Berulang.

Posted: 22 Jun 2010 07:38 PM PDT

JI atau gerakan islam bawah tanah yang di katakan mula menyerang dan mempengaruhi pelajar-pelajar universiti tempatan mungkin satu muslihat kerajaan untuk melakukan operasi tangkapan ISA terhadap mereka-mereka yang di pandang sangat bahaya dalam gerakan politik tanah air yang MUNGKIN akan di kaitkan dengan pembangkang yang berjuang dalam politik mirip kepada islam

Tidak mungkin ujud pengaruh JI dalam kampus-kampus university yang hendak membuat huruhara di dalam negara ini jika hanya setakat memperkenalkan corak perjuangan mereka yang berlandaskan kepada dasar perjuangan secara politik militan, adalah lebih baik bagi JI mempengaruhi jama'ah PAS yang telah tersedia berjuang secara islam kerana PAS juga di kenali ramai sebagai jama'ah islam

Persoalannya mengapa apabila negara dalam keadaan politik yang haru biru dengan berbagai-bagai isu yang mencemaskan pehak kerajaan maka tiba-tiba saja isu JI ini timbul secara mendadak ? Adakah kerana kegagalan kerajaan untuk mendapatkan kerjasama dengan jama'ah PAS untuk bersatu bagi menguatkan semangat orang melayu melalui kerajaan UG ? Atau adakah dengan isu JI ini hanya untuk menakut-nakutkan orang ramai supaya tidak menyokong PAS kerana PAS juga jama'ah islam ?

Semua ini boleh berlaku semata-mata untuk melemahkan parti lawan secara politik kotor kerajaan bagi membolehkan rakyat kembali mempercayai parti kerajaan BN/UMNO yang telahpun hilang kepercayaan daripada rakyat terutama golongan muda kerana itu university di jadikan alasan untuk memulakan isu JI ini wallhi a'alam !

Sumber http://abnnasution.blogspot.com/

Umno Vs Umno (Episode, Pemuda Umno makin Lesu)

Posted: 22 Jun 2010 06:30 PM PDT

Khairy Jamaluddin yang mengetuai Ketua Pemuda UMNO semakin tergugat. Bukan sahaja diserang oleh laman-laman blog UMNO tetapi sudah kelihatan sokongan beliau di kalangan Pemuda UMNO semakin meleset. Pemuda masih lagi terpalit dengan status elit – gagal mendampingi rakyat dan gagal bertindak sebagai suara anak muda negara kita. Pemuda UMNO masih tersangkut dengan metodologi lama – membuat program-program riadah tanpa kesan yang menyeluruh. Setakat ini Pemuda gagal memberi impak besar kepada senario politik negara ini. Kehadiran hanya setakat nama dan masih mendongak kepimpinan UMNO menyelesaikan segala masalah berhubung dengan sokongan rakyat terhadap UMNO.

Pemuda UMNO kena mula bertindak lebih jauh ke dalam nurani anak muda. Pemuda UMNO harus bangkit dengan garang – mengadakan program-program besar – berdepan dengan pembangkang dan bertindak sebagai agen untuk berdepan dengan keluhan rakyat. Tetapi Pemuda UMNO hari ini gagal melakukan perubahan dalam struktur mereka. Kalau Datuk Najib membicarakan reformasi dalam UMNO – Pemuda UMNO nampaknya hanya mengangguk tanpa mahu mengambil inisiatif melakukan reformasi dalam pergerakan mereka. Hakikat tidak perlu disorokkan lagi. Penerimaan terhadap UMNO khususnya Pemuda UMNO semakin lemah. Program-program riadah sahaja yang nampak berjaya tetapi program-program ini gagal memberi impak kepada senario politik negara.

Kenapa tidak ada program yang lebih menunjukkan kekuatan – Pemuda berdepan dengan kepimpinan – Pemuda UMNO mempersoalkan isu-isu hangat – mendesak penyelesaian segera beberapa perkara yang perlu penjelasan – masalah rakyat, masalah kemiskinan bandar – menegur demi kepentingan rakyat. Hairan benar – kalau program-program pembangkang mereka sering mendapat sambutan, kenapa program Pemuda UMNO lesu?

Adakah Pemuda UMNO terpaksa menempel diri dengan program seperti program sure heboh untuk menunjukkan ada sokongan – atau Pemuda UMNO perlu membicarakan semula kekurangan dan kelemahan mereka untuk mencari punca kemelesetan sokongan. Adakah dengan Khairy letak jawatan Pemuda UMNO maka Pemuda UMNO akan dapat bergerak dengan lebih agresif lagi? 

Sumber : http://umno-reform2.com/front/

Amanat -Al Farabi band(Hiburan Alternativ)

Posted: 22 Jun 2010 03:56 PM PDT

Nilai Manusia

Posted: 22 Jun 2010 09:40 AM PDT

Inilah asal usul kita,walau bagaimana hebatnya kita sekarang,
walau bagaimana tinggipun ilmu kita.walaubagaimana kayapun kita hakikatnya itu bukan milik kita.
Inilah kita.

 Hanya iman dan taqwa saja yang membezakan kita bukannya warna kulit atau keturunan.Jika tanpa iman tan taqwa kita hanyalah seperi binatang ternak, bahkan lebih hina lagi .

"Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk isi neraka Jahannam kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakan untuk memahami [ayat-ayat Allah] dan mereka mempunyai mata [tetapi] tidak dipergunakan untuk melihat [tanda-tanda kekuasaan Allah] dan mereka mempunyai telinga [tetapi] tidak dipergunakan untuk mendengar [ayat-ayat Allah]. Mereka itu seperti binatang ternakan, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai." ~ Al-A'raaf : 179.


Dan Ini spesis ape pulak ni?

Tiada ulasan: